Zamknięty przez: Bizi78 06-01-2018, 17:00 |
Galant EA2A Tomii'ego |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-09-2015, 20:56
|
|
|
Z geometrią chyba gorzej niż u mnie, co? |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-09-2015, 21:02
|
|
|
Hugo napisał/a: | Z geometrią chyba gorzej niż u mnie, co? |
znaczy mam duże pochylenie kół tylnych - na to mechanik zwrócił uwagę, a tak to chyba nie jest źle. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6101 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-09-2015, 20:24
|
|
|
Tomii napisał/a: | znaczy mam duże pochylenie kół tylnych - na to mechanik zwrócił uwagę, a tak to chyba nie jest źle. |
Jest na to rada i rozwiązanie .
http://www.andysautosport...spc__73600.html |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-09-2015, 20:58
|
|
|
Myślałem o czymś podobnym np podkładki pod górny wahacz ale czy nie zmieni to również zbieżności kół ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-09-2015, 21:32
|
|
|
Tomii napisał/a: | Myślałem o czymś podobnym np podkładki pod górny wahacz ale czy nie zmieni to również zbieżności kół ? | Zmieni, ale masz śruby mimośrodowe zapieczone? deejay, a masz jakiś sposób na regulację kąta pochylenia przednich kół? |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-09-2015, 21:43
|
|
|
Hugo napisał/a: | Zmieni, ale masz śruby mimośrodowe zapieczone? |
Na pewno |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6101 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-09-2015, 21:46
|
|
|
Hugo napisał/a: | deejay, a masz jakiś sposób na regulację kąta pochylenia przednich kół? |
Za PK odpowiada zwrotnica i górny wahacz przede wszystkim , tam musisz szukac przyczyny . |
|
|
|
 |
Shockwave
Mitsumaniak
Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 181 Skąd: Bestwinka
|
Wysłany: 19-09-2015, 23:35
|
|
|
Tylko trzeba pierw policzyć i wyliczyć czy po odpowiednim ustawianiu kąta Pk kolo schowa się w nadkole.
Bo jak liczyłem u siebie ( mam podobne wartości jak Tommi) to dam np podkładki pod mocowanie wahacza i rozwalę oba nadkola albo opony na pierwszej koleinie.
Hugo napisał/a: | a masz jakiś sposób na regulację kąta pochylenia przednich kół? |
Na przód do starszej wersji galanta były cambery. Wiec może do EA tez coś jest
http://www.roadraceengine...pc/spc2garm.htm
Tomii napisał/a: | Myślałem o czymś podobnym np podkładki pod górny wahacz ale czy nie zmieni to również zbieżności kół ? |
Zmieni miałem e36, calibre i celowo robiłem negatyw na obu osiach i zawsze zbieżność się rozjechała
Jak chcesz ruszać tył to trzeba zrobić całość na tip top. Katy i zbieżność, czyli nowe mimośrody i tuleje. A później się okaże ze jeszcze w pozostałych wahaczach trzeba wymienić tuleje bo nie ma sensu robić polowy zawiasu a resztę zostawić "na zaś" jak to ruszysz to szykuj się na wydatki. 99% galantów ma wszystkie tule do wymiany na tylnej osi
Ja się negatywem 2' osobiście nie przejmuje bo nie ścina opon a jeździłem na większym i trakcja pojazdu nie uległa znaczącemu pogorszeniu. |
Ostatnio zmieniony przez Shockwave 20-09-2015, 00:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6101 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-09-2015, 00:57
|
|
|
Shockwave napisał/a: | Bo jak liczyłem u siebie ( mam podobne wartości jak Tommi) to dam np podkładki pod mocowanie wahacza i rozwalę oba nadkola albo opony na pierwszej koleinie. |
Po to własnie sa podkładki w zestawach sprężyn Eibach . |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-09-2015, 07:34
|
|
|
Shockwave napisał/a: |
Jak chcesz ruszać tył to trzeba zrobić całość na tip top. Katy i zbieżność, czyli nowe mimośrody i tuleje. A później się okaże ze jeszcze w pozostałych wahaczach trzeba wymienić tuleje bo nie ma sensu robić polowy zawiasu a resztę zostawić "na zaś" jak to ruszysz to szykuj się na wydatki. 99% galantów ma wszystkie tule do wymiany na tylnej osi
Ja się negatywem 2' osobiście nie przejmuje bo nie ścina opon a jeździłem na większym i trakcja pojazdu nie uległa znaczącemu pogorszeniu. |
No właśnie, dlatego nie ruszam tego, wahacze mam sztywne, opon jakoś bardziej nie ścina od środka, auto się dobrze prowadzi dopóki nie ma bocznego wiatru
Jedynie można sprężyny wymienić na nowego Eibacha lub zwykłe bo tył u mnie mógł by tak z 2 cm pójść do góry i pewnie kąty PK też by się wtedy poprawiły.
ps.
Chyba zdecyduję się na ten zestaw do skrzyni co ma booohal
Zapytam jeszcze raz, czy ktoś walczył z tym problemem ? bo mnie to strasznie irytuje w lecie (ostatni post na tej stronie):
http://forum.mitsumaniaki...=3797&start=765 |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-01-2016, 17:19
|
|
|
No i galant zaczął pechową serię, najpierw w grudniu poszło lusterko bo jakiś cwel w Mazdzie 323F ( kto wie czy nie pod wpływem % ) rozpychał sie na wąskiej drodze i niestety zwiał a dziś rano idę do auta i widzę to
jakiś nocny miszcz parkowania w czymś dużym bo uszkodzenie jest od listwy do powyżej klamki raczej przyjezdny bo u nas pod blokiem nikt nie ma takiego dużego auta. Oczywiście zero informacji.
Naprawiać to czy wymieniać całe drzwi ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-01-2016, 17:23
|
|
|
Wymieniaj drzwi, w kolorze jak kupisz to pozostanie przekrecić srubki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-01-2016, 17:27
|
|
|
robertdg napisał/a: | Wymieniaj drzwi, w kolorze jak kupisz to pozostanie przekrecić srubki |
No nie tylko, drzwi miałem w części wytłumione, inne głośniki, szyba przyciemniona, ahh, brak słów...
Podejdą drzwi od Legnuma ? tam chyba jest mniej kabli we wiązce (Anglik). Jakie jeszcze będą różnice ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-01-2016, 17:32
|
|
|
Podejdą, prosćiej przezbroić drzwi niż oddać do naprawy i liczyć na to, że bedzie to dobrze zrobione a szpachla nie peknie po czasie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-01-2016, 17:49
|
|
|
robertdg napisał/a: | Podejdą, prosćiej przezbroić drzwi niż oddać do naprawy i liczyć na to, że bedzie to dobrze zrobione a szpachla nie peknie po czasie. |
Dzięki Robert. Chyba zamontuję kamerkę za oknem w pokoju... |
|
|
|
 |
|