Jest EVO IX |
Autor |
Wiadomość |
majer [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2007, 13:20
|
|
|
Zakuć silnik wkładając przy okazji stroker np juna i dodać 20 g to mniejszy problem moim zdaniem niż znależć sprzęgło które bedzie w miare uliczne i wytrzyma dłużej niż 20 tys km nie mówiąc o skrzyni czy dyfrach.Prace nad 440 chyba wciąż jeszcze nie wylazły poza faze pomysłu ? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-01-2007, 15:00
|
|
|
majer napisał/a: | Prace nad 440 chyba wciąż jeszcze nie wylazły poza faze pomysłu | Wiesz FQ400 nie mialo MIVEC a tez mialo gwarancje
Nie sadze zeby mieli z tym wielkie problemy zeby wypuscic 440KM silnik. Na podobnych zasadach co poprzednio. Twoim problemem bedzie przestrzegac wszystkiego co w instrukcji bedzie drobnym drukiem - to rzeczy oczywiste typu nie palowanie na zimnym silniku ale malo kto wie ze ECU potrafi logowac takie rzeczy |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
majer [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2007, 16:46
|
|
|
Silnik- zgadzam sie, stosunkowo prosto i w sprawdzony sposób można przygotować na 440 hp ,amerykańcy w IX przekraczają grubo 400 bez kucia.
Wersja VIII z 400 hp miała już znacznie mniej przyjazne sprzegło niż seria a 440 to jednak wiecej momentu (zwłaszcza przy strokerze) więc i więcej obciążeń dla układu przeniesienia napędu.Jak uda sie dopasować sprzęgło w jakiś kompromisowy sposób (mam pewne doświadczenia z róznymi sprzęgłami w mocnych autach i nie wszystko mi odpowiada do poruszania sie w miejskich korkach ) to pewnie sie skusze na upgrade o ile pomysł przerodzi sie w wersje oficjalną i z gwarancją.
440 hp może być jednak dość ciężko uzyskać z 20 g w czymś co ma byc sprzedawane w oficjalnej sieci i z gwarancja
A co ma Mivec do gwarancji ? nie wiem?
prosze o wyjaśnienie
pzdr |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-01-2007, 17:27
|
|
|
majer napisał/a: | A co ma Mivec do gwarancji ? nie wiem?
prosze o wyjaśnienie |
skrot myslowy Z MIVECiem latwiej jest osiagnac wyzsze moce
No i spodziewalbym sie niedlugo turbin z ruchomymi kierownicami cos jak w prosiaku |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
majer [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2007, 17:42
|
|
|
Ok
gdzieś obiło mi sie o ucho że IX ma seryjne wałki 264 mniej więcej a mivec pozwala bez utraty dołu wpakować zestaw 280-272 co jak twierdzą amerykańce dodaje pod 30 hp na seryjnej suszarce (chodzi mi troche po głowie taka modyfikacyja )Suszara z prosiaka to fajny patent może być na zmniejszenie laga ale chyba jeszcze troche czasu upłynie nim zmienna geometria pojawi sie w aftermarketowej ofercie |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-01-2007, 18:46
|
|
|
majer, ja nie mowie o aftermarketowej ofercie - Mitsubishi Heavy Industries (producent turbosprezarek w rodzinie Mitsubishi) chyba cos takiego szykuje.
IMHO jest to bardzo sensowne jezeli chce sie poprawic efektywnosc silnikow benzynowych.
Popatrz na diesla - zastosowanie kierownic umozliwilo pozbycie sie turbodziury i osiagniecie wyzszych mocy. W benzynce Mitsu juz ma zmienne fazy rozrzadu a gdyby do tego dolozyc turbo ze zmienna geometria lopatek nie musialbys kombinowac z walkami.
