 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
skrzynia CVT |
Autor |
Wiadomość |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 14-11-2016, 15:49
|
|
|
tomoman napisał/a: | Grimm, wiesz, że większość terenówek jest w automatach i są piłowane w terenie? Po to są SUVy 4x4 żeby jak się zakopiesz, to się odkopać. |
Nie rozumiem co masz na myśli porównując "terenówkę" do Outlandera III. Terenówka to dla mnie między innymi, Land Rover Defender , Nissan Patrol czy Mitsu Pajero - te auta są trochę inaczej zbudowane niż OIII bo też inne jest ich przeznaczenie. Ale przecież zawsze możesz zjechać swoim OIII np.w środek bagna na mazurach i sprawdzić czy się mylę
tomoman napisał/a: | Jasne, są sytuacje, że się nie da, ale w dużej mierze się da
Druga sprawa, co Ty masz z tym rozgrzewaniem silnika? Daj uzasadnienie jakieś, źródło, bo u mnie w manualu jak byk, żeby nie rozgrzewać silnika na jałowym. |
Jeżeli temperatura otoczenia samochodu spadnie poniżej 0 st.C bardzo ważne po uruchomieniu samochodu, przed rozpoczęciem jazdy, (załączeniem pozycji D lub R ) jest wstępne rozgrzanie układu silnik-skrzynia.
Przy silnikach z wtryskiem bezpośrednim i silnikach Diesla czas rozgrzewania układu przed rozpoczęciem jazdy (załączeniem pozycji D lub R ) powinien być nie krótszy niż 1-2 minuty (lub spadku obrotów silnika poniżej 1000/obr min.) przy temperaturze otoczenia bliskiej 0 st.C i ok. 5-10min przy temperaturze otoczenia ok -10-20 st.C. Im niższa temperatura otoczenia, tym dłuższy czas potrzebny do wstępnego rozgrzania układów. Takie postępowanie ma wpływ na żywotność i prawidłową pracę wielu układów mechanicznych samochodu wyposażonego w automatyczną skrzynię biegów.
tomoman napisał/a: | A z tym ruszaniem z butem w podłodze - jak mniemam, to też nie do końca, bo pewnie chodzi o szanowanie turbiny (jak jest) na zimnym silniku, a nie skrzyni. |
Kick-down zabił już nie jedną CVT , to za delikatna skrzynia do wciskanie buta w podłogę. Oczywiście , jeśli zrobisz tak raz czy pięć, pewnie przeżyje ale zamiast 250K bez remontu zrobi 100K więc prosta matematyka ale z drugiej strony kto bogatemu zabroni?
Kolega pytał jak jezdzic CVT aby jej nie uszkodzić - to tak jak z silnikiem - kiedyś się zepsuje ale tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie bo co niektórzy mylą CVT z Outlandera z GR6 Dual Clutch Transmission z GT-Ra |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-11-2016, 20:30
|
|
|
Grimm napisał/a: |
Jeżeli temperatura otoczenia samochodu spadnie poniżej 0 st.C bardzo ważne po uruchomieniu samochodu, przed rozpoczęciem jazdy, (załączeniem pozycji D lub R ) jest wstępne rozgrzanie układu silnik-skrzynia.
Przy silnikach z wtryskiem bezpośrednim i silnikach Diesla czas rozgrzewania układu przed rozpoczęciem jazdy (załączeniem pozycji D lub R ) powinien być nie krótszy niż 1-2 minuty (lub spadku obrotów silnika poniżej 1000/obr min.) przy temperaturze otoczenia bliskiej 0 st.C i ok. 5-10min przy temperaturze otoczenia ok -10-20 st.C. Im niższa temperatura otoczenia, tym dłuższy czas potrzebny do wstępnego rozgrzania układów. Takie postępowanie ma wpływ na żywotność i prawidłową pracę wielu układów mechanicznych samochodu wyposażonego w automatyczną skrzynię biegów.
|
Żartujesz czy poważnie? |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-11-2016, 20:50
|
|
|
Grimm napisał/a: | 5-10min przy temperaturze otoczenia ok -10-20 st.C. | To chyba jakiś absurd ? Jeżeli sie nie mylę to samochód jest do jeżdżenia i raczej nie na wieczność. A może najbezpieczniej jest po prostu trzymać go w garażu, wtedy najmniej się zużyje.
Z tym to mogę sie zgodzić
"O konieczności wstępnego rozgrzania silnika oraz płynu przekładniowego powinni pamiętać użytkownicy samochodów z automatycznymi skrzyniami biegów. Podczas dużych mrozów warto potrzymać skrzynię na biegu jałowym przez kilkadziesiąt sekund przed ruszeniem. Płyn przekładniowy zostanie rozprowadzony, a obroty silnika spadną poniżej 1000 obr./min, dzięki czemu włączenie biegu w mniejszym stopniu obciąży przekładnię." |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 15-11-2016, 22:06
|
|
|
sla napisał/a: | To chyba jakiś absurd ? |
Ciekawe co byś powiedział gdybyś zobaczył mojego sąsiada, który codziennie przed 7 rano , siedzi w samochodzie (Rav4 2008r,import z USA ) i czeka aż olej w skrzyni złapie odpowiednie ciśnienie - ma od tego zegar montowany fabrycznie w każdej RAV-ce w USA . Rano potrafi siedzieć nawet kilka minut a zimą nawet kilkanaście
Wasze auto , wasze skrzynie , wasz portfel - jeden dba drugi się puka w czoło - takie życie |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-11-2016, 22:15
|
|
|
Grimm napisał/a: |
Ciekawe co byś powiedział gdybyś zobaczył mojego sąsiada, który codziennie przed 7 rano , siedzi w samochodzie | Żeby poszedł do psychiatry Grimm napisał/a: | Rano potrafi siedzieć nawet kilka minut a zimą nawet kilkanaście
| Może nie ma co robić, różne są zboczenia.
