Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:15 |
CB w nowym Outku |
Autor |
Wiadomość |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 29-09-2011, 17:51
|
|
|
michu300 napisał/a: | Ja używam anteny z magnesem na kawałku tylnej klapy i jest OK. Zasięgów kosmicznych nie ma, ale wystarczające do uniknięcia płatności. |
Mam identycznie. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
Tom@sz
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011 Posty: 5 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 05-11-2011, 01:52
|
|
|
Przyznam ze i mnie zaskoczyl aluminiowy dach w Outku, ale fuksem zakupilem antenke na dosc malym magnesie i znalazlem miejsce na gornej czesci tylnej klapy...
zero pierdow u mnie i u odbierajacych...
ale radio President.... |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 07-11-2011, 09:01
|
|
|
Tom@sz napisał/a: | Przyznam ze i mnie zaskoczyl aluminiowy dach w Outku, ale fuksem zakupilem antenke na dosc malym magnesie i znalazlem miejsce na gornej czesci tylnej klapy...
zero pierdow u mnie i u odbierajacych...
ale radio President.... |
Bo to jest jedyne miejsce z kawałkiem metalu na dachu. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
sound_designer
Mitsumaniak

Auto: OII Instyle 2.0DID 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2011 Posty: 57 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 10-11-2011, 18:45
|
|
|
Ja od 2,5 miesiąca uzywam zestawu radio President Johny III (idealnie pasuje na póce pod regulatorami klimy i ma idealny zgrany z resztą kolor wyswietlacza) + antena President Florida. Antena oczywiscie na tylnej klapie w wiadomym miejscu. Zestaw idealny, super odbiera choć magnes anteny dość slaby bo zdarzylo mi się, ze przy 155km/h antene zdmuchnelo i sie odkleila. Trzeba bylo na autostradzie sie zatrzymac i postawic ja na nowo. |
|
|
|
 |
lubezky
Nowy Forumowicz Lu Lubezky

Auto: Outlander 2.2DiD, 206KM/467Nm
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-12-2011, 10:43
|
|
|
co do rzepów, którymi i ja zamocowałem radyjko we wnęce... Pierwsze podejście z najmocniejszymi na rynku rzepami technologicznymi firmy 3M (szybko mozna je znalezc na allegro, z przesylka 5 dych za metr...) zakończyło się klęską. Odpadło po ok 10 dniach (znowu musiałem robić klin z tyłu radyjka z... gąbki do mycia naczyń, żeby się trzymało...:) Ale dopiero ogarnięty chłopak z AUTO GT sprzedał mi patent, że do tych 3M-owskich rzepów jest jeszcze specjalny "utwardzacz" do kleju, ktory maja na sobie... i faktycznie - złapało na amen |
|
|
|
 |
sound_designer
Mitsumaniak

Auto: OII Instyle 2.0DID 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2011 Posty: 57 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 03-12-2011, 22:09
|
|
|
A dasz fotkę jak to wyszlo? Ja mam polożone CB i zblokowane gabka. Tracę w ten sposób dojście do gniazda zapalniczki ale wyglada to bardzo dobrze i nic nie przyklejam na stale. |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 03-12-2011, 22:45
|
|
|
Ja też kombinowałem z rzepami i nikt nie wpadł na to że powinen być zastosowany spec utwardzacz (łącznie z "renomowanym" CB serwisem). Lepiej zamocować na (max 10mm) wkrętach pod pokrętłami klimy - trzyma się ok, zostaje wolne miejsce na dole no i radio w kazdej chwili można wyjąć. Używam Harry 3 + triflex.
pozdro |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
lubezky
Nowy Forumowicz Lu Lubezky

