Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Hubeeert
12-02-2010, 20:39
Oleje i ich dostępność na Wyspach
Autor Wiadomość
NygusUK 
Forumowicz


Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
Wysłany: 10-02-2010, 19:47   

Oto co mi odpowiedzieli z Opie Oils:

The 0w-40 is a better choice than the 15w-40 as it will give better cold start protection. 15w-40 is the thickest, most basic grade of oil the car can use and the engine would prefer a 0w, 5w, or 10w-40. I would use a 5w-40 as there is a better choice of oils.

http://www.opieoils.co.uk/c-656-5w-40.aspx

Out of those, the best ones are the Silkolene Pro S, Millers CFS, Motul 300V, Redline and Gulf Competition. The Motul 8100 X-Cess, Gulf Formula G, Fuchs Supersyn and Mobil Synt S are good, cheaper alternatives.


Zgadzacie się?
_________________
Lancer - jego mać!
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 10-02-2010, 21:41   

Tak.

Z nimi ciężko dyskutować skoro zaopatrują w oleje zespoły startujace w BTCC i GTUK.
Zresztą są głównym "zaopatrzeniowcem" w CVR4 (mają własny link i subforum).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
NygusUK 
Forumowicz


Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
Wysłany: 10-02-2010, 22:45   

Bury OK, zdecydowałem się na LM High Tech 5w40, który podałes wcześniej.

Czy tę płukankę od nich zamawiać czy osobno? Acha, po spuszczeniu oleju stary stary filtr zakładać, czy nowy? A poźniej jeszcze jeden nowy (2.86 w Eurocarparts)? Kurcze, mam nadzieję, że silnika nie spaskudzę, bo fajnie chodzi... choć do tej pory z historii przeglągów widzę, że lany był pół syntetyk (raz syntetyk)...
_________________
Lancer - jego mać!
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 10-02-2010, 23:14   

Płukankę lejesz do starego oleju. Grzejesz silnik zgodnie z instrukcją na płukance, potem zlewasz olej i wymieniasz filtr na nowy. Zalewasz nowym olejem. Koniec

Wystarczy zakup jednego filtra. Kup filtr ori, podróbek się nie opłaca.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
NygusUK 
Forumowicz


Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
Wysłany: 10-02-2010, 23:35   

swinks Dzięki.
Gdzie można takie filtry zakupić?
_________________
Lancer - jego mać!
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-02-2010, 00:34   

W najbliższym serwisie MMC. Na przykład za filtr oleju w MMC w Peterborough do Galanta płaciłem 9.60 GBP.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
NygusUK 
Forumowicz


Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
  Wysłany: 11-02-2010, 21:32   

Swinks, orientujesz się może, czy te originalne filtry maja "zawór"? Kurcze, stosowałem kiedyś takie w Volvo (Mann), a tu nie mogę znaleźć - bardzo ograniczony wybór... :(
_________________
Lancer - jego mać!
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-02-2010, 22:35   

Co rozumiesz przez "zawór"?
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
NygusUK 
Forumowicz


Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
Wysłany: 11-02-2010, 22:50   

Jest tam taka zastawka, która blokuje spływ oleju do miski po wyłączeniu silnika. Ma to na celu spowodowanie, żeby przy startowaniu, silnik był otoczony przez olej (a nie startował na sucho jeżeli cały olej spłunie sobie do miski).
_________________
Lancer - jego mać!
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-02-2010, 23:06   

Kurcze a jak niby ma olej spłynąć z filtra do miski, skoro filtr (przynajmniej w moim Galu) jest w najniższym punkcie? Grawitacja nie pozwoli. :D

Szczerze mówiąc, nie bardzo wiem o czym piszesz, i też nie dysponuję wystarczającą wiedzą na ten temat. Musisz pytać w technicznym MSS, bo może filtry w MSS są jakieś inne.
Jak dotąd miałem do czynienia ze zwykłymi filtrami :doubt:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
gem1 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 2.5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 131
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-02-2010, 23:29   

chodzi o filtr z zaworkiem zwrotnym..rzeczywiście mann takowe produkuje..jednak to jest nazwa na wyrost..z tego co się orjetuje układ zawou zwrotnego posiadał np polonez i tam rzeczywiście olej nie spływał do miski. Mann działa trochę na innych zasadach, chodzi o to, że olej spływa, ale jego końcówka ze wzgledu na słabsze ciśnienie zostaje w filtrze - nie wszystko spływa do miski i wobec tego przy rozruchu, olej szybciej jest przekazywany i nie jest to tak hardcorowe uruchomienie śilnika, jak przy zwykłych filtrach. Podobna budowe ma knecht i chyba bosch.... ale tu do końca nie pamietam.
swinks_UK - a jak uszkodzsz miske olejową, to olej Ci nie ucieknie??
_________________
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-02-2010, 23:38   

gem1 napisał/a:

swinks_UK - a jak uszkodzsz miske olejową, to olej Ci nie ucieknie??


ale że co?
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
gem1 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 2.5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 131
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-02-2010, 23:47   

swinks_UK napisał/a:
gem1 napisał/a:

swinks_UK - a jak uszkodzsz miske olejową, to olej Ci nie ucieknie??


ale że co?


zapytam inaczej...co dzieje się z olejem w Twoim aucie, po wyłączeniu silnika? Zostaje w silniku?? zostaje w filtrze (to odpada, bo duży ten filtr musiałby być)??
 
 
NygusUK 
Forumowicz


Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
Wysłany: 12-02-2010, 00:00   

swinks_UK napisał/a:
Musisz pytać w technicznym MSS, bo może filtry w MSS są jakieś inne.
Jak dotąd miałem do czynienia ze zwykłymi filtrami :doubt:


To nie jest specyfiką modelu, jeno budowy filtra. Dobry pomysł, muszę na forum technicznym wrzucić temat....
_________________
Lancer - jego mać!
Ostatnio zmieniony przez NygusUK 12-02-2010, 00:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 12-02-2010, 00:21   

gem1 napisał/a:

swinks_UK - a jak uszkodzsz miske olejową, to olej Ci nie ucieknie??

i...
gem1 napisał/a:

zapytam inaczej...co dzieje się z olejem w Twoim aucie, po wyłączeniu silnika? Zostaje w silniku?? zostaje w filtrze (to odpada, bo duży ten filtr musiałby być)??

ja też się zapytam: masz jakiś problem???

Kolega się pytał o specjalną budowę filtra, na co dostał odpowiedź, że takiej w Mitsu nie stosowano.
Nie rozumiem co do tego ma MOJA miska olejowa.
Szukasz problemów.
Trollujesz.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.