Automat ma ułatwiać życie, a nie utrudniać, gdyby to co piszesz było prawdą, to 95% ludzi nigdy w życiu nie kupiłoby samochodu z automatem. |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 15-11-2016, 22:27
|
|
|
sla napisał/a: |
Automat ma ułatwiać życie, a nie utrudniać, gdyby to co piszesz było prawdą, to 95% ludzi nigdy w życiu nie kupiłoby samochodu z automatem. |
Wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad przy obsłudze CVT i skrzynia spokojnie polata do 250K . To tak jak z kołem dwumasowym czy turbiną, u jednego psuje się przy 80K u innego przy 280K . Szerokości |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-11-2016, 22:34
|
|
|
Grimm napisał/a: |
Wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad przy obsłudze CVT |
Siedzenie w samochodzie kilkanaście minut uważasz za prostą zasadę?
Ja jeżdżę samochodem do 100 tys. potem to juz skarbonka, choćbyś dbał nie wiem jak. Producenci nie są zainteresowani długowiecznością swoich produktów. |
Ostatnio zmieniony przez sla 15-11-2016, 22:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 15-11-2016, 22:38
|
|
|
Pytanie rozumiem , nie rozumiem dlaczego mam na nie odpowiadać Przecież to nie ja jestem konstruktorem skrzyni CVT a jedynie jej użytkownikiem
Od momentu kiedy odebrałem auto z salonu , czekam aż obroty spadną na zimnym , poniżej 1000 obr. Czasami trwa to 30 sekund a np.dziś ponad 2 minuty. Czy w związku z tym kwalifikuje się na leczenie psychiatryczne? |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-11-2016, 22:47
|
|
|
Nie wiem u mnie trwa to kilka sekund. W A5 było podobnie. Gdybym miał czekac kilkanascie minut nigdy bym nie kupił takiego samochodu. |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-11-2016, 04:36
|
|
|
Grimm napisał/a: | sla napisał/a: | To chyba jakiś absurd ? |
Ciekawe co byś powiedział gdybyś zobaczył mojego sąsiada, który codziennie przed 7 rano , siedzi w samochodzie (Rav4 2008r,import z USA ) i czeka aż olej w skrzyni złapie odpowiednie ciśnienie - ma od tego zegar montowany fabrycznie w każdej RAV-ce w USA . Rano potrafi siedzieć nawet kilka minut a zimą nawet kilkanaście
|
Parę lat temu dostałem w wypożyczalni w USA RAV4. Nie wiem jaki to był model, ale po prostu jeździł. Wskaźnika ciśnienia oleju nie widziałem. Na pewno rzuciłaby mi się w oczy taka osobliwość.
Zasadniczo to wypożyczałem samochód dziesiątki razy. Były to modele lepsze i gorsze, małe i duże, z przekładnią planetarną i CVT. I w żadnym nie było nic podobnego.
Odpalasz silnik i wio. |
|
|
|
 |
_tm_
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 CVT 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-11-2016, 11:35
|
|
|
Grimm napisał/a: | Pytanie rozumiem , nie rozumiem dlaczego mam na nie odpowiadać Przecież to nie ja jestem konstruktorem skrzyni CVT a jedynie jej użytkownikiem
Od momentu kiedy odebrałem auto z salonu , czekam aż obroty spadną na zimnym , poniżej 1000 obr. Czasami trwa to 30 sekund a np.dziś ponad 2 minuty. Czy w związku z tym kwalifikuje się na leczenie psychiatryczne? |
Cytat z instrukcji do Outlandera 2016 (dział CVT):
"If the ambient temperature is low, the selector
lever position display on the multi information
display may blink when the selector
lever is placed in the “D” (DRIVE), “Ds”
(DOWNSHIFT & SPORTY DRIVING), “L”
(LOW) or “R” (REVERSE) position immediately
after the engine has been started. This
indicates that the transmission requires warming
up. While the display is blinking, the
vehicle will not move, because the transmission
keeps disengaging until the warm up is
completed even if the selector lever is placed
in the “D”, “Ds”, “L” or “R” position."
Z tego wynika, że samochód wie kiedy faktycznie skrzynia potrzebuje rozgrzania (i nie pozwoli wtedy ruszyć) i nie trzeba nadgorliwie czekać zanim rozpoczniemy jazdę. Zresztą inny fragment mówi:
"A longer warm up period will only consume
extra fuel." |
_________________ Mitsubishi Outlander III Intense+ 2.0 MIVEC CVT 4WD |
|
|
|
 |
|
|