Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zwikszone spalanie!!! HELP
Autor Wiadomość
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-04-2008, 08:40   

Rafal_Szczecin napisał/a:
nie . chodzi jakie sa wartosci na silniku i jakie moga byc odchyly od normy

Po zasiegnieciu informacji pisze co sie dowiedzialem. Cisnienie optymalne 11.5-12.0. Minimum 10.0.
Roznica w cisnieniach nie moze byc wieksza niz 10%najwyzszego cisnienia na ktoryms z cylindrow.
Pozdrawiam.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-04-2008, 09:32   

Rafal_Szczecin napisał/a:
dobra panowie, jezeli ktos dysponuje takimi danymi jakie powinien miec colt to prosil bym o podanie
spezania oraz katu wyprzedzenia zaplonu...j


Po co prowadzę dział "Download" skoro wam się nawet manuali nie chce ściągnąć i poszukać? Nie wiem jaki masz silnik, podaję dane dla obu.

4G1x ciśnienie: 12,26 bar - 8.63 bar, przy obrotach 250-400/minutę. Kąt wyprzedzenia zapłonu: 5stopni +/- 2 stopnie (musi być zmasowana wtyczka inaczej nie zobaczysz prawidłowej wartości)

4G9x ciśnienie: 14,22 bar - 10,84 bar, przy obrotach 250-400/minutę. Kąt wyprzedzenia zapłonu: 5 stopni +/- 3stopnie (musi być zmasowana wtyczka inaczej nie zobaczysz prawidłowej wartości)

SlaVkoEg napisał/a:
Sonde masz 4 przewodowa. Sonda powinna pracowac w jakims danym przedziale napiecia. Nie wiem dokladnie jaki to przedzial ale powinny wystepowac charakterystyczne zmiany ( w Escorcie miala od ok 0,2 do 0,8V, w Colcie pewnie jest inaczej). Rozetnij troche izolacji z czrnego kabla i podlacz tam plus miernika a minus wez sobie np. z akumulatora i wtdy zaobserwuj zmiane napiec. Niestety nie wiem jaki powinien byc zakres wiec poczekaj az ktos sie jeszcze wypowie. Jezeli napiecie bedzie sie zmieniac w danym zakresie to znaczy ze jest sprawna. Wazne jest to ze silnik musi byc rozgrzany do normalnej temp. pracy poniewaz gdy sonda jest zimna to nie pracuje ;)


Ma 2 sondy 4 przewodowe nic nie trzeba rozcinać , jest wtyczka do której mozna się dopiąć. Sonda pracuje jak silnik jest zimny. Właśnie po to są 4 przewody: 2 od Lambdy, a 2 od grzałki, która ją podgrzewa do temperatury roboczej.

Parametry sondy "lambda" (oxygen sensor): napięcie powinno oscylować w zakresie 0,6V-1.0V, oporność grzałki 7-40 Ohm przy 20 stopniach Celsjusza.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 11-04-2008, 17:02   

eszcze ciekawi mnie ta wydmuchana uszczelka przy kolektorze i pekniety koletkor ( niby jakies fady fabryczne, ale czy w 98 nie poprawili wady pekania kolektora ? i ciekawi mnie ,czy dzwiek bylby bardzo slyszalny, jezeli kolektor bylby pekniety , bo u mnie jest cisza .)
Rafał Szczecin- jak miałem pęknięty kolektor to spalanie miałem większe-powietrze dostaje się do spalin i oszukuje sondę .Sonda odczytuje to jako zbyt ubogą mieszankę i dozuje przez sterowanie większą dawkę benzyny .Wydmuchana uszczelka pod kolektorem daje taki sam efekt.
Przy rozgrzanym silniku -Tak myślę sprawdzałeś analizatorem spalin i wyszedł Ci że CO2 bardzo niskie co by potwierdzałoże dodatkowo do spalin na odcinku za silnikiem dostaje się powietrze ,które rozrzedza spaliny .Jeśli możesz to powtórz sprawdzenie na zimnym silniku .Ten test wiele morze wyaśnic .

[ Dodano: 11-04-2008, 17:08 ]
Rafał u mnie prawie nie było słychac że jest pęknięty kolektor.A widac nie było bo pęknięcie znajdowało się od spodu .Najszybciej sprawdzisz zdejmując osłonę kolektora i na zimno .
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 11-04-2008, 23:30   

ok dziekuje Wam serdecznie za infrormacje.
gdybym mogl to rozdalbym "pomogl" niestety ,nie ja uwtorzylem temat , wiec nie jestem w stanie tego zrobic .

czyli wychodziloby ze pozostaja mi jeszcze 3 "bramki" (+ ta wymiana kabli WN) , bo wszystko inne mam sprawdzone .

