[E5xx] Jaki akumulator |
Autor |
Wiadomość |
Cieniu
Forumowicz Cieniu

Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-02-2010, 18:03
|
|
|
jarekrk. w moim mam silnik 1,8 i aku 60Ah. w najmroźniejsze dni ledwo odpalał aż wreszcie przestał. nie starczyło na 3 obroty wału (tyle mój rycerski potrzebuje na odpalenie - niezależnie od pory roku). zabrałem aku do domu i poddałem go pełnej reanimacji. dolewka destylowanej + delikatne ładowanie moim "podręcznym" prostownikiem (50Ah) przez 10 godzin dało rezultaty, które przeszły moje oczekiwania. być może jacek11 ma racje. chodzi mi o alternator. zbyt silne ładowanie powoduje szybkie parowanie akumulatora (gdyby ładowania nie było, to zaświeciłaby się irytująca czerwona kontrolka;] ) . zbadaj poziom elektrolitu, zrób tak jak ja zrobiłem. jeżeli to nie da rezultatów (zakładam, ze jak akumulator jest naładowany, to rozrusznik kreci bez problemu), to niestety czas na wymianę baterii. |
_________________ "I'm just a musical prostitute..." |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 12-10-2010, 10:18
|
|
|
Dobra w tym roku zmieniam AKUMULATOR mam dość @*$*$ Centry 54Ah... ZA SŁABY,nIE WIERZE W TE BAJKI, 2 razy ładowałem prostownikiem w zeszłą zimę i po 2 tygodniach znów to samo, jakby postał 3 dni na mrozie to nie ma szans na zapalenie.
Teraz pierwsze mrozy były i ledwo co kręcił
mam pytanie
http://moto.allegro.pl/ak...1270131921.html
taki bosh 60AH będzie ok ? Na 100% nie będzie problemów ? Bo nie chce znów tego samego błędu popełnić... |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 13-10-2010, 08:25
|
|
|
ale tak na 100% bo teraz mam 54Ah , prąd rozruchowy taki sam 540A , i postoi pare dni na mrozie to jest problem, a tu jest tylko 6Ah więcej, czy to aby na pewno taka różnica ,że będzie ok zawsze? |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 13-10-2010, 14:57
|
|
|
jarekrk napisał/a: | Centry 54Ah... ZA SŁABY,nIE WIERZE W TE BAJKI, 2 razy ładowałem prostownikiem w zeszłą zimę i po 2 tygodniach znów to samo, jakby postał 3 dni na mrozie to nie ma szans na zapalenie.
Teraz pierwsze mrozy były i ledwo co kręcił |
Może już aku się kończy? i nadszedł czas na nowy. Możesz dać mu większy prąd rozruchu niż 540A |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 13-10-2010, 17:49
|
|
|
nie możliwe, kupiony 1,5 roku temu.
Zresztą w zeszłą zime jak ledwo pół roku miał aku już takie jaja w zime były , a niestety kupiłem taki mały bo posłuchałem kogoś na forum kto się chwalił ,że ma taki mały i mu hula
No nie ważne, po prostu nie chcę drugi raz tego samego błędu popełnić |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-10-2010, 21:25
|
|
|
jarekrk, a może masz problem z rozrusznikiem lub przewodami pomiędzy alternatorem a akumulatorem lub akumulatorem a rozrusznikiem. Może w połączeniach coś zaśniedziało...
Szfagier w Vectra B 2.0 też ma akumulator 54Ah i takich problemów nigdy nie miał. |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 14-10-2010, 05:32
|
|
|
a ja przy okazji zapytam.
czy we wszystkich Galantach, zegar musi się żarzyć na maxa na postoju ?
wszystkie Galanty tak mają, czy tylko mój ?
bo w Wagonie jak nie przekręcę kluczyka, to zegara nie widać.
jeszcze mam wątpliwości co do radia, czy nie żre za dużo pradu na postoju. ale tego nie sprawdzałem w Wagonie, tak ze nie mam porównania.
