Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Luz zaworowy w Mitsu Outlander II 2.4 Mivec CVT
Autor Wiadomość
Fistach 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2018
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-08-2018, 23:10   

Też czeka mnie wymiana szklanek, a nie mam zamiaru przepłacać za nie w serwisie. Czy ktoś jest w stanie wysłać na PW rodzaj tych szklanek od Dodge'a?
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 443
Skąd: Suwałki
Wysłany: 13-08-2018, 18:43   

Po co na PW , lepiej publicznie, wszyscy zainteresowani skorzystają ;-)
 
 
Fistach 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2018
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-08-2018, 17:07   

Jestem za, ale widocznie tylko wybrani mogą poznać tą tajemną wiedzę.

[ Dodano: 14-08-2018, 18:55 ]
Jedyne co udało się ustalić na chwilę obecną po 30 min poszukiwaniach to:

89-04 Dodge Mitsubishi 2.0L 2.4L SOHC DOHC 16V Hydraulic Lash Adjusters Lifters

ale to hydrauliczne popychacze zaworów, "szklanki" (valve hydraulic lifters/lash adjusters/tappets) dla silników 4G6,a nie 4B12,które montowano do:

2007 Mitsubishi Delica
2008 Mitsubishi Lancer
2008 Citroën C-Crosser
2008 Peugeot 4007
2009 Mitsubishi Lancer Sportback GTS
2009 Mitsubishi Lancer GTS
2009 Mitsubishi Outlander (Facelift Europe)
2010 Mitsubishi Galant
2012 Mitsubishi Lancer SE AWC
2013 Mitsubishi Lancer GT Manual
2015 Mitsubishi Lancer

Ogólnie dużo informacji jest na http://www.cp-club.ru

Kwestia popytania ludzi ewent. większego zagłębienia się w temat i uda się znaleźć :)

[ Dodano: 15-08-2018, 23:14 ]
Poniżej szklanki i ich numery.



3.015 Millimeters 04884594AB
3.06 Millimeters 04884594AE
3.105 Millimeters 04884594AH
3.15 Millimeters 04884594AK
3.195 Millimeters 04884594AN
3.24 Millimeters 04884594AQ
3.285 Millimeters 04884594AT
3.33 Millimeters 04884594AW
3.375 Millimeters 04884594AZ
3.42 Milllimeters 04884594BC
3.465 Millimeters 04884594BF
3.51 Millimeters 04884594BI
3.555 Millimeters 04884594BL
3.600 Millimeters 04884594BO
3.645 Millimeters 04884594BR
3.690 Millimeters 04884594BU

https://www.factorychryslerparts.com

[ Dodano: 16-08-2018, 00:17 ]
Żeby było śmieszniej pasują też wszystkie numery z przedrostkiem K; czyli np. K04884594AB - FIAT/ALFA ROMEO/LANCIA. Mam nadzieję, że przyda się komuś, po to jest internet :)
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 443
Skąd: Suwałki
Wysłany: 10-02-2019, 11:12   

Proponuję zrobić jeden temat zbiorczy dla luzów zaworowych w tym motorze i go podpiąć, opisać swoje przypadki ( od użytkowników którzy przechodzili tą operację) , jak się objawiało przed wymiana, dlaczego zmieniali , na co zmieniali i jak przebiegała procedura wymiany jeżeli robili to samodzielnie. Taki temat kompedium wiedzy ;-)
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 10-02-2019, 13:04   

Tych szklanek jest znacznie więcej bo 47 rodzajów - od 3.000 do 3.690 mm co 0.015 mm.
 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 07-11-2019, 09:34   

Panowie odświeże trochę temat, wczoraj pomierzyłem luzy i na 4 tłoku na zaworach ssacych mam dosyc duzy luz, nie wiem co z tym zrobic. Nie wiem dlaczego jest taki luz, czy na gniazdach zebral sie nagar i zawory sie nie domykają czy ktos juz grzebał i wlozyl za male szklanki. Czy jakbym zdjął obejmy i poluzował te przy rozrządzie to dałoby rade podniesc na tyle walek zeby te dwie szklanki podmienic, nie rozpinając rozrządu? I jeszcze jedno, wiekszosc zaworów ma troche za duze luzy albo przy gornej granicy, zamierzam zalozyc lpg czy jest sens je wymieniac czy na lpg luz sie zmniejszy i tak?
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 01-05-2021, 13:44   

Hej, polecacie kogoś w mazowieckim lub podlaskim, kto podchodzi racjonalnie i w przyzwoitych cenach do tematu luzu zaworowego w MIVEC 2.4 4B12?

