Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:52 |
Rozrząd do 2,0 16 v 136 KM |
Autor |
Wiadomość |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 18-06-2017, 21:23
|
|
|
nahar, jeżeli nosi jakiekolwiek ślady zużycia lub minimalnie się poci od razu do kosza. Prawdą jest że przyjmuje się jego wymianę co drugi rozrząd. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
nahar
Forumowicz

Auto: Skoda Superb II FL 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 126 Skąd: Targówek
|
Wysłany: 18-06-2017, 23:03
|
|
|
Jasne, to już obejrzą w warsztacie i jak trzeba będzie wymienić to wymienią. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-06-2017, 20:14
|
|
|
nahar, i części jakich producentów były w pudełku SKF? |
|
|
|
 |
KUTER
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 19 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 01-07-2017, 14:34
|
|
|
zestaw SKF w intercarsie po zniżkach 630zł. Wymiana upierdliwa, łatwo zeskakuje pasek. Instrukcja podaje 3,5Nm. Nie ma ludzkiej sił żeby ktoś tam podszedł z dynamometrem i to jeszcze z takim zakresem pomiarowym! (brak miejsca i wymagana specjalna nasadka). Więc śmiem twierdzić że wszyscy to ustawiają na czuja. Pewnie w ASO też. Generalnie cały dzień roboty, na czas napinania rolki potrzebna druga osoba. No ale cośtam w kieszeni zostało |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-07-2017, 15:47
|
|
|
KUTER napisał/a: | na czas napinania rolki potrzebna druga osoba | da się samemu - zmieniłem już z 30-40 rozrządów z hydraulicznym napinaczem z czego może z 3x miałem kogoś do pomocy |
|
|
|
 |
nahar
Forumowicz

Auto: Skoda Superb II FL 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 126 Skąd: Targówek
|
Wysłany: 14-07-2017, 22:34
|
|
|
Hugo napisał/a: | nahar, i części jakich producentów były w pudełku SKF? |
SKF wszystko.
To był taki zestaw SKF rozrząd z napinaczem hydraulicznym
Dziś odebrałem auto od mechaników, poza rozrządem (3 rolki, napinacz hydrauliczny oraz 2 paski) wymienili też pompę na AISWPM-066
Cena części nie przekroczyła 1000 pln, za wymianę nie wiem ile policzyli bo robili jeszcze inne rzeczy - w tym wał więc jak przyjdzie faktura to napiszę. |
|
|
|
 |
kamil.tomasz
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2.0 dohc 136KM AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2016 Posty: 8 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 25-11-2017, 23:00
|
|
|
KUTER napisał/a: | zestaw SKF w intercarsie po zniżkach 630zł. Wymiana upierdliwa, łatwo zeskakuje pasek. Instrukcja podaje 3,5Nm. Nie ma ludzkiej sił żeby ktoś tam podszedł z dynamometrem i to jeszcze z takim zakresem pomiarowym! (brak miejsca i wymagana specjalna nasadka). Więc śmiem twierdzić że wszyscy to ustawiają na czuja. Pewnie w ASO też. Generalnie cały dzień roboty, na czas napinania rolki potrzebna druga osoba. No ale cośtam w kieszeni zostało |
Potwierdzam twoja wypowiedz w 100% nasadkę wyspawałem ale mimo to nie było lekko .... Powiedz odrazu po kręceniu bolczyk wchodził ? i po 15 minutach również ? bo u mnie tak to wygląda lecz po tym czasie około 20-30 minutach już nie wchodzi i wydaję mi się że lepiej nie będzie .... ustawiałem go kilka razy i i cięzko było ustawić by po 15 minutach wszedł bolczyk i kolejna sprawa czy nie miałeś wrażenia jakby pasek siedział za głęboko(nie jest na równo z zębami lecz głębiej) ? mimo żę zakładając nie był w pełni nasunięty na zęby |
|
|
|
 |
KUTER
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 19 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 26-11-2017, 14:38
|
|
|
paskiem się nie przejmuj. Tak ma być. |
|
|
|
 |
stickman
Forumowicz
Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-05-2018, 13:02
|
|
|
cześć,
gdzieś tu niedawno widziałem, jak padło pytanie odnośnie interwału wymiany rozrządu w 2.0 136KM - wówczas bez odpowiedzi. Jako że również jestem żywotnie zainteresowany tym tematem, to pozwalam sobie na podbicie piłeczki. Obecnie posiadam pasek Conti, wymiana 4 lata temu, piećdziesiąt kilka tysięcy km przejechane od czasu wymiany. Zatem - co ile kkm i co jaki maksymalny czas? |
|
|
|
 |
flash
Forumowicz

Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 194 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 23-05-2018, 15:25
|
|
|
Wymieniałem ostatnio po 60 tys km i 2,5 roku. Części w przyzwoitym stanie więc można było jeszcze poczekać spokojnie z 20 tys. Pompa wody była w idealnym stanie, więc jeśli zakładałeś poprzednio nową (dobrej jakości) to jej nie ruszaj.
Tak więc nauczony doświadczeniami przyjąłem interwał 80,90 tys km, oczywiście zakładając , że nie oszczędzamy na częściach. |
_________________ Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski |
|
|
|
 |
stickman
Forumowicz
Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-05-2018, 15:57
|
|
|
flash napisał/a: | Wymieniałem ostatnio po 60 tys km i 2,5 roku. Części w przyzwoitym stanie więc można było jeszcze poczekać spokojnie z 20 tys. Pompa wody była w idealnym stanie, więc jeśli zakładałeś poprzednio nową (dobrej jakości) to jej nie ruszaj.
Tak więc nauczony doświadczeniami przyjąłem interwał 80,90 tys km, oczywiście zakładając , że nie oszczędzamy na częściach. |
Te 60kkm też mi się gdzieś rzuciło w oczy. Na ile można ocenić wizualnie stan paska i tej ocenie ufać? Nie wiem na ile rzutują też 4 lata od ostatniej wymiany.
Pompa była robiona poprzednio. |
|
|
|
 |
flash
Forumowicz

Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 194 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 23-05-2018, 16:54
|
|
|
stickman napisał/a: | Na ile można ocenić wizualnie stan paska i tej ocenie ufać? |
Niestety bez zdjęcia go nie można tego ocenić. Gdy pasek jest w tragicznym stanie to po zdjęciu osłony widać na nim pęknięcia wzdłużne i wyraźnie parcieje, ale nie sądzę, żeby ktoś z forumowiczów kiedykolwiek tak zaniedbał tę sprawę i doprowadził Miśka do takiego stanu . Kondycji rolek i napinacza już raczej żaden mechanik na oko nie oceni, ale gdy wszystko zdejmiesz to ponoć można to zrobić, tylko po co...
Mi się wydaje, że 4 lata to jeszcze nie jest bardzo długo i gdybym był teraz na Twoim miejscu pojeździłbym jeszcze z 20 tys. lub z rok, może półtora. |
_________________ Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 24-05-2018, 09:40
|
|
|
Uważam że spokojnie można te 80 tyś przelatać na rozrządzie. W moim na pierwszym montażu przelatał 115 tyś w niemcowni. Ja wymieniłem przy stanie licznika 191 tyś. ale powiem szczerze że gdyby nie napinacz hydrauliczny to jeszcze by mógł latać na tym pasku ze 20 tysięcy. Teraz mam założone paski mitsuboshi. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
flash
Forumowicz

Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 194 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 24-05-2018, 12:02
|
|
|
Podobnie jak Jaro1974, polecam paski Mitsuboshi. Rolki i pompe mialem GMB. A napinacz Aisin, który zdjąłem był chyba od nowości w tym aucie - przebieg 245 tys km. |
_________________ Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski |
|
|
|
 |
Stacho51
Forumowicz
Auto: Outlander I 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2018 Posty: 37 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 29-05-2018, 16:30
|
|
|
Co ile km trzeba wymienić pompę wody?
[ Dodano: 29-05-2018, 16:32 ]
flash napisał/a: | Podobnie jak Jaro1974, polecam paski Mitsuboshi. Rolki i pompe mialem GMB. A napinacz Aisin, który zdjąłem był chyba od nowości w tym aucie - przebieg 245 tys km. |
Dziś dałem na wymianę rozrządu do Kaszczorka, co Ty na to? |
_________________ Stacho |
|
|
|
 |
|