Luz zaworowy w Mitsu Outlander II 2.4 Mivec CVT |
Autor |
Wiadomość |
Fistach
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2018 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-08-2018, 23:10
|
|
|
Też czeka mnie wymiana szklanek, a nie mam zamiaru przepłacać za nie w serwisie. Czy ktoś jest w stanie wysłać na PW rodzaj tych szklanek od Dodge'a? |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 443 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 13-08-2018, 18:43
|
|
|
Po co na PW , lepiej publicznie, wszyscy zainteresowani skorzystają |
|
|
|
 |
Fistach
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2018 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-08-2018, 17:07
|
|
|
Jestem za, ale widocznie tylko wybrani mogą poznać tą tajemną wiedzę.
[ Dodano: 14-08-2018, 18:55 ]
Jedyne co udało się ustalić na chwilę obecną po 30 min poszukiwaniach to:
89-04 Dodge Mitsubishi 2.0L 2.4L SOHC DOHC 16V Hydraulic Lash Adjusters Lifters
ale to hydrauliczne popychacze zaworów, "szklanki" (valve hydraulic lifters/lash adjusters/tappets) dla silników 4G6,a nie 4B12,które montowano do:
2007 Mitsubishi Delica
2008 Mitsubishi Lancer
2008 Citroën C-Crosser
2008 Peugeot 4007
2009 Mitsubishi Lancer Sportback GTS
2009 Mitsubishi Lancer GTS
2009 Mitsubishi Outlander (Facelift Europe)
2010 Mitsubishi Galant
2012 Mitsubishi Lancer SE AWC
2013 Mitsubishi Lancer GT Manual
2015 Mitsubishi Lancer
Ogólnie dużo informacji jest na http://www.cp-club.ru
Kwestia popytania ludzi ewent. większego zagłębienia się w temat i uda się znaleźć
[ Dodano: 15-08-2018, 23:14 ]
Poniżej szklanki i ich numery.
3.015 Millimeters 04884594AB
3.06 Millimeters 04884594AE
3.105 Millimeters 04884594AH
3.15 Millimeters 04884594AK
3.195 Millimeters 04884594AN
3.24 Millimeters 04884594AQ
3.285 Millimeters 04884594AT
3.33 Millimeters 04884594AW
3.375 Millimeters 04884594AZ
3.42 Milllimeters 04884594BC
3.465 Millimeters 04884594BF
3.51 Millimeters 04884594BI
3.555 Millimeters 04884594BL
3.600 Millimeters 04884594BO
3.645 Millimeters 04884594BR
3.690 Millimeters 04884594BU
https://www.factorychryslerparts.com
[ Dodano: 16-08-2018, 00:17 ]
Żeby było śmieszniej pasują też wszystkie numery z przedrostkiem K; czyli np. K04884594AB - FIAT/ALFA ROMEO/LANCIA. Mam nadzieję, że przyda się komuś, po to jest internet |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 443 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 10-02-2019, 11:12
|
|
|
Proponuję zrobić jeden temat zbiorczy dla luzów zaworowych w tym motorze i go podpiąć, opisać swoje przypadki ( od użytkowników którzy przechodzili tą operację) , jak się objawiało przed wymiana, dlaczego zmieniali , na co zmieniali i jak przebiegała procedura wymiany jeżeli robili to samodzielnie. Taki temat kompedium wiedzy |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 10-02-2019, 13:04
|
|
|
Tych szklanek jest znacznie więcej bo 47 rodzajów - od 3.000 do 3.690 mm co 0.015 mm. |
|
|
|
 |
Raiz3n89
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2019 Posty: 157 Skąd: Polwysep
|
Wysłany: 07-11-2019, 09:34
|
|
|
Panowie odświeże trochę temat, wczoraj pomierzyłem luzy i na 4 tłoku na zaworach ssacych mam dosyc duzy luz, nie wiem co z tym zrobic. Nie wiem dlaczego jest taki luz, czy na gniazdach zebral sie nagar i zawory sie nie domykają czy ktos juz grzebał i wlozyl za male szklanki. Czy jakbym zdjął obejmy i poluzował te przy rozrządzie to dałoby rade podniesc na tyle walek zeby te dwie szklanki podmienic, nie rozpinając rozrządu? I jeszcze jedno, wiekszosc zaworów ma troche za duze luzy albo przy gornej granicy, zamierzam zalozyc lpg czy jest sens je wymieniac czy na lpg luz sie zmniejszy i tak?
 |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 01-05-2021, 13:44
|
|
|
Hej, polecacie kogoś w mazowieckim lub podlaskim, kto podchodzi racjonalnie i w przyzwoitych cenach do tematu luzu zaworowego w MIVEC 2.4 4B12?
