 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jak wyjąć alternator? [12V] |
Autor |
Wiadomość |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 01-04-2011, 14:40
|
|
|
tomak napisał/a: | AW335300 |
Możesz jeszcze raz sprawdzić ten nr starego alternatora AW335300? Łatwo się pomylić z AW335900 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-04-2011, 14:50
|
|
|
tomak napisał/a: | Koniec kłopotów z alternatorem. Mimo dziwnych i sprzecznych oznaczeń alternator MD112323 pasuje.
przy okazji odkrycie - oba rodzaje alternatorów były montowane w Sigmach - choć ten mój pierwotny Bosch zdaje się rzadziej spotykany. |
MD to Mitsubishi i jest z sedana, AW to Bosch z kombi. Cześci z początkiem AW występują tylko w kombi. I są to prawdopodobnie cześci dostarczane przez dostawców z australii i innych niż Mitsubishi (Bosch czy np. Pilkington bo mam szybe w drzwiach z kombi). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
and.lukas
Forumowicz
Auto: Mitsu Sigma kombi '95
Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 54 Skąd: Mszczonów
|
Wysłany: 17-04-2011, 16:12
|
|
|
Alternator do 12V można zastąpić z sonaty 3.0 V6 z tamtych lat produkcji.
Mechanicznie pasuje idealnie, bo to ten sam silnik, a jedyna róznica to to, że w oryginalnym złącze jest zamontowane prostopadle do wału alternatora( wychodzi na bok), a w tym z sonaty jest od czoła , czyli równolegle do wału. Przewód ze złączem jest na tyle długi, że bez problemu starcza do obydwu podłączeń, a złącze jest oczywiście identyczne- żadnych przeróbek.
Wymieniałem w swojej sigmie ( i była to jedyna "awaria" w aucie przez 3 lata) i jest to sprawdzone w praktyce, jak i wyjmowanie po zdjęciu serwa hamulca- była okazja do wymiany płynu hamulcowego |
_________________ Powymyślali te durackie maszyny, bo siły w rękach nie mieli...
Kazimierz Pawlak (ten od Kargula) |
|
|
|
 |
|
|