to są małe wartości, ale jak sie wszystko zsumuje, to moze to być zbytnie obciązenie dla akumulatora podczas mrozu. kilka dni może byc ok. ale po tygodniu, to już kazdy akumulator może paść. |
|
|
|
 |
Szwagroz
Forumowicz

Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 635 Skąd: TP
|
Wysłany: 14-10-2010, 07:02
|
|
|
Lolek, jeżeli pali ci się zegar podczas wyciągniecia kluczyka ze stacyjki to prawdopodobnie masz żle podłączone radio, jak mostkowałem u siebie radio żeby nie wyłączało mi sie po wyciągniecu kluczyka a tylko z przycisku to tez tak miałem i do tego nie działał mi centralny zamek. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-10-2010, 11:38
|
|
|
Dokładnie tak. Pewnie zwarłeś coś przy radio i prąd Ci wraca. Będziesz miał większy pobór prądu...
jarekrk, a jakie masz ładowanie i pobór prądu na wyłączonym zapłonie? Ja jeździłem 2 lata dieslem z 55Ah i 540A rozruchu. A akumulator ma teraz jakieś 5 lat i dopiero umiera, ale do tego przyczyniło się zbyt niskie ładowanie. |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 14-10-2010, 13:02
|
|
|
pobór prądu był ok , rok temu robiłem testy w serwisie centry , jak tylko zaczęło się to dziać w zimie, ładowanie też takie jak powinno być, a mimo to po mrozach były problemy
no ale nie ważne jak nowy aku bosh nie da rady to będę dalej szukał
aczkolwiek jak ten wytrzymuje 3 dni na mrozie, to niech bosh wytrzyma 5 i będzie gitara:)
na pewno do problemu przyczyniają się krótkie dystanse jakie robię ... |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 15-10-2010, 02:43
|
|
|
Szwagroz napisał/a: | Lolek, jeżeli pali ci się zegar podczas wyciągniecia kluczyka ze stacyjki to prawdopodobnie masz żle podłączone radio, jak mostkowałem u siebie radio żeby nie wyłączało mi sie po wyciągniecu kluczyka a tylko z przycisku to tez tak miałem i do tego nie działał mi centralny zamek. |
b. prawdopodobne ze radio jest żle podłączone. bo nawet balans jest zamieniony z fad'em.
jak daję lewy kanał na maxa, to mi z tyłu gra głośniej.
możliwe że jakiś amator, któremu sie spieszyło instalował kiedyś radio.
przynajmniej wiem gdzie szukać błedu i gdzie to poprawic.
dzięki Szwargoz i Owczar. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-10-2010, 10:46
|
|
|
Jeśli już chcesz mieć radio na stałe to podłącz oba kabelki z radia - stały i ten po zapłonie, do stałego kabla z instalacji, bez zwierania tego stałego z instalacji z tym po zapłonie. |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 01-11-2010, 02:03
|
|
|
Owczar napisał/a: | Jeśli już chcesz mieć radio na stałe to podłącz oba kabelki z radia - stały i ten po zapłonie, do stałego kabla z instalacji, bez zwierania tego stałego z instalacji z tym po zapłonie. |
nie zrobiłem tak samo jak piszesz, bo po wyłączeniu kluczyka radio nie zapamietuje stacji, a odtwarzacz odsłuchanych piosenek. ale juz mi się zegar nie świeci i prądu na darmo nie żre.
a radia i tak nie słucham, tak że nie bede tego poprawiał w najbliższym czasie. niech bedzie tak jak jest.
cel został osiągnięty. akumulator odżył |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-11-2010, 17:58
|
|
|
jarekrk twojemu to i 45Ah starczy z 60tki to diesla odpalisz więc może zacznij przed dojechaniem do domu zrobić z 10kółek w koło bloku by podładować ? albo może czas rower kupić ?? nie no żartuje może Ci się trafił wadliwy akumulator też się zdarza kumpel tak miał od nowości nie trzymał parametrów oby to było to nie życzę tego by Ci gdzieś prąd uciekał bo szukanie tego to nie jest przyjemna rzecz |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
|