Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Zawór EGR
Autor Wiadomość
alexs6 
Forumowicz
alexs6

Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 87
Skąd: kłodzko
Wysłany: 19-01-2017, 15:20   

Witam
czy mogę jeszcze raz poprosić o jakieś zdjęcie miejsca zaślepienia tego zaworu z jakimś opisem bo poprzednie się już nie wyświetlają a mam już dość czyszczenia tego zaworu
może tak spytam : od której strony te spaliny wlatują ? i czy zaślepić pod samym zaworem w miejscu gdzie jest on przykręcany na 4 śruby , czy od strony tej rurki dochodzącej od chłodniczki spalin ?
_________________
alexs6
 
 
kristo8 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 DiD 2018r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 21
Skąd: Świdnica (Dolnośląskie)
Wysłany: 19-01-2017, 20:17   

zaglądnij do tego filmiku wszystko ładnie widać
https://www.youtube.com/watch?v=CGvNQGeaw0w
 
 
alexs6 
Forumowicz
alexs6

Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 87
Skąd: kłodzko
Wysłany: 20-01-2017, 11:44   

dzięki
choć ten filmik nie za bardzo ma się do EGR elektrycznego z modeli 3,2 2003 r , którego wyciągnąć raczej całkiem nie można stąd zapytałem o dokładne opisanie , bądź odpowiedź na moje pytanie , bo już nie wiem gdzie jest najlepiej zaślepić . czy może jednak lepiej na dolocie spalin do chłodniczki , czy może na wylocie z chłodniczki do EGR-a , czy przed samym EGR -em ?
_________________
alexs6
 
 
volvox_globator 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 34
Skąd: Puławy
Wysłany: 20-01-2017, 14:58   

Opis krok po kroku zaślepienia EGR:
http://www.pajero.guru/ho...o-nm-2001-2006/

Tu do kupienia gotowy zestaw zaślepek:
http://allegro.pl/84-4mm-...4981395074.html

Warto wszystko wyczyścić:
U mnie przed czyszczeniem:








i po czyszczeniu:




_________________

 
 
alexs6 
Forumowicz
alexs6

Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 87
Skąd: kłodzko
Wysłany: 20-01-2017, 15:21   

z tego wynika , że cały zawór został usunięty ? i kostka nie jest w nic wpięta ? to po co czyściłeś coś co zostało według opisu usuniete ? czy EGR nie powinien zostać na swoim miejscu z podpietą kostką ? i wystarczy zaślepić dolot od wydechu do chłodniczki i resztę zostawić , albo zaślepić wylot z chłodniczki do zaworu EGR ?
_________________
alexs6
 
 
volvox_globator 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 34
Skąd: Puławy
Wysłany: 21-01-2017, 06:41   

Pewnie wystarczy zaslepic od strony wydechu. A EGR u mnie oczywiście po zaślepieniu pozostał podpięty. Został wyczyszczony żeby bezproblemowo mógł "pracować" bez wyrzucania błędów.
_________________

 
 
alexs6 
Forumowicz
alexs6

Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 87
Skąd: kłodzko
Wysłany: 21-01-2017, 10:29   

wczoraj dorobiłem podkładkę ze ścianki starej pralki , blacha dość gruba i zaślepiłem w miejscu wylotu z chłodniczki do EGR , tylko teraz mnie nurtuje czy spaliny dochodzące do tego punktu nie będą zabijać całej chłodniczki nagarem i czy wszystko będzie oki , czy nie będzie się za bardzo nagrzewać chłodniczka przez to , że spaliny nie będą miały ujścia ...
_________________
alexs6
 
 
Bartek5 
Forumowicz


Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: Kalwaria Zeb.
Wysłany: 26-01-2017, 15:41   

Nie rozumie , po jaką cholerę zaślepiacie egr. Przecież silnik jest zaprojektowany tak ,że ma dopalać te spaliny i komputer to uwzględnia podczas pracy silnika. Wystarczy odłączyć wtyczkę od egr . i momentalnie silnik zaczyna chodzić twardo i wydaje metaliczny dźwięk.

Jeśli mądrzejsi ludzie tak to zaprojektowali to TAK MA BYĆ.

Sam jak projektowałem układ sterowania bezprzewodowego na prace dyplomową to wszystko było konkretnie obliczane i KAŻDY element elektroniczny spełniał daną funkcję.

