Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PB95 czy PB98
Autor Wiadomość
zulu
[Usunięty]

Wysłany: 07-12-2006, 23:45   

sla napisał/a:
nie wiemy co lejemy do baków

zgadza się!
na poparcie podaję link do australijskiego shella gdzie jak byk stoi ze 100 oktanowy VPowerRacing zawiera 5% etanolu (w przeciwieństwie do poczciwego VPower 98, na którym mi się super jeździ, a na VPR wcale nie lepiej, a może nawet gorzej):
klik
A może by tak spytać naszych BP, Neste, Shell, Statoil a skład i specyfikacje paliwa?
Życzę powodzenia, może się komuś uda (w co wątpię). A swoją drogą czemu jako konsumenci nie mamy wyegzekwować prawa do takich informacji?
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 08-12-2006, 08:24   

zulu napisał/a:
A może by tak spytać naszych BP, Neste, Shell, Statoil a skład i specyfikacje paliwa?

Kiedyś wysłałem zapytanie do BP i NESTE. Jak myślisz która z firm odpowiedziała :?:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24332
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-12-2006, 08:48   

JCH napisał/a:
zulu napisał/a:
A może by tak spytać naszych BP, Neste, Shell, Statoil a skład i specyfikacje paliwa?

Kiedyś wysłałem zapytanie do BP i NESTE. Jak myślisz która z firm odpowiedziała :?:


BP? :)
Ja pytałem kiedyś na Statoil - nie znali składu, ale wprost powiedzieli, że paliwo mają (tym razem) z Lotosa. Nawet chcieli pokazać dokumenty.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 08-12-2006, 12:11   

Krzyzak napisał/a:
JCH napisał/a:
zulu napisał/a:
A może by tak spytać naszych BP, Neste, Shell, Statoil a skład i specyfikacje paliwa?

Kiedyś wysłałem zapytanie do BP i NESTE. Jak myślisz która z firm odpowiedziała :?:


BP? :)

Niestety nie. Zdziwiony pewnie będziesz ale odpowiedziało NESTE. :D
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2006, 18:12   

sla napisał/a:
Mniejsze spalanie na benzynie, którą teoretycznie jest 98, świadczy tylko o tym ,że nie wiemy co lejemy do baków. Jeżeli będziemy tankowali benzynę spełniającą wszystkie normy zawsze mniej spalimy na 95.


Nie znam sie na fachowych terminach ale na szkoleniach mówiono nam że 98 ma więcej oktanów dzięki czemu w miarę inteligentny silnik pobierze jej mniej niż 95 aby wytworzyć taką samą, bądż lepszą moc.
Oczywiście mówimy o samochodach. które rozróżnią jakie paliwo mu wlaliśmy.
 
 
tommi
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2006, 20:00   

też obstawiałem NESTE :)

może dlatego że tam tankuje i jakos dobrze mi sie na tym jeździ w porównaniu z innymi stacjami :)
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-12-2006, 21:36   

Ficu865 napisał/a:


Nie znam sie na fachowych terminach ale na szkoleniach mówiono nam że 98 ma więcej oktanów dzięki czemu w miarę inteligentny silnik pobierze jej mniej niż 95 aby wytworzyć taką samą, bądż lepszą moc.
Moc a spalanie to dwie różne sprawy.Silnik pali mniej wtedy gdy benzyna ma większe wartości energetyczne, a te posiada 95.
 
 
zulu
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2006, 22:08   

O dziwo Shell daje się ciągnąć za język. Zdam relację jak zakończe wymianę ciekawych maili dot. oznaczeń produktów, specyfikacji, siarki, etanolu, itd. Padło na Shell, ale dotyczy to pewno i Statoill i BP i Neste i innych na rynku.

Przy okazji podaję link do ciekawej strony o zdatności silników do używania mieszanek paliwowych z 5% i 10% etanolu.
Etanol?
Wynika z tego zestawienia, że nasze miśki już od dawna mogą nawet 10% spirita spalać, w przeciwieństwie do niektórych modeli znanych marek, np. Audi, Ford, itd.
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2006, 09:55   

sla napisał/a:
benzyna ma większe wartości energetyczne, a te posiada 95.


