Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Silnik nie odpala po umyciu wodą !
Autor Wiadomość
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 04-11-2010, 19:03   

Byłem u moich mechaników specjalistów i więc: Najchętniej by wymienili cała elektrykę. Poczynając od kopułki, która jak sie dowiedziałem była strasznie zaśniedziała. Jeśli to nie pomoże wymienić kable, które mogą być już antyczne. No i na końcu zostają świece. Według mechaników nie ma sensu wymieniać całego aparatu zapłonowego, gdyż ten mój wyglądał na sprawny i dokładnie go wyczyścili i ususzyli. Jedynie kopułka. Chłopaki powiedzieli, że trzeba zacząć od kopułki (której nigdzie nie ma, i tu pytanie do Was czy ktoś ją gdzieś namierzy). Kable przy LPG trzeba wymieniać co kilkadziesiąt tys. km więc możliwe, że moje już tyle mają. Sam nie wiem co o tym myśleć. Czy poczekać 2tyg. i dać do Leszka, czy powierzyć w opiekę chłopakom. Jestem skłonny dać tutaj do mechanika gdyż mam do niego 300m a do Leszka jakies 15km. No i wycenił mi części: 215PLN kable. świece po 18PLN no i kopułka 200PLN która jest nie dst. w hurtowni. Jutro bedzięmy szukać. Piszę to wszystko na forum, bo gdybym nie pisał to chyba łatwiej by mi było coś przeoczyć. Jeśli macie jakieś uwagi do mojej usterki to piszcie. Im więcej rad tym lepiej. Pozdrawiam :wink:
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 04-11-2010, 19:37   

witam ja też miałem problem z kupnem kopułki do v6 dopiero załatwił mi jeden z mitsumaniaków o ksywie carbon11 kopułka firmy BLUE PRINT made in Japan , kopułka + przesyłka wyszła niecałe 160zł .ja w swoim galu przed założeniem lpg też wymieniałem świece na denso ik 20 a kable ngk chyba najlepiej to powymieniać przed zimą i mieć święty spokój na kilka lat i od razu poczujesz różnicę po wymianie
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-11-2010, 21:54   

Nie wiem co oni tak kombinują , ale już sama cena świec mi sie nie podoba :? , osobiscie płaciłem za świece Denso ok 43 zł/szt po moim rabacie w IC obecna cena w IC to 61 zł , nie wiem co oni ci za świece proponują , ale 18 zł za "platynówki", bo takie przychodzą do V6 :wink: to jest nie wręcz niemożliwe :)


http://moto.allegro.pl/sw...1297301453.html
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 04-11-2010, 22:23   

co do tych platynówek to wcale nie tak do końca bo w instrukcji są też podane zwykłe świece do v6:)z tym że na platynach chodzi najlepieji są wybierane także ze względu na długą żywotność nawet do 100tys co przy zdejmowaniu kolektora jest dużym plusem:) a co do kopułki
no to tak znaleźć do mitsu jest bardzo ciężko
jednak po moich poszukiwaniach dość sporych doszedłem do tego że cały osprzęt elektryczny dla mazdy 626 92-97 GE jest od mitsubishi nawet całe aparaty zapłonowe rozruszniki itp
po wstępnych oględzinach stwierdzam że na jakieś 80% pasuje kopułka od mazdy 626 model 92-97
oznaczenie w katalogu IC silnik 2,5 v6 24v lata 92-94(potem nastąpiła zmiana) np taka
http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_show_pic.php?ax=F&towkod=223433341419&pic=0&moto=0
kopułka ma tylko inaczej wyprowadzenia kabli ale powinno wszystko podejśc bez problemów
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-11-2010, 22:27   

bieniak napisał/a:
cały osprzęt elektryczny dla mazdy 626 92-97 GE jest od mitsubishi nawet całe aparaty zapłonowe rozruszniki itp
Ano masz rację.
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 04-11-2010, 22:41   

a no wiem przeszperałem sporo:)i właśnie takowa kopułka powinna pasować:)niestety u mnie był wywalony tranzystor w cewce i kupiłem cały aparat zapłonowy dlatego nie zdążyłem sprawdzić czy ta kopułka na 100% pasuje.ale jak ktoś wymienia wtedy niech zaluka w IC zawsze można oddać jak nie pasi:)
 
 
 
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 05-11-2010, 14:32   

Wyczytałem, że aparat zapłonowy jest bardzo wrażliwy na wilgoć. Zwłaszcza cewki które znajdują się w środku. Dziś albo jutro będę podmieniał aparat z tomkiem84 albo pele. Oby to było to. O wszystkim będę informował. 8)

