Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprężyny wzmacniające
Autor Wiadomość
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 14-03-2021, 11:22   

Lejsforsy - czy jest Ktoś kto używa je już dłuższy czas, zrobił na nich parę km i zechce podzielić się opinią jak z trwałością z upływem czasu ?
Czy nie osiadły ? Jakies inne niepokojące rzeczy ?
Bo mam dylemat czy kupic Lovellsy czy Lejsforsa ....
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 14-03-2021, 20:20   

m4rud3r napisał/a:
Lejsforsy - czy jest Ktoś kto używa je już dłuższy czas, zrobił na nich parę km i zechce podzielić się opinią jak z trwałością z upływem czasu ?
Czy nie osiadły ? Jakies inne niepokojące rzeczy ?
Bo mam dylemat czy kupic Lovellsy czy Lejsforsa ....

Już prawie trzy lata żyjesz w tej rozterce. Dobrze się zastanów bo po wreszcie kupnie może pozostać po tym jakaś natrętna pustka ;-) :-) ;-)
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 14-03-2021, 21:05   

Moody napisał/a:
Już prawie trzy lata żyjesz w tej rozterce. Dobrze się zastanów bo po wreszcie kupnie może pozostać po tym jakaś natrętna pustka ;-) :-) ;-)

Haha dokładnie, teraz mam motywację - po zimie pociekł mi amortyzator przód, przy okazji wyszło że trzeba parę innych elementów gumowych wymienić, więc pomyślałem zrobić jedno rozbieranie zawiechy, wymienić co trzeba i mieć spokój. Teraz tylko dylemat Lovells czy Lejsfordy :D do tej pory byłem nastawiony na Lovellsy, ale jeżeli Lejsford nie jest wcale gorszy, a kosztuje mniej to czemu nie ? Ciekawi mnie tylko ich trwałość i jakość. Na forach innych marek (np na jakimś forum BMW) opinie są różne, od takich że po paru miesiącach obsiadły i ogólnie kaszana po zachwyty jakie to tanie a dobre ;-) A że Misiek zostanie chyba na dłużej z przyczyn życiowych - to chcę kupić coś na dłużej ;-)
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 15-03-2021, 20:57   

Jak już kiedyś tutaj pisałem, że mam Lovells i jestem zadowolony. Zakładałem sam. Trzymają fason i mogę polecić. Mam je 4lata/55tys. Kupiłem w sklepie dla miłośników 4x4 więc chyba dają u nich radę.
Ale gdybym drugi raz kupował (nie wiedziałem o Lejsford) to kto wie czy nie zdecydowałbym się na Lejsford. W nich podoba mnie się to, że są wykonane z drutu grubszego o 1mm. Ale o ich eksploatacji nie potrafię nic powiedzieć.
Tyle moja opinia.
 
 
Gosciu87 
Nowy Forumowicz

Auto: Peugeot 4007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 3
Skąd: Kalisz
Wysłany: 31-03-2021, 11:56   

Cześć, czy znacie może numery sprężyn marki Lesjofors jakie montowaliście na przednią oś?
W moim przypadku jest to Peugeot 4007 2.2 ON, rok modelowy 2008 z manualną skrzynią biegów.
Mam dylemat, ponieważ wg moich spostrzeżeń powinny być z numerem 4066802 ale po dyskusji ze sprzedawcą i podaniem VIN wychodzą z numerem 4015675 (które są skierowane do aut z automatyczną skrzynią).
Nie zawierzam totalnie w VIN bo już nie jeden raz się przejechałem na złym doborze tą metodą.