Jesteś pewien??? Co rozumiesz przez wartości energetyczne? Przecież to nie Isostar...
gdyby tak było to paliwo rakietowe miałoby 95 oktanów... :roll:
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-12-2006, 12:48   

Ficu865 napisał/a:

gdyby tak było to paliwo rakietowe miałoby 95 oktanów... :roll:

O ile się nie mylę to w samochodach nie ma silników rakietowych, ale idąc twoim tokiem rozumowania konie powinno się poić 98 zamiast karmić owsem. Wartość energetyczna to jest ilość energii dostarczana w czasie spalania, wiedza ta jest dostępna na poziomie szkoły podstawowej. Co prawda jestem tylko lekarzem, ale dzięki temu mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że goglowanie nie boli, ale może przyczynić sie do rozwoju intelektualnego i poszerzenia wiedzy.Gorąco zachecam.
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2006, 13:05   

Jeśłi tak dobrze badasz ludzi jak znasz się na paliwach to spoko... :roll:

"Według koncernu paliwa BP Ultimate spalają się lepiej i dokładniej od paliw standardowych, wyzwalając przy tym większą ilość energii (zaznaczyłem żebyś nie przeoczył). Umożliwia to przejechanie znacznie większej ilości kilometrów na tej samej ilości paliwa"

źródło

Nie muszę googlpwać żeby wiedzieć podstawowe informacje. Dla mnie to logiczne. Im więcej oktanów tym większa moc. Może zacznij tankować owies do swojego auta...
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-12-2006, 13:23   

Po pierwsze piszemy o normalnych paliwach a nie o uszlachetnionych i tylko takie możemy porównywać żeby miało to sens.. Po drugie gdy piszesz o BP Ultimate to na jej mniejsze ewentualnie spalanie nie ma wpływu ilość oktan tylko dodane uszlachetniacze. Po trzecie jeżeli dla Ciebie jest logiczne , że im więcej oktanów tym większa moc to świetnie, bo tego nikt nie neguje, ale jeżeli umiesz czytać ze zrozumieniem to my tutaj piszemy o spalaniu a nie o mocy. Cieszę się, że nie musisz goglować aby mieć podstawowe informacje, ale w dzisiejszym świecie to troszkę za mało i warto je mieć w wersji trochę rozbudowanej.
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2006, 13:37   

sla napisał/a:
ilość oktan tylko dodane uszlachetniacze


Człowieku co za herezje wypisujesz??? Ilość oktan zależy od sposobu obróbki paliwa a nie od dodanych jakichś chemikaliów czy innych dodatków.
sla napisał/a:
my tutaj piszemy o spalaniu a nie o mocy.

Temat brzmi pb 95 czy pb98

Powiedz mi proszę po co są wprowadzone paliwa które mają 98 oktanów? dla picu?
A paliwa lotnicze dlaczego mają duuuużo więcej oktanów? żeby wytworzyć większą moc.

Nie chodzi mi tutaj o to że nie ma nic lepszego jak 98 na orlenie tylko o to co napisałeś że pb95 wytworzy więcej energii od 98.
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-12-2006, 14:03   

Widzę, że jednak nie umiesz czytac ze zrozumieniem, albo zacietrzewienie to uniemożliwia. Ja nie napisałem, że ilość oktan zależy od uszlachetniaczy, tylko,że ilość oktan w paliwie o którym piszesz nie ma wpływu na spalanie tylko wpływ na to mają dodane uszlachetniacze.Żeby było dla Ciebie zrozumiałe- W paliwie Ultimate na ewentualne mniejsze spalanie główny wpływ mają dodane uszlachetniacze a nie ilość oktan.Paliwa 98 wprowadzono po to aby podnieść kulturę pracy silnika a nie obniżyć spalanie. Jeżeli znasz jakieś języki obce to jest na ten temat dosyc dużo dostępnej literatury. Ty nie rozumiesz nawet po polsku, dlatego nie widzę sensu aby dawać odsyłacze do stron zagranicznych. Może jakiś bardziej cierpliwy forumowicz wytłumaczy Ci zależności między ilością oktan a spalaniem. Moc a spalanie to dwie różne sprawy.
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2006, 14:07   

sla napisał/a:
Ja nie napisałem, że ilość oktan zależy od uszlachetniaczy, tylko,że ilość oktan w paliwie o którym piszesz nie ma wpływu na spalanie tylko wpływ na to mają dodane uszlachetniacze


No fakt nie zrozumiałem o co Ci chodziło

Widze że już się pogubiłeś o czym rozmawiamy.
"Nie chodzi mi tutaj o to że nie ma nic lepszego jak 98 na orlenie tylko o to co napisałeś że pb95 wytworzy więcej energii od 98."

Dalej nie dociera?

[ Dodano: 09-12-2006, 14:10 ]
sla napisał/a:
Ty nie rozumiesz nawet po polsku, dlatego nie widzę sensu aby dawać odsyłacze do stron zagranicznych.


Jeśli chcesz mnie obrazić musisz się bardziej postarać :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.