Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] Nie przyspiesza - Brak Mocy - Dławi się
Autor Wiadomość
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2007, 21:10   

Podobny jeśli nie identyczny problem mam w jednym z Coltów (4G15 gaźnik C52). Na 99% wina stoi po stronie urządzenia odpowiedzialnego za ssanie. Odpala normalnie, pracuje normalnie ale jak wcisnę gaz to się dławi i rozpędza się gorzej od malucha. Jakieś postępy w Twojej sprawie? Dam znać czy po wymianie gaźnika jest pozytywny efekt ;)
 
 
Anazar
[Usunięty]

  Wysłany: 02-07-2007, 22:48   

bartek_nkm napisał/a:
Podobny jeśli nie identyczny problem mam w jednym z Coltów (4G15 gaźnik C52). Na 99% wina stoi po stronie urządzenia odpowiedzialnego za ssanie. Odpala normalnie, pracuje normalnie ale jak wcisnę gaz to się dławi i rozpędza się gorzej od malucha. Jakieś postępy w Twojej sprawie? Dam znać czy po wymianie gaźnika jest pozytywny efekt ;)


Postępów BRAK :(

Narazie wysłałem ECU do sprawdzenia.
3 lipca dotrze pod wskazany adres.

A z moim autkiem jest dokładnie tak jak wyżej napisałeś.

Narazie czekam więc na test ECU.

Jeśli to po stronie gaźnika.... :?: :!:
Ciekawe jak się będzie zachowywało tamto autko :?: :!:

[ Dodano: 05-07-2007, 19:06 ]
ECU jest u Bartka... :)

Ciekawe czy sprawne, czy jednak uszkodzone... :dontknow:
Czekam na odpowiedź :?: :!:

[ Dodano: 17-07-2007, 23:14 ]
Bartek nie stwierdził usterki ECU :(

Może to nieprawidłowo działający silniczek krokowy... :?:

Wyczytałem na forum o podobnym problemie do mojego i przyczyną był silnik krokowy...
mimo że nie dawał typowych objawów nieprawidłowej pracy.

[ Dodano: 20-07-2007, 22:07 ]
Po włożeniu innego komputera wywala błąd:
41 - wtryskiwacze

Nie robi tego na stałe.
Czasami się zapala CE i nie gasnie,
a czasami woóle się nie zapala lub
zapala się na krutko i gasnie...
... i ak co jakiś czas.

Oporności na wtryskiwaczach są równe 15.2ohm

Jak teraz się upewnic czy to napewno wtryskiwacze/wtryskiwacz,
a nie wada tego drugiego ECU?

Ciekawe czemu mój komputer tego nie robił.

[ Dodano: 29-07-2007, 23:20 ]
Czyli ECU sprawne...

Czas na zakup Palm'a :!:
i chyba tylko tak mogę w tym przypadku odnaleźć usterkę :!:

[ Dodano: 04-08-2007, 20:15 ]
Kolejny raz dla upewnienia się co do stanu silnika dokonałem pomiaru ciśnienia sprężania:

1: 1.30 MPa
2: 1.22 MPa
3: 1.22 MPa
4: 1.30 MPa


Po przejechaniu 1000km poziom oleju na miarce spadł maksymalnie o 2mm.
Nie sprawdzałem ile to może być w ilości zużytego oleju.

Teraz moje podejrzenie pada na aparat zapłonowy :(

[ Dodano: 19-08-2007, 11:39 ]
Po testach programem TMO...

Wskazania w normie.
Możliwe że wartości na przpływomierzu są za niskie ale to teraz ciężko mi określić.
Może wie ktoś jakie powinny być wartości w Hz na przpływce :?:

Prawdopodobnie problemy z aparatem zapłonowym.