1. sonda
2.uszczelka kolektora
3.pekniety kolektor

na dzien dobry chyba wymienie sonde ( ta przed katem, bo ta za, jest odpowiedzialna za kata, a nie za spalanie ) . oraz bede jezdzil tylko na 98 oktanach . zobaczymy ...

jezeli to nie pomoze to go chyba zepchne ze skarpy ;)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-04-2008, 00:34   

Rafal_Szczecin napisał/a:
ta za, jest odpowiedzialna za kata, a nie za spalanie
Ta za katem koryguje odczyty tej przed.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 12-04-2008, 00:37   

2 dni temu rozmawialem z magikiem od takich rzeczy i powiedzial, ze jezeli wytne kata, to rownie dobrze moge wywalic druga sonde , i nie bede miec zadnych bledow .
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2008, 22:55   

Jeśli potwierdzi się ta opinia, chętnie pozbędę sie kata. Co do pb98 efekt może być odwrotny, może zacząć palić jeszcze więcej :?
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 13-04-2008, 14:56   

zalale mdzis do pelna , i wyszlo ze pali mi ok 10 litrow :D wiec naprawde nie jest tak zle :)

zalalem dzis pelen zbiornik 98 vervy , weszlo 42,5 litra ( kilka razy odbijalo :D a zydu sie jeszcze nie swiecil na stale, tylko mrugal) po 100 km zatankuje ponownie i zobaczymy :)
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 18-04-2008, 18:21   

Rafał jaka jest różnica przy jeżdzie na lepszym paliwie-98 verwa :?:
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 18-04-2008, 22:12   

tka, 98 verva-pisalem o tym wyzej.
roznic jako tako mocowych nie czuc , natomiast prawdopodobnie auto spala mniej paliwa - nie zalewalem po 100 km ,wyjezdzam paliwo do zaswiecenia sie zyda, i ponownie tankuje na tej samej stacji i tym samym dystrybutorem , to samo paliwo do pelna, wtedy beda wyniki .

moze to byc troche "przeklamane" bo jutro zamierzam wymienic lambde, a mam jeszcze ponad 1/4 zbiornik azobaczymy wtedy co i jak :)
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-04-2008, 11:36   

Rafal_Szczecin napisał/a:
2 dni temu rozmawialem z magikiem od takich rzeczy i powiedzial, ze jezeli wytne kata, to rownie dobrze moge wywalic druga sonde , i nie bede miec zadnych bledow .


Jak wywalisz drugą lambdę będzie się palił "check engine",jak ją zostawisz to po wywaleniu kata też może walić błędy z powodu braku różnic przed i po przejściu przez KAT. Co wy macie wszyscy z tym wywalaniem katalizatorów? Mój działa przy przebiegu 270.000km, u Krzyżaka jeszcze większym coś koło 500.000km.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-04-2008, 13:19   

wichura1 napisał/a:
Co wy macie wszyscy z tym wywalaniem katalizatorów? Mój działa przy przebiegu 270.000km, u Krzyżaka jeszcze większym coś koło 500.000km.

Nie dziala tylko JEST. Z katalizatorem jak z turbina trzeba o niego dbac. Ciekaw jestem czy czekasz jak Ci sie silnik rozgrzeje? Po 270.000 to juz moze sie "sypac" w tlumiki, a po 500.000 to juz jest mistrzostwo swiata. Potem jest zdziwienie, ze mocy nie ma itp., a to po prostu pol ceramiki "wlepione" w tlumiki.
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2008, 21:39   

MKM, może wiesz w takim układzie , jak skutecznie wyciąć kata, wstawić jakąś rurę i oszukać lambdę???
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-04-2008, 08:36   

mkm napisał/a:
wichura1 napisał/a:
Co wy macie wszyscy z tym wywalaniem katalizatorów? Mój działa przy przebiegu 270.000km, u Krzyżaka jeszcze większym coś koło 500.000km.

Nie dziala tylko JEST. Z katalizatorem jak z turbina trzeba o niego dbac. Ciekaw jestem czy czekasz jak Ci sie silnik rozgrzeje? Po 270.000 to juz moze sie "sypac" w tlumiki, a po 500.000 to juz jest mistrzostwo swiata. Potem jest zdziwienie, ze mocy nie ma itp., a to po prostu pol ceramiki "wlepione" w tlumiki.


Może się zdziwisz ale czekam. Tzn. zimą odpalam i skrobię szyby a w innych porach roku dopóki silnik się nie nagrzeje nie przekraczam 2000 obrotów i nie przyspieszam gwałtownie. Moc ma jak należy, a analiza spalin mieści się w normie wielokrotnie. Co do katalizatora nie rozmawiamy o niemieckich katalizatorach z Fordów, Opli, czy Dreswagenów. Widziałem katalizator demontowany ze skasowanego CA0 z przebiegiem rzędu 230.000km był demontowany do recyclingu. Wyglądał jak nowy, nie był zaklejony ani popękany tylko okopcony. Jeżeli katalizator by nie działał, nie byłoby czuć charakterystycznego zapachu siarkowodoru.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
jarro77
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2008, 09:05   

witam - dołączę się do tematu
Tak czytam i czytam na temat tej sondy i pozwoliłem sobie sprawdzić sonde w swoim colcie
Zgodnie z podaną instrukcją podłączyłem masę do akumulatora a plus do odizolowanego czarnego kabla od sondy no i ZIMA napięcie stałe lekko powyżej 0. Dlatego mam pytanie:


- czy czarny kabel jest od sondy a nie od grzałki :oops: ?
- czy ta metoda jest 100% pewna :shock: ?
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 21-04-2008, 10:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.