Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Fajny model Lancerka
Autor Wiadomość
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 13-04-2007, 23:41   

A czy ja gdzieś napisałem że LPG nie spala się więcej?? To co napisałeś to wszystko chemia i fizyka której nie da sie podważyć - z tym że w moich samochodach nie ma mieszalników - to po pierwsze. Przyspieszenie 0-100 jest takie samo na LPG i Pb - i to zostało zmierzone. Prędkość maxymalna - nie wiem bo nie miałem potrzeby jeździć 200km/h - bo i po co(mazdą)?? Siena 1.6 - na benzynie licznikowo 205 - na LPG licznikowo 205 - pewnie było 185 -190 w rzeczywistości - ale prędkość nie zmalała. Lancer - benzyna 185 - LPG - też 185. Istotne różnice będą przy źle zamontowanej instalacji (niepoprawna oszczędność polegająca na zubożaniu mieszanki - o ile w starych typach to przechodziło i spalanie malało o tyle w przypadku sekwencji jest odwrotnie - nie będę pisał dlaczego bo to pewnie wiesz). Trwałość silników przy odpowiedniej instalacji nie maleje - pomijem niektóre jednostki - typu 1,6 w fordach focusach. Poza tym istotny wzrost temperatury spalania LPG występuje przy zubożonej mieszance - jak mieszanka jest optymalna, temperatura nie wzrasta aż tak żeby prowadziło to do jakichkolwiek uszkodzeń.


Wszystko co napisałeś o zasilaniu gazem jest mi bardzo dobrze znane.
I w jednym się muszę zgodzić - założenie LPG jest formą oszczędności - w każdym przypadku - tylko że nie jest to wybór - albo LPG albo chodzę piechotą bo nie stać na benzynę. Inaczej oznaczałoby to że po podniesieniu cen LPG 2mln użytkowników w polsce postawi swoje samochody na kołki.

Napisze to jeszcze raz - przy dobrze zamontowanej i poprawnej konfiguracji instalacji jeździ się tak samo na LPG i na Pb - więc po co przepłacać?? A skoro ty jeździsz na Pb - podejrzewam że na 95oktanowej - jeżeli tak jest to nigdy bym nie powiedział że nie tankujesz 98 albo 99 bo cie na to niestać. Te straty mocy itp(piszę wyłącznie o instalacjach sekwencyjnych) mają znaczenie dopiero przy wyścigach, kręceniu czasów na torze - gdzie każdy ułamek sekundy się liczy. W przypadku "6" gdzie przyśpieszenie wacha się w granicach 8.5 - nawet po dodaniu 5% wychodzi 8,9 - wystarczy zatankować Pb na jakieść polskiej mniej szanowanej stacji a to przyśpieszenie wzrośnie do 9.5. Więc argumenty 5% spadku mocy nie mają przełożenia na rzeczywistość. W ilu procentach jazdy wykorzystujemy maxymalne osiągi ?? Wg mnie sporadycznie - no chyba że ktoś cały czas wciska gaz do dechy - a skoro przez większość czasu jeździ się, powiedzmy, normalnie to argument spadku mocy momentu, osiągów itp jest bez znaczenia. Najistotniejsze jest to czy Zasilanie LPG szkodzi samochodowi?? w starszych instalacjach na pewno szkodziła bo nie dawało się jej ustawić prawidłowo - kręciło się śrubką - spalanie spadało, wypalało się zawory itp - i silnik do remontu. W przypadku instalacji sekwencyjnych (nie wspominając już o sekwencyjnym wtrysku w stanie płynnym) silnik nie ucierpi.

Jak się dba o samochód - wymiana płynów (każdych a nie tylko oleju) wtedy kiedy trzeba itp to na LPG i na Pb samochód będzie jeździł tak samo dobrze. Więc po co płacić więcej za to samo?? Ja jeździłem i na Pb i na LPG i jedyną różnicę jaką zauważyłem to zmiana koloru lampki sygnalizacyjej informującej o zminie paliwa. I nie ma się tu co odnosić do wszelkich obliczeń fizycznych, chemicznych, wartości opałowych itp bo po co - użytkownik LPG płaci mniej za 100km od użytkownika Pb a dojedzie tak samo szybko i wygodnie z punktu A do punktu B. - i fakt to jest oszczędność.

Dobra więcej już nic nie napiszę bo przecież nie chodzi tu o przekonywanie kogoś do swojej racji. Może nawet wypadałoby wyciąć wszystkie wypowiedzi OT i coś z nimi zrobić i pozosawić pierwotny temat do dalszej dyskusji - w końcu nie chodziło w nim o gadaniu o LPG tylko napisaniu opinii o Lancerze 2.0.

