 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA4A 1.6 16v]Nietypowy problem z aparatem |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-06-2010, 23:26
|
|
|
Paweł4x4 Paweł4x4 napisał/a: | Nie wiem czy jednak awaryjne tak te colty czy ja mam taki pechowy egzemplarz | Musisz mieć wyjątkowego pecha. |
|
|
|
 |
Paweł4x4
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Colt 1.6 16v CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 32 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 10-07-2010, 18:08
|
|
|
No więc tak minął już ponad miesiąc i nadal śmigam tak jak zrobiłem. Sprawdzałem tylko ten rozrząd i naciąg jest dobry i pasek też nie wygląda źle. Troszkę wyregulowałem zapłon tak żeby wmiarę reakcja na gaz była ok i nie był zbyt wczesny. Ale nadal mam problemy z uruchomieniem na zimnym silniku. Ostatnio odkryłem coś takiego że podczas kręcenia trzeba mu populsować gazem i odpala. Wymieniłem też filtr powietrza i tą izolacje zmieniłem na gumkę od zaworu antywybuchowego LPG bo łapał mi lewe powietrze i dawał błąd przepływomierza i czujnika temperatury silnika. Oczywiście przepływomierz to raczej tylko sprawa nieszczelności była, ale zostaje nadal ten czujnik. Jak silnik się rozgrzeje to już jest wszystko ok, a jak jest zimny to strasznie się dławi i ogólnie nie ma mocy. Rozmawiałem też ze znajmomym i mówił mi że przez prawdopodobnie ten uszkodzony czujnik daje dawkę odrazu paliwa jak na rozgrzanym silniku i dlatego silnik się dławi na zimnym a później jest ok. Są z tego co mi wiadomo 3 czujniki, zresztą dzisiaj je zdemontowałem. Jeden jest na dole w chłodnicy który tylko załącza wentylator, dwa następne w bloku silnika, oba przy aparacie zapłonowym, jeden większy ma dziurkę i jest na nim olej więc zapewne jest w kanale olejowym i to on podaje temperaturę silnika do ECU które to znowu dozuje odpowiednią dawkę paliwa i zapewne on jest uszkodzony, a trzeci najmniejszy jest wkręcony w płaszcz wodny i daje temperaturę wody do wskaźnika na desce. Bynajmniej tak mi się wydaje, proszę poprawcie mnie jeśli się mylę. Dodam że czasami jest też taki problem że jak wcześniej pisałem wentylator nie chciał się wcale załączać, później zaczoł chodzić mi cały czas przez około 2 tygodnie kiedy tylko przekręciłem kluczyk na zapłon nie ważne przy jakiej temperaturze wentylator się cały czas załączał, i ostatnio przestał działać, odpaliłem więc silnik złapał trochę temperatury i załaczył się. Przejechałem się silnik się trochę nagrzał i znowu przestał całkowicie działać. Czy możliwe że wszystkie 3 czujniki są do wymiany? Jak sprawdzić czy są dobre? Wiem że potrzebuje multimetr żeby sprawdzić rezystancję ale jak to dokładnie zrobić, czy mógł by ktoś opisać laikowi |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-07-2010, 20:04
|
|
|
Paweł4x4 napisał/a: | Jak sprawdzić czy są dobre? Wiem że potrzebuje multimetr żeby sprawdzić rezystancję ale jak to dokładnie zrobić, czy mógł by ktoś opisać laikowi | Sprawdzanie czujnika 2 pinowego temperatury: bierzesz miernik uniwersalny, ustawiasz go na pomiar oporności (Ohm-y), styki przykładasz do pinów czujnika. Na zimnym silniku oporność musi się zawierać w przedziale 2,1-2,7 kOhm-a, a na rozgrzanym...zapomniałem, chyba coś koło 3000 Ohm. Znajdziesz na forum.
P.S. Miałem identyczne objawy w Galancie jak Ty w Colcie przy uszkodzonym właśnie tym czujniku. |
|
|
|
 |
|
|