[EA6A/W 2.0TD] Manualna skrzynia biegow - problem z jedynka |
Autor |
Wiadomość |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 23-01-2010, 22:48
|
|
|
W instrukcji podaja 75W85. Zatem jak masz klopoty z biegami to zalej cos rzadkiego. 75W80 bez problemu kupisz np Motul Gear |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 24-01-2010, 09:39
|
|
|
sampler napisał/a: | Zatem jak masz klopoty z biegami to zalej cos rzadkiego | Mój kłopot to jedynie wrzucenie 2 na zimnym silniku, najbardziej w takiej sytuacji jak auto postoi na takim mrozie jak teraz jest przez parę godzin, poza tym biegi wchodzą bez problemu. sampler, zaleję rzadszym olejem o takich parametrach jak podałeś i wydaje mi się, że powinno pomóc. Jeszcze raz dzięki za pomoc |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-01-2010, 13:45
|
|
|
andrew84, tak 75W90 jest polecany w instrukcji ale w przypadkach gdy na zimnym silniku biegi ciężko wchodzą a po rozgrzaniu jest ok, sprawę może załatwić rzadszy olej. Marcino taki wlał i pomogło. Ale nie w każdym przypadku musi być tak samo.
Nie kupuj tylko shell i elf bo one nie pomagają |
|
|
|
 |
j13mk
Mitsumaniak

Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 284 Skąd: Car-nice (West Coast)
|
Wysłany: 24-01-2010, 14:43
|
|
|
W tamtym roku dwoma rękoma nie mogłem wbić wstecznego - musiałem odpalić samochód na sprzęgle już z wbitym biegiem, albo zostawić go na kilkanaście minut "na chodzie" i gdy olej zlapał dobrą temperaturę bieg można było wbić. Wymieniłem olej, odpowietrzyłem sprzęgło i jeżdżę ani zgrzytu przy zmianie biegów. Zalałem Vavoline (parametry wg manual'a). |
_________________ 01706/KMM - J13MK |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 24-01-2010, 14:46
|
|
|
Widzę, że muszę jak najszybciej zmienić ten olej |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 25-01-2010, 10:49 ACH TE SKRZYNIE
|
|
|
A ja mam pytanie takowe :
Czy skrzynie w benzyniakach 2.0 też mają problemy z synchronizacją ???
A kolego j13mk ile Cię kosztował ten olej Vavoline-a |
_________________ ff |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-01-2010, 13:03
|
|
|
Najpierw dobrze sprawdźcie sprzęgło. Odpowietrzcie, najlepiej sprawdźcie stan wysprzęglika i pompki. |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-01-2010, 13:29
|
|
|
Damooo napisał/a: | Czy skrzynie w benzyniakach 2.0 też mają problemy z synchronizacją ??? |
Zdarzają się, ale znacznie rzadziej. |
|
|
|
 |
j13mk
Mitsumaniak

Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 284 Skąd: Car-nice (West Coast)
|
Wysłany: 25-01-2010, 14:38
|
|
|
Cytat: | A kolego j13mk ile Cię kosztował ten olej Vavoline-a | 34zł za litr - chyba taki: DURABLEND 75W-90 GL4. Dwa litry weszły całe, te 2setki po prostu nie spłynęły przy spuszczaniu. Na alledrogo znajdziesz nawet poniżej 30zł, a i 75W80 jest. |
_________________ 01706/KMM - J13MK |
|
|
|
 |
Lysy
Nowy Forumowicz LMY
Auto: MITSUBISHI GALANT KOMBI 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 14 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 26-01-2010, 18:32
|
|
|
Witam serdecznie, rownież borykam sie z tym problemem.Identyczene objawy skrzyni co u was koledzy. Na poczatku troche mnie to irytowalo,ale nauczylem sie z taka skrzynia jezdzic, a mianowicie musze sie zatrzymac by wrzucic jedynke; hehe widze ze jest to wrodzona wada galantów.Ciekawe jakie jeszcze ukrywa niespodzianki. pozdrawiam! |
|
|
|
 |
gem1
Mitsumaniak
Auto: Galant SE 2.5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 131 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-01-2010, 22:01
|
|
|
prośba o wykasowanie
dziękuję |
Ostatnio zmieniony przez gem1 29-01-2010, 00:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gesty
Forumowicz

Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 57 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 26-01-2010, 22:48
|
|
|
co do synchro to skrzynia galanta ma synchro jedynki bo ja u siebie wymienialem synchro i 1ego i 2ego biegu (chyba tylko moja pierwsza karoca w osobie 126p synchro nie miala). Co do logiki, mam na koncie kilka niemcow,francuza i pare koreanczykow i nigdzie nie bylo takiego problemu z jedynka jak w galancie - wiec moje doswiadczenia pokazuja ze to gal jest nielogiczny na tle innych aut. A jakby ciagle meczyc auto na dwojce z predkoscia 5km/h to ja bym sie bal ze mi wyrwie skrzynie! |
_________________
 |
|
|
|
 |
Devo [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2010, 01:43
|
|
|
Dokladnie. Powinno sie dac wrzucac jedynke bo poprostu to jest niebezpieczne ruszanie z wolnego toczenia gdzies na skrzyzowaniu na przyklad na dowjce na polsprzegle. Na szczescie nie mialem sytuacji ze musialem uciekac, bo z braku rpzyspieszenia poropsotu bym nie uciekl. Takze nie jest to zadne zabezpieczenie skrzyni jak przy wstecznym.
Zreszta jak kupowalem swojego gala to jedynke sie dalo wrzucac na toczacym sie wozie. Teraz juz nie. I nie wejdzie nawet jak sie tocze 5 km/h, chcbym wysprzeglal milion razy. Niestety synchronizatory to wielki problem tych skrzyn. Ja czekam az mi padna inne wtedy bede je robil. Samej jedynki nie ma sensu.
A mam taki patent, ze albo pioprostu staje i wtedy ew tocze sie na jedynce albo nie staje a staram sie toczyc z taka predkoscia zeby na dwojce polecial zwawo. |
|
|
|
 |
DigitalNinja
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-02-2010, 14:07 u mnie chyba skrzynka padła :(
|
|
|
Jezdżę już od wrzesnia/pazdziernika, na zamulonym silniku - prawdopodobnie od syfu.
No ale jeżdżę sobie spokojnie, nie zwzajac na spadek mocy. Jednak wczoraj musialem troszke miska przycisnac, bo spieszylem sie do stomatola.
W pewnym momencie miałem problem z wrzuceniem jedynki, no ale przyzwyczajony do tego, nacisnąłem na lewarek mocniej i coś konkretnie zgrzytnęło. Od tej pory biegi bardzo źle wchodzą. Na parkingu nie mogłem wrzucić wstecznego bez podkręcenia obrotów...
Czy to oznacza skrzynie do wymiany ?
Dodam jeszcze, że olej i sprzęgło miałem jakoś pół roku temu wymieniane. Co do sprzęgła to na oczy starego nie widziałem, więc mam nadzieję, że mechanik wymienił, a nie wyregulował, żeby lżej chodziło i cześć. |
Ostatnio zmieniony przez DigitalNinja 05-02-2010, 17:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 05-02-2010, 17:09
|
|
|
DigitalNinja, pierwsze co spróbuj, to odpowietrzyć sprzęgło... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
|