[ Dodano: 05-11-2010, 18:14 ]
Niestety jednak mechanik nie ma narazie czasu na podmianę. I teraz mam kolejny dylemat. Mechanik powiedział, że 2h na jedno auto przy podmianie. Czuję w kościach, że skasuje mnie za to ze 80-100PLN. A na allegro za 190PLN jest aparat cały. Co mi poradzicie ? I tak chyba będę wymieniał na zimę wszystkie kable i świece. Może więc nie bawić się w zamianę i od razu kupić nowy. Pisaliście, że na 99,9% to aparat. Najgorsze jest to, że nie mam nikogo kogo mógłbym się poradzić w tej sprawie. A z kasą średnio ostatnio, więc wolałbym to zrobić jak najtańszym kosztem i jak najszybciej. Objawy awarii znacie. Jaka jest szansa, że po wymianie elektryki auto dalej nie odpali ?
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 05-11-2010, 19:07   

kolego wyjęcie aparatu zajmuje jakieś hmmm pól godzinki i to tak robiąc to pierwszy raz potrzebne klucze 10 12 14 z tego co pamiętam i podstawowe nasadki
ściągasz wąż z przepustnicy odpinasz przepływomierz przesuwasz na bok .plastikowa osłona aparatu zapłonowego trzyma się chyba od strony grodzi śrubą na klucz 12 od strony silnika(trochę manewrowania)na klucz 10:)
potem 2 śruby od aparatu 14 bodajże i pociągnąć w swoją stronę:)i masz na zewnątrz
drugi montujesz w odwrotnej kolejności
to nie jest nic skomplikowanego więc nie wiem czy warto płacić 100 za coś takiego
 
 
 
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 05-11-2010, 19:19   

ale mechanik powiedział, że potem trzeba ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu i liczy 2h na jedno auto. Kurde nie wiem. Kumple mi mówią, żebym kupował aparat i nie bawił się w podmianę. Przemyśle to jeszcze. :(
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-11-2010, 20:07   

wilukce napisał/a:
potem trzeba ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu i liczy 2h na jedno auto

ustawienie zapłonu to 10 minut - maksymalnie
i warunek - trzeba mieć kompa, bo inaczej nie przestawisz ECU w tryb serwisowy
 
 
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 06-11-2010, 14:47   

Teraz jeszcze przyszło mi do głowy, że może cewka została zalana i nawaliła. Może się spaliła (nieprzyjemny zapach w kabinie). Co o tym sądzicie ? Jestem pewien na 100%, że jakbym wymienił :

1.Cewkę
2.Aparat zapłonowy
3.Kable
4.Świece

to auto by odpaliło od ręki. Ale koszt tego wszystkiego to .... sporo kasy . :(

[ Dodano: 06-11-2010, 14:52 ]
Jeśli to cewka to da się jakoś sprawdzić czy poprawnie działa ? Czy w grę wchodzi podmiana znów.
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-11-2010, 17:15   

wilukce, poczytaj o prawie identycznym przypadku:
http://forum.mitsumaniaki...5372a50b#768605

Skoro unieruchomiła go wilgoć, to zamiast aparatu może rzeczywiście wystarczy wymiana kopułki i palca rozdzielacza.

Cytat:
Jeśli to cewka to da się jakoś sprawdzić czy poprawnie działa ? Czy w grę wchodzi podmiana znów.


Poza tym prosiłem, czytaj, czytaj... a potem pytaj: http://forum.mitsumaniaki...t=13683&start=0
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 06-11-2010, 18:33   

słuchaj moja cewka mimo uszkodzenia uruchamiała silnik z tym,że nie szło nim jechać normalnie absolutny brak mocy zalewanie itp. a okazało się że iskra jest ale bardzo słabiutka Po wymianie chodzi normalnie.
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 06-11-2010, 19:19   

wilukce, nie udalo sie podmienic aparatu z kolega pele ??
dzisiaj kolo 14 przejezdzalem po radzikowskiego i mijalem Galanta Avance, na kieleckich numerach i myslalem ze to kolega z forum wraca od mechanika po podmiance
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 06-11-2010, 19:38   

Niestety mechanik nie miał czasu. Ale zresztą Pele był w pracy.

A tak w ogóle to teraz sobie tak pomyślałem, że jakby to była wina sprzętu to bym nie przejechał normalnie tych kilku kilometrów. Wydaje mi się, że wszystko jest sprawne a przyczyną jest woda w którymś z elementów, która może paruje po podgrzaniu silnika i unieruchamia go.

[ Dodano: 06-11-2010, 19:40 ]
Chyba rozbiorę jeszcze raz aparat, kupię kopułkę, wymienię kable i świece. Poza tym sprawdzę cewkę. Co jeszcze mogę sprawdzić ?
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.