Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
lancer 1.6 czy 2.0 - moc to nie wszystko
Autor Wiadomość
seb_pl 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 83
Skąd: Zabrze
Wysłany: 28-11-2009, 13:09   

co za typ do cayenne gaz zakładał?
 
 
 
Pawel`85 
Forumowicz
Lancerniety


Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 295
Skąd: 3 Miasto
Wysłany: 28-11-2009, 13:18   

oszczedny :D
_________________
 
 
 
seb_pl 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 83
Skąd: Zabrze
Wysłany: 28-11-2009, 13:36   

gdyby był oszczędny to nie kupił by cayenne :)
 
 
 
Pawel`85 
Forumowicz
Lancerniety


Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 295
Skąd: 3 Miasto
Wysłany: 28-11-2009, 13:48   

stad moj usmieszek :D :D
_________________
 
 
 
ApAcHoS 
Mitsumaniak


Auto: Volvo C70 Cabrio/ Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 434
Skąd: WWL
Wysłany: 28-11-2009, 17:08   

seb_pl napisał/a:
gdyby był oszczędny to nie kupił by cayenne :)


eee tam , jego sprawa, jak mu się cayenne podoba to go ma a skoro dużo jeździ i spalanie 25l/ 100 daje mu po kieszeni to sobie założył

lepiej jeździć cayenne biturbo z gazem niż starym rumplem na rope :mrgreen:
 
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 28-11-2009, 20:11   

ciezko powiedziec czym kieruja sie ludzie ktorzy do takich fur wkladaja gaz ale fakt jest taki ze chlopaki ktorzy to wsadzaja do takich aut maja skilla
wczesnej mieli na tapecie E65 740 tam przy kazdym dodaniu gazu niezaleznie czy wciskasz do oporu czy tylko lekko muskasz przepustnica otwiera sie na maxa a reszte reguluja zawory takze montaz lpg nie jest juz taki prosty (ponoc-ale oni lubia wyzwania i szczyca sie robieniem fur trudnych),koncze bo wyszla z tego niezla reklama w kazdym badz razie sam u nich zakladalem i paru znajomych tez, narazie odpukac jestem zadowolony
 
 
lazy 
Nowy Forumowicz
lazy

Auto: Planuję zakup Mitsu Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2010, 11:57   

Witam,

Od dość dawna marzył mi się Galant Kombi. Oprócz opinii o niezawodności i dobrych właściwościach jezdnych, bardzo podoba mi się wygląd zewnętrzny (wg. mnie jedno z piękniejszych kombi).
Minusem jest to że jest to już dość leciwe auto i trudno znaleźć egzemplarz w dobrym stanie a kupno zużytego może okazać się kosztowne (np. wymiana amortyzatorów NIVOMAT). No i w odróżnieniu do wyglądu zewnętrznego w środku auta widać że zostało zaprojektowane już dobrych kilka lat temu.

I dlatego od jakiegoś czasu skłaniam się ku Lancerze Kombi z roku 2005+.

Do tej pory jeździłem typowymi osiołkami kombi. W tej chwili jest to Citroen Xsara 1,4 z roku 2000. Jest powolny i niezbyt ładny ale wbrew obiegowej opinii co do "francuzów" mój sprawuje się dość dobrze i jest tani w utrzymaniu. Może dlatego że jest prosty jak budowa cepa :)

Co do następnego samochodu mam wymagania podobne jak do obecnego (oczywiście nie chciałbym nikogo obrażać porównaniami obu marek :) ) - a więc :

1. Samochód ma być prosty - przerażają mnie nowe samochody, kosztujące nierzadko powyżej 100 000 PLN (nowe), przeładowane elektroniką które lądują w ASO kilka razy w roku - I tu Lancer wydaje się dobrym wyborem.

