Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E5xx] Jaki akumulator
Autor Wiadomość
Cieniu 
Forumowicz
Cieniu


Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2010, 18:03   

jarekrk. w moim mam silnik 1,8 i aku 60Ah. w najmroźniejsze dni ledwo odpalał aż wreszcie przestał. nie starczyło na 3 obroty wału (tyle mój rycerski potrzebuje na odpalenie - niezależnie od pory roku). zabrałem aku do domu i poddałem go pełnej reanimacji. dolewka destylowanej + delikatne ładowanie moim "podręcznym" prostownikiem (50Ah) przez 10 godzin dało rezultaty, które przeszły moje oczekiwania. być może jacek11 ma racje. chodzi mi o alternator. zbyt silne ładowanie powoduje szybkie parowanie akumulatora (gdyby ładowania nie było, to zaświeciłaby się irytująca czerwona kontrolka;] ) . zbadaj poziom elektrolitu, zrób tak jak ja zrobiłem. jeżeli to nie da rezultatów (zakładam, ze jak akumulator jest naładowany, to rozrusznik kreci bez problemu), to niestety czas na wymianę baterii.
_________________
"I'm just a musical prostitute..."
 
 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 12-10-2010, 10:18   

Dobra w tym roku zmieniam AKUMULATOR mam dość @*$*$ Centry 54Ah... ZA SŁABY,nIE WIERZE W TE BAJKI, 2 razy ładowałem prostownikiem w zeszłą zimę i po 2 tygodniach znów to samo, jakby postał 3 dni na mrozie to nie ma szans na zapalenie.
Teraz pierwsze mrozy były i ledwo co kręcił

mam pytanie
http://moto.allegro.pl/ak...1270131921.html
taki bosh 60AH będzie ok ? Na 100% nie będzie problemów ? Bo nie chce znów tego samego błędu popełnić...
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 12-10-2010, 12:26   

jarekrk napisał/a:

http://moto.allegro.pl/ak...1270131921.html
taki bosh 60AH będzie ok ? Na 100% nie będzie problemów ? Bo nie chce znów tego samego błędu popełnić...

Będzie OK!
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 13-10-2010, 08:25   

ale tak na 100% bo teraz mam 54Ah , prąd rozruchowy taki sam 540A , i postoi pare dni na mrozie to jest problem, a tu jest tylko 6Ah więcej, czy to aby na pewno taka różnica ,że będzie ok zawsze?
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 13-10-2010, 14:57   

jarekrk napisał/a:
Centry 54Ah... ZA SŁABY,nIE WIERZE W TE BAJKI, 2 razy ładowałem prostownikiem w zeszłą zimę i po 2 tygodniach znów to samo, jakby postał 3 dni na mrozie to nie ma szans na zapalenie.
Teraz pierwsze mrozy były i ledwo co kręcił

Może już aku się kończy? i nadszedł czas na nowy. Możesz dać mu większy prąd rozruchu niż 540A
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 13-10-2010, 17:49   

nie możliwe, kupiony 1,5 roku temu.
Zresztą w zeszłą zime jak ledwo pół roku miał aku już takie jaja w zime były , a niestety kupiłem taki mały bo posłuchałem kogoś na forum kto się chwalił ,że ma taki mały i mu hula
No nie ważne, po prostu nie chcę drugi raz tego samego błędu popełnić
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-10-2010, 21:25   

jarekrk, a może masz problem z rozrusznikiem lub przewodami pomiędzy alternatorem a akumulatorem lub akumulatorem a rozrusznikiem. Może w połączeniach coś zaśniedziało...
Szfagier w Vectra B 2.0 też ma akumulator 54Ah i takich problemów nigdy nie miał.
 
 
i_Lolek 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 14-10-2010, 05:32   

a ja przy okazji zapytam.
czy we wszystkich Galantach, zegar musi się żarzyć na maxa na postoju ?
wszystkie Galanty tak mają, czy tylko mój ?
bo w Wagonie jak nie przekręcę kluczyka, to zegara nie widać.
jeszcze mam wątpliwości co do radia, czy nie żre za dużo pradu na postoju. ale tego nie sprawdzałem w Wagonie, tak ze nie mam porównania.
to są małe wartości, ale jak sie wszystko zsumuje, to moze to być zbytnie obciązenie dla akumulatora podczas mrozu. kilka dni może byc ok. ale po tygodniu, to już kazdy akumulator może paść.
 