Teraz więc czas na pożyczenie gdzieś aparatu dla testu.
T6T57171 U1 z modułem J955

Usterka modułu J955 wyeliminowana.
Cewka ma przywyjściu wysokiego napięcia jakieś wygrzanie.
Może ma przebicie :?:


Możliwe jeszcze jakieś przypchanie układu paliwowego, spadek wydajności pompy lub wadliwie działające wtryskiwacze.
 
 
marqs_b
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2008, 19:06   

Witam Serdecznie Klubowiczów
Anazar mam dokładnie ten sam problem i kroczę ścieżką po Tobie, niestety wszystko wymieniam, kupuje i dokładam a miczub muli się bardziej niż skoda 105 (ja miałem taką wcześniej i wiem że maluszki lepiej przyspieszają).
W środę jadę wymienić katalizator na strumienicę, może dusi się własnymi spalinami?
Jak to nie pomoże to już sam nie wiem

"w stajni 93 konie, a ja jeżdże tylko na 10?"

Pozdrawiam
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2008, 19:30   

... u mnie dalej bez zmian.
Niedługo wymienię sondę lambda.
Zdobyłem w pełni oryginalną DENSO z kabelkiem i wtyczką
BARDZO TANIO :-)
... nie jakąś uniwersalną.
(oryginał w cenie najtańszej uniwersalnej)

Za tydzień będę ją miał i napiszę czy pomogło
 
 
marqs_b
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2008, 19:40   

Sondę już wymieniłem NGK kupiona u Japaneze, ale u mnie wywalało błąd, stąd wiedziałem że należy ją wymienić. Przyznam szczerze, że wymieniłem ją a auto jak jeździło tak jeździ.
Szczerze to nie mam już do niego sił ;(
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2008, 20:37   

marqs_b napisał/a:
W środę jadę wymienić katalizator na strumienicę


... nie polecam tego robić

To przereklamowany gadżet! Pogorszysz tylko sobie. Lepiej chyba zamontować jakiś zamiennik Bosala.

... sonda jest przewidziana na około 180tyś km przebiegu.
Skoro tak tanio zdobyłem i to pełny oryginał to czemu nie wymienić?!
Autko ma już 240tyś przebiegu.

Sprawdź czy wydech nie jest przypchany, czy dwururka nie jest zgnieciona dojeżdżaniem do krawężników, obejrzyj dokładnie katalizator, odkręć tłumik i przejedź się bez niego. Zobacz czy nie masz przedmuchu przy kolektorze (pęknięcie) bo to też fałszuje wynik podawany przez sondę. (sam się tym zdziwiłem ale gdzieś w opisie budowy sond lambda znalazłem potwierdzenie tego) Sprawdź czy któryś wtryskiwacz nie leje.
Może pompa paliwa ma słabą wydajność?!

Posprawdzałem wszystko i podregulowałem. Po mieście jedzie się całkiem dobrze.
Gorzej jak chcę przekroczyć 100-110km/h :-) Wtedy zaczyna się mulenie.
Przy większym obciążeniu, czyli wyższych prędkościach autko zaczyna jakby nierówno pracować. Objaw przypomina zubożoną mieszankę i nie ciągnie (tylko buczy)
 
 
marqs_b
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2008, 21:26   

Dokładnie buczy! Najgorzej jest w jeździe pod górę.
Co jest ciekawe to jak rozpędzam się od pierwszego biegu i trzymam obroty do około 5000 zanim włącze kolejne biegi to samochód zbiera się pięknie. W pozostałych przypadkach po wciśnięciu pedału gazu do podłogi jak samochód załapuję "przerwę" w mocy to powoli ujmuje się gazu i autko lepiej zbiera.
Kolektor wydechowy mam wymieniony bo stary był pęknięty. Ile będzie kosztował zamiennik katalizatora? Pewnie z 300zl?
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2008, 21:43   

marqs_b napisał/a:
Ile będzie kosztował zamiennik katalizatora? Pewnie z 300zl?

Bosala chyba 200zł.

MAM TE SAME OBJAWY.

Jak znajdziesz przyczynę napisz.

POWODZENIA :thumbleft: :thumbright:
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-05-2008, 14:57   

A próbowaliście wymienić pompe paliwa?? Wtryskiwacze sprawdzone?? Filt paliwa wymieniony??
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2008, 16:10   

docencik87 napisał/a:
A próbowaliście wymienić pompe paliwa??