2. Samochód musi być dość pojemny oraz mieć dobry dostęp do bagażnika. Dlatego szukam kombi. I tu pojawiają się wątpliwości - Czy Lancer ma cechy typowego kombi ? Zastanawia mnie zwłaszcza pojemność bagażnika która jest mniejsza niż w sedanie. Nie jestem też pewien co budowy bagażnika. Wg. mnie idealnym rozwiązaniem jest podłoga bagażnika równa z progiem bagażnika. Na zdjęciach Lancera widać że podłoga bagażnika jest niższa niż próg bagażnika. Może mnie ktoś oświecić na ile ta podłoga jest obniżona ? Oglądałem np. ostatnio Volvo V40 i w nim bagażnik jest położony tak nisko względem progu że w moim mniemaniu dyskwalifikuje to ten samochód jako wygodne kombi.

3. Samochód nie musi być rakietą bardziej zależało by mi na sprawdzonej, niezawodnej i prostej jednostce napędowej Jak to jest w przypadku silników 1,6 i 2,0 ?
W tej chwili jeżdżę samochodem 1,4 więc przesiadka na 1,6 i tak będzie miłą odmianą nie mówiąc już o silniku 2,0. Który silnik wg. was będzie bardziej niezawodny, lepiej sobie radzi w niskich temperaturach itp.?

Przeprasza że trochę OT ale temat wydawał mi się zbliżony do moich wątpliwości związanych z z zakupem Lancer'a.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-02-2010, 12:08   

lazy napisał/a:
1. Samochód ma być prosty - przerażają mnie nowe samochody, kosztujące nierzadko powyżej 100 000 PLN (nowe), przeładowane elektroniką które lądują w ASO kilka razy w roku - I tu Lancer wydaje się dobrym wyborem.


Samochód jak na te czasy jest prosty jak budowa cepa. W 2006 roku dorzucono climatronik który moim zdaniem fajnie działa w przeciwieństwie do tego w Outlanderze.

lazy napisał/a:
2. Samochód musi być dość pojemny (...)


Nie jest to niemieckie kombi nastawione na funkcjonalność. Ale na pewno wynagrodzi czym innym wyższy próg załadunkowy, własciele kombi zaraz pewnie powiedzą jak duży jest próg załadunkowy oraz że podłoga w kombi jest podwójna.

lazy napisał/a:
3. Samochód nie musi być rakietą bardziej zależało by mi na sprawdzonej, niezawodnej i prostej jednostce napędowej Jak to jest w przypadku silników 1,6 i 2,0 ?
W tej chwili jeżdżę samochodem 1,4 więc przesiadka na 1,6 i tak będzie miłą odmianą nie mówiąc już o silniku 2,0. Który silnik wg. was będzie bardziej niezawodny, lepiej sobie radzi w niskich temperaturach itp.?


Silnik 1,6 jest dość egzotyczny w Mitsubishi. Występuje jedynie w Lancerze i Space Starze. Czytałem już o problemach z braniem oleju ale nie było tego dużo. Za to ma prosty jak budowa cepa rozrząd. Silnik 2.0 jest legendarny (początki tej jednostki coś około '87 roku) bardzo pancerny, żywotny, elastyczny, szybko się nagrzewa zimą. Z minusów skomplikowany rozrząd przez co należy wymieniać tylko w zakładach które znają 4G63. Oprócz silnika zmiana jest także w zawieszeniu -3cm oraz jest twardsze do tego dochodzą o cal większe felgi.
 
 
lazy 
Nowy Forumowicz
lazy

Auto: Planuję zakup Mitsu Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2010, 12:53   

krzychu napisał/a:

Silnik 1,6 jest dość egzotyczny w Mitsubishi. Występuje jedynie w Lancerze i Space Starze. Czytałem już o problemach z braniem oleju ale nie było tego dużo. Za to ma prosty jak budowa cepa rozrząd. Silnik 2.0 jest legendarny (początki tej jednostki coś około '87 roku) bardzo pancerny, żywotny, elastyczny, szybko się nagrzewa zimą. Z minusów skomplikowany rozrząd przez co należy wymieniać tylko w zakładach które znają 4G63. Oprócz silnika zmiana jest także w zawieszeniu -3cm oraz jest twardsze do tego dochodzą o cal większe felgi.


