Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamownia - wyniki, spostrzeżenia, porównania.
Autor Wiadomość
lukaszkalb 
Forumowicz

Auto: lancer sportback 1,8 MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2018
Posty: 84
Skąd: Radom
Wysłany: 19-07-2018, 08:12   [CY3A 1.8] Pomiar mocy hamownia

witam
przy przebiegu 53000 km i przed założeniem gazu zrobiłem pomiary na hamowni wyszło 146KM benzyna i 140KM na LPG a teraz po przejechaniu 10000 znów kolejny pomiar i niestety spadek mocy 139KM na benzynie i 136 KM na LPG, moment obrotowy też spadł o około 10NM, czy ktoś robił taki eksperyment z pomiarami mocy i czym może być spowodowany taki spadek mocy?
lancer sportback z 2009, 1,8 MIVEC
_________________
mitsubishi lancer sportback 1,8 MIVEC LPG 2009
opel vectra C 1,9 120 8V 2004
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-07-2018, 10:04   

Temperatura powietrza, wilgotność, stan filtra powietrza, rozgrzanie silnika i skrzyni, ciśnienie w kołach identyczne?
 
 
lukaszkalb 
Forumowicz

Auto: lancer sportback 1,8 MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2018
Posty: 84
Skąd: Radom
Wysłany: 22-07-2018, 14:19   

zauwazyłem spadek mocy więc wymieniłem świece, filtr powietrza i przy okazji też olej i filtr bo się zbliżał termin wymiany, poprawa nieznaczna. rozgrzanie silnika takie samo ciśnienie też poprawne i pierwszy pomiar robiony na zimówkach a teraz na letnich pomiar rano temperatura podobna wiec nie to.
_________________
mitsubishi lancer sportback 1,8 MIVEC LPG 2009
opel vectra C 1,9 120 8V 2004
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 22-07-2018, 21:33   

lukaszkalb, Z tego co mi kiedyś powiedziano, to różnica około 5% przy takich mocach między pomiarami jest normalna (zwłaszcza tak odległych w czasie), wynika z błędów pomiarowych samej hamowni, wilgotności, gęstości powietrza itp., itd. Nawet robiący 2 pomiary jeden za drugim dadzą różne wyniki, bo na drugim silnik był już bardziej rozgrzany.
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-07-2018, 07:50   

Witam Łukasz,
jaka jest dokładność hamowni?
 
 
lukaszkalb 
Forumowicz

Auto: lancer sportback 1,8 MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2018
Posty: 84
Skąd: Radom
Wysłany: 24-07-2018, 13:03   

tego nie wiem i oni tez mi nie potrafią powiedzieć, ale sądzisz że mógł być aż tak duży bład pomiaru
_________________
mitsubishi lancer sportback 1,8 MIVEC LPG 2009
opel vectra C 1,9 120 8V 2004
 
 
Lipson-L1 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 95
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 24-07-2018, 21:50   

lukaszkalb napisał/a:
przy przebiegu 53000 km i przed założeniem gazu zrobiłem pomiary na hamowni wyszło 146KM benzyna i 140KM na LPG a teraz po przejechaniu 10000 znów kolejny pomiar i niestety spadek mocy 139KM na benzynie i 136 KM na LPG, moment obrotowy też spadł o około 10NM, czy ktoś robił taki eksperyment z pomiarami mocy i czym może być spowodowany taki spadek mocy?

Jeśli przejechałeś 10000 km na LPG to mogła wystąpić korekta luzu zaworowego (in minus). Pomiary luzu przed montażem LPG i po przebiegu z LPG podanym przez Ciebie mogłyby dużo wyjaśnić.
 
 
 
lukaszkalb 
Forumowicz

Auto: lancer sportback 1,8 MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2018
Posty: 84
Skąd: Radom
Wysłany: 25-07-2018, 08:55   

nio też obstawiam że mnie niedługo czeka regulacja zaworów ;( ale żadnych objawów nie ma, no chyba ze po czym poznac ze to już czas??
_________________
mitsubishi lancer sportback 1,8 MIVEC LPG 2009
opel vectra C 1,9 120 8V 2004
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-07-2018, 09:32   

Wydaje mi się, że sama kontrola luzów jest prosta, wystarczy chyba ściągnąć osłonę... Bo jak już objawy będą to już będzie trochę za późno....
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-07-2018, 16:29   

Ja tam zjeździłem 170kkm na LPG i pół zaworu nie zregulowałem.
Nie znam dokładnie w jaki sposób działa sterowanie silnikiem, ale moja osobista teoria mówi, że jak jeździsz mulasto, to algorytm sterowania silnikiem nie pozwala wykorzystać pełnej mocy silnika.
Co do dokładności pomiarów hamowni - ciężko mi jest to powiedzieć, bo nie mam ani wiedzy ani doświadczenia.
Z marszu strzelę, że +-2% wartości "mierzonej" oraz 2% zakresu pomiarowego (dla pomiaru momentu obrotowego).
 
