Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Światła do jazdy dziennej
Autor Wiadomość
kohle 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 13
Skąd: z kapusty
Wysłany: 07-12-2022, 00:20   

Jak to w końcu jest? Po przeczytaniu tematu stwierdziłem, że pojade do ASO niech mi włączą tryb skandynawwski, będę mógł manetke przestawić na auto i spokój. I co? Gucio. W serwisie mnie zgasili, że nie ma i nie było czegoś takiego jak przyciemnione światła mijania robiące za dzienne, chyba że ktoś coś mocno majstrował. Zatem w moim przypadku, żeby ten tryb miał sens musiałbym sobie zamontować halogeny z ledami robiącymi za dzienne za jedyne 1100pln bez kosztów robocizny..
 
 
Rafik83 
Forumowicz
Moc z wami.


Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020
Posty: 551
Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
Wysłany: 07-12-2022, 05:57   

Nie dokońca rozumiem, jakie przyciemnione światła :lol: Tryb Skandynawski to tylko włączone krótkie zaraz po przekręceniu stacyjki i nic więcej poprostu masz zawsze włączone światła.
_________________
Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy.
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 07-12-2022, 19:44   

kohle napisał/a:
Zatem w moim przypadku, żeby ten tryb miał sens musiałbym sobie zamontować halogeny z ledami robiącymi za dzienne za jedyne 1100pln bez kosztów robocizny.

A możesz sobie też kupić moduł Orzeł na znanym portalu aukcyjnym od sprzedawcy spod Rokicin, podłączyć go pod drogowe albo halogeny i mieć takie przyciemnione światła po przekręceniu kluczyka, jak opisałeś. Za mniej niż 200 zł.
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-12-2022, 10:30   

kohle napisał/a:
Jak to w końcu jest?
A tak to jest.

Tryb skandynawski - działa w pozycji OFF świateł, światła włączają się chwile po uruchomieniu silnika, w tym trybie nie masz oświetlenia deski, przycisków i radia oraz nie działa doświetlanie zakrętów dlatego, że ETACS ma informacje, że światła są wyłączone. I jeszcze w tym trybie nie ma możliwości wyłączenia świateł, tylko zmiana mijania na postojowe.

W trybie AUTO światła włączają sie z chwilą uruchomienia silnika a o ile pamiętam po włączeniu zapłonu. W tej pozycji w dzień włączają się światła pozycyjne, po zmroku zaświecają się mijania. Nigdy go nie stosowałem to tak do końca nie jestem pewien czy włączają się światła po uruchomieniu czy dopiero jak zadziała czujnik światła. ETACS korzysta wtedy z czujnika światła na szybie i odpowiednio włącza rodzaj świateł. W tej pozycji możesz zostawić ale trzeba pamiętać aby kontrolować czy po wyjściu z auta jednak nam te światła zgasły.

W trybie ON. Wiadomo zawsze świecą. Można pozostawić w tej pozycji ale trzeba kontrolować czy światła zgasły.
W tych dwóch trybach, może się zdarzyć, że światła po wyłączeniu zapłonu i dwukrotnym otworzeniu drzwi zaświecą się. Tutaj dokładnie nie pamiętam bo aktualnie mam tryb skandynawski i nie używam innych trybów.

Co do ściemnianych mijania to owszem można zrobić jednak potrzebny jest do tego specjalny przekaźnik i kodowanie ETACSa. Możesz sobie poszukać na internecie było kilka tematów, na niemieckich, ruskich i amerykańskich forach. Po włączeniu świateł ETACS korzysta z czujnika światła i dobiera wtedy intensywność wg czujnika. W którym trybie włącznika musi być nie pamiętam.

Wg mnie najlepsza opcja to tryb skandynakski, masz pewność, że światła zawsze się włączą i wyłączą. Do tego trybu też trzeba zrobić kodowanie ETACSa.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Rafik83 
Forumowicz
Moc z wami.


Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020
Posty: 551
Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
Wysłany: 08-12-2022, 12:27   

grzesiopol napisał/a:
kohle napisał/a:
Jak to w końcu jest?
A tak to jest.

Tryb skandynawski - działa w pozycji OFF świateł, światła włączają się chwile po uruchomieniu silnika, w tym trybie nie masz oświetlenia deski, przycisków i radia oraz nie działa doświetlanie zakrętów dlatego, że ETACS ma informacje, że światła są wyłączone. .


Ja mam w O1T tryb skandynawski i świeci wszystko razem. z zegarami klimą i radiem gdy manetka jest na OFF
_________________
Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy.
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-12-2022, 16:24   

Rafik83 napisał/a:

Ja mam w O1T tryb skandynawski i świeci wszystko razem. z zegarami klimą i radiem gdy manetka jest na OFF


Jakbyś nie zauważył to jest dział Lancera, do tego o generacje młodszego więc może być inaczej. Nowoczesność po prostu. :wink: Może inaczej jest to realizowane.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Rafik83 
Forumowicz
Moc z wami.


Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020
Posty: 551
Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
Wysłany: 08-12-2022, 16:27   

grzesiopol napisał/a:
Rafik83 napisał/a:

Ja mam w O1T tryb skandynawski i świeci wszystko razem. z zegarami klimą i radiem gdy manetka jest na OFF


Jakbyś nie zauważył to jest dział Lancera, do tego o generacje młodszego więc może być inaczej. Nowoczesność po prostu. :wink:


No nie zauważyłem mój błąd. A z tą nowoczesnością to nie przesadzaj :D
_________________
Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy.
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-12-2022, 14:36   

Rafik83 napisał/a:
A z tą nowoczesnością to nie przesadzaj :D
oj jest różnicy, w samej mechanice może nie ale w elektronice już tak. Sam licznik to już duża przepaść, no i już wszystko połączone ze sobą magistralą czego w OI nie ma. Nie jest to jakieś wychwalanie czegoś co mam, bo wychodzę z założenia, że im więcej bajerów tym więcej rzeczy do popsucia. Twojego o wiele szybciej się naprawia niż mojego co jest już plusem dla OI. :wink: :mrgreen:
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
kohle 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 13
Skąd: z kapusty
Wysłany: 10-12-2022, 17:08   

No właśnie płacenie za przełączenie na tryb skandynawski tylko po to, żeby w trybie auto mijania zawsze świeciły jakoś nie jest dla mnie warte zachodu.
W moduły też nie chcę się bawić.
Wygląda na to, że propozycja zmiany przeciwmgielnych na te dwufunkcyjne z ledami jest dla mnie najbardziej optymalne. Wiecie może na co dokładnie polować? Jest to jakiś konkretny model halogenów z ASX?
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 12-12-2022, 13:20   

kohle napisał/a:
W moduły też nie chcę się bawić.
Wygląda na to, że propozycja zmiany przeciwmgielnych na te dwufunkcyjne z ledami jest dla mnie najbardziej optymalne.

To chyba też będzie mieć dodatkowy moduł do sterowania. Tylko dodatkowo za lampki zapłacisz :)
W dziale technicznym ASXa była chyba niedawno jakaś dyskusja, gdzie były też linki do takich dwufunkcyjnych przeciwmgielnych, możesz tam poszukać. Z tego co kojarzę, to nie było to oświetlenie firmowane znaczkiem mitsu.
 
 
Rafik83 
Forumowicz
Moc z wami.


Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020
Posty: 551
Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
Wysłany: 12-12-2022, 15:19   

tościk napisał/a:
kohle napisał/a:
W moduły też nie chcę się bawić.
Wygląda na to, że propozycja zmiany przeciwmgielnych na te dwufunkcyjne z ledami jest dla mnie najbardziej optymalne.

To chyba też będzie mieć dodatkowy moduł do sterowania. Tylko dodatkowo za lampki zapłacisz :)
W dziale technicznym ASXa była chyba niedawno jakaś dyskusja, gdzie były też linki do takich dwufunkcyjnych przeciwmgielnych, możesz tam poszukać. Z tego co kojarzę, to nie było to oświetlenie firmowane znaczkiem mitsu.


Nie wiem jak w lancerze ale w O1T podzeszly osram Fog LED z DRL P&P bez modułu
_________________
Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy.
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 12-12-2022, 19:00   

Rafik83 napisał/a:
Nie wiem jak w lancerze ale w O1T podzeszly osram Fog LED z DRL P&P bez modułu

A na jakiej zasadzie w takim razie jest realizowane w nich wyłączanie dziennych po włączeniu pozycyjnych?
 
 
Rafik83 
Forumowicz
Moc z wami.


Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020
Posty: 551
Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
Wysłany: 12-12-2022, 19:09   

tościk napisał/a:
Rafik83 napisał/a:
Nie wiem jak w lancerze ale w O1T podzeszly osram Fog LED z DRL P&P bez modułu

A na jakiej zasadzie w takim razie jest realizowane w nich wyłączanie dziennych po włączeniu pozycyjnych?


Tego nie wiem czesc kabli podłącza się pod lampy a druga część pod Aku i tyle kostki przeciwmgielnych pasują P&P tylko z DRL trzeba w kablach namieszać
_________________
Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy.
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 12-12-2022, 20:33   

Rafik83 napisał/a:
tylko z DRL trzeba w kablach namieszać

No i na moją chłopską logikę w tym miejscu powinien być moduł, który będzie sterował dziennymi :) A masz jakąś instrukcję montażu do tych świateł?
 
 
Rafik83 
Forumowicz
Moc z wami.


Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020
Posty: 551
Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
Wysłany: 12-12-2022, 20:46   

Nie mam akurat dokładnie od swoich ale zciagnalem z netu manual.
_________________
Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.