Hamownia - wyniki, spostrzeżenia, porównania. |
Autor |
Wiadomość |
lukaszkalb
Forumowicz
Auto: lancer sportback 1,8 MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 84 Skąd: Radom
|
Wysłany: 19-07-2018, 08:12 [CY3A 1.8] Pomiar mocy hamownia
|
|
|
witam
przy przebiegu 53000 km i przed założeniem gazu zrobiłem pomiary na hamowni wyszło 146KM benzyna i 140KM na LPG a teraz po przejechaniu 10000 znów kolejny pomiar i niestety spadek mocy 139KM na benzynie i 136 KM na LPG, moment obrotowy też spadł o około 10NM, czy ktoś robił taki eksperyment z pomiarami mocy i czym może być spowodowany taki spadek mocy?
lancer sportback z 2009, 1,8 MIVEC |
_________________ mitsubishi lancer sportback 1,8 MIVEC LPG 2009
opel vectra C 1,9 120 8V 2004 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-07-2018, 10:04
|
|
|
Temperatura powietrza, wilgotność, stan filtra powietrza, rozgrzanie silnika i skrzyni, ciśnienie w kołach identyczne? |
|
|
|
 |
lukaszkalb
Forumowicz
Auto: lancer sportback 1,8 MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 84 Skąd: Radom
|
Wysłany: 22-07-2018, 14:19
|
|
|
zauwazyłem spadek mocy więc wymieniłem świece, filtr powietrza i przy okazji też olej i filtr bo się zbliżał termin wymiany, poprawa nieznaczna. rozgrzanie silnika takie samo ciśnienie też poprawne i pierwszy pomiar robiony na zimówkach a teraz na letnich pomiar rano temperatura podobna wiec nie to. |
_________________ mitsubishi lancer sportback 1,8 MIVEC LPG 2009
opel vectra C 1,9 120 8V 2004 |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 22-07-2018, 21:33
|
|
|
lukaszkalb, Z tego co mi kiedyś powiedziano, to różnica około 5% przy takich mocach między pomiarami jest normalna (zwłaszcza tak odległych w czasie), wynika z błędów pomiarowych samej hamowni, wilgotności, gęstości powietrza itp., itd. Nawet robiący 2 pomiary jeden za drugim dadzą różne wyniki, bo na drugim silnik był już bardziej rozgrzany. |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23-07-2018, 07:50
|
|
|
Witam Łukasz,
jaka jest dokładność hamowni? |
|
|
|
 |
lukaszkalb
Forumowicz
Auto: lancer sportback 1,8 MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 84 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24-07-2018, 13:03
|
|
|
tego nie wiem i oni tez mi nie potrafią powiedzieć, ale sądzisz że mógł być aż tak duży bład pomiaru |
_________________ mitsubishi lancer sportback 1,8 MIVEC LPG 2009
opel vectra C 1,9 120 8V 2004 |
|
|
|
 |
Lipson-L1
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Gru 2012 Posty: 95 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 24-07-2018, 21:50
|
|
|
lukaszkalb napisał/a: | przy przebiegu 53000 km i przed założeniem gazu zrobiłem pomiary na hamowni wyszło 146KM benzyna i 140KM na LPG a teraz po przejechaniu 10000 znów kolejny pomiar i niestety spadek mocy 139KM na benzynie i 136 KM na LPG, moment obrotowy też spadł o około 10NM, czy ktoś robił taki eksperyment z pomiarami mocy i czym może być spowodowany taki spadek mocy? |
Jeśli przejechałeś 10000 km na LPG to mogła wystąpić korekta luzu zaworowego (in minus). Pomiary luzu przed montażem LPG i po przebiegu z LPG podanym przez Ciebie mogłyby dużo wyjaśnić. |
|
|
|
 |
lukaszkalb
Forumowicz
Auto: lancer sportback 1,8 MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 84 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-07-2018, 08:55
|
|
|
nio też obstawiam że mnie niedługo czeka regulacja zaworów ;( ale żadnych objawów nie ma, no chyba ze po czym poznac ze to już czas?? |
_________________ mitsubishi lancer sportback 1,8 MIVEC LPG 2009
opel vectra C 1,9 120 8V 2004 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-07-2018, 09:32
|
|
|
Wydaje mi się, że sama kontrola luzów jest prosta, wystarczy chyba ściągnąć osłonę... Bo jak już objawy będą to już będzie trochę za późno.... |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-07-2018, 16:29
|
|
|
Ja tam zjeździłem 170kkm na LPG i pół zaworu nie zregulowałem.
