Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:55 |
Jaki rodzaj napędu ma Outlander. |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-04-2015, 08:49
|
|
|
Nie potrafię sobie tego tak wyobrazić. W każdym razie działanie jest takie samo (w moim pomyśle i Twoim). Każde koło dostaje równo i jest to jak najbardziej stały napęd na 4 koła, niestety bez żadnej blokady lub czegoś co limituje pracę układu różnicowego. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 03-04-2015, 10:03
|
|
|
A czy tam nie ma sprzęgieł w transfer boxie?
Spójrzcie na rysunek 22B-4 z manula, jest tam po prawej stronie jakby taka paczka przed przekładnią kątową dobrze widoczna na stronie 22B-56 w manualu. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
qba1983
Forumowicz
Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 116 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-04-2015, 19:12
|
|
|
eureka !!!!!!
traz wszystko jestr jasne
żółty nadaje moc tylko do wewnatrz obudowy na satelity cyjanowa i pomarancz
cyjanowa daje moc na lewe kolo, pomaranczowa ndaje na obudowe i kolo zebate napedzające tył.
teraz uwaga... lewe kolo cyjanowa satelita przez walek rozowy podaje moc na małą obudowe centralnego i przekazuje na "coś czerwonego.
według mnie jest to wiskoza lub jakies inne sprzegło które wyhamowuje ruch zielonej obudowy.
i to by bylo na tyle.
reszte mozna wydetukować z obrazka.
ale mam banana na twarzy, wreszcie rozumiem o co chodzi... ufff |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-04-2015, 19:38
|
|
|
qba1983 - Skąd masz taki fajny schemat?
Wiele wyjaśnia. Faktycznie wygląda, że jest wiskoza
Ale to działa raczej tak. Na zdjęciu po lewej to masz centralny.
- Lewa satelitka przekazuje napęd na prawą wewnętrzną obudowę w której jest przedni mechanizm różnicowy. Od tych satelitek po prawej będzie szedł napęd na lewe i prawe koło. Dodatkowo napędza pół wiskozy.
- Prawa satelitka napęda prawą zewnętrzną obudowę, która łączy się z drugą połową wiskozy oraz z wałem na tyle.
Czyli mniej więcej tak jak myślałem wcześniej, ale przód jest z drugiej strony...
Wszystko dla mnie jasne... Czyli w sumie napęd jak w foresterze..... |
|
|
|
 |
qba1983
Forumowicz
Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 116 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-04-2015, 20:02
|
|
|
krzychu napisał/a: | Lewa satelitka przekazuje napęd na prawą wewnętrzną obudowę w której jest przedni mechanizm różnicowy. Od tych satelitek po prawej będzie szedł napęd na lewe i prawe koło. Dodatkowo napędza pół wiskozy.
- Prawa satelitka napęda prawą zewnętrzną obudowę, która łączy się z drugą połową wiskozy oraz z wałem na tyle. |
nie moge sie zgodzić z tym zdaniem...
szara satelita nie jest podłączona do niczego(to znaczy jest ale nie przekazuje mocy, jest tylko mechanizmem roznicowym prawego koła.
to cyjanowa satelita przekazuje moment na lewe koło.
a naped na tył przekazuje prawa obudowa zielona ktora spieta jest na sztywno z pomaranczowa satelita.
pamietaj o kolejnosci, to zolta obudowa dostaje moment od skrzyni.
a rysunek mam z manuala, pokolorowalem tylko elementy, bo w tym labiryncie czarnych kresek nic nie widziałem. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-04-2015, 10:05
|
|
|
A nie mówiłem:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
qba1983
Forumowicz
Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 116 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-04-2015, 10:19
|
|
|
no nie da się ukryć że zainspirowałeś mnie swoim postem do tego by się przyjrzeć bliżej tej stronie. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 07-04-2015, 21:59
|
|
|
Apropos wizkozy, to ja robiłem pomiary oporów toczenia kół i prawe przednie wykazało jakieś sporo większe wartości niż pozostałe koła.
