Gal Anonim SE 2.5 by bbandi |
Autor |
Wiadomość |
Ronin78PL
Forumowicz
Auto: L200 136KM AT 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2025 Posty: 41 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 19-05-2025, 12:27
|
|
|
alinanowak735 napisał/a: | Szczerze myślałam, że wystarczy oczyścić posmarować odrdzewiaczem . później sprayem podkład. Spróbuje sama może mi się uda zrobić to porządnie. |
Zależy od odrdzewiacza, mi Bartosal Strong (50% kwas fosforowy) wyżarł rdzę do gołej blachy, potem neutralizacja PH chemią mocno zasadową, na to "okrętówka", chlorokauczuk i wosk. Jak się spisze czas pokaże. |
|
|
|
 |
bbandi
Forumowicz

Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 606 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-05-2025, 17:27
|
|
|
Wrócę jeszcze do tej klimy, zauważyłem że jak włączę tryb Auto to wtedy klima mi działa i przejechałem z 40km i działała non stop, zawsze używałem trybu Eco a tam klapy nawiewów się nie regulują, być może mi się klapy zacięły a tryb Auto je odblokował i dlatego działało, nie wiem czy możliwe jest aby po włączeniu zabezpieczenia zrobić tyle km z klimą działająca jakby nigdy nic, jeszcze sprawdzę to i jeśli na Auto będzie działać to pojeżdżę w tym trybie dłużej żeby klapy troche popracowały. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bbandi
Forumowicz

Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 606 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 05-06-2025, 10:06
|
|
|
Po wymianie uszczelki pod pokrywą wcześniej znikało 0.5L oleju na 1k km a teraz mało co ubyło
Nie wiem czy wymieniać świece zapłonowe profilaktycznie, niby nic się nie dzieje ale 13lat nie wymieniane oraz nie wiem ile wcześniej poprzednicy wymieniali, zrobiłem 60k km. |
_________________
 |
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24367 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-06-2025, 13:22
|
|
|
Możesz założyć tanie świece jak K20TT od Denso - wymiana na pewno nie zaszkodzi. |
|
|
|
 |
bbandi
Forumowicz

Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 606 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24367 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-06-2025, 09:23
|
|
|
ja je zakładałem do V6 - niestety nie pomogę w wyborze, bo nie mam tego Galanta od 7 lat i nie pamiętam parametrów np. średnicy gwintu |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21958 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-06-2025, 21:44
|
|
|
Świece DENSO K20TT pasują do silnika 2,5 V6.
Co do kabli zapłonowych to tylko SEIWA lub Blue Print. NGK to największy śmieć jaki można kupić, nawet ich nie zakładaj, bo szkoda czasu. Pękają w nich fajki i robi się przebicie do masy w kanale świecy. |
|
|
|
 |
bbandi
Forumowicz

Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 606 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-08-2025, 18:39
|
|
|
Panowie tak jak mówiliście Denso K20TT pasują i inny silnik po odpaleniu
Po 13 latach od wymiany jak to chodzi teraz
Najlepsze jest to że on zawsze odpalał ale zauważyłem w tamtym roku że lubił dymka puścić jak zimno było więc świece mogły dawać znać i przewody.
Przewody też wymienione, nie wiem jakie kupili, zapomniałem zapytać, ale mówiłem żeby NGK nie zamawiali i mieli inne brać.
Kosztowały 380zł wg ich cennika.
Zrobiony też wahacz i tuleja bo szkrzypiało, teraz cisza. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11217 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 13-08-2025, 23:01
|
|
|
Wymieniony został tylko jeden amortyzator z tyłu? |
_________________
 |
|
|
|
 |
bbandi
Forumowicz

Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 606 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 14-08-2025, 03:33
|
|
|
No właśnie, tez mi się to nie widzi bo nie było mowy o tym , tzn miał być wahacz tylko wymieniony, amora wymienili bo ponoć wylał czy coś - dowiedziałem się na koniec, ogólnie resztę amorów mam sprawną na 70% ale wiadomo sa stare więc za jakiś czas będę musiał gdzieś pojechać i wymienić ten drugi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11217 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 14-08-2025, 15:54
|
|
|
Dosyć dziwne zachowanie mechaników. Pierwszy raz widzę, żeby warsztat wymienił jeden amortyzator. Kolejna sprawa to to, że nie jestem pewien, czy jest możliwość kupna jednego amorka. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bbandi
Forumowicz

Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 606 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 15-08-2025, 10:55
|
|
|
Czy przy wymianie amortyzatora z tyłu trzeba rozpinać jakieś elementy zawieszenia? być może nie chcieli tego na razie ruszać bo mogłoby się coś posypać, jak robili mi lewą stronę to podobno ciężko z tym było, trzeba było ciąć itp, tam wszystko jest od lat nie ruszane więc to całkiem możliwe |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21958 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-08-2025, 22:08
|
|
|
Nie rusza się zawieszenia, tylko odkręca amortyzator na dole od zwrotnicy, śruba M12. O ile śruba idzie praktycznie zawsze, o tyle amortyzator lubi się czasami zapiec na amen na tulejce i wtedy tylko jego cięcie pozostaje. |
|
|
|
 |
|