Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Powitanie
Autor Wiadomość
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 04-04-2012, 09:15   

pozukaj na forum o naszych wyczynach z autkami i zobacz komu to mówisz :D
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 04-04-2012, 09:27   

zbyszek05 napisał/a:
Na starcie musisz wyłożyć kasę na rozrząd - 600-650 zł to za mało na cały rozrząd - sam napinacz kosztuje ponad 400 setki , dobry pas na silnik to koszt ok 350 zł. - Sigma nie jest tania w utrzymaniu a ślizgając się po kosztach nie idzie w parze z jazdą


Napinacza zasadniczo nie ma potrzeby zmieniać. Może się przejedziemy kiedyś (oby nie!), ale napinacz pełni funkcje zabezpieczenia, bo wstępne napięcie paska i blokadę i tak regulujesz za pomocą klucza a później blokujesz za pomocą śrubki od rolki. Jednie konieczność wymiany może zajść w przypadku kiedy byłby wyciek (w środku jest olej), jakkolwiek jak na razie w żadnym z kilku silników nie było problemów z napinaczami.
PS. Oczywiście mam na myśli ten element który dopycha rolkę. Rolki - napinającą i prowadzącą powinno się oczywiście wymienić.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 04-04-2012, 20:04   

Omett napisał/a:
pojechałem tam na regulację i przegląd i wiem, że lepiej by było, jakbym w ogóle tam nie jechał. Partacze. Zraziłem się jakoś do tego, wolę sam sobie podłubać i pokręcić :)


poszukaj na http://lpg-forum.pl, z twoich okolic to pewnie kolega Nikodem powiedziałby ci co i jak.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 04-04-2012, 23:28   

lukasz12 napisał/a:
jakkolwiek jak na razie w żadnym z kilku silników nie było problemów z napinaczami
Pewnie masz rację, ale ja mimo wszystko wolę mieć spokój psychiczny i pewność że jest wszystko ok. Za spokój jestem w stanie dać 350 zł raz na 80 tys, poza tym nie wiadomo jaki był do tego stosunek poprzedniego właściciela, sorki ale jak dla mnie jazda ze świadomością że napinacz ma 20, albo i więcej lat byłaby mało przyjemna
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-04-2012, 00:37   

mazda10000 napisał/a:
lukasz12 napisał/a:
jakkolwiek jak na razie w żadnym z kilku silników nie było problemów z napinaczami
Pewnie masz rację, ale ja mimo wszystko wolę mieć spokój psychiczny i pewność że jest wszystko ok. Za spokój jestem w stanie dać 350 zł raz na 80 tys, poza tym nie wiadomo jaki był do tego stosunek poprzedniego właściciela, sorki ale jak dla mnie jazda ze świadomością że napinacz ma 20, albo i więcej lat byłaby mało przyjemna


Liczy się nie to ile wydasz, tylko jak jest zrobione. Nie sztuka wydać worek forsy i mieć pozbyte. Ja bym się bardziej przejmował tym kto mi skręcał auto do kupy. Jak ktoś jest tępy plus ma olewczy stosunek (zwykle to idzie w parze), i nie boję się powiedzieć, że był to mechanik u którego robiłeś (ale czy ostatecznie podołał Sigmę poskładać do kupy to nie wiem) auto to nie pomogą ori części z fabryki za milion dolarów...

Nasz małopolski renomowany mechanik składając mój rozrząd (w 2007) też miał chyba gorszy dzień, 30 tysięcy km z lekko przestawionym rozrządem, jeździć się da, tylko trochę słabiej ciągnie i więcej pali.

Po tym wszystkim większe zaufanie mam do procedur Mitsubishi niż do naszych mechaników - to tylko doświadczenia.
U nas na wiosce są tacy szpece co felgi oryginalne od Mitsu (6 lat temu jak kupiłem) przykręcili nakrętkami stożkowymi (bo takie miałem do stalówek). Po 10 km koła mi zaczęły się dziwnie tłuc. Jak się zorientowałem i powiedziałem co i jak (że to nie tego typu nakrętki do tych felg) to zamiast powiedzieć - mea culpa - to usłyszałem sugestie że może koła mi ktoś próbował odkręcić - ciekawe skoro auto w garażu stało ;>.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 05-04-2012, 01:52   

Łukaszu z całym szacunkiem ale nie widzę związku z tematem. Mówimy tu o hydraulicznym napinaczu rozrządu, a ty piszesz o tym że Kosior składał mi furę, będzie czas i miejsce to pogadamy na ten tamat (nie zamierzam tego roztrząsać na forum). A na temat : ja uważam że jak kupujemy kilkunastoletnie auto to w kwestii napędu rozrządu powinno się zrobić wszystko żeby wykluczyć możliwość zerwania, czy poluzowania się paska, ale każdy ma swoje auto i to od niego zależy w jaki sposób chce i może je serwisować.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-04-2012, 07:37   

Widzę związek: możesz wsadzić najlepsze i drogie części, ale liczy się tez to z jaką starannością to poskładasz. Każdy ma swoje podejście i odpowiednio ceni pieniądze które zarabia - to zależy od tego jak łatwo mu to przychodzi. Wysoka cena nie jest żadną gwarancją jakości (choć teoretycznie powinna być jakimś wskaźnikiem) Niektórzy jeżdżą do ASO na wymianę oleju, a się okazuje że mechanik z ASO zalewa coś innego - oczywiście jednostkowe przypadki, ale tak też bywa.
A przy okazji to też kiedyś wymieniłem dla spokoju napinacz w moim silniku, ale wydaje mi się że był to zbyteczny zabieg. Tym bardziej że to zamiennik. Jedynie tyle, że kosztował mnie dość mało - 45 dolarów, wysyłka była gratis. Mam go nadal. Ale czy wytrzymałby 250 tysięcy i 15 lat (bo podejrzewam że tyle siedział oryginał) - wątpię.

Choć nie będę ukrywał że się czepiam, ale sam zasłużyłeś i myślę ze wiesz czym. Chwała za to że przynajmniej nie roztrząsałeś na forum, wydaje mi się że sam to roztrząsam bardziej. A dlaczego to mogę napisać na PW (jak chcesz).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 05-04-2012, 12:52   

No ja tego nie neguję, że montaż jest bardzo ważny, ale to oczywista oczywistość, nie piszę teraz o swoim przypadku, a co do tego że się czepiasz to muszę Ci przyznać rację :)
KONIEC OFF TOPU !!! Ten temat to "Powitanie" a nie " Czy napinacz hydrauliczny się wymienia i kto dokręcić ma mi śrubki"
 
 
Omett 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Wołomin
Wysłany: 08-05-2012, 00:33   

Trochę mnie tu nie było, ale właśnie dzisiaj podpisałem umowę, Sigma trafiła jeszcze raz na gruntowny przegląd i w środę mam ją odebrać :) Nie mogę się doczekać, prawie 2 miesiące na to czekałem :) Pozdrawiam :)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 08-05-2012, 00:40   

Witamy, i czekamy aż pochwalisz się swoją Sigmą... jak ją wypucujesz w dziale Nasze Miski.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.