Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Przypalone sprzeglo po 2min. w 35 cm sniegu
Autor Wiadomość
Krzysiek_slask 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo MKIII, Out 2.0 DiD Int+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 237
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 15-01-2010, 23:24   

mitsu00 napisał/a:
Krzysiek_slask napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
Dlaczego niby musisz jeździć na półsprzęgle????? Outkiem możesz ruszyć puszczając samo sprzęgło bez dodawania gazu. Auto będzie się toczyło powoli na wolnych obrotach....


Przeczytaj uwaznie co napisalem pare postow wyzej to sie dowiesz dlaczego


Ciasno czy nie jest bez znaczenia. Nie wolno jeźdzć sie na półsprzęgle bo je zjarasz w no time. Też mam ciasno u siebie na posesji ale na półsprzęgle nie jeżdżę.


No to wyobraz taka sytuacje, bo widze, ze jednak opis tego o czym pisalem powyzej nie dotarl do Ciebie, wiec postaram sie bardziej lopatologicznie.
Masz do przejechania 3 metrowy odcinek. Auto stoi tylem i w dodatku pod gorke o sporym nachyleniu. Zeby bylo trudniej, wyobraz sobie, ze za tymi 3 metrami stoi mur - wiec zadne nawet blache przekroczenie tej wartosci 3m nie wchodzi w gre. Nie ma tez mowy o tym, zeby sie opuscic w dol i z 3m zrobic sobie np 10m. Bardzom ciekaw, jak masz zamiar to zrobic nie jadac na polsprzegle ?

Naprawde jestem ciekaw (co zreszta napisalem wczesniej), bo ja tego nie potrafie, a Ty z tego co widze - tak. Wiec bede Ci wdzieczny, jesli mnie oswiecisz i ja rowniez posiade ta umiejetnosc.

O tym, ze nie wolno jezdzic na polsprzegle wiem i nie musisz mi tego przypominac. Pytalem o wyjscie z tej sytuacji.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 16-01-2010, 10:39   

Rozwiązanie twojej zagadki to zaciągnięcie hamulca ręcznego i umiejętne go opuszczenie w momencie kiedy sprzęgło bierze. bardziej łopatologicznie, jak to nazwaleś, to juz chyba ci tego manewru nie opiszę :wink:

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Krzysiek_slask 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo MKIII, Out 2.0 DiD Int+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 237
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 16-01-2010, 10:44   

mitsu00 napisał/a:
Rozwiązanie twojej zagadki to zaciągnięcie hamulca ręcznego i umiejętne go opuszczenie w momencie kiedy sprzęgło bierze. bardziej łopatologicznie, jak to nazwaleś, to juz chyba ci tego manewru nie opiszę :wink:


No to powodzenia. Jesli myslisz, ze supportujac sie samym recznym i jak to okresliles "opuszczania go gdy sprzeglo bierze" wyjedziesz z wysokiej gorki - gratuluje optymizmu.

Jak dla mnie EOT z Toba.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 16-01-2010, 11:00   

Ponad 5 lat już kolego jeżdżę po Górach polskich i austriacko-włoskich (Outlanderem już 2 lata z wieloma stromymi podjazdami do posesji) i jakoś sobie radzę bez upalania sprzęgła. Więc się da. Problem z 2.0 TDI jest natomiast bardzo słaby dół, tj. trzeba go troche podkręcić żeby ruszył i mial moc. W moim tego problemu nie ma.

Pozdr.

Edit by Hiszpan: Kosmetyka
_________________
Pozdrawiam

Dominik
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan 16-01-2010, 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wtw 
Forumowicz

Auto: Outlander Intense 2.0 DID
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 31
Skąd: Otwock
Wysłany: 21-01-2010, 08:49   

Każdy instruktor nauki jazdy powie, że na pół sprzęgle się nie jeździ i na pewno będzie miał rację. W przypadku Krzyśka_slask no to może faktycznie da radę to zrobić bez pół sprzęgła, ale powiedz i Mitsu00 jak np. zaparkować równolegle do osi jezdni, po między dwa samochody, gdzie miejsca jest na styk a na dodatek śniegu po pół łydki? Jak to zrobić bez pół sprzęgła? Nie dając gazu samochód zdechnie dając gaz jest duże ryzyko, że przywalę w samochód stojący za mną. Tu chyba inaczej niż na pół sprzęgle się nie da.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 21-01-2010, 12:03   

wtw napisał/a:
Każdy instruktor nauki jazdy powie, że na pół sprzęgle się nie jeździ i na pewno będzie miał rację. W przypadku Krzyśka_slask no to może faktycznie da radę to zrobić bez pół sprzęgła, ale powiedz i Mitsu00 jak np. zaparkować równolegle do osi jezdni, po między dwa samochody, gdzie miejsca jest na styk a na dodatek śniegu po pół łydki? Jak to zrobić bez pół sprzęgła? Nie dając gazu samochód zdechnie dając gaz jest duże ryzyko, że przywalę w samochód stojący za mną. Tu chyba inaczej niż na pół sprzęgle się nie da.


