Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] oszczedna jazda - co i jak
Autor Wiadomość
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 06-01-2008, 12:39   

Przeczytaj dobrze. Kolega wrzuca dwójkę jak ma na budziku 45 czyli na jedynce kręci go do powyżej 5500 obrotów. Według mnie to sporo za dużo :wink:
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Jurop
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2008, 13:14   

Mugen ale oni mówią o 1.3 a nie o takim jak my mamy czyli 1.6
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2008, 13:29   

ok zle zrozumialem :roll:
 
 
privateer87
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2008, 14:11   

Bastek77 napisał/a:
Na koniec, chciałbym zapytać, skąd pomysł na zmianę marki z Forda na Mitsu jeśli Fordy są takie super?


hehe :) ja wcale nie powiedziałęm ze miałęm forda tylko ze mój brat ma :) miałem okazje nim jechac, auto przyzwoite, nie ma na co narzekac. ale nie zmianiłbym mojego colta na forda :) CAO za bardzo mi sie podoba zeby zamieniac :P
 
 
cleos18
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2008, 15:54   

Szkoda autka na taka jazde ja 2 wrzucam przy 20. A misiek dostaje troszke po cylindrach jak ktos mnie wkurzy np. panowie w BMW co maja silniki 1,8 lub calibry.

..........Prosze o nie opisywanie tego typu "wyścigów" na forum. Edytowane przez: KarolGT.......

Pozdrawiam i mi buierze gazu 9 litrow na 100 :p
Ostatnio zmieniony przez karolgt 06-01-2008, 17:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukaszcolt12345
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2008, 14:12   

Koledzy mam obrotomierz biegi przy tych predkosciach zmieniam dopiero po osiagnieciu temperatury silnika. na zimnym nie przekraczam 2 tys obr. Moim zdaniem ten silnik lubi te obroty bo jezdzac ponizej 4 tys on ma ciezko. Acha jesli ktos uwaza ze fordy fiaty sa super to jest w bledzie!!! Nie lubie tych aut duzo pala a osiagow praktycznie nie maja... Pracuje na warsztacie i naprawiam zawieszenia i co same fordy i fiaty japonczyka to nie pamietam kiedy robilem a fordy min.5 razy dziennie silniki zaolejone nie wspomne o ich pracy pozdrawiam
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 07-01-2008, 15:56   

lukaszcolt12345, jeździsz prawie że na czerwonym polu, odcinka jest jak dobrze pamiętam przy 6250 lub 6750 (poprawcie mnie jak się mylę)? Trochę to niezdrowe dla twojej maszyny.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-01-2008, 16:06   

londolut napisał/a:
lukaszcolt12345, jeździsz prawie że na czerwonym polu, odcinka jest jak dobrze pamiętam przy 6250 lub 6750 (poprawcie mnie jak się mylę)? Trochę to niezdrowe dla twojej maszyny.
Ach tam zaraz niezdrowe. Jak na czas wymienia wszystkie płyny itp. w silniku i osprzęcie to wierz mi, że silniczek gdyby mógł uśmiechał by się i szczerzył pazurki niczym drapieżny kotek :mrgreen:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 07-01-2008, 16:17   

Ale przyznasz, że na dłuższą metę to niemożna tak bo kotek zdechnie :P
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-01-2008, 19:01   

londolut napisał/a:
Ale przyznasz, że na dłuższą metę to niemożna tak bo kotek zdechnie
Moim zdaniem prędzej zdechnie jak będzie jeździł jak emeryt, czyli za wysoki bieg i za niska prędkość.
 
 
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 07-01-2008, 21:15   

Na za wysokich obrotach to kotkowi pikawa wyskoczy :wink: Moim zdaniem najlepiej jest trzymać od 2000 do góra 4000 tyś obrotów, powyżej i poniżej to raczej nie jest zdrowe dla silnika, pozatym w tym przedziale najmniej pali (oczywiście jeśli chodzi o silnik 1,3 , nie wiem jak u pozostałych). Zbyt wysokie obroty powodują większe spalanie oleju swoją drogą.
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2008, 22:01   

Nie mam obrotomierza, ale na oko właśnie w przedziale 2000-4000 tys ten silnik optymalnie pracuje, nie zużywając zbyt dużo paliwa. Jedno co mnie zaskakuje, to to , że przy normalnej jeździe, czyli od czasu do czasu lekki but, pali tyle samo :roll: nawet jak zrobiło się zimniej nie zauważyłem większego zużycia paliwka, to naprawdę dobre silniki, mój poprzedni samochód w takich warunkach palił 40-50% więcej :?
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 07-01-2008, 23:02   

Tomekp napisał/a:
Na za wysokich obrotach to kotkowi pikawa wyskoczy

:) Też mi sie tak wydaje...

Tomekp napisał/a:
2000 do góra 4000 tyś obrotów, powyżej i poniżej to raczej nie jest zdrowe dla silnika, poza tym w tym przedziale najmniej pali

zauważyłem, że na początku jak jeździłem około 1500-2500 palił około 7,9 teraz jeżdżę powyżej 3000 i palę 7 czyli około litra mniej. Znając życie to powyżej 4500 też spalanie idzie do góry.

Tomekp napisał/a:
Zbyt wysokie obroty powodują większe spalanie oleju swoją drogą.

tak, to swoja drogą, ale z moich obserwacji wynika, że Mitsu zaczyna jarać olej dopiero przed czerwonym polem ok. 5000 w zwyż.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-01-2008, 23:24   

londolut napisał/a:
tak, to swoja drogą, ale z moich obserwacji wynika, że Mitsu zaczyna jarać olej dopiero przed czerwonym polem ok. 5000 w zwyż.
No nie wiem koledzy, napewno jak zawsze racja jest po obu stronach :wink: . Tak przy okazji czasami pociągne swojego Colta kilka razy na czerwone pole, zmieniam olej co 15 000 km (półsyntetyk Mobil 1) i pomiędzy wymianami nie pali ani grama oleju.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 08-01-2008, 06:13   

Hugo napisał/a:
pomiędzy wymianami nie pali ani grama oleju.

Może być i tak, to wszystko zależy od jednostki. Ja mam takie doświadczenie bo przez pewien okres czasu właśnie tak jeździłem i po 4 tyg (dużo jeżdżę) musiałem dolać 50tke oleju. Przykład podałem na podstawie eksploatacji mojego silnika :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.