Podłączenie ECU-PC i ECU-Palm |
Autor |
Wiadomość |
matunio20
Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 1329 Skąd: Zamość
|
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 01-11-2010, 19:31
|
|
|
na palma - MMCd 1.8g |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
matunio20
Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 1329 Skąd: Zamość
|
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 18-12-2010, 15:13
|
|
|
http://www.dsmtuners.com/...ging-cable.html Tu jest wszystko opisane. Autor tematu podał to w pierwszym poście.
Podłączył ktoś może jakiegoś galanta ? ( najlepiej 4g63) jeśli tak to potrzebuje info jaki rocznik. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-12-2010, 09:58
|
|
|
Ja podłączałem. Roczniki 88 - 91. 4G63 - 16V i 8V |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 19-12-2010, 11:44
|
|
|
Ja mam galanta 98 ale może coś wymyśle. Wgrałem mmcd na gps-a garmin ique 3600 i program się włącza. Teraz muszę rozpracować kabelek bo mam na usb ale coś mi się zdaje że w kablu jest przejściówka wbudowana z com na usb. Nie mogę znaleźć schematu na którym jest złącze diagnostyczne najlepiej obu galantów tego z 91 i z 98.
P.S. Właśnie rozebrałem podstawkę od ique 3600 i kabel usb jest podłączony do D+ , D- Vc i gnd. Ale to mnie nie zasmuciło bo następne styki to rx ,tx, cts, rts, dtr, Rt to piąty styk patrząc od przodu gpsa. (dalej w prawą stronę w kolejności podanej wyżej)
Tylko co teraz na to mój galant ? |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27-02-2011, 22:34
|
|
|
Dawno nikt tu nie zaglądał widzę, a ja mam pytanie chciałabym mojego mitsu podpiąć do laptoka, jaki program będzie współpracował i czy wogóle jakiś? Czytam ten temat ale widzę, że w większości odpalacie to na palmach więc nie wiem czy istnieje wogóle możliwość diagnostyki mojego staruszka na normalnym laptopie...? Kabelek OBDII mam i przejściówkę jak coś |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-02-2011, 23:07
|
|
|
Z kabelkiem OBDII możesz nawet nie podchodzić
Musisz zrobić specjalny kabelek. Na laptopie można - program się nazywa TMO Datalogger. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-02-2011, 06:41
|
|
|
avangarda - kolega Krzyś M. (burst) udostępniał swoją wersję TMO
nazywa się to burst logger i gdzieś jest link na forum
do połączenia się musisz mieć starego lapka z portem szeregowym (wtyczka DB9, schemat kabelka chyba na 1 stronie był) |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28-02-2011, 17:25
|
|
|
No czytałam i o własnoręcznie robionym kabelku i o programie udoskonalonym przez mitsumaniaka, tylko miałam nadzieję jednak, że mimo wszystko istnieje coś, z czego ja mogłabym skorzystać bo laptoka starego to też nie posiadam hehe, nic to, dzięki Wam w każdym razie za odzew |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-02-2011, 18:50
|
|
|
avangarda napisał/a: | laptoka starego to też nie posiadam |
kabel tak czy siak musisz zrobić - lepiej więc zainwestować w małego palma i na nim działać |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28-02-2011, 19:50
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | lepiej więc zainwestować w małego palma i na nim działać | wiesz, może gdyby się faktycznie coś działo złego z coltem to bym zainwestowała, ale to tylko taki mój mały kaprys miał być bardzo fajna rzecz móc mieć dostęp i kontrolę nad komputerkiem w aucie, ale poważniej pomyślę chyba dopiero jak misiek zacznie szwankować (odpukać ) bo narazie nie ma się czego czepiać |
_________________
 |
|
|
|
 |
mirc23
Mitsumaniak

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 392 Skąd: Żory
|
Wysłany: 02-03-2011, 13:45
|
|
|
A mi się pojawił problem podczas próby podłaczenia Palma pod C58, a mianowicie Palm to VIIx, kabel zrobiony wg wzoru a połączyć się nie potrafi, wyskakuje komunikat ecu comm error.
Może ktoś pomoże jak to ruszyć aby działało ? |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 02-03-2011, 14:42
|
|
|
sprawdź na innym aucie, lub źle zlutowane |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
5krzychu
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 13 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 23-03-2011, 19:47
|
|
|
Witam, mam palma Vx, jak to zrobić abym mógł go ładować z gniazda zapalniczki? wiem tylko tyle ze pin 2 to (+) a pin 10 to (-), czy wystarczy że dobiorę zwykłą ładowarkę samochodową do tel. z napięciem na wyjściu 5V i prądem 500/550mA odetnę końcówkę i przewody podłącze to tych dwóch pinów? |
|
|
|
 |
|