Przesunięty przez: Matejko 10-04-2006, 13:27 |
Skrzynia biegów - jaki olej |
Autor |
Wiadomość |
Maxkr
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-10-2011, 07:09
|
|
|
Witam,
poniżej zamieszczam link do wyszukiwarki olejów i płynów firmy FUCHS,można bez problemu sprawdzić jakie płyny lub oleje są dedykowane do naszych samochodów ,może komuś się przyda
http://www.fuchs-oil.pl/a...bierz-olej.html |
|
|
|
 |
Blaszczu92
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 14 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 16-10-2011, 15:37
|
|
|
scoratir napisał/a: | Mam w domu pojemnik z tym olejem i jest tam napisane: API Gl 4+, czyli powinno być w porządku . |
Dzieki, uspokoiłeś mnie tym Jak wygląda sprawa z wymianą? Mam dostęp do kanału i kluczy, ale wszyscy wokół mnie straszą, że olej trzeba wymieniać specjalnym sprzętem i pod ciśnieniem. Czy tak na prawde jest? Jak wygląda cała procedura wymiany oleju w skrzyni w GDI? |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 17-10-2011, 17:25
|
|
|
Fuchs podaje olej API GL5 gdzie w instrukcji piszą o API GL4. Podobno nie jest zalecane zalewanie API GL5 jesli tego producent nie zaleca, |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Maxkr
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-10-2011, 20:58
|
|
|
acha.... no to super:) bo 3 miesiące temu zalałem skrzynie tym olejem |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 24-10-2011, 22:22
|
|
|
Witam, nie było mnie chwilę i może nie aktualne, ale może się przyda.
Olej ze skrzyni wylewa się korkiem od dołu, da się go znaleźć jeśli wie się które to skrzynia ;p.
Ja mam 1.6 więc skrzynia inna i u mnie jest otwór wlewowy zatkany plastikowym korkiem. Olej wlałem przy użyciu wężyka który mocno osadziłem w otworze. Drugi koniec do góry nad silnik i do środka lejek plastikowy. Chwilkę to trwało ale ani kropla nie spadała tam gdzie nie trzeba. Otwór wlewowy jest jednocześnie kontrolką poziomu oleju (chyba w każdej skrzyni manualnej). |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10759 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-12-2011, 23:53
|
|
|
mlun napisał/a: | http://moto.allegro.pl/olej-przekladniowy-mtf-94-texaco-oryginal-1-l-i1945710202.html#tabsAnchor
A taki ktoś ma u siebie? Do galantów leją a tam jest chyba ta sama skrzynia co w GDI tak? |
Powiem tak... lej Pan śmiało. Sktzynie podobne, maja te same wymagania jakosciowe i lekościowe oleju.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
mheniek
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: trojmiasto
|
Wysłany: 08-12-2011, 22:37
|
|
|
Hej
Poprosze o porade bo juz sie gubie.
Przy okazji wymiany sprzegla chce wymienic olej w skrzyni biegow.
Wyczylalem w instrukcji ze powinno sie wymieniac olej w skrzyni biegow co 150tys.
Moje auto to Carisma 1.6 ze skrzynia francuska.
W instrukcji widnieje olej ELF TPM 4447 75W80 czyli polsyntetyk
Na forum wyczytalem ze do skrzyni francuskiej typu JB3 powinien byc olej Tranself, a w ASO podali mi ze powinien to byc API GL4 75W90 czyli syntetyk.
Sklaniam sie do pelnego syntetyku jaki polecili w ASO. |
|
|
|
 |
|