Nie znam dokładnie w jaki sposób działa sterowanie silnikiem, ale moja osobista teoria mówi, że jak jeździsz mulasto, to algorytm sterowania silnikiem nie pozwala wykorzystać pełnej mocy silnika.
Co do dokładności pomiarów hamowni - ciężko mi jest to powiedzieć, bo nie mam ani wiedzy ani doświadczenia.
Z marszu strzelę, że +-2% wartości "mierzonej" oraz 2% zakresu pomiarowego (dla pomiaru momentu obrotowego). |
|
|
|
 |
Lipson-L1
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Gru 2012 Posty: 95 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 25-07-2018, 21:55
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Ja tam zjeździłem 170kkm na LPG i pół zaworu nie zregulowałem. |
Kolego mam wielką prośbę, jeśli robisz wpis nt. LPG i regulacji zaworów to poinformuj nieświadomych, że masz głowicę wzmocnioną pod LPG i Ciebie regulacja nic nie powinna interesować bo ktoś nie doczyta wszystkich postów i olewając regularną kontrolę i regulację narobi bigosu w silniku bo wyczytał że RalfPi zrobił 170kkm i nic nie regulował. |
|
|
|
 |
Mitsu_Gawlo
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 68 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-07-2018, 15:36
|
|
|
lukaszkalb napisał/a: | zrobiłem pomiary na hamowni wyszło 146KM benzyna i 140KM na LPG a teraz po przejechaniu 10000 znów kolejny pomiar i niestety spadek mocy 139KM na benzynie i 136 KM na LPG, moment obrotowy też spadł o około 10NM |
Niestety ja też doświadczyłem spadku mocy, nawet bez zakładania LPG:
Pomiar oznaczony jako Run 2 jest pierwszy chronologicznie 08.04.2016 (ale ten czas szybko leci)
Pomiar oznaczony jako Run 1 jest późniejszy ok. 23.08.2017
Nie wiem z czego to wynika |
_________________ Samochód marzeń: kup i zrób

 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-07-2018, 16:29
|
|
|
Lipson-L1 napisał/a: | RalfPi napisał/a: | Ja tam zjeździłem 170kkm na LPG i pół zaworu nie zregulowałem. |
Kolego mam wielką prośbę, jeśli robisz wpis nt. LPG i regulacji zaworów to poinformuj nieświadomych, że masz głowicę wzmocnioną pod LPG i Ciebie regulacja nic nie powinna interesować bo ktoś nie doczyta wszystkich postów i olewając regularną kontrolę i regulację narobi bigosu w silniku bo wyczytał że RalfPi zrobił 170kkm i nic nie regulował. |
Racja - ale jak widać jakaś fama krąży w Internecie, że Lancer zły, bo gniazda siadają - z ręką na sercu - ilu z Nas zregulowało luzy?
Mitsu-Gawlo - jaka jest dokładność tej hamowni? |
|
|
|
 |
Lipson-L1
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Gru 2012 Posty: 95 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 26-07-2018, 22:56
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Racja - ale jak widać jakaś fama krąży w Internecie, że Lancer zły, bo gniazda siadają - z ręką na sercu - ilu z Nas zregulowało luzy? |
Pisałem o moim przypadku http://forum.mitsumaniaki...1455409#1455409
Skończyło się szlifem szklanek po 35 kkm na LPG |
|
|
|
 |
Mitsu_Gawlo
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 68 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-07-2018, 09:00
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Mitsu-Gawlo - jaka jest dokładność tej hamowni? |
Parametrów hamowni nie znam.
Pytałem o komentarz, technika. Nie umiał wytłumaczyć. Raczej przesłanie było, że się czepiam. Różnice zawsze są i tyle.
Ciekawe jest to, że w pierwszym pomiarze miałem standardowy filtr a w drugim K&N, ale mam nadzieję że to nie to. Niestety zapomniałem wziąć z sobą filtr standardowy przy drugim pomiarze.
Różnicę upatruję w tym, że może silnik nie był dostatecznie rozgrzany i były różne warunki atmosferyczne.
Nawet jak jeżdżę sam, to widzę, że przy 3900 obrotach czasem czuć lekkie kopnięcie (czemu odpowiada lekki wzrost przebiegu momentu na wykresie - wybrzuszenie) a czasem tego nie czuć.
Wydaję mi się, że zależy to od temperatury |
_________________ Samochód marzeń: kup i zrób

 |
|
|
|
 |
|