Ja w takie koperty nie wjezdżam :mrgreen: bo wiem ze w takich sytuacjach latwo przyjarać sprzęglo. Szukam koperty gdzie jest więcej miejsca i mniej śniegu.....

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
wtw 
Forumowicz

Auto: Outlander Intense 2.0 DID
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 31
Skąd: Otwock
Wysłany: 21-01-2010, 12:25   

Hehe niby jest to jakieś rozwiązanie, ale nie zawsze jest tak różowo i trzeba parkować właśnie w takiej kopercie.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 21-01-2010, 12:38   

wtw napisał/a:
Hehe niby jest to jakieś rozwiązanie, ale nie zawsze jest tak różowo i trzeba parkować właśnie w takiej kopercie.


Jestem z wykształcenia ekonomistą i spaczenie zawodowe często narzuca mi wykonywanie kalkulacji zysków i strat przed podejmowaniem decyzji:mrgreen: W takim przypadku prawdopodobieństwo większych strat niz zysku z wjechania tam i ewentualnych, możliwych problemów byłoby większe, więc wolę przejść się kawałek niż zawsze "zaparkować przed samym wejściem do sklepu" :mrgreen:

Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
VG 
Forumowicz

Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 213
Skąd: Macowieckie
Wysłany: 21-01-2010, 21:30   

jeszcze napisze dla tych co uwazaja ze jazda autem 4x4 to filozofia i zmiana wszystkiego co wiedzieli tym co do tej pory jezdzili 2wd. Mialem Audi quattro jakby nie bylo 4x4 i to co tym autem robilem jest nie do opisania a jazda na polsprzegle to chyba najlzejsza rzecz ktora w tym aucie robilem :twisted: ale nigdy (powtorze NIGDY) nie czylem spalonego sprzegla czy smrodu sprzegla. Jezdzilem po sniegu gdzie nie dalo sie otworzyc drzwi bocznych i auto bez problemu sobie radzilo na pol, cwierc- sprzegle.
Wiem ze Audi jest lzejsze ale to nie uzasadnia az tak delikatnego sprzegla w Outku
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21-01-2010, 22:01   

Pomimo tego, że większość przypadłości podawanych przez kolegów na forum jest mi obca ;) to co do delikatnego sprzęgła dalej będę tego zdania.
Parę dni temu wyciągałem plaskacza znajomego z małej zaspy i też poczułem sprzęgło. W Outku nie wożę kinetyka, a szkoda bo może nie byłoby tego zapachu. :doubt:
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
ignis44 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-01-2010, 22:42   

Autor tematu sie klania :) . Nie spodziewalem sie, ze taka dyskusje wywolam. Dzieki za Wasze przyklady i przemyslenia. Dla tych co palili juz sprzeglo w outku mam dobre wiesci - mimo, ze z mojego az dymek poszedl sprzeglo dziala caly czas jak przed feralnym zdarzeniem :) . Jestem tez pelen podziwu dla kolegow co w ogole nie jezdza na polsprzegle - nawet przy parkowaniu w trudnych miejscach i warunkach atmosferycznych ;) .
_________________
Daniel
 
 
Maciek40 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 inst +Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-01-2010, 23:00   

Będąc w Grecji z 1,5 tonową przyczepą udało mi się wjechać w bardzo stromą i wąska drogę która okazałą się ślepą. Musiałem moim Focusem podjeżdżać ok 300m tyłem pod górkę razem z tą przyczepą bo nie było gdzie zawrócić. Smród palonego sprzęgła całkiem całkiem. Myślałem, że go uszkodziłem. Ale nic się potem nie działo. Przejechałem jeszcze 100 tyś i go sprzedałem. Myślę, że bardzo mocno nie ma się co przejmować.
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 22-01-2010, 00:28   

Matko boska, jak tu nie jeździć na pół sprzęgle w korkach. Mitsubishi powinno jakiś kurs fundować.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-01-2010, 00:10   

sylb napisał/a:
jak tu nie jeździć na pół sprzęgle w korkach.


Ruszać bez używania gazu? I na spalaniu się oszczędzi.
 
 
jerzyk85sz 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 19
Skąd: rzeszow
Wysłany: 31-01-2010, 22:39   

A ja zuwazyłem ze jak sie wyłaczy ASC to wtedy sprzeglo nie smiedzi a z wlaczoym ASC zaraz sie przypala i lepiej sie z zasp wyjerzdza wiem bo dzis sie zakopalem w 50 centymetrowym sniegu i poczulem smrodzik i wogule outek niechcial wyjechac wyloczylem ASC i poszedl jak burza niewiem moze sie myle ale sprobujcie i napiszcie jesli komus tak sie przydarzy
_________________
jerzyk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.