Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:52 |
O1 2.0 - Wypadanie zaplonu CD |
Autor |
Wiadomość |
pavulon666
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 136 KM 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2019 Posty: 6 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 10-10-2019, 23:07
|
|
|
Dokładnie tylko taki P0301
Na fakturze od mechanika :
świece irydowe do gazu bosh 0-242-236-576 , poprzednie były NGK i również wyskakiwał błąd na P0301
Przewody zapłonowe Mitsubishi outl ADC41620 po zmianie również błąd P0301
Cewki są dwie, po zamianie miejscami , wyskakuje ten sam błąd - P0301
Tak więc zostały stare. |
_________________ Outlander 2.0 136 KM 2007r.
Instalacja LPG Vialle |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 11-10-2019, 10:08
|
|
|
Świece trzeba wyrzucić do kosza i kupić NGK made in japan. Na Boschu Outlander nie pracuje |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
pavulon666
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 136 KM 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2019 Posty: 6 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 11-10-2019, 11:26
|
|
|
Wcześniej były świece NGK wyskakiwał błąd P0301
Po wymianie na nowe Bosha błąd jest taki sam.
Tak więc świece nie są przyczyną.
Chodzi mi o to by zlokalizować przyczynę , nie chciałbym wymieniać części które nie mają na nią wpływu ...
Po każdej próbie zlokalizowania usterki ( wymiana świec + kasowanie błędów)
kolejnego dnia ( wymiana przewodów + kasowanie błędów)
kolejnego dnia ( zamiana miejscami cewek + kasowanie błędów)
Jeżdżę autem bez problemu , dopiero rano problem wraca |
_________________ Outlander 2.0 136 KM 2007r.
Instalacja LPG Vialle |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-10-2019, 12:01
|
|
|
Może instalacja gazowa coś krzaczy.
Wieczorem zakręć gaz i wyjeździj go z instalacji.
Skasuj błąd i zobacz co będzie rano na samej benzynie. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 11-10-2019, 12:31
|
|
|
pavulon666, rozumiem że wcześniej były nowe świece NGK japan które wymieniłeś na Boscha? |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, Mazda 2 DJ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 371 Skąd: z PL
|
Wysłany: 11-10-2019, 12:46
|
|
|
Jak poprzednie świece były sprawne to możesz do nich wrócić i sprawdzić czy usterka się powtórzy. Nawet jeśli tak to wówczas zamiana NGK miejscami np. 1 z 4
aby wykryć czy usterka przenosi się na inny gar czy nadal zostaje P0301.
Wypadanie zapłonów może mieć wiele przyczyn ale świece, cewki i nawet wtryski można zamienić miejscami aby coś ocenić, resztę już pewnie trudniej znaleźć.
Jak problem wraca rano to może to pierwsza lambda a konkretnie obwód grzałki i jest zła mieszanka. Co o tym myślicie ? |
_________________ Go MitsuGo |
Ostatnio zmieniony przez MitsuGo 11-10-2019, 12:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
LukasiusPomorze
Mitsumaniak
Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2016 Posty: 114 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 11-10-2019, 12:51
|
|
|
Zlokalizowanie przyczyny wypadania zapłony jest banalnie proste i wymaga jednego dnia twojej pracy :
Najlepiej zacząć od sprawdzenia czy zapłony wypadają tylko na LPG czy także na benzynie.
Trzeba zresetować błędy komputera i złamać główną zasadę bezpiecznej eksploatacji silnika.
Żeby tego dokonać trzeba porządnie przygazować auto na ledwo ciepłym silniku - robimy to kilka razy na Pb.
Jeśli zapłon wypadnie lub wypada z łatwością to od razu przechodzimy do punktu nr 2.
1. Diagnostyka części LPG :
-sprawdzamy złączki czy się nie poluzowały (śrubokręt + woda z mydłem),
-sprawdzamy filtry czy nie wymagają już wymiany,
-z cylindra na którym wypadają zapłony -wtryskiwacz LPG przełoż na kolejny cylinder,
(jeśli wypadanie zapłonu się przesunęło to oznacza że wtryskiwacz ma już lata świetności za sobą),
-sprawdzamy czujniki w tym czujnik ciśnienia i temp. LPG - dosyć często padają / potrafią się zawiesić...
2. Diagnostyka najlepszego tworu japońskiej motoryzacji :
-sprawdzamy świece/przewody
-sprawdzamy czy lewe powietrze nie nawiedza silnika,
-sprawdzamy stan filtra powietrza
-sprawdzamy kompresję na sucho i na mokro,
-sprawdzamy podciśnienie
-czyścimy przepustnicę i EGR,
-sprawdzamy luzy zaworowe i stan łańcucha rozrządu
-sprawdzamy czujnik MAF
-sprawdzamy masę
-sprawdzamy wskazania czujnika O2 przed katalizatorem
Czasani się zdarza że winowajcą jest reduktor LPG który przez większość czasu pracuje jak należy ale miewa swoje słabsze dni.
Dzieje się tak dlatego że na reduktorze odkłada się brązowe maź zanieczyszczenia która od czasu do czasu przyblokuje elementy ruchome reduktora.
Z pomocą wtedy przychodzi rejestrator pracy LPG.
Po wykonaniu tych operacji :
a) z uśmiechem na ustach spijasz piwko bo usunąłeś przyczynę awarii i kilka innych rzeczy które zauważyłeś podczas serwisu,
b) z uśmiechem na ustach spijasz piwko bo ekspertyza wykazała że silnik jest do wymiany ale po takim ciężkim dniu nic nie zepsuje tobie humoru, |
_________________
 |
|
|
|
 |
miron
Forumowicz
Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 326 Skąd: Świlcza
|
Wysłany: 12-10-2019, 15:08
|
|
|
Znając życie będą kable. Kup magnecor wszyscy co kupili nie nażekają. |
|
|
|
 |
pavulon666
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 136 KM 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2019 Posty: 6 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 12-10-2019, 18:41
|
|
|
dziękuję wszystkim za uwagi. Dopiero w środę będę miał auto zastępcze, więc wtedy oddam Outlandera do mechanika na dłuższą obserwację.
