Podskakuje podczas przyśpieszania |
Autor |
Wiadomość |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2009, 23:53
|
|
|
mam to samo to jest jakby kola tracily przyczepnosc i lapaly co chwile ale kreca sie z maxymalna predkoscia ;p |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 00:19
|
|
|
miziek napisał/a: | ale kreca sie z maxymalna predkoscia | czy aby napewno masz kontrole trakcji ?? w momencie gdy kola traca przyczepnosc na desce powinna zapalic sie pomaranczowa kontrolka-autko z 'wasami'pod nim , w prawym gornym rogu i silnik powinien 'przydlawic obroty' tym samym przywracajac kola do ciagu bez zadnego podskakiwania
eddi1977 masz avance'a taka kontrolka sie pojawia czy nie ??
Ajsi napisał/a: | Wpisz w szukajkę bo już był kiedyś taki temat. | regulamin forum odradza takie wpisy . jesli pamietasz co to byl za temat poszukaj prosze i wklej jesli nie pamietasz to poszukaj dla kolegow . |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 00:42
|
|
|
@cuuube nie nie mam trakcji chodzilo mi ze bez a amorki mam wporzo bo 2 mieski temu byl robiony przeglad i z max predkoscia na jedynce tak przy 6k rpm |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 00:45
|
|
|
w Twoim przypadku moze ma wplyw na takie zachowanie podloze pod kolem(rodzaj asfaltu) typ opony - zimowa czy letnia czy nowa czy zjechana i np ewentualny kat skrecenia kol |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 01:33
|
|
|
@cuuube do przodu, opony 6 miesiecy maja ale sa w niezlym stanie, asfalt w miare sliski ( w irlandii z kamieni zrobiony a kamien jak mokry to sliski za to jak suchy to w miare trzyma opony) tutaj tylko letnie sa fajnie sie po lodzie jezdzi przy 40km/h gdzie bys nie krecil to i tak w przod jedziesz |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 01:37
|
|
|
na mokrym asfalcie kolo nie powinno podskakiwac. w jakich sytuacjach tak sie dzieje ? suchy asfalt i temperatura ponizej +5 stopni ?? |
|
|
|
 |
rick
Mitsumaniak

Auto: EA2W 2.0Pb+lpi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 227 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 08-01-2009, 01:57
|
|
|
jak juz ktos wczesniej napisał to mogą być objawy kończącej się poduszki silnika...ja miałem taki problem w passacie, też wydawało mi się, że koła podskakują a okazało się że to silnik...hehe |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 02:37
|
|
|
poduszka napewno jest git moze to nie jest takie podskakiwanie do konca tylko szarpanie tak jak pisalem ze lapie przyczepnosc i traci a miesiac temu byl przeglad robiony wiec zawieszenie odpada moim zdaniem tzn puka mi tam chyba koncowka drazka z prawej strony czy wachacz cholera wie bo luzow nie ma na przegladzie nie wykminili nic |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 08-01-2009, 07:57
|
|
|
ja tez tak mam i mysle , ze to wina amorkow-moje maja 66-67% wiec niby dobre, ale jednak nie dosc zeby takiego egfektu nie bylo, TCL nie mam, a poduszki sprawdzane i wyglada, ze ok, wiec amorki zostaja (zwlaszcza, ze mi sie juz "pocą"-na wiosne wymiana) |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 08-01-2009, 09:29
|
|
|
Ajsi napisał/a: | To zjawisko to chyba po prostu zwykly wheel hoop, (amorki zawsze warto sprawdzić na wszelki wypadek!) a żeby go uniknąć to po prostu noga z gazu przy ruszaniu. Gal to nie auto wyścigowe:) Wpisz w szukajkę bo już był kiedyś taki temat. |
dokładnie...
nawet przy super amorkach to zjawisko wystepuje... ja miałem 82% sprawności i na 17" wlasnie tak sie działo... im mniejsze koła tym bardziej efekt zanika... |
|
|
|
 |
eddi1977
Forumowicz

Auto: uno 900 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 194 Skąd: Otwock,Chełm
|
Wysłany: 08-01-2009, 10:52
|
|
|
Dzięki za zainteresowanie,koła mam 17 (co niedługo się zmieni) ,gdyby amorki byłyby do wymiany byłyby też inne objawy.Zjawisko o korym pisałem nie występuje zawsze tylko czasami przy gwałtownym ruszaniu,tak jakby odbijające się od suchego asfaltu koło wpadło w rezonans i każde kolejne odbicie jest silniejsze. |
|
|
|
 |
Ajsi [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 12:05
|
|
|
Cuuube sorry za nawoływanie do szukajki.
Temat jest tu
http://forum.mitsumaniaki...ight=podskakuje
i inny tutaj
http://forum.mitsumaniaki...ight=podskakuje
W skrócie, podskakiwanie na suchym jest jak najbardziej normalne dla przednionapędówki.
EDIT:
Odnośnie wielkości kół. To rozmiar felg nie ma dużego znaczenia, przy właściwie dobranych oponach rozmiar koła nie zmieni się za wiele. Większe znaczenie ma dobór opon i podłoże ale chyba nikt nie robił pomiarów pod tym względem:D |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 12:09
|
|
|
Michal spoko
mnie sie wydaje ze na ten Ajsi napisał/a: | wheel hoop | moze miec wplyw rodzaj ogumienia ! bo z tego co napisal miziek wynika ze jezdzi na letnich a temperatury sa niskie , eddi1977 napisal ze jezdzi na 17tkach domyslam sie ze to rowniez letnie a u nas przeciez jest zima pelna geba ! a jak wiadomo letnie gumy traca swe wlasciwosci w temperaturze ok 7 czy tam 5 stopni napisal ze to zjawisko wystepuje na suchym asfalcie wiec na moje to na 100% wina letnich kapci
ja smigam na zimowkach i nic takiego sie nie dzieje |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 12:48
|
|
|
@cuuube w maju tez sie tak dzialo a teraz jest max -3 ;> |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 08-01-2009, 19:21
|
|
|
Ajsi napisał/a: | Cuuube sorry za nawoływanie do szukajki.
Temat jest tu
http://forum.mitsumaniaki...ight=podskakuje
i inny tutaj
http://forum.mitsumaniaki...ight=podskakuje
W skrócie, podskakiwanie na suchym jest jak najbardziej normalne dla przednionapędówki.
EDIT:
Odnośnie wielkości kół. To rozmiar felg nie ma dużego znaczenia, przy właściwie dobranych oponach rozmiar koła nie zmieni się za wiele. Większe znaczenie ma dobór opon i podłoże ale chyba nikt nie robił pomiarów pod tym względem:D |
zmienia sie za to wielkośc elementu tłumiacego czyli opona!!!! w sensie jej wysokość i o tym pisałem... im wyzsza guma tym ciężej zmusić ją do podskakiwania... do tego jeszcze cisnienie w oponach jest znaczące... |
|
|
|
 |
|