Pozdawiam!!
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2007, 23:46   

Ale impreza się rozkręciła, no no :badgrin: Jak widzicie każdy z nas ma swoje zdanie na pewne tematy , są jak widać tacy co twierdzą iż gaz jest tak samo dobry jak pb, że nie przyspiesza zużycia elementów silnika,że silnik zasilany lpg znośi tak samo wysokie prędkości obrotowe, obciążenia i temp., że osiągi i zuzycie gazu i paliwa jest identyczne, że eksploatacja auta zasilanego lpg nie wymaga specjalnej troski serwisowej-czyli nie jest droższa i bardziej uciążliwa, a na końcu że np: 3-4 tys zł na montaż instalki też jest oszczędnością.
Moi drodzy jeżdziłem autem zasilanym lpg i nie twierdzę, że jest to beznadziejna sprawa, ale eksploatacja na pb jest lepsza pod każdym wzgledem, nawet finansowym, chyba, że robi się 100tys.km rocznie. Jest wiele czynników o których już nie będę pisał bo i takl wiecie lepiej, jakie trzeba spełnic, aby jazda na lpg była tak naprawdę opłacalna.
Reasumując każdy z nas ma swój kalkulator i wie na co go stać i co jest tańsze a co droższe, co jest lepsze a co gorsze, czy białe jest czarne czy na odwrót.
Cieszmy się tym co mamy i aby do przodu Mitsumaniaki :mrgreen:
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 15-04-2007, 11:10   

Silnik wymaga troski czy jest na LPG czy na Pb. Wymieniam olej przy 10tyś niezależnie czy to Pb czy LPG. To samo filtr powierza. Świece i przewody wymieniam - dopiero będę przy 50tyś. 3000 wydane na instalkę to nie oszczędność tylko inwestycja - potem ta instalka zarabia na siebie - robię jakieś 10tyś w 4-5miesięcy. Jeżeli LPG pali tyle samo co Pb to znaczy że ktoś źle ustawił instalację. Nie wypowiadam się na tematy I i IIgen bo to inna bajka. A jeżeli jazda na Pb jest też pod względem finansowym lepsza to kto ci taką instalację założył??

A Jazda na LPG jest uciążliwa jak się traktuje samochód jako coś co wymaga jedynie systematycznego dolewania Paliwa do baku a o całej reszcie się zapomina.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-04-2007, 15:30   

Karwoś napisał/a:
Silnik wymaga troski czy jest na LPG czy na Pb.

Owszem ale sam pisałeś ile razy jeździłeś na regulację, więc opowiadanie że wymaga takiej samej troski jest przegięciem. Pojedź nawet do renomowanego serwisu montującego lpg i sam zobaczysz ilu jest tam umęczonych klientów.Mój kumpel po takiej wizycie zrezygnował. Przy pb lejesz paliwo, przegląd raz w roku i ok..Przy Lpg ciągle coś się dzieje, jak nie regulacja to wymiana czegoś tam, jak nie czyszczenie to smarowanie, dobieranie, poprawianie i tak w nieskończoność. Niech się wypowiedzą inni posiadacze Lpg czy jest tak różowo.Przeglądając internet dobrze to nie wygląda.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 15-04-2007, 16:01   

Rozwiązaniem jest LPI z mokrym wtryskiem gazu - kumpel ma w Megance już 4 lata kompletnie bezproblemowo nie licząc faktu że raz mu cewki siadły na początku ale to ponoć taka przypadłość Meganki no i jak dotąd śmiga tyle że za instalkę płacił cos koło 4K zł
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2007, 20:28   

Kiedyś pewien człowiek z branży powiedział mi, iż im nowszy i bardziej zaawansowany technicznie pojazd tym więcej przeciwskazań do montażu lpg.
Dlaczego niektórzy producenci nie dopuszczają montażu lpg do swoich silników np:zetec, pod rygorem utraty gwarancji, tak samo Nissan i inne?
Coś w tym musi być?

[ Dodano: 15-04-2007, 20:29 ]
pozatym napisałem specjalnej troski, a nie tylko troski!
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 15-04-2007, 21:45   

Opisywałem wcześniej wielokrotne regulacje - ale nie dlatego że coś się psuło, samochód nie jeździł czy coś wogóle było nie tak. Regulacja miała na celu jak najlepsze ustawienie mapy - ktoś komu wystarczy jazda do 3000-3500 nawet by do warsztatu nie zajrzał. Ja kręce do maksimum a więc czysta autoadaptacja nie daje gwarancji że na niskich obrotach i wysokich wszystko będzie tak jak należy. Teraz mam i interfejs i program i sam wszystko ustawiłem - pomijam fakt że po prostu lubię to robić - robiłem to ostatnio jakieś 10 miesięcy temu w lancerze i na tym się skończyło - a u gazowników jestem w celu pogadani o tym i o tamtym albo w celu wymiany oleju. W maździe byłem 1 raz w celu wymiany reduktora na mocniejszy, następnie na regulacji po 1000km po "ułożeniu" instalki.

saphire napisał/a:
Rozwiązaniem jest LPI z mokrym wtryskiem gazu


Zgadzam się w 100% - niestety w Białymstoku nikt nie montował tego typu instalacji i podejrzewam że dalej nie montuje. Dano mi namiary na osoby w Krakowie - tyle że zaśpiewano mi ok6000zł pytałem jeszcze kilka osób i ceny były podobne. Dlatego zdecydowałem się na wtrysk w stanie gazowym i nie żałuję w ani jednej kwestii.