I pytanie do samego pomiaru luzów - manual mówi, żeby ustrawić znaki na kołach rozrządu w określony sposób, potem obmierzyć na dwóch wydechowych i dwóch ssących, potem koła obrócić w okreslony sposób i pomierzyć pozostałe.
Powiedzcie, czy poprawnym było by również pomierzenie luzu w pozycji kiedy wznos krzywki wałka(ta ostra część) jest po przeciwnej stronie niż szklanka, stoi tak w pionie...? Przecież jeśli ta część krzywek(połowa) na wałkach jest idealnie okrągła, to czy w ten sposób, czy z manuala, powinno się osiągnąć ten sam wynik z pomiaru...
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
rozalk 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4WD MT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2017
Posty: 31
Skąd: Płock
Wysłany: 02-05-2021, 17:39   

Co do pytania to wg. mnie nie. Okrągła cześć krzywki wałka nie jest miejscem pracy zaworu i mierząc tam wyjdą raczej głupoty.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 02-05-2021, 19:49   

Nie, chyba się nie zrozumieliśmy...
To inaczej....



W których położeniach można zmierzyć luz? Wszystkie poza ssaniem?
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 03-05-2021, 15:51   

Tomasz87 napisał/a:
Nie, chyba się nie zrozumieliśmy...
To inaczej....

Obrazek

W których położeniach można zmierzyć luz? Wszystkie poza ssaniem?


Pierwsza pozycja oczywiście odpada bo tutaj trudno mówić o jakimkolwiek luzie (wznios można mierzyć w kategorii zużycia krzywki).
Trzy pozostałe pozycje OK - ale niepraktyczne.
Bo.
Pozycje druga i czwarta - czyli przenosząc krzywkę na analogię zegarowej wskazówki godzinowej ustawione na godzinie 3 i 9 - ciężko przy nich być pewnym w warunkach rzeczywistych (mały margines błędu) czy szczelina
dotyczy części okrągłej czy już krzywej.
Pozycja trzecia - na godzinę 12 - OK ale wówczas do pomiaru dla tego silnika (4cyl.) trzeba ustawiać wałki cztery razy.
A więc ustawia się tak aby mierzone luzowo krzywki wskazywały na "wpół do 11" i "wpół do 2".
Takie ustawienie daje korzyści - mierzymy na pewno okrągłą, luzową część krzywki, krzywki są odchylone "do góry" więc łatwiej tam dotrzeć szczelinomierzem
no i wystarczy dwa razy nastawiać wałki. I taki sposób sugeruje serwisówka.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 03-05-2021, 16:14   

Moody napisał/a:

Pozycja trzecia - na godzinę 12 - OK ale wówczas do pomiaru dla tego silnika (4cyl.) trzeba ustawiać wałki cztery razy.

No właśnie... i ja tak właśnie pomierzyłem...
A że dostałem raczej nieciekawe wyniki, to poddałem w wątpliwość mój pomiar, stąd pytania.
Zatem biorąc pod uwagę co mówisz Moody otrzymane wartości są pewnie zgodne z rzeczywistością...

Czy uważacie, że I cyl ma wypalone gniazda?
Jeździ dobrze, nie kopci, nie muli, oleju chyba nie ubywa.
Ma jeden objaw: czasami na jałowym za nisko spadają obroty.

Wyniki:
EX: 0,04 0,08 | 0,20 0,14 | 0,12 0,18 | 0,22 0,12
IN: 0,00 0,00 | 0,12 0,14 | 0,14 0,14 | 0,08 0,04

Zamówiłem sprzęt do pomiaru kompresji...
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 443
Skąd: Suwałki
Wysłany: 03-05-2021, 20:02   

Tomasz87 napisał/a:
Ma jeden objaw: czasami na jałowym za nisko spadają obroty.
przepustnica czysta ?
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 03-05-2021, 21:07   

m4rud3r, zajrzałem tam tylko z góry i widziałem że ogólnie czysta, ale w miejscu domykania lekki czarnuch tam jest... zatem na pewno wyczyszczę... btw - od czego są te dwa króćce na przepustnicy, do których dochodzą gumowe węże? Jakieś ciśnienie/podciśnienie czy może coś innego?
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-05-2021, 21:35   

Raczej chłodzenie.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 03-05-2021, 21:57   

Bizi78, mhm... czyli zacisnąć czymś węże przed zdjęciem...
nic sie nie zapowietrzy w tym miejscu po ponownym założeniu... wiecie coś o tym?
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.