Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
check engine KOD P0421 pomocy !!!
Autor Wiadomość
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 07-01-2019, 23:06   

Z tą dziurą w wydechu to dobrze kombinujesz.Ja miałem dziurę w plecionce i check nie wyskakiwał na dechę dopiero jak pospawałem check zawitał na stałe.
Ja się do tego światełka przyzwyczaiłem i nie zwracam no to uwagi,jedynie co jakiś czas sprawdzam co się dzieje w ecu.
_________________
zbychu74
Ostatnio zmieniony przez zbychu74 08-01-2019, 09:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 370
Skąd: z PL
Wysłany: 07-01-2019, 23:16   

Ooo to ciekawe. Czyli powietrze się nie dostaje na drugą sonde a masz jednak check.
Zakladając, że katalizator masz sprawny i nie ma tlenu w spalinach za katem to wychodzi, że możesz mieć uszkodzoną drugą sondę. Nawet uszkodzenie tylko grzałki może powodować checka bo sonda może źle zbierać próbki i wystawiać fałszywe napięcie do ECU. Grzałkę pewnie łatwo sprawdzić, tylko trzeba znać jej oporność. Ciekawe czy jest taka sama jak pierwszej.
_________________
Go MitsuGo
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 07-01-2019, 23:28   

Oczywiście doświadczenia prowadziłem na sondzie diagnostycznej. Z tym tlenem to racja, ja nie mam typowego emulatora tylko tuleje przyspawaną na ślepo do kwasiaka. Dostęp tlenu zerowy, i brak jakichkolwiek błędów. Co do sporadycznego zapalania CE to wiem na 100% że sprawdzanie obwodu grzałki następuje co drugie odpalenie silnika. Więc możesz zrobić i 1000km lub więcej i nie zapali się a za drugim odpaleniem od razu.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 370
Skąd: z PL
Wysłany: 07-01-2019, 23:47   

Bzyk_R1 napisał/a:
Oczywiście doświadczenia prowadziłem na sondzie diagnostycznej. Z tym tlenem to racja, ja nie mam typowego emulatora tylko tuleje przyspawaną na ślepo do kwasiaka. Dostęp tlenu zerowy, i brak jakichkolwiek błędów. Co do sporadycznego zapalania CE to wiem na 100% że sprawdzanie obwodu grzałki następuje co drugie odpalenie silnika. Więc możesz zrobić i 1000km lub więcej i nie zapali się a za drugim odpaleniem od razu.


Na ślepo czyli zatkany jest wlot do czujnika sondy całkowicie - bardzo sprytnie.
Ewentualnie w razie uszkodzonego obwodu grzałki emulować ją można rezystorem o odpowiedniej mocy. Można by doświadczalnie sprawdzić większe rezystancje aby zmiejszyć pobieraną moc, być może ECU będzie dobrze testował obwód grzałki 2 sondy i przy 50R a takie rezystory są nawet w obudowach podobnych do tranzystorów, które przykręca się do radiatora.

Ta informacja, że na 100% sprawdzanie obwodu grzałki następuje co drugie odpalenie silnika jest bardzo cenna.
Dzięki Panowie za dzisiejszą pogawędkę i masę nowej wiedzy.
_________________
Go MitsuGo
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 08-01-2019, 09:05   

Miło pogadać z ludźmi na poziomie.

Opornik 50R będzie już sporo ważył i zajmował trochę miejsca. Tzn tak mi się wydaje po moich 10R. Chyba że są inne rodzaje. A kabelka od sondy jest niewiele i miejsca na umocowanie opornika też mało bez jakiegoś druciarstwa.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-01-2019, 09:51   

MitsuGo napisał/a:
przy 50R a takie rezystory są

Bzyk_R1 napisał/a:
Opornik 50R

Tak z ciekawości spytam co to za jednostka R :shock: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 08-01-2019, 11:44   

Bizi78, rezystancja to wielkość fizyczna, a jej jednostką jest Om. Oznacza się ją zwyczajowo literą R. Poczytaj sobie ;-)

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Rezystancja
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-01-2019, 12:57   

Jakbyście napisali R=50 to ok ale jak piszecie wartość to piszcie 50Ω lub po Polskiemu ohm ;) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 370
Skąd: z PL
Wysłany: 08-01-2019, 20:02   

Bizi78 oznaczenie oporności 50 Ohm jak 50R jest powszechnie stosowane w elektronice. Na schematach taki opis przy elemencie zajmuje mało miejsca.
Np. rezystor 100 Ohm można opisać na kilka sposobów jako:
100 Ohm, 100Ω, 100R, k10 i każdy opis jest prawidłowy a najkrótszy jak widac k10

Bzyk_R1 są rezystory na spore moce a nie koniecznie bardzo duże wymiarami, mają na ogół obudowę umożliwiajacą przykręcenie do metalowego raditora odprowadzającego ciepło.
Przykład opornika 10R/25W o wymiarach 28x27x14mm więc nie jest jakiś monstrualny. Ma nawet własny radiator i otwory do mocowania na konstrukcji.
Naturanie nie ma co porównywać jego wymiarów do rezystorów o mocy 0,125W.



Wiele rezystorów mocy znajdziecie np. na tej stronie

Przyklad opornika 24R/20W w obudowie TO126 - koniecznie stosować radiator dla mocy 20 Watów
rezystor

Tu przykład opornika w obudowie TO-220 - tylko jako ciekawostka gdyż oporność ma
poniżej pół Ohma - 0,22R/20W
opornik
_________________
Go MitsuGo
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-01-2019, 20:50   

MitsuGo napisał/a:
100R, k10

To mnie jakoś inaczej w szkole elektrycznej uczyli, ale ja do szkoły dość dawno uczęszczałem, może coś się obecnie zmieniło :wink: .
Koniec OT 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
spirosun 
Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2017
Posty: 145
Skąd: Warszawa, Mazowieckie
Wysłany: 18-08-2019, 16:45   

Podbijam temat aczkolwiek u mnie inny model auta ale rowniez zmagam sie z P0421 - katalizator ponizej progu sprawnosci i zastanawiam sie czy mozliwe ze kat padl przy 115 tys? 2 sonda sprawdzilem w torq i niby cos tam pracuje ale czy dobrze to nie wiem. A CE zapala sie czasem po 500km a czasem po 1000km a czasem nawet wiecej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.