Nie przeczę że są samochody w których gazu nie powinno się montować z różnych względów. Ale czasami są to jedynie względy finansowe - Znajomej mającej Renaulta na gwarancji powiedziano że straci ją jak zamontuje LPG - chyba że zrobi to w autoryzowanym serwisie - no i 4000 za II generację - śmiech na sali.

A co do osób które narzekają na LPG i związane z nią kłopoty - i takie się zdarzają niestety - w końcu nic nie jest doskonałe. Ale jak na 2mln użytkowników aut z LPG na pewno nie jest ich tak wielu - jak coś się psuje to się o tym mówi - jak się nie psuje to nikt się tym nie szczyci.

Pozdrawiam.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-04-2007, 21:46   

Bastek napisał/a:

Dlaczego niektórzy producenci nie dopuszczają montażu lpg do swoich silników np:zetec, pod rygorem utraty gwarancji, tak samo Nissan i inne?
Coś w tym musi być?

Owszem nawet producenci układów lpg piszą o ich mankamentach, a ich nie można podejrzewać o zbytni obiektywizm wobec własnych wyrobów.
Karwoś napisał/a:

A co do osób które narzekają na LPG i związane z nią kłopoty - i takie się zdarzają niestety - w końcu nic nie jest doskonałe. Ale jak na 2mln użytkowników aut z LPG na pewno nie jest ich tak wielu -

Oj myślę, że zdecydowanie za dużo, ale trudno aby było inaczej, skoro silnik skonstruowano do zasilania Pb, a Lpg jest tylko przeróbką, mniej lub bardziej udaną. Ja po kupnie samochodu pojechałem do serwisu po roku i tak wolę.Odwiedzanie gazowników mnie nie rajcuje. Wydaje mi się że wychwalanie lpg też musi mieć jakieś granice, a Ty jesteś w tym lepszy od ich producentów, którzy nie są aż tak bezkrytyczni.
Co do gwarancji na samochód po instalacji Lpg, to nie daje jej żaden importer(wyłączjąc samochody z tzw. fabryczną instalacją) tylko firma montująca.Jak myślisz dlaczego są tacy ostrożni, nie chcą zarabiać dodatkowych pieniedzy.
Ostatnio zmieniony przez sla 15-04-2007, 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2007, 22:16   

Poprostu mamy miłośników lpg i pb, są jeszcze on-owcy, ale siedzą cicho, hihi :mrgreen:
Reasumując szykują sie kolejne podwyżki pb i lpg- nawet o 60 gr. na litrze, ceny iście unijne :evil:
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-04-2007, 22:24   

Bastek napisał/a:
Poprostu mamy miłośników lpg i pb

Nie, ja po prostu uważam ,że jeżeli silnik stworzono do zasilania Pb to tego paliwa należy używać. Psa też można karmić chlebem i kartoflami, szybko nie zdechnie,ale na zdrowie mu to nie wyjdzie.
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2007, 22:28   

:badgrin: dobre, wyciągnąłeś sedno sprawy na powierzchnie, ale świnia też człowiek :badgrin:
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 15-04-2007, 23:32   

A gdzie ja tak chwalę LPG pod niebiosa. Mówię tylko że przy poprawnie założonej instalacji prędzej silnik padnie ze starości niż od LPG.

A co do cen - rząd chce nas na siłę uszczęśliwiać - jak wymyślą samochód na wodę mineralną to dowalą i akcyzę na mineralkę - gorzej jak ci specjaliści z rządu podniosą i na Pb i na ON i na LPG i będziemy tankować Pb za 6-7zł - bo przecież do unijnych cen trzeba dojść - ale jakoś o unijnych zarobkach to ciągle zapominają.

Pozdrawiam.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Sebol
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2007, 12:38   

Witam.Mój Lancer ma już ponad 350 tys km,z czego około 170 tys zrobił na gazie i w predkościach i przyspieseniach sprawuje sie dobrze -200 łapie a do przespieszen tez spoko miezyłem ostatnio 9.62s 0-100 wiec ja do gazu nic nie mam fakt ze obroty falują i to gaz...
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-04-2007, 22:29   

Sebol napisał/a:
-200 łapie

Chyba z góry z wiatrem i przy popsutym prędkościomierzu.
 
 
Sebol
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2007, 22:33   

hehe twoj moze musi miec góre, dobry wiatr i autopilota zeby go odciążyć...mój nie...sprawdzone 200...przejedz sie czymś takim i pogadamy!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.