Auto: Outlander 2.2DiD, 206KM/467Nm
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-12-2011, 22:14
|
|
|
Proszę,
http://www.verso.pl/download/cb.jpg
czarny rzep u góry radia na "suficie" wnęki, od tyłu zamortyzowałem to czarną przylepną taśmą gąbczastą, trzeba sie mocno przyjrzeć zeby to zauważyć.
ps - nie śmiejcie sie tylko ze starej onwy z lat '90, ale poki sie nie zepsuje na amen to nie zmienie, bo na to proste radyjko nie moge narzekać a w połączeniu z grubą anteną gamma o dl. 1 m daje naprawdę niezły zasięg na trasie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maksi_Kaz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Outlander 2.0Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 13 Skąd: polska
|
Wysłany: 15-12-2011, 22:00
|
|
|
Też przymierzam się do założenia CB i myślę, ze takie rozwiązanie jest najlepsze:) pozdrawiam |
|
|
|
 |
bio5
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 6 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 01-06-2015, 19:08
|
|
|
Witam serdecznie.
Odkopałem temat, bo nie znalazłem innego, który byłby aktualniejszy.
Potrzebuję informacji jak przeprowadzić kabel zasilający bezpośrednio z akumulatora do kabiny.
Ewentualnie pomysł jak wykorzystać instalację w samochodzie tak aby mieć prąd 20A i najchętniej napięcie odcinane ze stacyjki.
Potrzebuję zamontować radio ale o większej mocy niż zwykłe CB. CB przy 4W pobiera niecałe 2A więc można śmiało podłączyć to pod zapalniczkę. Moje radio (Icom 2820) przy nadawaniu z mocą 50W ok. 15A, więc na zapalniczkę gdzie maksymalne obciążenie to 10A zdecydowanie za dużo.
W poprzednim samochodzie miałem po prostu dwa przewody 2,5mm2 podłączone od akumulatora, do radia poprzez 30A przekaźnik, który odcinał mi napięcie po wyłączeniu stacyjki.
Jak to zrobić w Outlanderze? |
_________________ Adrian |
|
|
|
 |
michu300
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 334 Skąd: okolice 3city
|
Wysłany: 02-06-2015, 08:42
|
|
|
Witam,
Gdzieś w dziale o montażu świateł LED była podpięta instrukcja do montażu świateł ori, gdzie zasilanie było brane właśnie z zapalniczki i kabel był wciągany jakby w drugą stronę. Myślę, że kwestia sprowadza się do demontażu plastików. Jak znajde to podepnę.
Tutaj link, miałem rację, są zdjęcia jak przejść z komory do kabiny.
http://www.dirkes.de/ebay...derZ5019134.pdf |
|
|
|
 |
bio5
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 6 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 02-06-2015, 09:24
|
|
|
Dzięki bardzo, pochylę się nad tematem. |
_________________ Adrian |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 05-06-2015, 23:54
|
|
|
O ile pamiętam to wykorzystałem ori otwór z gumą uszczelniającą przez którą już przechodziła wiązka przewodów - dołożyłem następny pomiędzy komorą silnika a kabiną. Poziom trudności: łatwe... |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
bio5
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 6 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 06-06-2015, 12:18
|
|
|
Komandor napisał/a: | O ile pamiętam to wykorzystałem ori otwór z gumą uszczelniającą przez którą już przechodziła wiązka przewodów - dołożyłem następny pomiędzy komorą silnika a kabiną. Poziom trudności: łatwe... |
Masz gdzieś zdjęcia gdzie wchodzi ta wiązka? Coś pod maską trzeba demontować?
Jak w środku z demontowaniem elementów? |
_________________ Adrian |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 25-05-2021, 15:03
|
|
|
temat stary, ale aktualny...
25 stron tematu i nie wiem czy ktoś pokusił się sprawdzić jak zestajają się anteny na tym skrawku balchy na końcu dachu Outlandera...
Otóż kupiłem antenę Presidenta z podstawą magnesową średnicy 77mm - SWR > 3,0.
Więc urzeźbiłem uchwyt na reling, zmasowałem go z karoserią - SWR > 3,0.
Anteny mam dwie, Sirio ML145 i Presidenta - obie jak rzucę luzem na środek dachu dobrze się stroją... ale niestety nie trzymają się, bo dach z amelinium
Trzeba jasno powiedzieć, że nadawania z tak wykonanych instalacji to nie będzie... ewentualnie uwalone radio...
Czy na prawdę jedyna możliwość poprawnie wystrojonego zestawu to antena dwuzakresowa w otwór anteny FM na dachu?
To tak dla tych, którzy postanowią dorzucić na pokład do swojego Outka radyjko CB... |
_________________ Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle |
|
|
|
 |
|