 
Szwagroz 
Forumowicz


Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 635
Skąd: TP
Wysłany: 14-10-2010, 07:02   

Lolek, jeżeli pali ci się zegar podczas wyciągniecia kluczyka ze stacyjki to prawdopodobnie masz żle podłączone radio, jak mostkowałem u siebie radio żeby nie wyłączało mi sie po wyciągniecu kluczyka a tylko z przycisku to tez tak miałem i do tego nie działał mi centralny zamek.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-10-2010, 11:38   

Dokładnie tak. Pewnie zwarłeś coś przy radio i prąd Ci wraca. Będziesz miał większy pobór prądu...

jarekrk, a jakie masz ładowanie i pobór prądu na wyłączonym zapłonie? Ja jeździłem 2 lata dieslem z 55Ah i 540A rozruchu. A akumulator ma teraz jakieś 5 lat i dopiero umiera, ale do tego przyczyniło się zbyt niskie ładowanie.
 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 14-10-2010, 13:02   

pobór prądu był ok , rok temu robiłem testy w serwisie centry , jak tylko zaczęło się to dziać w zimie, ładowanie też takie jak powinno być, a mimo to po mrozach były problemy
no ale nie ważne jak nowy aku bosh nie da rady to będę dalej szukał
aczkolwiek jak ten wytrzymuje 3 dni na mrozie, to niech bosh wytrzyma 5 i będzie gitara:)

na pewno do problemu przyczyniają się krótkie dystanse jakie robię ...
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
i_Lolek 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 15-10-2010, 02:43   

Szwagroz napisał/a:
Lolek, jeżeli pali ci się zegar podczas wyciągniecia kluczyka ze stacyjki to prawdopodobnie masz żle podłączone radio, jak mostkowałem u siebie radio żeby nie wyłączało mi sie po wyciągniecu kluczyka a tylko z przycisku to tez tak miałem i do tego nie działał mi centralny zamek.

b. prawdopodobne ze radio jest żle podłączone. bo nawet balans jest zamieniony z fad'em.
jak daję lewy kanał na maxa, to mi z tyłu gra głośniej.
możliwe że jakiś amator, któremu sie spieszyło instalował kiedyś radio.
przynajmniej wiem gdzie szukać błedu i gdzie to poprawic.
dzięki Szwargoz i Owczar.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-10-2010, 10:46   

Jeśli już chcesz mieć radio na stałe to podłącz oba kabelki z radia - stały i ten po zapłonie, do stałego kabla z instalacji, bez zwierania tego stałego z instalacji z tym po zapłonie.
 
 
i_Lolek 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 01-11-2010, 02:03   

Owczar napisał/a:
Jeśli już chcesz mieć radio na stałe to podłącz oba kabelki z radia - stały i ten po zapłonie, do stałego kabla z instalacji, bez zwierania tego stałego z instalacji z tym po zapłonie.

nie zrobiłem tak samo jak piszesz, bo po wyłączeniu kluczyka radio nie zapamietuje stacji, a odtwarzacz odsłuchanych piosenek. ale juz mi się zegar nie świeci i prądu na darmo nie żre.
a radia i tak nie słucham, tak że nie bede tego poprawiał w najbliższym czasie. niech bedzie tak jak jest.
cel został osiągnięty. akumulator odżył :lol:
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-11-2010, 17:58   

jarekrk twojemu to i 45Ah starczy z 60tki to diesla odpalisz więc może zacznij przed dojechaniem do domu zrobić z 10kółek w koło bloku by podładować :D :D ? albo może czas rower kupić ?? :D :D nie no żartuje może Ci się trafił wadliwy akumulator też się zdarza kumpel tak miał od nowości nie trzymał parametrów :P oby to było to nie życzę tego by Ci gdzieś prąd uciekał bo szukanie tego to nie jest przyjemna rzecz :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.