Załóżcie sobie jeszcze turbinkę na wydech ,żeby spaliny szybciej [wychodziły] z cylindrów.
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Proszę stosować się do zasad forum.
8.3 Na forum nie piszemy wulgaryzmów. Wykropkowany wulgaryzm - nadal jest wulgaryzmem.
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 26-01-2017, 20:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
alexs6 
Forumowicz
alexs6

Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 87
Skąd: kłodzko
Wysłany: 26-01-2017, 16:50   

Masz bardzo dziwne podejście do tematu
Zaprojektowali to ze względów tylko i wyłącznie norm emisji spalin a , że w naszym kraju mamy paliwo takie jakie mamy z którego powodu tenże zawór się wiecznie syfi nagarem i który to nagar cały czas jest dostarczany do cylindrów robiąc tam jeszcze większe fuujjj
nie wiem jak inni ale ja tankując zawsze na orlenie średnio co pół roku musiałem czyścić EGR
_________________
alexs6
 
 
Bartek5 
Forumowicz


Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: Kalwaria Zeb.
Wysłany: 26-01-2017, 17:03   

alexs6 napisał/a:
tankując zawsze na orlenie średnio co pół roku musiałem czyścić EGR


lepiej zmień stacje :rolleyes:

5 lat eksploatacji auta i jedynym problemem z egr'em to zatarty tłoczek ,bo jakiś "mądry" na smarował go smarem.

A co do paliwa i stacji to trzeba uważać gdzie się tankuje. Lepiej unikać prywatnych stacji pod banderami różnych firm.
Czyli lepiej tankować np. na "BP Polska" niż "Stacja u franka, BP Polska"

alexs6 napisał/a:
zawór się wiecznie syfi nagarem i który to nagar cały czas jest dostarczany do cylindrów robiąc tam jeszcze większe fuujjj


w takim razie pomyśl jeszcze o turbinie i katalizatorze :)

I takie pytanko mam jeszcze skromne ile oleju silnik ci bierze od wymiany do wymiany?
 
 
alexs6 
Forumowicz
alexs6

Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 87
Skąd: kłodzko
Wysłany: 27-01-2017, 10:08   

tankuję na normalnym Orlenie - nie u wujka franka
oleju mi wystarczy od wymiany do wymiany i nie muszę nic dolewać a to myślę rewelacyjny wynik
po za tym tematem postu jest " JAK TO ZROBIĆ I W KTÓRYM MIEJSCU " a nie - po co to robić - proponuję założyć nowy post ...
_________________
alexs6
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 27-01-2017, 20:44   

Wczoraj czyściłem EGR po 4tyś km ... Masakra ... Oleju nie ubywa nic. Chyba też go zaślepie
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
pijo23 
Nowy Forumowicz
Pijo

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2018
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-07-2018, 13:09   3,2 DID Zawór EGR

Witam
mam problem z EGR Pajero III 3.2 DID mianowicie ; zaślepiony,usunięty z przekaźnika (Denzo) i nadal po przekroczeniu 3ooo obrotów wyskakuje błąd ''czujnik położenia EGR"może ktoś z kolegów ma jakąś Rade ???
Ostatnio zmieniony przez pijo23 13-07-2018, 20:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 13-07-2018, 12:51   Re: 3,2 DID Zawór EGR

pijo23 napisał/a:
Witam
mam problem z EGR Pajero III 3.2 DID mianowicie ; zaślepiony,usunięty z przekaźnika (Denzo) i nadal po przekroczeniu 3ooo obrotów wyskakuje błąd czujnik położenia EGR może ktoś z kolegów ma jakąś Rade ???

Podłącz pod komputer albo Carman albo MUT3
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
pijo23 
Nowy Forumowicz
Pijo

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2018
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-07-2018, 20:02   Re: 3,2 DID Zawór EGR

zbyszekm2 napisał/a:
pijo23 napisał/a:
Witam
mam problem z EGR Pajero III 3.2 DID mianowicie ; zaślepiony,usunięty z przekaźnika (Denzo) i nadal po przekroczeniu 3ooo obrotów wyskakuje błąd czujnik położenia EGR może ktoś z kolegów ma jakąś Rade ???

Podłącz pod komputer albo Carman albo MUT3




Właśnie kilkakrotnie błąd był usuwany i nadal dzieje się to samo ?

[ Dodano: 13-08-2018, 20:08 ]
Witam niestety nikt mi nie udzielił odpowiedzi na temat EGR i możliwości jego ominięcia więc po kilku tygodniach prób mogę podzielić się wiedzą na ten temat, Mianowicie w silnikach 3,2 did są zainstalowane przekaźniki Denzo i Boscha o ile na tym pierwszym wyłożyło się kilku programistów twierdząc że to nie do zrobienia to o tym drugim twierdzili że można ? Nie będę podważał ich opini Ja mam niestety Denzo :( więc pozostalo zakupić mi nowy EGR i teraz samochodzik śmiga jak trzeba :D :D :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.