Branie oleju 1,6 |
Autor |
Wiadomość |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 19-02-2016, 00:47
|
|
|
Wichura1, jak są zapieczone/zużyte pierścienie olejowe to kompresja będzie trzymana i taka jak przykazano, a olej będzie ginął i śmierdział mieszanką paliwową.
Rudi88, kolejny, który przesiadł się z Nissana na Mitsubishi :d Moja P11 aktualnie dobija do 300kkm :d |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 19-02-2016, 01:08
|
|
|
Janq napisał/a: |
Daniel1984, jeśli olej wali mieszanką paliwową to masz pierścienie do roboty :] |
Daniel1984, nie słuchaj tych bzdur, tylko przegoń go na autostradzie.
Zapewne jeździsz na krótkich dystansach, często na ssaniu... więc zapach paliwa w oleju jest normalny.
Janq napisał/a: | Wichura1, jak są zapieczone/zużyte pierścienie olejowe to kompresja będzie trzymana i taka jak przykazano |
Taaa... na pewno.
Kto Ci te bzdury opowiada?
[ Dodano: 19-02-2016, 01:12 ]
Daniel1984 napisał/a: | Wymieniłem uszczelniacze |
Po co? Kopcił?
Jak na oryginały to zrobiłeś dobrze, jak na dobierane to dałeś ciała po całej linii. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-02-2016, 07:48
|
|
|
pie3ak napisał/a: | Zużycie oleju przez silnik zleży głównie od obciążenia, prędkości obrotowej silnika itp. Może ono osiągać 1 litr na 1000 km zależnie od stylu jazdy" |
Tak się zastanawiam jaki styl jazdy powoduje większe zużycie oleju? Autostrada/droga krajowa(jazda z v max + wyprzedzanie) czy jazda po mieście (i też czy spokojnie czy ostro). Ja śmigam głównie po mieście, odcinki po 10 km, i muszę dolewać. Między wymianami (15 tyś/rok) zużywam pozostałość po bańce 4l plus 1l ekstra. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-02-2016, 09:09
|
|
|
Janq napisał/a: | Wichura1, jak są zapieczone/zużyte pierścienie olejowe to kompresja będzie trzymana i taka jak przykazano, a olej będzie ginął i śmierdział mieszanką paliwową.
|
Podczas ruchu tłoka do góry, jeżeli pierścienie uszczelniające są sprawne, a zgarniające niesprawne nie ma możliwości przeciekania paliwa do skrzyni korbowej, za to podczas ruchu tłoka w dół jest zabierany niezgarnięty olej, który następnie się spali. Czyli będzie dymienie, ubywanie oleju, ale nie paliwo w oleju. W 4G18 jest środkowe rozwiązanie z rysunku.
Daniel1984 prosta sprawa, jeżeli masz paliwo w oleju, nabierz trochę bagnetem, na jakąś nakrętkę od słoika, odejdź od samochodu i spróbuj podpalić zapalniczką. Czysty olej się nie zapali, jeżeli masz paliwo w oleju to się zapali.
Co do uszczelniaczy zaworowych. wszyscy wymieniali, pytanie czy dobrze zdiagnozowali usterkę. Objawem zużycia uszczelniaczy zaworowych jest: gwałtowne dymienie samochodu podczas ruszania spod świateł, po czym ustaje. Do następnego zatrzymania i ruszenia, z tym że trzeba kilkanaście sekund postać żeby olej mógł przeciec po szyjkach zaworów. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 19-02-2016, 09:14
|
|
|
Janq napisał/a: | Wichura1, jak są zapieczone/zużyte pierścienie olejowe to kompresja będzie trzymana i taka jak przykazano |
"Taaa... na pewno.
Kto Ci te bzdury opowiada?
"
mkm,
Niestety nie są to bzdury! To prawda, tylko może jeśli chodzi o pierścienie zgarniające.