 
Lipson-L1 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 95
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 25-07-2018, 21:55   

RalfPi napisał/a:
Ja tam zjeździłem 170kkm na LPG i pół zaworu nie zregulowałem.

Kolego mam wielką prośbę, jeśli robisz wpis nt. LPG i regulacji zaworów to poinformuj nieświadomych, że masz głowicę wzmocnioną pod LPG i Ciebie regulacja nic nie powinna interesować bo ktoś nie doczyta wszystkich postów i olewając regularną kontrolę i regulację narobi bigosu w silniku bo wyczytał że RalfPi zrobił 170kkm i nic nie regulował.
 
 
 
Mitsu_Gawlo 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 68
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-07-2018, 15:36   

lukaszkalb napisał/a:
zrobiłem pomiary na hamowni wyszło 146KM benzyna i 140KM na LPG a teraz po przejechaniu 10000 znów kolejny pomiar i niestety spadek mocy 139KM na benzynie i 136 KM na LPG, moment obrotowy też spadł o około 10NM

Niestety ja też doświadczyłem spadku mocy, nawet bez zakładania LPG:



Pomiar oznaczony jako Run 2 jest pierwszy chronologicznie 08.04.2016 (ale ten czas szybko leci)
Pomiar oznaczony jako Run 1 jest późniejszy ok. 23.08.2017
:cry:
Nie wiem z czego to wynika
_________________
Samochód marzeń: kup i zrób


 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-07-2018, 16:29   

Lipson-L1 napisał/a:
RalfPi napisał/a:
Ja tam zjeździłem 170kkm na LPG i pół zaworu nie zregulowałem.

Kolego mam wielką prośbę, jeśli robisz wpis nt. LPG i regulacji zaworów to poinformuj nieświadomych, że masz głowicę wzmocnioną pod LPG i Ciebie regulacja nic nie powinna interesować bo ktoś nie doczyta wszystkich postów i olewając regularną kontrolę i regulację narobi bigosu w silniku bo wyczytał że RalfPi zrobił 170kkm i nic nie regulował.

Racja - ale jak widać jakaś fama krąży w Internecie, że Lancer zły, bo gniazda siadają - z ręką na sercu - ilu z Nas zregulowało luzy?

Mitsu-Gawlo - jaka jest dokładność tej hamowni?
 
 
Lipson-L1 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 95
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 26-07-2018, 22:56   

RalfPi napisał/a:
Racja - ale jak widać jakaś fama krąży w Internecie, że Lancer zły, bo gniazda siadają - z ręką na sercu - ilu z Nas zregulowało luzy?

Pisałem o moim przypadku http://forum.mitsumaniaki...1455409#1455409
Skończyło się szlifem szklanek po 35 kkm na LPG
 
 
 
Mitsu_Gawlo 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 68
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-07-2018, 09:00   

RalfPi napisał/a:
Mitsu-Gawlo - jaka jest dokładność tej hamowni?

Parametrów hamowni nie znam.
Pytałem o komentarz, technika. Nie umiał wytłumaczyć. Raczej przesłanie było, że się czepiam. Różnice zawsze są i tyle.
Ciekawe jest to, że w pierwszym pomiarze miałem standardowy filtr a w drugim K&N, ale mam nadzieję że to nie to. Niestety zapomniałem wziąć z sobą filtr standardowy przy drugim pomiarze.

Różnicę upatruję w tym, że może silnik nie był dostatecznie rozgrzany i były różne warunki atmosferyczne.
Nawet jak jeżdżę sam, to widzę, że przy 3900 obrotach czasem czuć lekkie kopnięcie (czemu odpowiada lekki wzrost przebiegu momentu na wykresie - wybrzuszenie) a czasem tego nie czuć.
Wydaję mi się, że zależy to od temperatury
_________________
Samochód marzeń: kup i zrób


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.