Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gal Anonim SE 2.5 by bbandi
Autor Wiadomość
Ronin78PL 
Forumowicz

Auto: L200 136KM AT 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2025
Posty: 41
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-05-2025, 12:27   

alinanowak735 napisał/a:
Szczerze myślałam, że wystarczy oczyścić posmarować odrdzewiaczem :D . później sprayem podkład. Spróbuje sama może mi się uda zrobić to porządnie.


Zależy od odrdzewiacza, mi Bartosal Strong (50% kwas fosforowy) wyżarł rdzę do gołej blachy, potem neutralizacja PH chemią mocno zasadową, na to "okrętówka", chlorokauczuk i wosk. Jak się spisze czas pokaże.
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 606
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19-05-2025, 17:27   

Wrócę jeszcze do tej klimy, zauważyłem że jak włączę tryb Auto to wtedy klima mi działa i przejechałem z 40km i działała non stop, zawsze używałem trybu Eco a tam klapy nawiewów się nie regulują, być może mi się klapy zacięły a tryb Auto je odblokował i dlatego działało, nie wiem czy możliwe jest aby po włączeniu zabezpieczenia zrobić tyle km z klimą działająca jakby nigdy nic, jeszcze sprawdzę to i jeśli na Auto będzie działać to pojeżdżę w tym trybie dłużej żeby klapy troche popracowały.
_________________

 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 606
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-06-2025, 10:06   

Po wymianie uszczelki pod pokrywą wcześniej znikało 0.5L oleju na 1k km a teraz mało co ubyło :D

Nie wiem czy wymieniać świece zapłonowe profilaktycznie, niby nic się nie dzieje ale 13lat nie wymieniane oraz nie wiem ile wcześniej poprzednicy wymieniali, zrobiłem 60k km.
_________________

  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24367
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-06-2025, 13:22   

Możesz założyć tanie świece jak K20TT od Denso - wymiana na pewno nie zaszkodzi.
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 606
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-06-2025, 07:35   

Dzięki, czy takie podejdą ?

https://allegro.pl/oferta/6x-swieca-zaplonowa-denso-k20tt-lpg-audi-a4-b5-b6-14048504819

Tylko problem że nie ma ich podanych do 2.5 V6 tylko do 2.0 chyba że to nie przeszkadza

GALANT VIII (EA_)

2.0 (EA2A) 1996/09-2000/09
2.0 (EA2A) 2000/09-2004/10

Przewody zapłonowe takie będą pasować?

https://allegro.pl/oferta/przewody-zaplonowe-mitsubishi-galant-vi-2-5-v6-24v-12732965930#
_________________

  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24367
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-06-2025, 09:23   

ja je zakładałem do V6 - niestety nie pomogę w wyborze, bo nie mam tego Galanta od 7 lat i nie pamiętam parametrów np. średnicy gwintu
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-06-2025, 21:44   

Świece DENSO K20TT pasują do silnika 2,5 V6.

Co do kabli zapłonowych to tylko SEIWA lub Blue Print. NGK to największy śmieć jaki można kupić, nawet ich nie zakładaj, bo szkoda czasu. Pękają w nich fajki i robi się przebicie do masy w kanale świecy.
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 606
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 13-08-2025, 18:39   



Panowie tak jak mówiliście Denso K20TT pasują i inny silnik po odpaleniu :P
Po 13 latach od wymiany jak to chodzi teraz 8)
Najlepsze jest to że on zawsze odpalał ale zauważyłem w tamtym roku że lubił dymka puścić jak zimno było więc świece mogły dawać znać i przewody.
Przewody też wymienione, nie wiem jakie kupili, zapomniałem zapytać, ale mówiłem żeby NGK nie zamawiali i mieli inne brać.
Kosztowały 380zł wg ich cennika.
Zrobiony też wahacz i tuleja bo szkrzypiało, teraz cisza.
_________________

 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11217
Skąd: Radomsko
Wysłany: 13-08-2025, 23:01   

Wymieniony został tylko jeden amortyzator z tyłu?
_________________

 
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 606
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-08-2025, 03:33   

No właśnie, tez mi się to nie widzi bo nie było mowy o tym , tzn miał być wahacz tylko wymieniony, amora wymienili bo ponoć wylał czy coś - dowiedziałem się na koniec, ogólnie resztę amorów mam sprawną na 70% ale wiadomo sa stare więc za jakiś czas będę musiał gdzieś pojechać i wymienić ten drugi.
_________________

 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11217
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-08-2025, 15:54   

Dosyć dziwne zachowanie mechaników. Pierwszy raz widzę, żeby warsztat wymienił jeden amortyzator. Kolejna sprawa to to, że nie jestem pewien, czy jest możliwość kupna jednego amorka.
_________________

 
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 606
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-08-2025, 10:55   

Czy przy wymianie amortyzatora z tyłu trzeba rozpinać jakieś elementy zawieszenia? być może nie chcieli tego na razie ruszać bo mogłoby się coś posypać, jak robili mi lewą stronę to podobno ciężko z tym było, trzeba było ciąć itp, tam wszystko jest od lat nie ruszane więc to całkiem możliwe :D
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-08-2025, 22:08   

Nie rusza się zawieszenia, tylko odkręca amortyzator na dole od zwrotnicy, śruba M12. O ile śruba idzie praktycznie zawsze, o tyle amortyzator lubi się czasami zapiec na amen na tulejce i wtedy tylko jego cięcie pozostaje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.