Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Napędy
Autor Wiadomość
Tafla 
Forumowicz
Tafla

Auto: Outlander III 2.0 CVT 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 149
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-10-2017, 21:38   

Fajnie nagrane te filmiki. Nie za bardzo mam czas przeglądać inne testy ale jestem ciekawy który napęd (auto) radzi sobie z 3 rolkami i przyczepnością na tylnym kole?

OT: Ten 2.0 CVT to jest myty pumeksem? :D
 
 
arokub 
Forumowicz

Auto: OIII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2017
Posty: 157
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-10-2017, 21:51   

Tafla, zobacz tu https://youtu.be/1fspDr7kb_Y

BTW, z dużym zainteresowaniem oglądam pokazane testy napędu w outku, dzięki chłopaki.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-10-2017, 21:53   

@Tafla, pytasz o ten typ napędów czy o tryb Auto?
W tym typie, tylnym kołem do tej pory poradziły sobie: Nissan Qashqai, Suzuki Vitara/S-Cross, Jeep Cheerokie oraz Subaru XV oraz Outback (tu trochę inne rozwiązanie, ale także oparte o sprzęgło międzyosiowe).

Co do 2.0 CVT, to może @kubabrzesko będzie wiedział ;)
 
 
arokub 
Forumowicz

Auto: OIII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2017
Posty: 157
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-02-2018, 11:26   

Pojawił się kolejny filmik z udziałem outka:
https://www.youtube.com/w...=em-subs_digest

I teraz pytanie: czy w sytuacji, gdy jest przyczepność tylko na jednym tylnym kole i napęd sobie nie radzi, można się jakoś wspomóc? Gdzieś mi się obiło o uszy o lekkim zaciągnięciu ręcznego? Ma ktoś w tym doświadczenie?
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 22-02-2018, 14:07   

ciekawe czy wyłączyli esp
_________________

 
 
arokub 
Forumowicz

Auto: OIII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2017
Posty: 157
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-02-2018, 14:16   

Wyłączenie esp pomogło w eclipse cross (s-awc), ale nie pomogło w outlanderze (4wd).
 
 
sebowy 
Forumowicz

Auto: OIII 2.2 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 130
Skąd: Wlkp
Wysłany: 22-02-2018, 17:43   

... no to kicha, myślałem że outek da rade... :cry:
teraz się będę długo zastanawiał , czy na skróty przez pole wiosną jechać :mrgreen:
_________________
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22-02-2018, 22:30   

arokub napisał/a:
I teraz pytanie: czy w sytuacji, gdy jest przyczepność tylko na jednym tylnym kole i napęd sobie nie radzi, można się jakoś wspomóc? Gdzieś mi się obiło o uszy o lekkim zaciągnięciu ręcznego
Przy tym rodzaju napędu lepiej nie robić takich eksperymentów.

sebowy napisał/a:
... no to kicha, myślałem że outek da rade...
Testy na trzech rolkach radzę traktować z przymrużeniem oka, taka sytuacja w rzeczywistości raczej się nie wydarzy :)
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-02-2018, 23:56   

sebowy napisał/a:
... no to kicha, myślałem że outek da rade... :cry:
teraz się będę długo zastanawiał , czy na skróty przez pole wiosną jechać :mrgreen:

W dużym błocie to nawet prawdziwa terenówka z oponami terenowymi potrafi utknąć.
 
 
arokub 
Forumowicz

Auto: OIII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2017
Posty: 157
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-02-2018, 06:00   

vavoom napisał/a:
Przy tym rodzaju napędu lepiej nie robić takich eksperymentów.

Ok, dzięki za naprostowanie. Gdzieś wyczytałem takie mądrości internetowe - stąd pytanie.
Czyli najlepiej zdać się na automat.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-04-2018, 12:44   

Próba z ręcznym w OII:
https://youtu.be/xa2x_M6HmKE?t=4m14s
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
deso 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 MIVEC A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2018
Posty: 1
Skąd: Tychy
  Wysłany: 12-08-2018, 21:45   

Witajcie,

mam pytanie - nie wiem czy zaważył mój brak umiejętności czy AWC ma taką specyfikację. Pojechałem na pustynię (Siedlec) i mocno się zdziwiłem bo "wpadłem" tam jak "uchodźca" po zasiłek. Myślełem, że jestem królem wioski a okazało się że walczę o życie :)
Wyłączony ESP (przycisk trzymany kilkanaście sekund); AWD - LOCK; skrzynia (CVT) ustawiona na "L".
Auto w piachu po płaskim jeszcze jakoś dawało radę ale minimalne wzniesienie terenu powodowało zakopywanie się połączone z pracą ESP i duszeniem przepusticy? (gdyby nie automat to pewnie gasłby co chwilę). Byłem tam z bratem - on jechał Outlanderem II - dramat jeszcze większy, u niego podczas próby wyjazdu z zakopki ewidentnie widać było hamowanie kół przez -niby wyłączone- ESP aż do zduszenia silnika (on ma diesla + manual skrzynia).

Pytanie brzmi czy da się jakoś zupełnie wyłączyć ESP? jakiś bezpiecznik czy coś?

z ciekawostek to doprowadziłem do wyświwtlenia komunikatu o przegrzanym napędzie 4x4 - tak sobie wyobrażam genezę, że ESP mimo wyłączenia i tak "pomagało" w hamowaniu kół.

W trybie ESP:OFF + AWD LOCK + skrznia na LOW wyobrażałem sobie fontanny piachu spod wszystkich kół i "darcie" do przodu. Mocno się zdziwiłem

Pozdrawiam
Deso
 
 
msokol 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-08-2018, 09:47   

piach i szosowe opony?
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-08-2018, 11:39   

msokol napisał/a:
piach i szosowe opony?


Jakie by nie były i tak by utknął...
 
 
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 13-08-2018, 12:23   

Nie zgodze sie z wami .Mam outlandera 3,0 v6 z napedem S-AWC i na szosowych oponach przy wylaczonej trakcji mozna sie fajnie pobawic w piasku i to bez wzgledu czy po rownym czy po lekkich wzniesieniach.Oczywiscie naped przelaczam na LOCK i bieg na L
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.