 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 05-04-2006, 15:29 |
Spalanie Colta |
Autor |
Wiadomość |
r_oman73 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2006, 11:58
|
|
|
Witam
bosseq....
Zasada jest prosta ...silnik o mniejszej pojemnosci np ,1.3 zawsze będzie palił relatywnie więcej niż 1.6 biorąc oczywiście pod uwagę osiagi a ekonomia jest nieubłagana.
Mam kolegę który ma corsę 1.4 pali mu jak cholera [ 10 l ] to tak normallka. jeżdził do mechaników wymieniał co sie dało i nic.....pojechał na serwis opla....gość podłączył kompa kazał mu jechać .....i co po jeżdzie stwierdził ....te auta tak palą ....hahahahhaha....zapłacił 30 zł .
Moim skromnym zdaniem powinieneś zmienić sposób jazdy a także pomysleć o zmianie auta na większy silnik np 1.6 [ jesli oczywiście przywiązujesz wagę do osiągów]
poza tym piszesz że
Cytat: | Wymieniłem wszystkie filtry, świece mają niecały roczek, olej ma 15 tysięcy, zazwyczaj jeżdże sam albo w dwie osoby, a auto pali autentycznie 10 - 10,5 /100 po mieście. |
olej powino wymieniać się co 10 tyś. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 08-04-2006, 12:01
|
|
|
A świece to sie wymienia co określony przebieg a nie co określony czas... |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
bosseq [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2006, 01:46
|
|
|
ROMEL napisał/a: | Wniosek taki - i pewny na bank... masz cos skopane i to nieżle... stawiam na którąś z sond-lambda, albo przepustnica zawalona syfem postaci sadzowej ... |
to najprawdopodobniejsza przyczyna.
r_oman73 napisał/a: | Zasada jest prosta ...silnik o mniejszej pojemnosci np ,1.3 zawsze będzie palił relatywnie więcej niż 1.6 |
Porównuje swój samochód do rówieśników z tym samym silnikiem i mój niestety pali za dużo.
r_oman73 napisał/a: | Moim skromnym zdaniem powinieneś zmienić sposób jazdy |
zaproponuj mi w takim razie styl jazdy. Mówiłem przecież. Tak jak bym jeździł ekonomicznie w innym samochodzie, a dla mojego to jest wtedy katastrofa w spalaniu. Jeżdże dynamicznie, agresywnie i mi spalanie spada o conajmniej litr/100 w dół. To jest dziwne Powinno być chyba odwrotnie. Ja nie chce jakiś specjalnych osiągów, ja chce, żeby on normalnie jeździł jak inne. Pojechałem do serwisu misia przed piasecznem to mi za podpięcie komputera krzykneli 70 zł, stwierdziłem, że jak dowiem się że wszystko ok to ich tam udusze na miejscu. Ale chyba nie mam wyjścia, chyba że znacie jakiegoś gościa w 100licy co ma kompa do misiów. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-04-2006, 19:31
|
|
|
bosseq napisał/a: | olej ma 15 tysięcy |
- już dawno powinien być zmieniony |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2006, 20:20
|
|
|
A do tego serwisu (Mitcar) to Ty lepiej nie jedź... |
|
|
|
 |
bosseq [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2006, 20:27
|
|
|
jak mówicie żeby zmienić olej to zmienie. Ale to mi w spalaniu nie pomorze. No napewno nie zamierzam tam jechać, tylko powiedz mi drogi kolego gdzie mamy w zasięgu ręki jakiegoś taniego i dobrego magika co mi zbada misia komputerowo? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2006, 20:40
|
|
|
Nie mam pojęcia, kto blisko ma komputer do kontroli Mitsubishi. A co do spalania i stylu jazdy. Moja normalna jazda po Wawie - spalanie: 8,5-9,5, emeryt-style: 7,0. Warszawa jest miastem bardzo specyficznym do jazdy: korki, ostre przyspieszanie i hamowanie, duże prędkości. A znam takiego, który Miśkiem CJ0 poniżej 10l/100 po Wawie nie schodzi .