I pytanie do samego pomiaru luzów - manual mówi, żeby ustrawić znaki na kołach rozrządu w określony sposób, potem obmierzyć na dwóch wydechowych i dwóch ssących, potem koła obrócić w okreslony sposób i pomierzyć pozostałe.
Powiedzcie, czy poprawnym było by również pomierzenie luzu w pozycji kiedy wznos krzywki wałka(ta ostra część) jest po przeciwnej stronie niż szklanka, stoi tak w pionie...? Przecież jeśli ta część krzywek(połowa) na wałkach jest idealnie okrągła, to czy w ten sposób, czy z manuala, powinno się osiągnąć ten sam wynik z pomiaru... |
_________________ Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle |
|
|
|
 |
rozalk
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4WD MT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Lip 2017 Posty: 31 Skąd: Płock
|
Wysłany: 02-05-2021, 17:39
|
|
|
Co do pytania to wg. mnie nie. Okrągła cześć krzywki wałka nie jest miejscem pracy zaworu i mierząc tam wyjdą raczej głupoty. |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 02-05-2021, 19:49
|
|
|
Nie, chyba się nie zrozumieliśmy...
To inaczej....
W których położeniach można zmierzyć luz? Wszystkie poza ssaniem? |
_________________ Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 03-05-2021, 15:51
|
|
|
Tomasz87 napisał/a: | Nie, chyba się nie zrozumieliśmy...
To inaczej....
Obrazek
W których położeniach można zmierzyć luz? Wszystkie poza ssaniem? |
Pierwsza pozycja oczywiście odpada bo tutaj trudno mówić o jakimkolwiek luzie (wznios można mierzyć w kategorii zużycia krzywki).
Trzy pozostałe pozycje OK - ale niepraktyczne.
Bo.
Pozycje druga i czwarta - czyli przenosząc krzywkę na analogię zegarowej wskazówki godzinowej ustawione na godzinie 3 i 9 - ciężko przy nich być pewnym w warunkach rzeczywistych (mały margines błędu) czy szczelina
dotyczy części okrągłej czy już krzywej.
Pozycja trzecia - na godzinę 12 - OK ale wówczas do pomiaru dla tego silnika (4cyl.) trzeba ustawiać wałki cztery razy.
A więc ustawia się tak aby mierzone luzowo krzywki wskazywały na "wpół do 11" i "wpół do 2".
Takie ustawienie daje korzyści - mierzymy na pewno okrągłą, luzową część krzywki, krzywki są odchylone "do góry" więc łatwiej tam dotrzeć szczelinomierzem
no i wystarczy dwa razy nastawiać wałki. I taki sposób sugeruje serwisówka. |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 03-05-2021, 16:14
|
|
|
Moody napisał/a: |
Pozycja trzecia - na godzinę 12 - OK ale wówczas do pomiaru dla tego silnika (4cyl.) trzeba ustawiać wałki cztery razy.
|
No właśnie... i ja tak właśnie pomierzyłem...
A że dostałem raczej nieciekawe wyniki, to poddałem w wątpliwość mój pomiar, stąd pytania.
Zatem biorąc pod uwagę co mówisz Moody otrzymane wartości są pewnie zgodne z rzeczywistością...
Czy uważacie, że I cyl ma wypalone gniazda?
Jeździ dobrze, nie kopci, nie muli, oleju chyba nie ubywa.
Ma jeden objaw: czasami na jałowym za nisko spadają obroty.
Wyniki:
EX: 0,04 0,08 | 0,20 0,14 | 0,12 0,18 | 0,22 0,12
IN: 0,00 0,00 | 0,12 0,14 | 0,14 0,14 | 0,08 0,04
Zamówiłem sprzęt do pomiaru kompresji... |
_________________ Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 443 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 03-05-2021, 20:02
|
|
|
Tomasz87 napisał/a: | Ma jeden objaw: czasami na jałowym za nisko spadają obroty. | przepustnica czysta ? |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 03-05-2021, 21:07
|
|
|
m4rud3r, zajrzałem tam tylko z góry i widziałem że ogólnie czysta, ale w miejscu domykania lekki czarnuch tam jest... zatem na pewno wyczyszczę... btw - od czego są te dwa króćce na przepustnicy, do których dochodzą gumowe węże? Jakieś ciśnienie/podciśnienie czy może coś innego? |
_________________ Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-05-2021, 21:35
|
|
|
Raczej chłodzenie. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 03-05-2021, 21:57
|
|
|
Bizi78, mhm... czyli zacisnąć czymś węże przed zdjęciem...
nic sie nie zapowietrzy w tym miejscu po ponownym założeniu... wiecie coś o tym? |
_________________ Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle |
|
|
|
 |
|