Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy Outlander ze skrzynia cvt wyje na autostradzie?
Autor Wiadomość
SK666 
Forumowicz


Auto: BYŁ:Outlander III Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 232
Skąd: SK
Wysłany: 13-05-2017, 13:11   

Sannjas napisał/a:
Ożeniłem się na 4 lata :)
- to ogłuchniesz wkrótce :P

tomoman napisał/a:
Mi niedługo rok stuknie i im dłużej jeżdżę, tym bardziej lubię ten samochód. Jak nie będzie się nic działo, to po leasingu zostaje w rodzinie jako drugi samochód


- a Ty Tomoman nie dość, że już zapewne ogłuchłeś to jeszcze zwariowałeś.... chwalić swojego Outlandera.... no wiesz... :D :D :D
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 13-05-2017, 15:21   

SK666 napisał/a:
a Ty Tomoman nie dość, że już zapewne ogłuchłeś to jeszcze zwariowałeś.


Coś w tym jest , im dłużej jeżdzisz tym bardziej się przyzwyczajasz. Dlatego wolę opinie osoby siadającej pierwszy raz do pojazdu i użytkującej go kilka godzin , max dzień . Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz :wink: . Potem jest przyzwyczajenie i tłumaczenie sobie i innym , że "ten typ tak ma " :wink: i to, ze jest inaczej , to cel zamierzony i dla mojego dobra .....
 
 
SK666 
Forumowicz


Auto: BYŁ:Outlander III Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 232
Skąd: SK
Wysłany: 13-05-2017, 20:11   

PiotrKw napisał/a:
SK666 napisał/a:
a Ty Tomoman nie dość, że już zapewne ogłuchłeś to jeszcze zwariowałeś.


Coś w tym jest , im dłużej jeżdzisz tym bardziej się przyzwyczajasz. Dlatego wolę opinie osoby siadającej pierwszy raz do pojazdu i użytkującej go kilka godzin , max dzień . Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz :wink: . Potem jest przyzwyczajenie i tłumaczenie sobie i innym , że "ten typ tak ma " :wink: i to, ze jest inaczej , to cel zamierzony i dla mojego dobra .....


To się nazywa wyrwać z kontekstu. :finga:

Ktoś tu kiedyś już napisał, że dla jednych to aż Outlander a dla innych tylko Outlander...Prawda.
Można go polubić albo trzeba kombinować jak tu zmienić leasing przed terminem. :D
Pisał Rezon, że Outek to jednorazowy skok w bok, - pewnie dla kogoś tak, a dla innego nie.
Mnie odpowiada, nawet jeśli sam siebie oszukuję, to muszę się pochwalić, że robię to całkiem skutecznie. 8)
Ostatnio zmieniony przez SK666 13-05-2017, 21:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Sannjas 
Forumowicz

Auto: O3 2016 2.0 4WD CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 31
Skąd: Gostynin
Wysłany: 13-05-2017, 21:21   

Dywagacje... albo albo... Jest dobrze. I tyle. Się komuś nie podoba to na otomoto wystawić i cześć.

Nie ogłuchłem i jest naprawdę dobrze. Espace IV był głośniejszy zdecydowanie. W trybie ECO po mieście to przyjemność.

/ Można na tym forum jakoś zamykać temat po uzyskaniu satysfakcjonującej odpowiedzi/rozwiązaniu tematu?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 13-09-2017, 08:23   

dla tych co lubią "ciszę" skrzyń CVT - artykuł dotyczy co prawda Toyoty Yaris Hybrid "Hybrydy Toyoty jeżdżą w sposób wyjątkowo irytujący, szczególnie na trasie. Dlaczego? Otóż głośno wyją podczas szybkiego zwiększania prędkości. Taka już uroda bezstopniowej skrzyni. Na zatłoczonych ulicach napęd ten sprawdza się jednak doskonale". Dokładnie to samo pisałem o Outku - dla mnie to huczy, a później przyspiesza. Chyba, że Outek ma jakąś super hiper nowoczesną skrzynię CVT o zupełnie innej konstrukcji, ale jakoś nie słyszałem tego na teście :lol:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Sim1 
Forumowicz

Auto: Outlander 2016
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 50
Skąd: Krk
Wysłany: 16-09-2017, 22:55   

rezon napisał/a:
[...]dla mnie to huczy, a później przyspiesza.[...]

No i tak jest i tak ma być ;) . Sam po prawie 2 latach użytkowania łapię się na tym, że mam wrażenie, że tylko "huczy" ale po strzałce prędkościomierza pnącej się do góry widzę, że przyśpiesza... bo przez lata uczyliśmy się jeździć i zmieniać biegi na słuch i te doświadczenia są o kant d... rozbić przy skrzyni CVT.
Jak ktoś chce klasyczne odgłosy to zamiast jojcyć niech przyśpiesza na ręcznej zmianie... zresztą przyśpieszanie w trasie jest lepiej kontrolowane przy redukcji łopatkami na wstępie i ręcznej zmianie... co kto woli.