Ja nie chce prorokowac - ale ta wersja 440 to moze byc ostatni sprawdzan przed EVO X. I nie zdziwilbym sie gdyby ten silnik byl "nieco inny"
Jak bedzie - zobaczymy. Wiem jedno 440KM w samochodzie na co dzien z 2 litrow
Subaraki tego nie przezyja |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
majer [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2007, 19:47
|
|
|
Miło by było gdyby rzeczywiście w X zmajstrowali takiego ślimaka choć myśle że ze wzglądów kosztowych to dalej bedzie stara dobra 16 z jakimiś drobnymi zmianami obudowy (jak między VIII a IX) Wersja 440 jeżeli bedzie w Polsce to raczej jako własna inicjatywa mitsu polska (auto gt) i pożegnanie 4g63 ,gdy z nimi rozmawiałem to rozważane było zakucie silnika i władowanie strokera juna (2.2l)
Problem w tym żeby rzeczywiście udało sie zmajstrować wersje na co dzień
A X to już inny silnik... i inne oznaczenie kodowe. |
|
|
|
 |
PiSi [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2007, 15:32
|
|
|
Jackie napisał/a: | Robson86 napisał/a: | mocy podkreconej do 366KM (FQ-360). Samochod do pierwszej setki przyspiesza w 3,9 sekundy i osiaga predkosc maksymalna rzedu 252KM/h!! |
U nas będzie lepiej Wchodzi wersja Xtreme 440KM i 500nM. Także mnie nie zaskakują
Pozdrawiam |
Jackie a mógłbyś napisać o tym coś więcej Skad masz takie info i na ile to jest pewne, że taka wersja ma powstać. Jak ostatnio rozmawiałem z Adamem z GT to troche ciężko było im sie zebrać do zrobienia GT400 a co dopiero opracować 440.
Napisz proszę co i jak |
|
|
|
 |
majer [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2007, 10:39
|
|
|
PiSi napisał/a: | Jackie napisał/a: | Robson86 napisał/a: | mocy podkreconej do 366KM (FQ-360). Samochod do pierwszej setki przyspiesza w 3,9 sekundy i osiaga predkosc maksymalna rzedu 252KM/h!! |
U nas będzie lepiej Wchodzi wersja Xtreme 440KM i 500nM. Także mnie nie zaskakują
Pozdrawiam |
Jackie a mógłbyś napisać o tym coś więcej Skad masz takie info i na ile to jest pewne, że taka wersja ma powstać. Jak ostatnio rozmawiałem z Adamem z GT to troche ciężko było im sie zebrać do zrobienia GT400 a co dopiero opracować 440.
Napisz proszę co i jak |
Ja również odnosłem takie wrażenie że entuzjazm to był ale gdzieś na przełomie listopada/grudnia a teraz osłabł (może dlatego że taka wersja powinna być około 40-50 tysi droższa od 340 ?)Mój zaś entuzjazm co do szybkiej zmiany na 440 osłabł po dojściu do wniosku że takie auto powinno zrobić 15-20 tysi w zmiennych warunkach żeby można było mówic ze jest "seryjne" i pozbawione problemów "wieku niemowlęcego" |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-01-2007, 11:39
|
|
|
Samochód będzie możliwy do zakupu już w okolicach maja, będzie kosztował c.a. 220 tysi, będzie ich na razie 10 szt. Z tego co wiem samohcód już taki przyjedzie i nie będzie dłubany w Polsce ale tej informacji nie mogę na razie potwierdzić. Tyle wiem a wiem z narady dealerów, która odbyła się na początku stycznia we Warszawie ;P
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
majer [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2007, 11:57
|
|
|
To troche dziwne bo chyba dotychczas my i angole produkowaliśmy mocniejsze wersje sami i nie słyszałem żeby gdziekolwiek indziej japońcy oferowali swoje mocniejsze wersje ,jeżeli takowe robili ?.... |
|
|
|
 |
PiSi [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2007, 13:08
|
|
|
majer napisał/a: | To troche dziwne bo chyba dotychczas my i angole produkowaliśmy mocniejsze wersje sami i nie słyszałem żeby gdziekolwiek indziej japońcy oferowali swoje mocniejsze wersje ,jeżeli takowe robili ?.... |
Nie mam żadnych powodów by nie wierzyć Jackiemu bo po pierwsze jest blizej spraw Mitsu niż zwykli śmiertelnicy a po drugie ma informacje z pierwszej ręki Nie mniej jednak wydaj mi sie dziwnym, iż problemem jest wypuszczenie 400, (ktora powinna mieć gwarancję i z racji tego faktu wymagałaby naprawdę wielu obserwacji aby po puszczeniu na ulice serii takich aut nie okazało się, że podczas jazdy wylatują z nich części) a tu nagle "bezproblemowo" przyjeżdża 10 sztuk jak dobrze zrozumiałem wytworzonych przez MMC ( i objętych gwarancją ) 10, 440 konnych potworków.