Dla potomności podaję rzeczywiste wymiary jakie uzyskałem od sprzedawcy, Lesjofors jakoś nie chwali się tymi informacjami:

Lesjofors 4066802
Długość 331 mm
Grubość 15 mm
Średnica zewnętrzna 176 mm

Lesjofors 4015675
Długość 335 mm
Grubość 15 mm
Średnica zewnętrzna 176 mm
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 31-03-2021, 14:39   

kup najdluzsze
bedzie wyzej stal
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
Gosciu87 
Nowy Forumowicz

Auto: Peugeot 4007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 3
Skąd: Kalisz
Wysłany: 01-04-2021, 11:20   

Zgadzam się i taki mam zamiar :D ale kupiłem wcześniej sprężyny na tył, dokładnie Lesjofors 4215635 (te EXTRA HEAVY DUTY), jeszcze nie zamontowane.
Chcę jak najwyżej osadzić przód ale w granicach rozsądku, tak aby było równo w stosunku do tyłu na tych "4215635".
Może więc zmienię pytanie, jakie sprężyny przednie montowaliście w konfiguracji z tyłem opartym na Lesjofors 4215635?
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 05-04-2021, 08:34   

Mam podobny dylemat teraz z doborem na przód, z tym że mam 2.4 benzynę i automatyczną skrzynię biegów ;-) wg katalogu powinna być sprężyna 4059253.

Narobią kurde nie wiadomo ile części a później człowieku kombinuj co dobrać :D
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 10-04-2021, 19:42   

m4rud3r napisał/a:
Mam podobny dylemat teraz z doborem na przód, z tym że mam 2.4 benzynę i automatyczną skrzynię biegów ;-) wg katalogu powinna być sprężyna 4059253.

Narobią kurde nie wiadomo ile części a później człowieku kombinuj co dobrać :D



tutaj: https://motostacja.com/p/LESJOFORS-4059252 piszą, że 4059252
 
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 11-04-2021, 10:38   

Napisałem do Lesfoforsa do Szwecji i Niemiec - zero odpowiedzi na zapytanie o pomoc z doborem sprężyny :(

I teraz nie wiem czy zamówić taką jak wychodzi wg katalogu czyli 253 czy 252 jednak.
252 to do manualu chyba, a 253 do automatycznej skrzyni.

Co do samej specyfikacji - też ciężko znaleźć jakieś wymiary tych sprężyn żeby sobie nawet teoretycznie porównać.

Obecnych zostawiać też nie bardzo chcę skoro już i tak trzeba rozbierać zawiechę.
Szkoda że Lovellsy kosztuja 2x więcej ....

A wymiana samego tyłu to chyba takie połowiczne rozwiązanie ?
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 12-04-2021, 15:32   

253 są do aut z automatem czyli z cięższym napędem.
W stanie spoczynku są nominalnie o 4mm wyższe od 252.

To zależy. Mnie wystarcza podniesienie tyłu.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 13-04-2021, 00:50   

m4rud3r napisał/a:
wymiana samego tyłu to chyba takie połowiczne rozwiązanie


chyba własnie chodzi głównie o tył... przód i tak masz dociążony przez silnik, to tak nie skacze.
Dla mnie ogólnie tył w tym samochodzie, po przesiadce z Galanta w którym miałem sprężyny wspomagające dołożone właśnie na tyle, to jak dyskoteka, zwłaszcza jak się trochę do niego włoży za tylną oś...
Fakt, że to kwestia przyzwyczajenia też trochę...
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 18-04-2021, 19:10   

Zamontowałem Lejsy na przód + tył, od razu amortyzatory TRW przód + tył.
Przy okazji wypiaskowane wszystkie wahacze tył i ława, wszystkie nowe tuleje z tyłu.
Ile nerwów te Lejsy zjazdły przy założeniu ich na tył to moje :D ale udało się - zmontowane wszystko, autko poszło do góry i zupełnie inaczej się prowadzi. Zobaczymy jak to będzie z biegiem czasu ;-)
 
 
kulman 
Nowy Forumowicz
kulman

Auto: c crosser 2.2 hdi DCS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2018
Posty: 23
Skąd: Imielin
Wysłany: 19-04-2021, 16:35   

Wstaw zdjęcia jak się teraz prezentuje i z miarką i bez jak możesz.
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 19-04-2021, 20:40   

m4rud3r napisał/a:
Ile nerwów te Lejsy zjazdły przy założeniu ich na tył to moje

Hmm, dlaczego? Własnoręcznie wymieniałem i u mnie to poszło bardzo łatwo.
Na pewno ciężej mają ci, którzy mają z tyłu ten rodzaj zawieszenia z amortyzatorami wewnątrz sprężyn.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.