... przeczytaj niżej:
marqs_b napisał/a:
jak rozpędzam się od pierwszego biegu i trzymam obroty do około 5000 zanim włącze kolejne biegi to samochód zbiera się pięknie. W pozostałych przypadkach po wciśnięciu pedału gazu do podłogi jak samochód załapuję "przerwę" w mocy


Gdyby to była pompa to przy ostrej jeździe (ostrym przyspieszaniu od 1-go biegu) chyba, też by się zamuliła, a nie zamula. (tym się sugerowałem)
Rozpędza się całkiem dobrze... jak na swoje latka.

Jedziesz spokonie jakiś czas i chcesz wyprzedzić (lub się bardziej rozpędzić) ... wciskasz gaz... wtedy możesz se podarowac że wyprzecisz coś poza Skodą 105 lub 126p :-) MULI :!:
Nic juz nie zrobisz... nie zmusisz już autka do przyspieszania.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-05-2008, 19:35   

Miałem problem w VW T4 2,5 benzyna na gazie.
Na gazie chodził bardzo dobrze a na benzynie przerywał. Dokładnie było tak:
Ciężko go było zmusić do wkręcania na obroty. Z wolnych obrotów po wciśnięciu gazu do oporu po prostu się dławił. Ale gdy już się go wkręciło (poprzez tzw "pompowanie" w gaz") na obroty trzymał je normalnie.
Pomogła wymiana pompy. Tamta już była dead i po prstu nie dawała już takiego ciśnienia na listwe. W momencie gdy wtryskiwacze otwierały się na dłużej spadało ciśnienie i koniec. Gdy powoli wkręcało się go na obroty wtedy nie było takich gwałtownych spadku ciśnienia i trzymał obroty.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
marqs_b
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2008, 21:32   

Oczywiście że dam Ci znać jak znajdę przyczynę, ale uważam że nie ma już takiej części w aucie której bym nie sprawdzał ;(
Czasami przed rozpoczęciem wyprzedzania najlepiej włączyć drugi bieg, potem szybko 3 i uciec na lewy pas, następnie czwóreczka i mamy szansę wyprzedzić coś lepszego od maluszka lub skodziny ;) hehe
Co jest jeszcze ciekawe, dzisiaj samochód stał w słońcu, może było w nim 30st C, albo i więcej ( w kabinie z pewnością więcej) odpalanił leniwie, a obroty były przez pierwsze sekundy bardzo nierówne. Sądzę że odpalił bez ssania, a wtedy to nie jest jazda.
Zastanawiam się czyby nie przedłużyć i ustawić gdzieś obok chłodnicy wlotu powietrza. Przecież on jest usytuowany gdzieś obok kierunkowskazu, a stamtąd może pobierać wyłącznie powietrze pomiędzy błotnikiem a przegrodą silnika. Może on się dusi?
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2008, 22:07   

docencik87 napisał/a:
Pomogła wymiana pompy.


Zgadza się ... to wszystko co piszesz jest logiczne.

Pompy nie zmieniałem, bo ja wyżej napisałem po rozgrzaniu jak się nim ostro ruszy to idzie dobrze, a jak się delikanie pojedzie, to juz nie przyspieszy mimo gazu w podłodze. Po tym muleniu zatrzymam się, bez gaszenia silnika ... dam po garach i znowu leci.
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 13-05-2008, 22:19   

Anazar, te same objawy występują w moim aucie. W tej chwili wyskoczył mi błąd silnika 22 czujnik wałka rozrządu i wydaje mi się że aparat jest odpowiedzialny za te zmulanie. przy 3,5 tys do 4,5 potrafi złapać dziure mocy i już pozniej tylko buczy....
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2008, 22:47   

mouseman napisał/a:
aparat jest odpowiedzialny za te zmulanie


to też już przerobiłem i ... nie u mnie :-(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.