 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS 1.3] Problem ze stukami z tyłu... |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-09-2015, 18:43
|
|
|
emkawu, jeśli to nie jest typowy problem opisywany w tym temacie, czyli z przemieszczającą się sprężyną na amortyzatorze to może sprężyna pękła. |
|
|
|
 |
emkawu
Mitsumaniak The Bishop

Auto: MSS 1,9 DID Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2009 Posty: 46 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 30-09-2015, 13:36
|
|
|
Nie dodzwoniłem się do mechanika i postanowiłem sam sprawdzić przyczynę. Nie mam dostępu do kanału, ale udało mi się ustawić auto na podjeździe tak, że mogłem wczołgać się pod spód. Oględziny wykazały, że przyczyną jest łącznik drążka stabilizatora z lewej, tylnej strony. Na całe szczęście, bo z tego co pamiętam jak wymieniałem je z przodu (a właściwie robił to mój kolega a ja się przyglądałem), jest to koszt kilkudziesięciu zeta za komplet.
Reasumując, z mojego doświadczenia wynika że:
- jeśli coś stuka to nie są to górnicy
- jeśli nie stukają tylne pasy bezpieczeństwa, luźny lewarek lub niedokręcone koło zapasowe, to
- warto zacząć od oględzin przednich i tylnych łączników drążka stabilizatora bo to one najczęściej są przyczyną.
Usterka zlokalizowana, mechanik nie odpowiada, czas zatem zamówić części, zakasać rękawy i spróbować to zrobić samemu. Trzymajcie kciuki |
_________________ " Widzę to co widzę i w ogóle się nie wstydzę, Niech się wstydzi ten co robi, nie ten co widzi " |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-09-2015, 13:59
|
|
|
Przy okazji sprawdź jeszcze stan gum stabilizatora tylnego. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
emkawu
Mitsumaniak The Bishop

Auto: MSS 1,9 DID Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2009 Posty: 46 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 29-10-2015, 13:57
|
|
|
Bizi78 dzięki za przypomnienie. Gumy są OK, były wymieniane ze 4 lata temu, nie widać śladów zużycia.
Donoszę, że łączniki stabilizatorów wymienione, tylko nie miałem ostatnio czasu, żeby zajrzeć na forum i się pochwalić. W sumie nie jest to wielka filozofia, największy problem jest z odkręceniem zapieczonych śrub. Mimo, że śruby zapobiegawczo popsikałem WD, zaraz po stwierdzeniu że łączniki będą do wymiany. Szczególnie trudno było w przypadku "poziomej", krótszej części łącznika. Kontrowanie śruby jest na imbus, którego gniazdo znajduje się wewnątrz tej części łącznika. Dwa imbusy ukręcone, jeden złamany Dopiero brzeszczot pomógł i po prostu odciąłem śrubę w obu łącznikach (prawa i lewa strona). Nie odważyłem się użyć boszki - za mało miejsca Natomiast "pionowa", dłuższa część jednego łącznika po prostu się ukręciła przy odkręcaniu... Taki materiał Dobrze, że nie pękł w czasie jazdy A drugi łącznik był już trochę wygięty - musiał kiedyś mocno dostać po .....
Podsumowując:
- koszt części: ok. 60 zł komplet
- 4 godziny roboty od podniesienia auta do opuszczenia z powrotem na koła
- 3 imbusy zepsute
- 7,5 brzydkich wyrazów rzuconych w nieokreślonym kierunku
- satysfakcja z zaoszczędzonych pieniędzy i nabytego doświadczenia - bezcenna
Dzięki za pomoc. |
_________________ " Widzę to co widzę i w ogóle się nie wstydzę, Niech się wstydzi ten co robi, nie ten co widzi " |
|
|
|
 |
Paweł W.
Mitsumaniak
Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 433 Skąd: z Warszawy
|
Wysłany: 31-10-2015, 20:49
|
|
|
Witam, miałem identyczny przypadek-dziwny, metaliczny stuk. w zawieszeniu, najpierw z przodu, potem z tyłu. Zwłaszcza przy ruszaniu. Byłem na szarpaku i nic. Wymieniłem gumy i łączniki drążka stabilizatora i nic. Okazało się, że źle ułożyła się sprężyna, szlag mnie trafiał bo niepotrzebnie wymieniłem sporo części a tu takie coś.
Pozdrawiam-Powodzenia.
Paweł W. |
_________________ Pavcio SS1,6 |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 09-03-2016, 22:03
|
|
|
U mnie głuchy stuk z tyłu. Na szarpakach nic nie wykazało. Sprężyny mają 2lata. Amortyzatory ok bo nie skacze jak piłeczka, nie czuje by tył uciekał. Mam wrażenie że zostają kielichy, może łożyska amortyzatorów? Słychać tylko przy wyjeżdzaniu spod bloku przy zakrętach 90stopni. Pasy odpadają to nie ten dżwięk. Myslałem że może tłumik wali o podwozie, lecz tego nie ma przy pokonywaniu leżących policjantów. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-03-2016, 07:27
|
|
|
cakp napisał/a: | Mam wrażenie że zostają kielichy, może łożyska amortyzatorów? |
Z tyłu nie ma łożyska . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
honor
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 122 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10-03-2016, 08:05
|
|
|
cakp, załóż wąż na ostatni zwój sprężyn. Opisywało to kilka osób i pomogło. U mnie jest to samo z tyłu, najczęściej z prawej strony przy ruszaniu po nocnym postoju. Jak jest mokro to czasem po zatrzymaniu i ruszaniu spod świateł. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-03-2016, 08:29
|
|
|
cakp, łączniki stabilizatora? |
|
|
|
 |
Ghostman [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2016, 21:35 [MSS 1.6] Stuk z zawieszenia
|
|
|
W zeszłym roku zauważyłem, że z tylnego prawego zawieszenia czasami wydaje się pojedynczy stuk. Zauważyłem, że zazwyczaj dzieje się to wtedy kiedy pracuje karoseria np. na zakrętach, podczas ruszania, hamowania, przejeżdżania przez próg zwalniający. Dzieje się to sporadycznie nie za każdym razem. Hałas dochodzi jakby z wewnątrz auta. Mechanicy to oglądali, ale się niczego nie dopatrzyli. Nie daje jednak mi to spokoju.
Orientujecie się co to może być? |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
|
|
|
 |
|
|