lancer 1.6 czy 2.0 - moc to nie wszystko |
Autor |
Wiadomość |
seb_pl
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 83 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 28-11-2009, 13:09
|
|
|
co za typ do cayenne gaz zakładał? |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 28-11-2009, 13:18
|
|
|
oszczedny |
_________________
 |
|
|
|
 |
seb_pl
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 83 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 28-11-2009, 13:36
|
|
|
gdyby był oszczędny to nie kupił by cayenne |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 28-11-2009, 13:48
|
|
|
stad moj usmieszek :D |
_________________
 |
|
|
|
 |
ApAcHoS
Mitsumaniak

Auto: Volvo C70 Cabrio/ Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 434 Skąd: WWL
|
Wysłany: 28-11-2009, 17:08
|
|
|
seb_pl napisał/a: | gdyby był oszczędny to nie kupił by cayenne |
eee tam , jego sprawa, jak mu się cayenne podoba to go ma a skoro dużo jeździ i spalanie 25l/ 100 daje mu po kieszeni to sobie założył
lepiej jeździć cayenne biturbo z gazem niż starym rumplem na rope |
|
|
|
 |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 28-11-2009, 20:11
|
|
|
ciezko powiedziec czym kieruja sie ludzie ktorzy do takich fur wkladaja gaz ale fakt jest taki ze chlopaki ktorzy to wsadzaja do takich aut maja skilla
wczesnej mieli na tapecie E65 740 tam przy kazdym dodaniu gazu niezaleznie czy wciskasz do oporu czy tylko lekko muskasz przepustnica otwiera sie na maxa a reszte reguluja zawory takze montaz lpg nie jest juz taki prosty (ponoc-ale oni lubia wyzwania i szczyca sie robieniem fur trudnych),koncze bo wyszla z tego niezla reklama w kazdym badz razie sam u nich zakladalem i paru znajomych tez, narazie odpukac jestem zadowolony |
|
|
|
 |
lazy
Nowy Forumowicz lazy
Auto: Planuję zakup Mitsu Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-2010, 11:57
|
|
|
Witam,
Od dość dawna marzył mi się Galant Kombi. Oprócz opinii o niezawodności i dobrych właściwościach jezdnych, bardzo podoba mi się wygląd zewnętrzny (wg. mnie jedno z piękniejszych kombi).
Minusem jest to że jest to już dość leciwe auto i trudno znaleźć egzemplarz w dobrym stanie a kupno zużytego może okazać się kosztowne (np. wymiana amortyzatorów NIVOMAT). No i w odróżnieniu do wyglądu zewnętrznego w środku auta widać że zostało zaprojektowane już dobrych kilka lat temu.
I dlatego od jakiegoś czasu skłaniam się ku Lancerze Kombi z roku 2005+.
Do tej pory jeździłem typowymi osiołkami kombi. W tej chwili jest to Citroen Xsara 1,4 z roku 2000. Jest powolny i niezbyt ładny ale wbrew obiegowej opinii co do "francuzów" mój sprawuje się dość dobrze i jest tani w utrzymaniu. Może dlatego że jest prosty jak budowa cepa
Co do następnego samochodu mam wymagania podobne jak do obecnego (oczywiście nie chciałbym nikogo obrażać porównaniami obu marek ) - a więc :
1. Samochód ma być prosty - przerażają mnie nowe samochody, kosztujące nierzadko powyżej 100 000 PLN (nowe), przeładowane elektroniką które lądują w ASO kilka razy w roku - I tu Lancer wydaje się dobrym wyborem.
2. Samochód musi być dość pojemny oraz mieć dobry dostęp do bagażnika. Dlatego szukam kombi. I tu pojawiają się wątpliwości - Czy Lancer ma cechy typowego kombi ? Zastanawia mnie zwłaszcza pojemność bagażnika która jest mniejsza niż w sedanie. Nie jestem też pewien co budowy bagażnika. Wg. mnie idealnym rozwiązaniem jest podłoga bagażnika równa z progiem bagażnika. Na zdjęciach Lancera widać że podłoga bagażnika jest niższa niż próg bagażnika. Może mnie ktoś oświecić na ile ta podłoga jest obniżona ? Oglądałem np. ostatnio Volvo V40 i w nim bagażnik jest położony tak nisko względem progu że w moim mniemaniu dyskwalifikuje to ten samochód jako wygodne kombi.
