 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Światła do jazdy dziennej |
Autor |
Wiadomość |
kohle
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 13 Skąd: z kapusty
|
Wysłany: 07-12-2022, 00:20
|
|
|
Jak to w końcu jest? Po przeczytaniu tematu stwierdziłem, że pojade do ASO niech mi włączą tryb skandynawwski, będę mógł manetke przestawić na auto i spokój. I co? Gucio. W serwisie mnie zgasili, że nie ma i nie było czegoś takiego jak przyciemnione światła mijania robiące za dzienne, chyba że ktoś coś mocno majstrował. Zatem w moim przypadku, żeby ten tryb miał sens musiałbym sobie zamontować halogeny z ledami robiącymi za dzienne za jedyne 1100pln bez kosztów robocizny.. |
|
|
|
 |
Rafik83
Forumowicz Moc z wami.

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020 Posty: 551 Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
|
Wysłany: 07-12-2022, 05:57
|
|
|
Nie dokońca rozumiem, jakie przyciemnione światła Tryb Skandynawski to tylko włączone krótkie zaraz po przekręceniu stacyjki i nic więcej poprostu masz zawsze włączone światła. |
_________________ Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy. |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 07-12-2022, 19:44
|
|
|
kohle napisał/a: | Zatem w moim przypadku, żeby ten tryb miał sens musiałbym sobie zamontować halogeny z ledami robiącymi za dzienne za jedyne 1100pln bez kosztów robocizny. |
A możesz sobie też kupić moduł Orzeł na znanym portalu aukcyjnym od sprzedawcy spod Rokicin, podłączyć go pod drogowe albo halogeny i mieć takie przyciemnione światła po przekręceniu kluczyka, jak opisałeś. Za mniej niż 200 zł. |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-12-2022, 10:30
|
|
|
kohle napisał/a: | Jak to w końcu jest? | A tak to jest.
Tryb skandynawski - działa w pozycji OFF świateł, światła włączają się chwile po uruchomieniu silnika, w tym trybie nie masz oświetlenia deski, przycisków i radia oraz nie działa doświetlanie zakrętów dlatego, że ETACS ma informacje, że światła są wyłączone. I jeszcze w tym trybie nie ma możliwości wyłączenia świateł, tylko zmiana mijania na postojowe.
W trybie AUTO światła włączają sie z chwilą uruchomienia silnika a o ile pamiętam po włączeniu zapłonu. W tej pozycji w dzień włączają się światła pozycyjne, po zmroku zaświecają się mijania. Nigdy go nie stosowałem to tak do końca nie jestem pewien czy włączają się światła po uruchomieniu czy dopiero jak zadziała czujnik światła. ETACS korzysta wtedy z czujnika światła na szybie i odpowiednio włącza rodzaj świateł. W tej pozycji możesz zostawić ale trzeba pamiętać aby kontrolować czy po wyjściu z auta jednak nam te światła zgasły.
W trybie ON. Wiadomo zawsze świecą. Można pozostawić w tej pozycji ale trzeba kontrolować czy światła zgasły.
W tych dwóch trybach, może się zdarzyć, że światła po wyłączeniu zapłonu i dwukrotnym otworzeniu drzwi zaświecą się. Tutaj dokładnie nie pamiętam bo aktualnie mam tryb skandynawski i nie używam innych trybów.
Co do ściemnianych mijania to owszem można zrobić jednak potrzebny jest do tego specjalny przekaźnik i kodowanie ETACSa. Możesz sobie poszukać na internecie było kilka tematów, na niemieckich, ruskich i amerykańskich forach. Po włączeniu świateł ETACS korzysta z czujnika światła i dobiera wtedy intensywność wg czujnika. W którym trybie włącznika musi być nie pamiętam.
Wg mnie najlepsza opcja to tryb skandynakski, masz pewność, że światła zawsze się włączą i wyłączą. Do tego trybu też trzeba zrobić kodowanie ETACSa. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
Rafik83
Forumowicz Moc z wami.

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020 Posty: 551 Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
|
Wysłany: 08-12-2022, 12:27
|
|
|
grzesiopol napisał/a: | kohle napisał/a: | Jak to w końcu jest? | A tak to jest.
Tryb skandynawski - działa w pozycji OFF świateł, światła włączają się chwile po uruchomieniu silnika, w tym trybie nie masz oświetlenia deski, przycisków i radia oraz nie działa doświetlanie zakrętów dlatego, że ETACS ma informacje, że światła są wyłączone. . |
Ja mam w O1T tryb skandynawski i świeci wszystko razem. z zegarami klimą i radiem gdy manetka jest na OFF |
_________________ Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy. |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-12-2022, 16:24
|
|
|
Rafik83 napisał/a: |
Ja mam w O1T tryb skandynawski i świeci wszystko razem. z zegarami klimą i radiem gdy manetka jest na OFF |
Jakbyś nie zauważył to jest dział Lancera, do tego o generacje młodszego więc może być inaczej. Nowoczesność po prostu. Może inaczej jest to realizowane. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
Rafik83
Forumowicz Moc z wami.

