Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Manualna skrzynia biegow - problem z jedynka
Autor Wiadomość
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 23-01-2010, 22:48   

W instrukcji podaja 75W85. Zatem jak masz klopoty z biegami to zalej cos rzadkiego. 75W80 bez problemu kupisz np Motul Gear
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 24-01-2010, 09:39   

sampler napisał/a:
Zatem jak masz klopoty z biegami to zalej cos rzadkiego
Mój kłopot to jedynie wrzucenie 2 na zimnym silniku, najbardziej w takiej sytuacji jak auto postoi na takim mrozie jak teraz jest przez parę godzin, poza tym biegi wchodzą bez problemu. sampler, zaleję rzadszym olejem o takich parametrach jak podałeś i wydaje mi się, że powinno pomóc. Jeszcze raz dzięki za pomoc :)
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-01-2010, 13:45   

andrew84, tak 75W90 jest polecany w instrukcji ale w przypadkach gdy na zimnym silniku biegi ciężko wchodzą a po rozgrzaniu jest ok, sprawę może załatwić rzadszy olej. Marcino taki wlał i pomogło. Ale nie w każdym przypadku musi być tak samo.

Nie kupuj tylko shell i elf bo one nie pomagają ;)
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 24-01-2010, 14:43   

W tamtym roku dwoma rękoma nie mogłem wbić wstecznego - musiałem odpalić samochód na sprzęgle już z wbitym biegiem, albo zostawić go na kilkanaście minut "na chodzie" i gdy olej zlapał dobrą temperaturę bieg można było wbić. Wymieniłem olej, odpowietrzyłem sprzęgło i jeżdżę :D ani zgrzytu przy zmianie biegów. Zalałem Vavoline (parametry wg manual'a).
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 24-01-2010, 14:46   

Widzę, że muszę jak najszybciej zmienić ten olej :)
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Damooo 
Forumowicz
golas

Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łańcut
Wysłany: 25-01-2010, 10:49   ACH TE SKRZYNIE

A ja mam pytanie takowe :
Czy skrzynie w benzyniakach 2.0 też mają problemy z synchronizacją ???

A kolego j13mk ile Cię kosztował ten olej Vavoline-a
_________________
ff
 
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 25-01-2010, 13:03   

Najpierw dobrze sprawdźcie sprzęgło. Odpowietrzcie, najlepiej sprawdźcie stan wysprzęglika i pompki.
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-01-2010, 13:29   

Damooo napisał/a:
Czy skrzynie w benzyniakach 2.0 też mają problemy z synchronizacją ???


Zdarzają się, ale znacznie rzadziej.
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 25-01-2010, 14:38   

Cytat:
A kolego j13mk ile Cię kosztował ten olej Vavoline-a
34zł za litr - chyba taki: DURABLEND 75W-90 GL4. Dwa litry weszły całe, te 2setki po prostu nie spłynęły przy spuszczaniu. Na alledrogo znajdziesz nawet poniżej 30zł, a i 75W80 jest.
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
Lysy 
Nowy Forumowicz
LMY

Auto: MITSUBISHI GALANT KOMBI 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 14
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 26-01-2010, 18:32   

Witam serdecznie, rownież borykam sie z tym problemem.Identyczene objawy skrzyni co u was koledzy. Na poczatku troche mnie to irytowalo,ale nauczylem sie z taka skrzynia jezdzic, a mianowicie musze sie zatrzymac by wrzucic jedynke; hehe widze ze jest to wrodzona wada galantów.Ciekawe jakie jeszcze ukrywa niespodzianki. pozdrawiam!
 
 
 
gem1 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 2.5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 131
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-01-2010, 22:01   

prośba o wykasowanie

dziękuję
Ostatnio zmieniony przez gem1 29-01-2010, 00:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gesty 
Forumowicz


Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 57
Skąd: wlkp
Wysłany: 26-01-2010, 22:48   

co do synchro to skrzynia galanta ma synchro jedynki bo ja u siebie wymienialem synchro i 1ego i 2ego biegu (chyba tylko moja pierwsza karoca w osobie 126p synchro nie miala). Co do logiki, mam na koncie kilka niemcow,francuza i pare koreanczykow i nigdzie nie bylo takiego problemu z jedynka jak w galancie - wiec moje doswiadczenia pokazuja ze to gal jest nielogiczny na tle innych aut. A jakby ciagle meczyc auto na dwojce z predkoscia 5km/h to ja bym sie bal ze mi wyrwie skrzynie!
_________________

 
 
Devo
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2010, 01:43   

Dokladnie. Powinno sie dac wrzucac jedynke bo poprostu to jest niebezpieczne ruszanie z wolnego toczenia gdzies na skrzyzowaniu na przyklad na dowjce na polsprzegle. Na szczescie nie mialem sytuacji ze musialem uciekac, bo z braku rpzyspieszenia poropsotu bym nie uciekl. Takze nie jest to zadne zabezpieczenie skrzyni jak przy wstecznym.
Zreszta jak kupowalem swojego gala to jedynke sie dalo wrzucac na toczacym sie wozie. Teraz juz nie. I nie wejdzie nawet jak sie tocze 5 km/h, chcbym wysprzeglal milion razy. Niestety synchronizatory to wielki problem tych skrzyn. Ja czekam az mi padna inne wtedy bede je robil. Samej jedynki nie ma sensu.
A mam taki patent, ze albo pioprostu staje i wtedy ew tocze sie na jedynce albo nie staje a staram sie toczyc z taka predkoscia zeby na dwojce polecial zwawo.
 
 
DigitalNinja 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 44
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 05-02-2010, 14:07   u mnie chyba skrzynka padła :(

Jezdżę już od wrzesnia/pazdziernika, na zamulonym silniku - prawdopodobnie od syfu.
No ale jeżdżę sobie spokojnie, nie zwzajac na spadek mocy. Jednak wczoraj musialem troszke miska przycisnac, bo spieszylem sie do stomatola.
W pewnym momencie miałem problem z wrzuceniem jedynki, no ale przyzwyczajony do tego, nacisnąłem na lewarek mocniej i coś konkretnie zgrzytnęło. Od tej pory biegi bardzo źle wchodzą. Na parkingu nie mogłem wrzucić wstecznego bez podkręcenia obrotów... :(

Czy to oznacza skrzynie do wymiany ? :|


Dodam jeszcze, że olej i sprzęgło miałem jakoś pół roku temu wymieniane. Co do sprzęgła to na oczy starego nie widziałem, więc mam nadzieję, że mechanik wymienił, a nie wyregulował, żeby lżej chodziło i cześć.
Ostatnio zmieniony przez DigitalNinja 05-02-2010, 17:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 05-02-2010, 17:09   

DigitalNinja, pierwsze co spróbuj, to odpowietrzyć sprzęgło...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.