3. Samochód nie musi być rakietą bardziej zależało by mi na sprawdzonej, niezawodnej i prostej jednostce napędowej Jak to jest w przypadku silników 1,6 i 2,0 ?
W tej chwili jeżdżę samochodem 1,4 więc przesiadka na 1,6 i tak będzie miłą odmianą nie mówiąc już o silniku 2,0. Który silnik wg. was będzie bardziej niezawodny, lepiej sobie radzi w niskich temperaturach itp.?
Przeprasza że trochę OT ale temat wydawał mi się zbliżony do moich wątpliwości związanych z z zakupem Lancer'a. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-02-2010, 12:08
|
|
|
lazy napisał/a: | 1. Samochód ma być prosty - przerażają mnie nowe samochody, kosztujące nierzadko powyżej 100 000 PLN (nowe), przeładowane elektroniką które lądują w ASO kilka razy w roku - I tu Lancer wydaje się dobrym wyborem. |
Samochód jak na te czasy jest prosty jak budowa cepa. W 2006 roku dorzucono climatronik który moim zdaniem fajnie działa w przeciwieństwie do tego w Outlanderze.
lazy napisał/a: | 2. Samochód musi być dość pojemny (...) |
Nie jest to niemieckie kombi nastawione na funkcjonalność. Ale na pewno wynagrodzi czym innym wyższy próg załadunkowy, własciele kombi zaraz pewnie powiedzą jak duży jest próg załadunkowy oraz że podłoga w kombi jest podwójna.
lazy napisał/a: | 3. Samochód nie musi być rakietą bardziej zależało by mi na sprawdzonej, niezawodnej i prostej jednostce napędowej Jak to jest w przypadku silników 1,6 i 2,0 ?
W tej chwili jeżdżę samochodem 1,4 więc przesiadka na 1,6 i tak będzie miłą odmianą nie mówiąc już o silniku 2,0. Który silnik wg. was będzie bardziej niezawodny, lepiej sobie radzi w niskich temperaturach itp.? |
Silnik 1,6 jest dość egzotyczny w Mitsubishi. Występuje jedynie w Lancerze i Space Starze. Czytałem już o problemach z braniem oleju ale nie było tego dużo. Za to ma prosty jak budowa cepa rozrząd. Silnik 2.0 jest legendarny (początki tej jednostki coś około '87 roku) bardzo pancerny, żywotny, elastyczny, szybko się nagrzewa zimą. Z minusów skomplikowany rozrząd przez co należy wymieniać tylko w zakładach które znają 4G63. Oprócz silnika zmiana jest także w zawieszeniu -3cm oraz jest twardsze do tego dochodzą o cal większe felgi. |
|
|
|
 |
lazy
Nowy Forumowicz lazy
Auto: Planuję zakup Mitsu Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-2010, 12:53
|
|
|
krzychu napisał/a: |
Silnik 1,6 jest dość egzotyczny w Mitsubishi. Występuje jedynie w Lancerze i Space Starze. Czytałem już o problemach z braniem oleju ale nie było tego dużo. Za to ma prosty jak budowa cepa rozrząd. Silnik 2.0 jest legendarny (początki tej jednostki coś około '87 roku) bardzo pancerny, żywotny, elastyczny, szybko się nagrzewa zimą. Z minusów skomplikowany rozrząd przez co należy wymieniać tylko w zakładach które znają 4G63. Oprócz silnika zmiana jest także w zawieszeniu -3cm oraz jest twardsze do tego dochodzą o cal większe felgi. |
A wiesz ile może kosztować wymiana rozrządu ? Sprawdziłem sobie ceny na stronie Inter Cars i zestaw paska rozrządu do Lancera 2.0 firmy JC Premium (pierwsze słyszę o takiej firmie) kosztuje prawie 900 PLN (cena katalogowa) :
http://preview.tinyurl.com/y9qezlo
Nie jest to mało, zwłaszcza w porównaniu do zestawu tej samej firmy do silnika 1,6 który kosztuje 140 PLN, ale powiedzmy że cena jest jak dla mnie do przełknięcia.
