check engine KOD P0421 pomocy !!! |
Autor |
Wiadomość |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 07-01-2019, 23:06
|
|
|
Z tą dziurą w wydechu to dobrze kombinujesz.Ja miałem dziurę w plecionce i check nie wyskakiwał na dechę dopiero jak pospawałem check zawitał na stałe.
Ja się do tego światełka przyzwyczaiłem i nie zwracam no to uwagi,jedynie co jakiś czas sprawdzam co się dzieje w ecu. |
_________________ zbychu74 |
Ostatnio zmieniony przez zbychu74 08-01-2019, 09:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 370 Skąd: z PL
|
Wysłany: 07-01-2019, 23:16
|
|
|
Ooo to ciekawe. Czyli powietrze się nie dostaje na drugą sonde a masz jednak check.
Zakladając, że katalizator masz sprawny i nie ma tlenu w spalinach za katem to wychodzi, że możesz mieć uszkodzoną drugą sondę. Nawet uszkodzenie tylko grzałki może powodować checka bo sonda może źle zbierać próbki i wystawiać fałszywe napięcie do ECU. Grzałkę pewnie łatwo sprawdzić, tylko trzeba znać jej oporność. Ciekawe czy jest taka sama jak pierwszej. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 07-01-2019, 23:28
|
|
|
Oczywiście doświadczenia prowadziłem na sondzie diagnostycznej. Z tym tlenem to racja, ja nie mam typowego emulatora tylko tuleje przyspawaną na ślepo do kwasiaka. Dostęp tlenu zerowy, i brak jakichkolwiek błędów. Co do sporadycznego zapalania CE to wiem na 100% że sprawdzanie obwodu grzałki następuje co drugie odpalenie silnika. Więc możesz zrobić i 1000km lub więcej i nie zapali się a za drugim odpaleniem od razu. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 370 Skąd: z PL
|
Wysłany: 07-01-2019, 23:47
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | Oczywiście doświadczenia prowadziłem na sondzie diagnostycznej. Z tym tlenem to racja, ja nie mam typowego emulatora tylko tuleje przyspawaną na ślepo do kwasiaka. Dostęp tlenu zerowy, i brak jakichkolwiek błędów. Co do sporadycznego zapalania CE to wiem na 100% że sprawdzanie obwodu grzałki następuje co drugie odpalenie silnika. Więc możesz zrobić i 1000km lub więcej i nie zapali się a za drugim odpaleniem od razu. |
Na ślepo czyli zatkany jest wlot do czujnika sondy całkowicie - bardzo sprytnie.
Ewentualnie w razie uszkodzonego obwodu grzałki emulować ją można rezystorem o odpowiedniej mocy. Można by doświadczalnie sprawdzić większe rezystancje aby zmiejszyć pobieraną moc, być może ECU będzie dobrze testował obwód grzałki 2 sondy i przy 50R a takie rezystory są nawet w obudowach podobnych do tranzystorów, które przykręca się do radiatora.
Ta informacja, że na 100% sprawdzanie obwodu grzałki następuje co drugie odpalenie silnika jest bardzo cenna.
Dzięki Panowie za dzisiejszą pogawędkę i masę nowej wiedzy. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 08-01-2019, 09:05
|
|
|
Miło pogadać z ludźmi na poziomie.
Opornik 50R będzie już sporo ważył i zajmował trochę miejsca. Tzn tak mi się wydaje po moich 10R. Chyba że są inne rodzaje. A kabelka od sondy jest niewiele i miejsca na umocowanie opornika też mało bez jakiegoś druciarstwa. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-01-2019, 09:51
|
|
|
MitsuGo napisał/a: | przy 50R a takie rezystory są |
Bzyk_R1 napisał/a: | Opornik 50R |
Tak z ciekawości spytam co to za jednostka R . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-01-2019, 12:57
|
|
|
Jakbyście napisali R=50 to ok ale jak piszecie wartość to piszcie 50Ω lub po Polskiemu ohm . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 370 Skąd: z PL
|
Wysłany: 08-01-2019, 20:02
|
|
|
Bizi78 oznaczenie oporności 50 Ohm jak 50R jest powszechnie stosowane w elektronice. Na schematach taki opis przy elemencie zajmuje mało miejsca.
Np. rezystor 100 Ohm można opisać na kilka sposobów jako:
100 Ohm, 100Ω, 100R, k10 i każdy opis jest prawidłowy a najkrótszy jak widac k10
Bzyk_R1 są rezystory na spore moce a nie koniecznie bardzo duże wymiarami, mają na ogół obudowę umożliwiajacą przykręcenie do metalowego raditora odprowadzającego ciepło.
Przykład opornika 10R/25W o wymiarach 28x27x14mm więc nie jest jakiś monstrualny. Ma nawet własny radiator i otwory do mocowania na konstrukcji.
Naturanie nie ma co porównywać jego wymiarów do rezystorów o mocy 0,125W.
Wiele rezystorów mocy znajdziecie np. na tej stronie
Przyklad opornika 24R/20W w obudowie TO126 - koniecznie stosować radiator dla mocy 20 Watów
rezystor
Tu przykład opornika w obudowie TO-220 - tylko jako ciekawostka gdyż oporność ma
poniżej pół Ohma - 0,22R/20W
opornik |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-01-2019, 20:50
|
|
|
MitsuGo napisał/a: | 100R, k10 |
To mnie jakoś inaczej w szkole elektrycznej uczyli, ale ja do szkoły dość dawno uczęszczałem, może coś się obecnie zmieniło .
Koniec OT . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
spirosun
Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2017 Posty: 145 Skąd: Warszawa, Mazowieckie
|
Wysłany: 18-08-2019, 16:45
|
|
|
Podbijam temat aczkolwiek u mnie inny model auta ale rowniez zmagam sie z P0421 - katalizator ponizej progu sprawnosci i zastanawiam sie czy mozliwe ze kat padl przy 115 tys? 2 sonda sprawdzilem w torq i niby cos tam pracuje ale czy dobrze to nie wiem. A CE zapala sie czasem po 500km a czasem po 1000km a czasem nawet wiecej. |
|
|
|
 |
|