Próbowałem szukać w katalogach części zamiennych, do skrzyni biegów można kupić pojedyncze zębatki, natomiast transfer jest jakby całością, conajwyżej oringi albo obudowe. |
|
|
|
 |
qba1983
Forumowicz
Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 116 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-04-2015, 22:29
|
|
|
no właśnie nawet w manualu nie ma transferu rozebranego... czyli pewnikiem producent zalozył że nie będzie sperzedawał części do tego. ewentualnie wymiana całości. |
|
|
|
 |
doc [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2016, 09:24
|
|
|
georg_drugi napisał/a: |
no i chyba najlepszy zbiór rodzajów napędu jaki znalazłem w sieci:
http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html,
gdzie w tabeli "Charakterystyka i opis układów rozdziału napędu między osie" w pierwszej kolumnie "VCU" jest omówiony rodzaj napędu jaki jest stosowany w Outlanderze pierwszej generacji i no i w moim Foresterze AT] |
Pozwolę sobie na trochę wykopalisk.
Na tej stronie są błędy. W tabeli charakteryzującej różne zachowania auta i wskazującej reakcje na te zachowania Outlander I jest zaliczony do samochodów z dołączaną tylną osią (przez VCU, czyli sprzęgło wiskotyczne). Tak samo jest zaklasyfikowany Hyundai Santa Fe I, co równeiż jest błędem, bo przedliftowe hultaje mają stały napęd na obie osie, a poliftowe mają napęd Borg-Warner, który wg materiałów producenta stale kieruje na tył 5% momentu. |
|
|
|
 |
marqueee
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2015 Posty: 20 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-01-2018, 22:51
|
|
|
Jakby ktoś miał jeszcze jakieś wątpliwości, tak wygląda test napędu w outlanderze na rolkach: youtube |
|
|
|
 |
yarekok
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I gen 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2019 Posty: 22 Skąd: Borów
|
Wysłany: 21-05-2019, 22:28
|
|
|
Filmik całkiem dobrze pokazuje ewentualne problemy z trakcją ale może ktoś wie na podst. tego filmu co by było gdyby rolki ustawic po przekątnej np. prawy przód i lewy tył? Ruszy ?? |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
yarekok
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I gen 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2019 Posty: 22 Skąd: Borów
|
Wysłany: 22-05-2019, 07:49
|
|
|
Oglądając ten film odniosłem wrażenie, że jednak minimalnie dominująca jest przednia oś. Co kolega o tym myśli ? Auto troszkę jakby sprawniej ruszyło gdy tylne koła były na rolkach, a gdy przednie, to trwało chwilkę dłużej. Czy odniósł Pan podobne wrażenie ? Wg Pana Dariusza Wojdasa w OI jest napęd symetryczny 50:50 ale ze sprzęgłem lepkościowym VCU. Skoro VCU, to moment obrotowy może byc przekazywany na jedną z osi w większej proporcji. Jakiej,? Tego do końca nie wiadomo i w różnych egzemplarzach może być różnie bo wszak fabrycznie nowych OI już nie ma. Napęd wg Pana Wojdasa pochodzi z seryjnych rajdówek, Lancer Evo VI gen i jest świetny do rajdów, gorzej z dzielnością w terenie. To by się potwierdzało. Myslę też, że ze względu na konstrukcję tego napędu aby go dobrze opanować, trzeba by spędzić sporo czasu na torze z płytą poślizgową i dostroić się do auta. W moim OI jest zwykłe 2.0/136 KM i tu wątpie aby dało się czegoś dokazać bo silnik jest po prostu zbyt słaby. Natomiast w normalnej eksploatacji na śniegu, lodzie jest całkiem stabilnie. Ostatniej zimy tam gdzie inni jechali 5-10 km/h ze względu na lód, ja mogłem zachowując rozsądek jechać 30 km/h i auto trzymało trakcję na zakretach, łukach. Nie było natomiast mowy o hamowaniu. Trzeba było po prostu zwalniać. No i oczywiście opony. Na różnych oponach będą rózne efekty. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 22-05-2019, 10:06
|
|
|
yarekok, potwierdzam spostrzeżenia. Przednia oś ciągnie natychmiast, tylna chwilkę "czeka" na reakcję VCU. Widać to było bardzo dokładnie jak testowałem procedurę startu. Przednie koła szybko zerwały trakcję, tył przysiadł podobnie jak w aucie przednionapędiwym, po czym gdy przednie koła zrobiły z 10 cm pasków na asfalcie tył zaczął również mielić. Całość trwała sekundy ale jest tak jak kolega pisze. Można to zaobserwować na nagraniu od 22:04 kiedy testuje przyspieszenie do setki:
https://youtu.be/1Wc3WIa5F28 |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
|