Przesunięty przez: Bzyk_R1 03-12-2017, 19:32 |
czy tą CVT skrzynia da się jeżdzić? |
Autor |
Wiadomość |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 13-04-2014, 10:30
|
|
|
[ Dodano: 13-04-2014, 10:36 ]
Wracając do tematu , jeżdzić się pewnie da , jak się przyzwyczai, ale co dalej , jezeli skrzynia trafiła już na listę 8 ( jak na razie ) skrzyń z którymi nie poleca się kupna pojazdu z przebiegiem powyżej 100 tyś km .
http://moto.pl/MotoPL/56,...lt_Jeep,,6.html |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-04-2014, 15:59
|
|
|
Toż ci ciekawostka. Tyle CVT-eków na forum i jeszcze nikt nie miał problemów... Wrzuciłem temat do googla i jakoś w Nissanie też się nie psuje. A u nas na forum jedynie informacje o akcji serwisowej w której uwaga zmniejszają ilość oleju...
Dla porównania wpisuję mutltitronik audi w google wyniki przerażają.... Nie wiem skąd to info o skrzyniach JATCO.... W USA pewnie w 3/4 Mitsubishi jest JATCO przecież jakby to się psuło to by była wielka akcja jaki to szmelc.... A tu cisza...
Zużywający się pasek w CVT.... No cóż przebieg samochodów na allegro to max 200-250 tys km niezależnie od rocznika. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 13-04-2014, 17:22
|
|
|
krzychu napisał/a: | Toż ci ciekawostka. Tyle CVT-eków na forum i jeszcze nikt nie miał problemów... Wrzuciłem temat do googla i jakoś w Nissanie też się nie psuje. A u nas na forum jedynie informacje o akcji serwisowej w której uwaga zmniejszają ilość oleju...
Dla porównania wpisuję mutltitronik audi w google wyniki przerażają.... Nie wiem skąd to info o skrzyniach JATCO.... W USA pewnie w 3/4 Mitsubishi jest JATCO przecież jakby to się psuło to by była wielka akcja jaki to szmelc.... A tu cisza...
Zużywający się pasek w CVT.... No cóż przebieg samochodów na allegro to max 200-250 tys km niezależnie od rocznika. |
To zalezy jak na to sie patrzy: wersja 3.0 V6 ktora jest koniem pociagowym jesli chodzi o sprzedaz OII/OIII w USA ma automatyczna skrzynie biegow, nie CVT. Jezdzilem tym modelem i wrazenia fajne. Charakterystyka i ciag podobny do MIVEC 2.2 D 177KM. Natomiast skrzynia CVT montowana jest tylko w benzyniakach 2.0 i 2.4l. Tez tymi jezdzilem i jak dla mnie tragedia.... Wrazenia z jazdy Nie wyobrazam sobie jazdy w dluzsza trase szczegolnie wariantem 2.0 i CVT. Tinitus gwarantowany. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-04-2014, 17:47
|
|
|
mitsu00 - Po pierwsze ja odniosłem się do awaryjności. A ta skrzynia z 3.0 GT to jakiej firmy jest?
Nie mam danych i nie chce mi się szukać jaki jest stosunek sprzedaży OIII "zwykły" do OIII GT, ale coś mi się nie wydaje bo OIII GT na allegro jak na lekarstwo....... W każdym razie oprócz Outlandera 3.0 GT (najwyższa wersja, swoją drogą fajnie, że powróciło S-AWC w Outlanderze) jest jeszcze zwykły Outlander, RVR (ASX) i Lancera wszystko z CVT JATCO... |
|
|
|
 |
regon
Forumowicz

Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 419 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 13-04-2014, 19:03
|
|
|
przejechałem 3 lata i nie mogę złego słowa powiedzieć o tej skrzyni (mam ciężką nogę), poza i w mieście. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 13-04-2014, 19:20
|
|
|
krzychu napisał/a: | mitsu00 - Po pierwsze ja odniosłem się do awaryjności. A ta skrzynia z 3.0 GT to jakiej firmy jest? | Dostawca obu skrzyn do Outlandera jest JATCO:
1. automatyczna 6-biegowa montowana jest w Outlanderze z silnikiem 3.0 V6 od 2008r. Model to Jatco JF613E
2. Bezstopniova CVT to Jatco JF011E (ta sama skrzynia montowana jest rowniez w ASX i wersji 2.0 Lancera) |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
qbota
Forumowicz

Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 140 Skąd: Czerniejewo
|
Wysłany: 14-04-2014, 12:49
|
|
|
Ja jeżdżę trzeci rok na CVT z 2.4. Przebieg 55kkm. Jak tak sobie czytam opinie o tej skrzyni, głównie narzekania ludzi którzy przejechali się parę km, to podsumować mogę to tylko w ten sposób: tą przekładnią trzeba po prostu nauczyć się jeździć i już.
Po pierwsze przy ruszaniu wciskam pedał gazu tak bardzo jak bardzo szybko chcę przyspieszać (nie jaką chcę uzyskać prędkość!). Przy normalnym przyspieszaniu, tj. tak jak inne pojazdy, silnik nie przekracza (i stoi na) 2krpm. Płynność jest absolutna rzecz jasna i cisza (jak na OII oczywiście). Większość ludzi stopniowo dociska pedał gazu w miarę przyspieszania: nawyk z manuala - ucho słyszy jednostajny dźwięk silnika, wniosek: auto nie przyspiesza. Błąd: przyspiesza.
Po drugie: wyprzedzanie i ta generalna wada, że głośno. Otóż przy ręcznej skrzyni redukuję (lub nie) bieg i wciskam gaz w podłogę. Ok, wiem, nie zawsze w podłogę, ale też nie zawsze przy wyprzedzaniu beną TIRa redukujesz do dwójki. Często tak robi się też w automatach klasycznych które dopiero gdy poczują mocno wciśnięty pedał, redukują przełożenie.
W CVT wciskam gaz w miarę potrzeb ale nigdy nie bardziej niż w manualu. Jeśli jest krótko i potrzebuję pełnej mocy to wciskam gaz w podłogę i wtedy (po krótszej lub dłuższej chwili co zależy od tego w jakim stylu przejechałem ostatnich kilkanaście km - to jest właśnie owa inteligencja InvecsIII) obroty wchodzą na optymalny poziom który wyznacza maksymalna moc silnika. Wtedy jest głośno. To sytuacja identyczna z redukcją przy 70km do drugiego biegu bo wtedy właśnie podobne są obroty (i moc!!!).
90% wyprzedań jakie robię to wciśnięcie gazu do ~2/3, obroty wchodzą wtedy na powiedzmy 4krpm. To sytuacja analogiczna do wyprzedzania na 3 czy 4 biegu. Wtedy NIE jest głośno, ale i nie mam pełnej mocy do dyspozycji (tak samo jak na klasycznym automacie czy manualu - fizyka)
Problem w tym, że każdy, literalnie każdy kto jechał moim autem, pierwszy raz w życiu jechał CVT i każdy pomimo moich instrukcji, jeśli nawet nie przed to w trakcie wyprzedzania wciskał odruchowo gaz w podłogę - znów efekt "ucha". Auto rwie do przodu, niepotrzebny hałas no i wir w baku.
Jeśli jadę ekonomicznie i Invecs robi się leniwy (co po prostu wiem z tyłu głowy bo przejechałem tą skrzynią 55kkm) a na wyprzedzanie jest mało miejsca, to redukuję bieg ręcznie, dwukrotnie pykając lewą łopatkę przy kierownicy (dwa biegi w dół jak dla mnie to akurat). Podczas wyprzedzania gdy obroty wejdą na max (tak, w trybie ręcznym skrzynia działa jak manual), przytrzymuję prawą łopatkę wracając do trybu auto (D) który ciągnie auto trzymając cały czas maksymalne obroty i maksymalną moc (i maksymalny hałas). Mam wtedy liniowo cały czas 170KM do dyspozycji (co jest założeniem i przewagą skrzyni CVT nad innymi).
Jak na razie jedyna wada CVT to absolutna niemożność palenia gum, choć może to też wynikać ze słabości ręcznego. Mam w zwyczaju przed wymianą opon, stare troszkę pokatować, sprawdzić jak auto zachowuje się w trudnych sytuacjach. Po wyłączeniu kontroli trakcji, przejściu w ręczny tryb skrzyni i zaciągnięciu ręcznego, przednie koła się nie zrywają i auto posuwa się przy wyjącym ręcznym. Przy okazji nadmieniam: OII jest podsterowny w zasadzie bez względu na prędkość, z driftu wychodzi bardzo stabilnie. ESP czy to na suchym czy mokrym w mojej opinii działa bardzo dobrze. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-04-2014, 12:59
|
|
|
qbota napisał/a: | Jak na razie jedyna wada CVT to absolutna niemożność palenia gum, choć może to też wynikać ze słabości ręcznego. Mam w zwyczaju przed wymianą opon, stare troszkę pokatować, sprawdzić jak auto zachowuje się w trudnych sytuacjach. Po wyłączeniu kontroli trakcji, przejściu w ręczny tryb skrzyni i zaciągnięciu ręcznego, przednie koła się nie zrywają i auto posuwa się przy wyjącym ręcznym. Przy okazji nadmieniam: OII jest podsterowny w zasadzie bez względu na prędkość, z driftu wychodzi bardzo stabilnie. ESP czy to na suchym czy mokrym w mojej opinii działa bardzo dobrze. |
Eeeee a jakby się miało zachować? Przecież przód jest ze 2 razy cięży od tyłu to jakby miał ręczny utrzymać auto? W menualu przecież tez nie utrzyma.... Zresztą palić gumy w przednionapędówce? (znaczy rozumiem masz Outka FWD?) Cóż to za frajda...? |
|
|
|
 |
qbota
Forumowicz

Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 140 Skąd: Czerniejewo
|
Wysłany: 14-04-2014, 16:46
|
|
|
Mam AWD. Moje poprzednie auto miało 90KM więc sił na palenie brakowało. Liczyłem, że pierwszy raz w życiu spalę gumy swoim autem a tu nic... Sądziłem, że w manualu jak już zerwie przyczepność to 170KM wystarczy, żeby postać w miejscu. No cóż, tak czy inaczej dość już głupot - teraz oszczędzam nowe gumy i patrzę jak radykalnie spadło mi spalanie |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-04-2014, 16:50
|
|
|
Ogólnie to możesz sobie tak zajechać sprzęgło elektromagnetyczne w tylnym dyfrze.... |
|
|
|
 |
qbota
Forumowicz

Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 140 Skąd: Czerniejewo
|
Wysłany: 14-04-2014, 19:13
|
|
|
W trybie FWD sprzęgło wielopłytkowe zasadniczo pije drinka na leżaczku... |
|
|
|
 |
|