[ Dodano: 30-10-2019, 23:00 ]
Pozwolę sobie nieco odświeżyć wątek.
Na tę chwilę samochód został oddany pod obserwacje mechanika.
Diagnoza jest taka: na zimnym silniku na 1 cylindrze jest obniżona kompresja około 5. (reszta podobno w normie, to była krótka rozmowa , zdawkowo jedynie przekazał że jest ok.)
Autem telepie tak jakby nie chodził jeden cylinder.
Po rozgrzaniu silnika ( klika minut ) praca silnika się stabilizuje , a kompresja na pierwszym cylindrze wynosi około 9-10.
Diagnoza: - uszkodzenie głowicy , co myślicie ? ( póki co czekam na wycenę) - jestem przerażony - zwłaszcza, że auto zostało niedawno kupione, a poprzedni właściciel niema innej opcji pewnie zataił to intencjonalnie. |
_________________ Outlander 2.0 136 KM 2007r.
Instalacja LPG Vialle |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, Mazda 2 DJ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 371 Skąd: z PL
|
Wysłany: 31-10-2019, 14:19
|
|
|
Zastanawiające jak z 5 robi się po rozgrzaniu silnika kompresja na poziomie 9-10.
Coś się jakoś uszczelnia wraz ze wzrostem temperatury czy jak, może ktoś dobrze obeznany z mechaniką silnika to wytłumaczyć ? |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 31-10-2019, 22:12
|
|
|
MitsuGo, jestem w tym temacie teoretykiem ale to kwestia rozszerzalności temperaturowej materiału. Każdy wie że silniki są mocniej lub słabiej spasowane i po pewnym czasie się dopasowuje tłok pierścień i tuleja. Dlatego też próbę robi się na rozgrzanym silniku aby była wiarygodna a warunki bardziej realne (inne przepływy powietrza i właściwości fizyczne)
Poczytaj też o zakutych silnikach i ich klekotaniu, o wygrzewaniu kucizny, bardzo ciekawe tematy. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 268 Skąd: pl
|
Wysłany: 01-11-2019, 10:30
|
|
|
pavulon666 napisał/a: | Diagnoza: - uszkodzenie głowicy , co myślicie ? ( póki co czekam na wycenę) - jestem przerażony - zwłaszcza, że auto zostało niedawno kupione, a poprzedni właściciel niema innej opcji pewnie zataił to intencjonalnie. |
Tak czy siak do zdjęcia masz głowicę bo trzeba sprawdzić tłok. Obróbka głowicy z naprawą nie jest lotem w kosmos więc finansowo Cię nie zje. A co do byłego właściela to czemu go oskarżasz o zatajenie jak usterka wyszła po pewnym czasie. Chyba jak się coś psuje to robi w określonym czasie z określonymi objawami więc może było ok.a usterka akurat teraz wystąpiła co jest jak najbardziej możliwe. |
|
|
|
 |
pavulon666
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 136 KM 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2019 Posty: 6 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 01-11-2019, 11:48
|
|
|
ledziu napisał/a: | A co do byłego właściela to czemu go oskarżasz o zatajenie jak usterka wyszła po pewnym czasie. Chyba jak się coś psuje to robi w określonym czasie z określonymi objawami więc może było ok.a usterka akurat teraz wystąpiła co jest jak najbardziej możliwe. |
Podczas zakupu palił się check engine, auto w początkowej fazie po uruchomieniu auto lekko nierówno chodziło. Błąd został odczytany ( wypadnie zapłonu na pierwszym cylindrze) skasowany i nie wrócił. Bo nie wraca na rozgrzanym silniku - o czym właściciel na pewno wiedział. Padły zapewnienia że to świece przewody. Właściciel stwierdził że ten check to jakiś przypadek etc .... auto ostatni tydzień stało , coś z zapłonem bzdurka, przewody ... obecność tego błędu nie jest normą ... Tymczasem po zakupie już na drugi dzień okazało się że check to stały bywalec w tym aucie, i zawsze startuje z nierówną pracą silnika. Zwyczajnie poprzedni właściciel chciał się pozbyć problemu.
Co prawda trochę mi zajęło potwierdzenie że to głowica,
Auto było u 2 elektryków , początkowo szukałem przyczyny w elementach związanych z zapłonem. |
_________________ Outlander 2.0 136 KM 2007r.
Instalacja LPG Vialle |
|
|
|
 |
LukasiusPomorze
Mitsumaniak
Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2016 Posty: 114 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 03-11-2019, 21:46
|
|
|
Czy auto nadal jest u mechanika czy już u ciebie ?
Mam trochę narzędzi i mogę podjechać by sprawdzić kilka rzeczy zanim zdejmiesz głowicę i koszty poszybują w górę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, Mazda 2 DJ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 371 Skąd: z PL
|
Wysłany: 04-11-2019, 08:40
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | Każdy wie że silniki są mocniej lub słabiej spasowane i po pewnym czasie się dopasowuje tłok pierścień i tuleja. Dlatego też próbę robi się na rozgrzanym silniku aby była wiarygodna a warunki bardziej realne (inne przepływy powietrza i właściwości fizyczne)
|
Pewnie nie każdy . Czy próba na zimno i kompresja obniżona o 5 może być mało wiarygodna ? |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
|