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020 Posty: 551 Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
|
Wysłany: 08-12-2022, 16:27
|
|
|
grzesiopol napisał/a: | Rafik83 napisał/a: |
Ja mam w O1T tryb skandynawski i świeci wszystko razem. z zegarami klimą i radiem gdy manetka jest na OFF |
Jakbyś nie zauważył to jest dział Lancera, do tego o generacje młodszego więc może być inaczej. Nowoczesność po prostu. |
No nie zauważyłem mój błąd. A z tą nowoczesnością to nie przesadzaj |
_________________ Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy. |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10-12-2022, 14:36
|
|
|
Rafik83 napisał/a: | A z tą nowoczesnością to nie przesadzaj | oj jest różnicy, w samej mechanice może nie ale w elektronice już tak. Sam licznik to już duża przepaść, no i już wszystko połączone ze sobą magistralą czego w OI nie ma. Nie jest to jakieś wychwalanie czegoś co mam, bo wychodzę z założenia, że im więcej bajerów tym więcej rzeczy do popsucia. Twojego o wiele szybciej się naprawia niż mojego co jest już plusem dla OI. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
kohle
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 13 Skąd: z kapusty
|
Wysłany: 10-12-2022, 17:08
|
|
|
No właśnie płacenie za przełączenie na tryb skandynawski tylko po to, żeby w trybie auto mijania zawsze świeciły jakoś nie jest dla mnie warte zachodu.
W moduły też nie chcę się bawić.
Wygląda na to, że propozycja zmiany przeciwmgielnych na te dwufunkcyjne z ledami jest dla mnie najbardziej optymalne. Wiecie może na co dokładnie polować? Jest to jakiś konkretny model halogenów z ASX? |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 12-12-2022, 13:20
|
|
|
kohle napisał/a: | W moduły też nie chcę się bawić.
Wygląda na to, że propozycja zmiany przeciwmgielnych na te dwufunkcyjne z ledami jest dla mnie najbardziej optymalne. |
To chyba też będzie mieć dodatkowy moduł do sterowania. Tylko dodatkowo za lampki zapłacisz
W dziale technicznym ASXa była chyba niedawno jakaś dyskusja, gdzie były też linki do takich dwufunkcyjnych przeciwmgielnych, możesz tam poszukać. Z tego co kojarzę, to nie było to oświetlenie firmowane znaczkiem mitsu. |
|
|
|
 |
Rafik83
Forumowicz Moc z wami.

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020 Posty: 551 Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
|
Wysłany: 12-12-2022, 15:19
|
|
|
tościk napisał/a: | kohle napisał/a: | W moduły też nie chcę się bawić.
Wygląda na to, że propozycja zmiany przeciwmgielnych na te dwufunkcyjne z ledami jest dla mnie najbardziej optymalne. |
To chyba też będzie mieć dodatkowy moduł do sterowania. Tylko dodatkowo za lampki zapłacisz
W dziale technicznym ASXa była chyba niedawno jakaś dyskusja, gdzie były też linki do takich dwufunkcyjnych przeciwmgielnych, możesz tam poszukać. Z tego co kojarzę, to nie było to oświetlenie firmowane znaczkiem mitsu. |
Nie wiem jak w lancerze ale w O1T podzeszly osram Fog LED z DRL P&P bez modułu |
_________________ Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy. |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 12-12-2022, 19:00
|
|
|
Rafik83 napisał/a: | Nie wiem jak w lancerze ale w O1T podzeszly osram Fog LED z DRL P&P bez modułu |
A na jakiej zasadzie w takim razie jest realizowane w nich wyłączanie dziennych po włączeniu pozycyjnych? |
|
|
|
 |
Rafik83
Forumowicz Moc z wami.

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020 Posty: 551 Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
|
Wysłany: 12-12-2022, 19:09
|
|
|
tościk napisał/a: | Rafik83 napisał/a: | Nie wiem jak w lancerze ale w O1T podzeszly osram Fog LED z DRL P&P bez modułu |
A na jakiej zasadzie w takim razie jest realizowane w nich wyłączanie dziennych po włączeniu pozycyjnych? |
Tego nie wiem czesc kabli podłącza się pod lampy a druga część pod Aku i tyle kostki przeciwmgielnych pasują P&P tylko z DRL trzeba w kablach namieszać |
_________________ Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy. |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 12-12-2022, 20:33
|
|
|
Rafik83 napisał/a: | tylko z DRL trzeba w kablach namieszać |
No i na moją chłopską logikę w tym miejscu powinien być moduł, który będzie sterował dziennymi A masz jakąś instrukcję montażu do tych świateł? |
|
|
|
 |
Rafik83
Forumowicz Moc z wami.

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020 Posty: 551 Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
|
Wysłany: 12-12-2022, 20:46
|
|
|
Nie mam akurat dokładnie od swoich ale zciagnalem z netu manual.
 |
_________________ Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy. |
|
|
|
 |
|
|