Ale szczerze mówiąc to sam juz nie wiem bo nie raz słyszałem iż jeszcze pare IX do sprzedażu pozostało i w obliczy gdy nadjeźdża X czymś trzeba będzie potencjalnych klientów do zakupu jeszcze IX zachęcić. Sam Adam zreszta wspominał o tym, iz będa chcieli zrobić to przez ofertę GT400.
Dziwne to wszystko Jednakze abstrahując od tych dywagacji to chętnie przytuliłbym taką 440 bo ten pakiet 340 (a nawet 360 ) to mi sie juz trochę znudził i chętnie widziałbym taki lekki zastrzyk mocy w aucie strzelającym średnie 12 na ulicy
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
majer [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2007, 13:23
|
|
|
Ja tez bym 440 przytulił bo też 360 sie "opatrzyła" ale ..
1.kwestia "laga" - jak ma jechać od 4000 tysi to wole włożyc wałki i podejść pod 400 hp z autem jadącym od 2500
2. mam w eclipsie dwutarczowego hks i to już nie jest tak przyjemne sprzęgło jak w serii IX:cry:
Generalnie wydawało mi sie że wersje 440 ma przygotować gt |
|
|
|
 |
PiSi [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2007, 13:39
|
|
|
majer napisał/a: | Ja tez bym 440 przytulił bo też 360 sie "opatrzyła" ale ..
1.kwestia "laga" - jak ma jechać od 4000 tysi to wole włożyc wałki i podejść pod 400 hp z autem jadącym od 2500
2. mam w eclipsie dwutarczowego hks i to już nie jest tak przyjemne sprzęgło jak w serii IX:cry:
Generalnie wydawało mi sie że wersje 440 ma przygotować gt |
przed chwilą rozmawiałem z GT trwają prace nad 400 i będzie ona wypuszczona jeszcze w I kwartale tego roku. Co do mocy to jest to troche wróżenie z fusów bo moze wyjsc zarówno 390 jak i 420 KM wiec trudno powiedzieć ile dokladnie pakiet 400 będzie miał. To zresztą jest troche tak jak z moja 340. Niby ma ona mieć 340 KM ale w rzeczywistości 2 pomiary w temp. ok. 28 st C pokazały raz 354 KM a raz 365 KM.
Co do laga to teraz (przy ok. 360 KM) rzeczywiscie jest on praktycznie znikomy i jest to niewątpliwie zasługa MIVECA. Zresztą to właśnie dzięki MIVECOWI nie było potrzeby nawet przy dłubaniu auta na ponad 340 KM uzywać wałeczków bo seryjne w pełni dawały radę. Mysle sobie jednak, iz przy pakiecie 400 (i to niezależnie ile on będzie w rzeczywistoci mieć) wałki bedą potrzebne bo nawet MIVEC tu cudów nie zdziała. Nie mniej jednak kompilacja MIVEC + nowe wałeczki może juz dać 400 koni i dmuchanie od 3000-3200. Osobiście uważam, iż przy 400 KM, nawet z nowymi wałkami i MIVEC-iem nie uda sie dmuchać od 2500.
Odnośnie natomiast sprzęgła to rzeczywiscie musi być ono wzmocnione, bo moce obciazenia rzędu 500 NM to nie żarty, ale przecież wcale nie trzeba pakować od razu twin blade'a - są przecież jeszcze rozwiazania pośrednie (choć na pewno nie tak skuteczne) |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-01-2007, 14:02
|
|
|
majer napisał/a: | nie słyszałem żeby gdziekolwiek indziej japońcy oferowali swoje mocniejsze wersje ,jeżeli takowe robili ?.... |
A i owszem - jednym z przykladow jest VI Zero Fighter by MMC Japan |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|