Kompresja może być idealna a olej będzie i tak spalany przez pierścienie! Jeśli już to wskazać może coś próba olejowa ale to tez nie jest pewnik. |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
rudi88
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 262 Skąd: to przypełzło?
|
Wysłany: 19-02-2016, 09:54
|
|
|
Janq napisał/a: | Rudi88, kolejny, który przesiadł się z Nissana na Mitsubishi :d Moja P11 aktualnie dobija do 300kkm :d |
Niestety musiałem zmienić na nowszy jak na taksówkę przechodziłem a P12 to już lipa niestety i trzeba było innego Japończyka szukać. |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 19-02-2016, 12:32
|
|
|
Mkm, miałem w swojej P11 tak - kompresja po 12,8-13kg/cm^2 na każdym garze, olej śmierdział mieszanką paliwową i go ubywało. Ganianie po autostradzie nic nie zmieniało. Sorry, ale to są moje osobiste doświadczenia. Nadal jakieś wątpliwości? Dopiero wymiana pierścieni pomogła.
Niestety, ale silniki nie mają szczelności helowej :] Tak więc zawsze jakaś część mieszanki dostanie się do skrzyni korbowej. I nikt mi też nie wmówi, że nie ma silników, które nie biorą oleju. Każdy silnik bierze - jeden mniej drugi więcej. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Daniel1984
Forumowicz
Auto: Mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 40 Skąd: Opole
|
Wysłany: 19-02-2016, 15:05
|
|
|
Odnosząc się do tego co wcześniej napisałem mechanik wymienił uszczelniacze ale na wale korbowym i wałku rozrządu a uszczelniacze zaworowe nie były wymieniane
[ Dodano: 19-02-2016, 19:59 ]
A to że robię zwykle krótkie trasy to prawda ale wczoraj przejechałem 300 km w trasie i benzyny w oleju nie wyczułem |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 19-02-2016, 20:24
|
|
|
Janq, i włąśnie po to są stworzone fora danych marek... żeby nie przenosić przypadłości z jednej marki na drugą.
Ty piszesz o doświadczeniach z Nissana - ja z Mitsubishi. |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 19-02-2016, 21:00
|
|
|
Mkm, prawie wszystkie silniki z zapłonem iskrowym (lub samoczynnym jeśli rozmawiamy o silnikach wysokoprężnych) działają w sposób znakomicie zbliżony.
Jest jedno małe hmmm nazwijmy to "ale", do tego co napisałeś i że Nissan to nie Mitsubishi. Dotyczy to tego, co napisałem powyżej. Pierścień kompresyjny ma za zadanie tylko utrzymać kompresję i jeśli będzie on ok/względnie ok, to kompresja będzie trzymana. Co więcej olej, który nie zostanie zgarnięty przez pierścienie zgarniający i/lub olejowy tylko doszczelni i wspomoże pierścień kompresyjny.
Jeśli pierścień zgarniający i/lub olejowy są zapieczone/wytarte/zużyte to na gładzi cylindra nadal pozostanie gruby film olejowy, który przedostanie się do komory spalania i zostanie tam spalony.
Silniki luźno pasowane zazwyczaj mają kłopoty z braniem oleju, bo chodzi o zmniejszenie tarcia.
Idąc dalej - skąd w silnikach z grupy VW problem z braniem oleju - przez pierścienie, bo niestety, ale jakiś inżynier pod dużym naciskiem księgowych zrobił bardzo luźne pasowanie i niskie pierścienie, które nie są w stanie wytrzymać sił działających na nie, a co więcej zmniejszone tarcie=zmniejszone zużycie paliwa. Co z tego, że dolewamy 1-1,5L/1000km oleju, które idzie w atmosferę, ale mamy spalenie mniejsze o 0,7L/100km niż konkurencja. Ot ekologia i pomysły humanistów......... |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-02-2016, 21:45
|
|
|
A tutaj tłok do 4G18 z oferty Xedos-a.
edit: A tak naprawdę co za problem rozebrać i sprawdzić pierścienie? Jak trzyma ciśnienie znaczy, że cylinder nie jest zowalizowany, wymieniasz pierścień uszczelniający i śmigasz. Jak samemu się tego nie robi, trzeba dać do mechanika i tyle.
 |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
Ostatnio zmieniony przez wichura1 19-02-2016, 21:59, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 19-02-2016, 21:54
|
|
|
Bardzo ładnie zapieczony pierścień olejowy. Jego konstrukcja dokładnie taka sama jak w SR20 z P11 - 3-częsciowy. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 19-02-2016, 22:08
|
|
|
Porównanie dwóch tłoków z SR20DE
Mój po chyba 6 płukankach, ale i tak wcinał jeszcze 0,3-0,4L/1000km. Pierścienie łanie powyskakiwały i nie były zapieczone
Kolegi - bez płukanek - pierścienie zapieczone
 |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
|