[EA5A/W 2.5] Silnik nie odpala po umyciu wodą ! |
Autor |
Wiadomość |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 04-11-2010, 19:03
|
|
|
Byłem u moich mechaników specjalistów i więc: Najchętniej by wymienili cała elektrykę. Poczynając od kopułki, która jak sie dowiedziałem była strasznie zaśniedziała. Jeśli to nie pomoże wymienić kable, które mogą być już antyczne. No i na końcu zostają świece. Według mechaników nie ma sensu wymieniać całego aparatu zapłonowego, gdyż ten mój wyglądał na sprawny i dokładnie go wyczyścili i ususzyli. Jedynie kopułka. Chłopaki powiedzieli, że trzeba zacząć od kopułki (której nigdzie nie ma, i tu pytanie do Was czy ktoś ją gdzieś namierzy). Kable przy LPG trzeba wymieniać co kilkadziesiąt tys. km więc możliwe, że moje już tyle mają. Sam nie wiem co o tym myśleć. Czy poczekać 2tyg. i dać do Leszka, czy powierzyć w opiekę chłopakom. Jestem skłonny dać tutaj do mechanika gdyż mam do niego 300m a do Leszka jakies 15km. No i wycenił mi części: 215PLN kable. świece po 18PLN no i kopułka 200PLN która jest nie dst. w hurtowni. Jutro bedzięmy szukać. Piszę to wszystko na forum, bo gdybym nie pisał to chyba łatwiej by mi było coś przeoczyć. Jeśli macie jakieś uwagi do mojej usterki to piszcie. Im więcej rad tym lepiej. Pozdrawiam |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 04-11-2010, 19:37
|
|
|
witam ja też miałem problem z kupnem kopułki do v6 dopiero załatwił mi jeden z mitsumaniaków o ksywie carbon11 kopułka firmy BLUE PRINT made in Japan , kopułka + przesyłka wyszła niecałe 160zł .ja w swoim galu przed założeniem lpg też wymieniałem świece na denso ik 20 a kable ngk chyba najlepiej to powymieniać przed zimą i mieć święty spokój na kilka lat i od razu poczujesz różnicę po wymianie |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-11-2010, 21:54
|
|
|
Nie wiem co oni tak kombinują , ale już sama cena świec mi sie nie podoba , osobiscie płaciłem za świece Denso ok 43 zł/szt po moim rabacie w IC obecna cena w IC to 61 zł , nie wiem co oni ci za świece proponują , ale 18 zł za "platynówki", bo takie przychodzą do V6 to jest nie wręcz niemożliwe
http://moto.allegro.pl/sw...1297301453.html |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 04-11-2010, 22:23
|
|
|
co do tych platynówek to wcale nie tak do końca bo w instrukcji są też podane zwykłe świece do v6:)z tym że na platynach chodzi najlepieji są wybierane także ze względu na długą żywotność nawet do 100tys co przy zdejmowaniu kolektora jest dużym plusem:) a co do kopułki
no to tak znaleźć do mitsu jest bardzo ciężko
jednak po moich poszukiwaniach dość sporych doszedłem do tego że cały osprzęt elektryczny dla mazdy 626 92-97 GE jest od mitsubishi nawet całe aparaty zapłonowe rozruszniki itp
po wstępnych oględzinach stwierdzam że na jakieś 80% pasuje kopułka od mazdy 626 model 92-97
oznaczenie w katalogu IC silnik 2,5 v6 24v lata 92-94(potem nastąpiła zmiana) np taka
http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_show_pic.php?ax=F&towkod=223433341419&pic=0&moto=0
kopułka ma tylko inaczej wyprowadzenia kabli ale powinno wszystko podejśc bez problemów |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-11-2010, 22:27
|
|
|
bieniak napisał/a: | cały osprzęt elektryczny dla mazdy 626 92-97 GE jest od mitsubishi nawet całe aparaty zapłonowe rozruszniki itp | Ano masz rację. |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 04-11-2010, 22:41
|
|
|
a no wiem przeszperałem sporo:)i właśnie takowa kopułka powinna pasować:)niestety u mnie był wywalony tranzystor w cewce i kupiłem cały aparat zapłonowy dlatego nie zdążyłem sprawdzić czy ta kopułka na 100% pasuje.ale jak ktoś wymienia wtedy niech zaluka w IC zawsze można oddać jak nie pasi:) |
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 05-11-2010, 14:32
|
|
|
Wyczytałem, że aparat zapłonowy jest bardzo wrażliwy na wilgoć. Zwłaszcza cewki które znajdują się w środku. Dziś albo jutro będę podmieniał aparat z tomkiem84 albo pele. Oby to było to. O wszystkim będę informował.
