Zamknięty przez: Hubeeert 12-02-2010, 20:39 |
Oleje i ich dostępność na Wyspach |
Autor |
Wiadomość |
NygusUK
Forumowicz

Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008 Posty: 84 Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
|
Wysłany: 10-02-2010, 19:47
|
|
|
Oto co mi odpowiedzieli z Opie Oils:
The 0w-40 is a better choice than the 15w-40 as it will give better cold start protection. 15w-40 is the thickest, most basic grade of oil the car can use and the engine would prefer a 0w, 5w, or 10w-40. I would use a 5w-40 as there is a better choice of oils.
http://www.opieoils.co.uk/c-656-5w-40.aspx
Out of those, the best ones are the Silkolene Pro S, Millers CFS, Motul 300V, Redline and Gulf Competition. The Motul 8100 X-Cess, Gulf Formula G, Fuchs Supersyn and Mobil Synt S are good, cheaper alternatives.
Zgadzacie się? |
_________________ Lancer - jego mać!
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 10-02-2010, 21:41
|
|
|
Tak.
Z nimi ciężko dyskutować skoro zaopatrują w oleje zespoły startujace w BTCC i GTUK.
Zresztą są głównym "zaopatrzeniowcem" w CVR4 (mają własny link i subforum). |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
NygusUK
Forumowicz

Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008 Posty: 84 Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
|
Wysłany: 10-02-2010, 22:45
|
|
|
Bury OK, zdecydowałem się na LM High Tech 5w40, który podałes wcześniej.
Czy tę płukankę od nich zamawiać czy osobno? Acha, po spuszczeniu oleju stary stary filtr zakładać, czy nowy? A poźniej jeszcze jeden nowy (2.86 w Eurocarparts)? Kurcze, mam nadzieję, że silnika nie spaskudzę, bo fajnie chodzi... choć do tej pory z historii przeglągów widzę, że lany był pół syntetyk (raz syntetyk)... |
_________________ Lancer - jego mać!
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 10-02-2010, 23:14
|
|
|
Płukankę lejesz do starego oleju. Grzejesz silnik zgodnie z instrukcją na płukance, potem zlewasz olej i wymieniasz filtr na nowy. Zalewasz nowym olejem. Koniec
Wystarczy zakup jednego filtra. Kup filtr ori, podróbek się nie opłaca. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
NygusUK
Forumowicz

Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008 Posty: 84 Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
|
Wysłany: 10-02-2010, 23:35
|
|
|
swinks Dzięki.
Gdzie można takie filtry zakupić? |
_________________ Lancer - jego mać!
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-02-2010, 00:34
|
|
|
W najbliższym serwisie MMC. Na przykład za filtr oleju w MMC w Peterborough do Galanta płaciłem 9.60 GBP. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
NygusUK
Forumowicz

Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008 Posty: 84 Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
|
Wysłany: 11-02-2010, 21:32
|
|
|
Swinks, orientujesz się może, czy te originalne filtry maja "zawór"? Kurcze, stosowałem kiedyś takie w Volvo (Mann), a tu nie mogę znaleźć - bardzo ograniczony wybór... |
_________________ Lancer - jego mać!
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-02-2010, 22:35
|
|
|
Co rozumiesz przez "zawór"? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
NygusUK
Forumowicz

Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008 Posty: 84 Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
|
Wysłany: 11-02-2010, 22:50
|
|
|
Jest tam taka zastawka, która blokuje spływ oleju do miski po wyłączeniu silnika. Ma to na celu spowodowanie, żeby przy startowaniu, silnik był otoczony przez olej (a nie startował na sucho jeżeli cały olej spłunie sobie do miski). |
_________________ Lancer - jego mać!
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-02-2010, 23:06
|
|
|
Kurcze a jak niby ma olej spłynąć z filtra do miski, skoro filtr (przynajmniej w moim Galu) jest w najniższym punkcie? Grawitacja nie pozwoli.
Szczerze mówiąc, nie bardzo wiem o czym piszesz, i też nie dysponuję wystarczającą wiedzą na ten temat. Musisz pytać w technicznym MSS, bo może filtry w MSS są jakieś inne.
Jak dotąd miałem do czynienia ze zwykłymi filtrami |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
gem1
Mitsumaniak
Auto: Galant SE 2.5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 131 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-02-2010, 23:29
|
|
|
chodzi o filtr z zaworkiem zwrotnym..rzeczywiście mann takowe produkuje..jednak to jest nazwa na wyrost..z tego co się orjetuje układ zawou zwrotnego posiadał np polonez i tam rzeczywiście olej nie spływał do miski. Mann działa trochę na innych zasadach, chodzi o to, że olej spływa, ale jego końcówka ze wzgledu na słabsze ciśnienie zostaje w filtrze - nie wszystko spływa do miski i wobec tego przy rozruchu, olej szybciej jest przekazywany i nie jest to tak hardcorowe uruchomienie śilnika, jak przy zwykłych filtrach. Podobna budowe ma knecht i chyba bosch.... ale tu do końca nie pamietam.
swinks_UK - a jak uszkodzsz miske olejową, to olej Ci nie ucieknie?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-02-2010, 23:38
|
|
|
gem1 napisał/a: |
swinks_UK - a jak uszkodzsz miske olejową, to olej Ci nie ucieknie?? |
ale że co? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
gem1
Mitsumaniak
Auto: Galant SE 2.5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 131 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-02-2010, 23:47
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | gem1 napisał/a: |
swinks_UK - a jak uszkodzsz miske olejową, to olej Ci nie ucieknie?? |
ale że co? |
zapytam inaczej...co dzieje się z olejem w Twoim aucie, po wyłączeniu silnika? Zostaje w silniku?? zostaje w filtrze (to odpada, bo duży ten filtr musiałby być)?? |
|
|
|
 |
NygusUK
Forumowicz

Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008 Posty: 84 Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
|
Wysłany: 12-02-2010, 00:00
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Musisz pytać w technicznym MSS, bo może filtry w MSS są jakieś inne.
Jak dotąd miałem do czynienia ze zwykłymi filtrami |
To nie jest specyfiką modelu, jeno budowy filtra. Dobry pomysł, muszę na forum technicznym wrzucić temat.... |
_________________ Lancer - jego mać!
 |
Ostatnio zmieniony przez NygusUK 12-02-2010, 00:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 12-02-2010, 00:21
|
|
|
gem1 napisał/a: |
swinks_UK - a jak uszkodzsz miske olejową, to olej Ci nie ucieknie?? |
i...
gem1 napisał/a: |
zapytam inaczej...co dzieje się z olejem w Twoim aucie, po wyłączeniu silnika? Zostaje w silniku?? zostaje w filtrze (to odpada, bo duży ten filtr musiałby być)?? |
ja też się zapytam: masz jakiś problem???
Kolega się pytał o specjalną budowę filtra, na co dostał odpowiedź, że takiej w Mitsu nie stosowano.
Nie rozumiem co do tego ma MOJA miska olejowa.
Szukasz problemów.
Trollujesz. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|