A ile może kosztować wymiana w porządnym serwisie (niekoniecznie ASO) ? |
|
|
|
 |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 01-02-2010, 12:55
|
|
|
sam bagaznik jest tylko nieco nizej od podlogi, nie ma problemu z pakowaniem i wypakowywaniem, jesli szukasz pojemnego auta to mozesz miec problem, jak wloze tam wozek dla dziecka(jeden z wiekszych) to wiele miejsca nie zostaje |
_________________ too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-02-2010, 12:56
|
|
|
lazy napisał/a: | A wiesz ile może kosztować wymiana rozrządu ? Sprawdziłem sobie ceny na stronie Inter Cars i zestaw paska rozrządu do Lancera 2.0 firmy JC Premium (pierwsze słyszę o takiej firmie) kosztuje prawie 900 PLN (cena katalogowa) :
|
A w skład zestawu nie wchodzi czasem pompa wody? Bo pierońsko drogi ten zestaw. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-02-2010, 13:02
|
|
|
lazy napisał/a: | kosztuje prawie 900 PLN (cena katalogowa) :
|
Nie rozglądałem się jeszcze ale właśnie tani nie jest a wymiana dość skomplikowana, 2 paski (drugi do wałków balansowych), 2 rolki, 2 napinacze z tego co pamiętam i pompa wody wielce zalecana. |
|
|
|
 |
lazy
Nowy Forumowicz lazy
Auto: Planuję zakup Mitsu Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-2010, 13:06
|
|
|
puntspusy napisał/a: | sam bagaznik jest tylko nieco nizej od podlogi, nie ma problemu z pakowaniem i wypakowywaniem, jesli szukasz pojemnego auta to mozesz miec problem, jak wloze tam wozek dla dziecka(jeden z wiekszych) to wiele miejsca nie zostaje |
Szukam samochodu przynajmniej tak pojemnego jak mój obecny. Cytryna Xsara nie jest dużym kombi. Jak do niej włożę dużą spacerówkę (taka 3 w jednym czyli gondola która zmienia się w spacerówkę )na dużych pompowanych kołach (bez zdejmowania kół) to też niewiele miejsca pozostaje więc taka wielkość bagażnika jest dla mnie jak najbardziej OK.
A jeżeli bagażnik jest tylko trochę obniżony to też będzie OK. Zależy mi na łatwym załadunku właśnie ze względu na wózek a zwłaszcza w sytuacji kiedy to moja żona będzie musiała to robić
[ Dodano: 01-02-2010, 13:09 ]
jaca71 napisał/a: | lazy napisał/a: | A wiesz ile może kosztować wymiana rozrządu ? Sprawdziłem sobie ceny na stronie Inter Cars i zestaw paska rozrządu do Lancera 2.0 firmy JC Premium (pierwsze słyszę o takiej firmie) kosztuje prawie 900 PLN (cena katalogowa) :
|
A w skład zestawu nie wchodzi czasem pompa wody? Bo pierońsko drogi ten zestaw. |
Trudno powiedzieć co dokładnie wchodzi w skład tego zestawu - na stronie informacji nie ma. Do porównań ceny części wybrałem zestaw paska rozrządu właśnie dlatego że nie wiem dokładnie jakie elementy wymienia się w przypadku tak skomplikowanego rozrządu |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 01-02-2010, 13:57
|
|
|
Bron Boze JC, z daleka od JC.. |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 01-02-2010, 14:37
|
|
|
j-rules napisał/a: | Bron Boze JC, z daleka od JC.. |
A to nie jest tak, że od nazwą JC Premium chowają się inne firmy, niekoniecznie dupne.
Za to JC Auto to najgorsze badziewia ? Mylę się?
Ja na Twoim miejscu brałbym 1.6. Po Xarze 1.4 i tak odczujesz różnicę w osiągach. |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
|