Coś mi jeszcze przyszło do głowy w temacie oleju. Mój Miś przez krótki czas (ok. 1,5 miesiąca) był zalany olejem mineralnym. Potem powrócił na półsyntetyk, ale zaczął też duże ilości paliwa żłopać - nawet w trasie ciężko było zejśc poniżej 8 litrów. Znajomy polecił mi specyfik o nazwie Motor Life, który dodałem do oleju. Po zmianie oleju spalanie spadło drastycznie - w trasie średnio 6 litrów, a przy spokojnej jeździe nawet ciut powyżej 5. |
|
|
|
 |
bosseq [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2006, 23:22
|
|
|
kurde, dzisiaj obliczylem ze wymienialem olej niecaly rok temu, ale tez obliczylem ze to bylo jakies ponad 20 tysięcy temu :/ Musze chyba biegusiem wymienić olej. Już kupiłem syntetyka. Bo wcześniej dałem pół syntetyka bo nie wiedziałem co wlewał poprzednik. Mógł dać minerał. Jutro zamierzam zmienić olej wieczorkiem i filtr. |
|
|
|
 |
r_oman73 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2006, 23:34
|
|
|
Witam
20 tyś ?? nie wymieniany olej ? gdzie Ty spałeś?
a tak poważnie jeśli sie coś orientuje w temacie aut to wydaje mi się że NIE POWINNO wymieniać sie oleju z ..... np" mineralny na pół-syntetyk lub pół-syntetyk na syntetyk. Można to robic na odwrót , chodzi tu o gęstość i nie jest zalecane takie postepoanie.
Uważam też ze nie powinno to mieć wpłyu na spalanie . |
|
|
|
 |
bosseq [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2006, 03:00
|
|
|
hehe, no faktycznie troszke sie drzemnołem z tym olejem . To mój drugi samochód. W pierwszym przez rok to ja nie wyjeździłem 5 tysięcy. A tym nawet nie wiem kiedy zleciało te 20tysi. Wogóle to ja nim już zrobiłem 30 tysi od kąd go kupiłem, a mam go dopiero rok. Po mieście ze spalaniem 10/100 to traktować należy jako wyczyn, że jeszcze nie zbankrutowałem
Jak wymieniałem na początku olej to sie właśnie dowiedziałem, że prawilnie powinien być syntetyk, ale nie wiadomo co lał poprzednik więc trzeba przepłukać go półsyntetykiem i zobaczyć czy będzie kopcił, jak nie kopci to wlać mu przy następnym cyklu syntetyka. Nie wiem czy ma to swoje odbicie w spalaniu, ale jak tak to było by super.
pozdro. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-04-2006, 09:27
|
|
|
Pamiętaj że półsyntetyk jest tylko w 30% syntetyczny. Po wymianie na fullsyntetyk możesz wypłukać wszelkie nagary i wtedy właśnie zacznie palić olej. To co mówisz może się zgadzać, ale miałeś pojeździć 500km i wymienić na syntetyk, a nie 20000km. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
bosseq [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2006, 22:04
|
|
|
30000km - troszke się przespało. Powiedz mi coś o tym paleniu oleju? Bo jeżeli troche mi go wyleci rurą wydechową to jeszcze pół biedy, doleje sie i będzie gicior, ale jeśli ma to zaszkodzić mojemu silnikowi to wole wrócić na półsyntetyk. Wlewałem mu Castrola półsyntetyka, teraz dostałem od mojego szamana polecenie żeby wlać mu Castrloa RSa full syntetyka. Dobrze zrobie, a jak nie to co radzicie ? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
bosseq [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2006, 10:51
|
|
|
już po frytkach. Wlałem Castrola RS - full suntetyk i dałem mu filtr z zaworkiem, zobaczymy jak się będzie zachowywał. Jeżdże na nim już 4 dzień i narazie spisuje się dobrze, zobaczymy później. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 12-05-2006, 23:01
|
|
|
wracając do spalania: polecam http://www.spritmonitor.de/
jak chcecie zobaczyc jak to wygląda 'klik' na dystrybutor w moim podpisie |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
|
|