A wiesz ile może kosztować wymiana rozrządu ? Sprawdziłem sobie ceny na stronie Inter Cars i zestaw paska rozrządu do Lancera 2.0 firmy JC Premium (pierwsze słyszę o takiej firmie) kosztuje prawie 900 PLN (cena katalogowa) :

http://preview.tinyurl.com/y9qezlo

Nie jest to mało, zwłaszcza w porównaniu do zestawu tej samej firmy do silnika 1,6 który kosztuje 140 PLN, ale powiedzmy że cena jest jak dla mnie do przełknięcia.

A ile może kosztować wymiana w porządnym serwisie (niekoniecznie ASO) ?
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 01-02-2010, 12:55   

sam bagaznik jest tylko nieco nizej od podlogi, nie ma problemu z pakowaniem i wypakowywaniem, jesli szukasz pojemnego auta to mozesz miec problem, jak wloze tam wozek dla dziecka(jeden z wiekszych) to wiele miejsca nie zostaje
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-02-2010, 12:56   

lazy napisał/a:
A wiesz ile może kosztować wymiana rozrządu ? Sprawdziłem sobie ceny na stronie Inter Cars i zestaw paska rozrządu do Lancera 2.0 firmy JC Premium (pierwsze słyszę o takiej firmie) kosztuje prawie 900 PLN (cena katalogowa) :

A w skład zestawu nie wchodzi czasem pompa wody? Bo pierońsko drogi ten zestaw.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-02-2010, 13:02   

lazy napisał/a:
kosztuje prawie 900 PLN (cena katalogowa) :


Nie rozglądałem się jeszcze ale właśnie tani nie jest a wymiana dość skomplikowana, 2 paski (drugi do wałków balansowych), 2 rolki, 2 napinacze z tego co pamiętam i pompa wody wielce zalecana.
 
 
lazy 
Nowy Forumowicz
lazy

Auto: Planuję zakup Mitsu Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2010, 13:06   

puntspusy napisał/a:
sam bagaznik jest tylko nieco nizej od podlogi, nie ma problemu z pakowaniem i wypakowywaniem, jesli szukasz pojemnego auta to mozesz miec problem, jak wloze tam wozek dla dziecka(jeden z wiekszych) to wiele miejsca nie zostaje


Szukam samochodu przynajmniej tak pojemnego jak mój obecny. Cytryna Xsara nie jest dużym kombi. Jak do niej włożę dużą spacerówkę (taka 3 w jednym czyli gondola która zmienia się w spacerówkę )na dużych pompowanych kołach (bez zdejmowania kół) to też niewiele miejsca pozostaje więc taka wielkość bagażnika jest dla mnie jak najbardziej OK.
A jeżeli bagażnik jest tylko trochę obniżony to też będzie OK. Zależy mi na łatwym załadunku właśnie ze względu na wózek a zwłaszcza w sytuacji kiedy to moja żona będzie musiała to robić :)

[ Dodano: 01-02-2010, 13:09 ]
jaca71 napisał/a:
lazy napisał/a:
A wiesz ile może kosztować wymiana rozrządu ? Sprawdziłem sobie ceny na stronie Inter Cars i zestaw paska rozrządu do Lancera 2.0 firmy JC Premium (pierwsze słyszę o takiej firmie) kosztuje prawie 900 PLN (cena katalogowa) :

A w skład zestawu nie wchodzi czasem pompa wody? Bo pierońsko drogi ten zestaw.


Trudno powiedzieć co dokładnie wchodzi w skład tego zestawu - na stronie informacji nie ma. Do porównań ceny części wybrałem zestaw paska rozrządu właśnie dlatego że nie wiem dokładnie jakie elementy wymienia się w przypadku tak skomplikowanego rozrządu :)
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 01-02-2010, 13:57   

Bron Boze JC, z daleka od JC..
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 01-02-2010, 14:37   

j-rules napisał/a:
Bron Boze JC, z daleka od JC..


A to nie jest tak, że od nazwą JC Premium chowają się inne firmy, niekoniecznie dupne.
Za to JC Auto to najgorsze badziewia ? Mylę się?


Ja na Twoim miejscu brałbym 1.6. Po Xarze 1.4 i tak odczujesz różnicę w osiągach.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.