Zauważyłem natomiast ostatnio bardzo miłe zjawisko. Jak ruszam ze światłach to często samochód na lewym pasie (bo jeżdżę prawym kulturalnie i bez pośpiechu) rusza i jedzie równo ze mną... aż do zmiany biegu, na chwilę odpada do tyłu, zrównuje się i znowu zmiana biegu i odpada do tyłu. A ja cały czas sobie na równym ciągu przyspieszam bez szarpanek :) .
Pod górkę to wyraźnie widać bo przy zmianie biegów "manuale" wytracają prędkość. Ale to przezabawne uczucie jak się jedzie równo a ktoś obok tak skokami się musi męczyć.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-09-2017, 10:44   

Sim1 napisał/a:
A ja cały czas sobie na równym ciągu przyspieszam bez szarpanek .
to jest duży plus skrzyń CVT, ale z tym odpadaniem manuali to nie przesadzaj. Czasami pokazuję, że manual tak nie zamula i nawet jak zwalnia przy zmianie biegów to jest dużo z przodu :lol: manual wygodny w mieście nie jest, ale oszczędniejszy i z lepszą dynamiką. Gdyby były idealne rozwiązania, to dawno tylko one byłyby montowane.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-09-2017, 12:14   

Tylko, że 99% miłośników manuali nie potrafi nimi jeździć. Zaczynając od szukania biegu gdy pali się zielone a kończąc na zmianie biegu na wyższy gdy silnik osiągnie koszmarne 2.5 tys. obrotów (i nie mówię tu o dieslu). A potem im CVT wyje.
 
 
artisan 
Forumowicz

Auto: był Lancer SB jest O III CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 202
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-09-2017, 13:48   

[/quote] manual wygodny w mieście nie jest, ale oszczędniejszy i z lepszą dynamiką.[/quote]

Jeśli tak to dlaczego Mitsubishi deklaruje, że Outlandery ze skrzynią manualną palą więcej niż z CVT ? (oczywiście dynamika z manualem jest lepsza a konkretnie przyśpieszenie od 0 do 100 km/ha ).
_________________
Blog turystyczny
http://misienarowerze.blogspot.com/

Blog o małej Mitsu Bisi.
http://orzeszekzgabonu.blogspot.com/
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-09-2017, 00:51   

jacekk napisał/a:
Tylko, że 99% miłośników manuali nie potrafi nimi jeździć. Zaczynając od szukania biegu gdy pali się zielone a kończąc na zmianie biegu na wyższy gdy silnik osiągnie koszmarne 2.5 tys. obrotów (i nie mówię tu o dieslu). A potem im CVT wyje.
Dlatego kupiłeś automat? :mrgreen: akurat na co dzień nie ma potrzeby kręcić wyżej benzyny z turbiną do zmiay biegów. max moment jest od 1,5tys. obr. Zresztą nie znam miłośników manuali, co najwyżej racjonalnie wybierających takie czy inne skrzynie.

[ Dodano: 18-09-2017, 00:53 ]
artisan napisał/a:
Jeśli tak to dlaczego Mitsubishi deklaruje, że Outlandery ze skrzynią manualną palą więcej niż z CVT ?
Mitsu odnośnie zużycia paliwa często pisze rzeczy, które nijak się mają do rzeczywistości :lol:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
artisan 
Forumowicz

Auto: był Lancer SB jest O III CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 202
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-09-2017, 08:45   

Z czegoś to jednak wynika. Nie sądzę żeby Mitsu zależało tylko na tym aby w ten sposób przekonać potencjalnego kupca do zakupu automatu. Coś na rzeczy musi być, jednak mało jest tu użytkowników manuali, większość ma jednak CVT i może być trudno zweryfikować to co podaje Mitsubishi.
_________________
Blog turystyczny
http://misienarowerze.blogspot.com/

Blog o małej Mitsu Bisi.
http://orzeszekzgabonu.blogspot.com/
 
 
RedAxe 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 58
Skąd: Klucze
Wysłany: 18-09-2017, 19:00   

Sprawa prosta. Skrzynia jest tylko 5 biegowa. 120km/h to ponad 3 tys. obrotów.
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-09-2017, 19:30   

rezon napisał/a:
Dlatego kupiłeś automat? :mrgreen: akurat na co dzień nie ma potrzeby kręcić wyżej benzyny z turbiną do zmiay biegów. max moment jest od 1,5tys. obr. Zresztą nie znam miłośników manuali, co najwyżej racjonalnie wybierających takie czy inne skrzynie.

AT kupiłem dla wygody. Zwłaszcza w mieście.
Co do zmiany biegów to przyspieszenie zależy od momentu obrotowego na kołach a nie wale korbowym silnika. Przyspieszając biegi należy zmieniać tam gdzie maksymalny moment obrotowy już spada a nie tam gdzie osiąga maksymalną wartość.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-09-2017, 22:20   

Dla wygody w mieście to CVT jest niemal idealna. Do jazdy autostradami niekoniecznie. Zmieniać biegi w manualu należy wtedy, kiedy następuje najmniejszy spadek prędkości obrotowej silnika. Przy maks momencie byłoby to zdecydowanie za wysoko, chyba że kręcimy min. 0-100, to można jeszcze wyżej.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-09-2017, 22:58   

rezon napisał/a:
Dla wygody w mieście to CVT jest niemal idealna. Do jazdy autostradami niekoniecznie. Zmieniać biegi w manualu należy wtedy, kiedy następuje najmniejszy spadek prędkości obrotowej silnika. Przy maks momencie byłoby to zdecydowanie za wysoko, chyba że kręcimy min. 0-100, to można jeszcze wyżej.

Przecież pisałem, że 99% wielbicieli manuala nie pojęcia kiedy biegi zmieniać.
PS: W czym automat przeszkadza na autostradzie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.