[ Dodano: 05-11-2010, 18:14 ]
Niestety jednak mechanik nie ma narazie czasu na podmianę. I teraz mam kolejny dylemat. Mechanik powiedział, że 2h na jedno auto przy podmianie. Czuję w kościach, że skasuje mnie za to ze 80-100PLN. A na allegro za 190PLN jest aparat cały. Co mi poradzicie ? I tak chyba będę wymieniał na zimę wszystkie kable i świece. Może więc nie bawić się w zamianę i od razu kupić nowy. Pisaliście, że na 99,9% to aparat. Najgorsze jest to, że nie mam nikogo kogo mógłbym się poradzić w tej sprawie. A z kasą średnio ostatnio, więc wolałbym to zrobić jak najtańszym kosztem i jak najszybciej. Objawy awarii znacie. Jaka jest szansa, że po wymianie elektryki auto dalej nie odpali ? |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 05-11-2010, 19:07
|
|
|
kolego wyjęcie aparatu zajmuje jakieś hmmm pól godzinki i to tak robiąc to pierwszy raz potrzebne klucze 10 12 14 z tego co pamiętam i podstawowe nasadki
ściągasz wąż z przepustnicy odpinasz przepływomierz przesuwasz na bok .plastikowa osłona aparatu zapłonowego trzyma się chyba od strony grodzi śrubą na klucz 12 od strony silnika(trochę manewrowania)na klucz 10:)
potem 2 śruby od aparatu 14 bodajże i pociągnąć w swoją stronę:)i masz na zewnątrz
drugi montujesz w odwrotnej kolejności
to nie jest nic skomplikowanego więc nie wiem czy warto płacić 100 za coś takiego |
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 05-11-2010, 19:19
|
|
|
ale mechanik powiedział, że potem trzeba ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu i liczy 2h na jedno auto. Kurde nie wiem. Kumple mi mówią, żebym kupował aparat i nie bawił się w podmianę. Przemyśle to jeszcze. |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-11-2010, 20:07
|
|
|
wilukce napisał/a: | potem trzeba ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu i liczy 2h na jedno auto |
ustawienie zapłonu to 10 minut - maksymalnie
i warunek - trzeba mieć kompa, bo inaczej nie przestawisz ECU w tryb serwisowy |
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 06-11-2010, 14:47
|
|
|
Teraz jeszcze przyszło mi do głowy, że może cewka została zalana i nawaliła. Może się spaliła (nieprzyjemny zapach w kabinie). Co o tym sądzicie ? Jestem pewien na 100%, że jakbym wymienił :
1.Cewkę
2.Aparat zapłonowy
3.Kable
4.Świece
to auto by odpaliło od ręki. Ale koszt tego wszystkiego to .... sporo kasy .
[ Dodano: 06-11-2010, 14:52 ]
Jeśli to cewka to da się jakoś sprawdzić czy poprawnie działa ? Czy w grę wchodzi podmiana znów. |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-11-2010, 17:15
|
|
|
wilukce, poczytaj o prawie identycznym przypadku:
http://forum.mitsumaniaki...5372a50b#768605
Skoro unieruchomiła go wilgoć, to zamiast aparatu może rzeczywiście wystarczy wymiana kopułki i palca rozdzielacza.
Cytat: | Jeśli to cewka to da się jakoś sprawdzić czy poprawnie działa ? Czy w grę wchodzi podmiana znów. |
Poza tym prosiłem, czytaj, czytaj... a potem pytaj: http://forum.mitsumaniaki...t=13683&start=0 |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 06-11-2010, 18:33
|
|
|
słuchaj moja cewka mimo uszkodzenia uruchamiała silnik z tym,że nie szło nim jechać normalnie absolutny brak mocy zalewanie itp. a okazało się że iskra jest ale bardzo słabiutka Po wymianie chodzi normalnie. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 06-11-2010, 19:38
|
|
|
Niestety mechanik nie miał czasu. Ale zresztą Pele był w pracy.
A tak w ogóle to teraz sobie tak pomyślałem, że jakby to była wina sprzętu to bym nie przejechał normalnie tych kilku kilometrów. Wydaje mi się, że wszystko jest sprawne a przyczyną jest woda w którymś z elementów, która może paruje po podgrzaniu silnika i unieruchamia go.
[ Dodano: 06-11-2010, 19:40 ]
Chyba rozbiorę jeszcze raz aparat, kupię kopułkę, wymienię kable i świece. Poza tym sprawdzę cewkę. Co jeszcze mogę sprawdzić ? |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
|