Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: cns80
11-02-2009, 14:57
[MSS ALL] Refleksje na temat mss
Autor Wiadomość
niutiger
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2007, 12:00   

cns80 napisał/a:
No to odświeżę troszkę temat:
Zamierzam zmienić autko i jednym z typów jest Sejsik. W związku z tym mam troszkę pytań:
1. Czy dobrze mi się wydaje że przeszedł jakiś lifting ? Kiedy to było ? Czy coś przy okazji poprawiono (światła, trzeszczenie)?
2. Jakie silniki polecacie ?
3. Czy autko dobrze znosi gaz (rozważam między 1,6+LPG, a 1,9DiD) ?
4. Jak wyglądają koszta części eksploatacyjnych ?
5. Jaka jest dynamika i zużycie paliwa w poszczególnych wersjach silnikowych ?

Bardzo proszę o opinie :)


1. W 2002 gdzieś około połowy roku przyszedł lifting. Trochę inny przód, światła tył, wygląd wnętrza. Światła poprawiono ale i tak nie wystarczająco.
2. Ja mam 1.6 ale bez LPG. Jestem zadowolony z osiągów jak i ze spalania (7 w trasie, 8,5 w korkach w mieście). Mam już 165kkm - 2002 rok po liftingu. Masz do wyboru jeszcze 1.3 (jak będziesz cisnął to spalanie będzie jak w 1.6), dizla Renault i rzadkiego 1.8 GDI.
3. Przykro mi ale tu nie pomogę.
4. Znośnie pod warunkiem, że nie w ASO. Jak znajdziesz dobry warsztat to nie ma tragedii.
5. Co do 1.6 spalanie masz wyżej. Dynamika dla mnie jest wystarczająca choć optymalnie byłoby tak około 120 KM, bo z 4 osobami i bagażem czasem brakuje mocy.

Generalnie ja jestem zadowolony
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 29-06-2007, 13:32   

Ad.1. Niewątpliwie trzeszczą plastiki. A zimie poniżej -10 nawet bardzo. Uchylone przednie szyby tłuczą.
Ad.2. Polecam DID. Jeżeli ceny paliwa będą takie jak teraz (różnica między PB a ON) to zyskasz. Chyba że gaz?
Ad.3. LPG mają m.in. stefan, arek69 - nie narzekali z tego co pamiętam
Ad.4. W razie czego służę skanem faktury albo spisem tego co kupowałem + cen przeglądów
Ad.5. Spalanie masz w moim podpisie. Jak to zwykle bywa zależy od wielu czynników. Dynamika mnie też wystarcza.

Jeśli lubisz kręcić auto na wyższe obroty to wybieraj 1.6 i ewentualnie zagazuj a jeśli wolisz spokój, płynność, chcesz wykorzystać elastyczność silnika to DID.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 29-06-2007, 22:24   

to i ja swoje 3gr.:

1. Facelifting był faktycznie w 2002 roku. Nabrał agresywnego wygladu mordki (obecnie jeżdżące auta), dostal nowe światełka z tyłu, zmieniono tylne bębny na tarcze, inne kolory kokpitu i tapicerki. W 2004 był kolejny lifting ale to już naprawde drobnostki, zmieniono zegary i tapicerkę, więcej nie rzuciło mi sie w oczy. Czy ze spraw mechanicznych cos poprawiono, nie wiem... Co do świateł to nie są najlepsze ale mozna to poprawić praktycznie bez większych kosztów. Trzeszczenie.. hmmm, 5 lat i nie słyszałem, jak pragnę podskoczyć. Zdarza mu się potrzaskiwac na wyboistych drogach, z reguły jest to tylne zawieszenie, a konkretnie linka ręcznego w gumowych obejmach. Co do trzeszczących plastików to nie zauważyłem. Być może jestem nieczuły na to :)

2. Lubię jeździć dynamicznie, 1.6 w zupełnosci wystarcza, jesli chodzi o benzynę. Chociaz byli tacy co szarżowali didolkiem (kierowca spejsa o wdzięcznej nazwie "Dramat" :) ). IMHO 1.3 jest raczej dla kobiet :)

3. Ze słyszenia: ludzie nie narzekają, ponoć GDI 1.8 ma jakies opory przed gazem, chyba coś z wtryskiem?

4. Części u ludzi znanych z forum w niektórych przypadkach tańsze niż innych marek. W ASO nie narzekam. W moim ASO ceny sa porównywalne do tych pozaserwisowych.

5. Najoszczędniejszy to oczywiście 1.3 i DIDolek, przy czym mam wątpliwosci, czy przy dynamicznej jeździe DIDolek nie jest łakomy. Co do 1.6 to dynamika jest zadawalająca, oczywiście dużo zależy od tego, czym wcześniej jeździłeś.

Pozdrawiam

PS. Jak mawia mój mechanik: "Jak dbasz o samochód, tak on dba o Ciebie i Twoją kieszeń" :)
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
Smoczka
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2007, 14:51   Od siebie o Didolku

Ad.1 - napisano już tyle, że nie będę udawała, że wiem, ale te po 2002 r. są wg mnie ładniejsze. Plastiki trochę trzeszczą, ale jak na moje wrażliwe ucho - nie przeszkadzają. Szyby przednie klekoczą po otwarciu, ale po co je otwierać jeśli jest klima? Bardzo zadowolona jestem z radia z odtwarzaczem CD, głównie dlatego, że samo szuka mojej ulubionej Trójki. Z klapki od radia niestety odłazi paskudnie farba i nie mam pojęcia, jak to sensownie zamaskować. Przy wilgotnej pogodzie "wiesza" się komputerek, ale wystaczy poprostu zatrzymać się na chwilkę i wyłączyć silnik i wszystko wraca do normy.
Ad.2 - jeżdżę Didolkiem i jestem baaaaardzo zadowolona - dynamimki jak dla mnie dość, a do flegmatycznych kierowców nie należę, spalanie - 5,0 - 5,5l/100, a przy tym taniej niż na benzynie
Ad.3 - nie pomogę, bo nie wiem.
Ad.4 - przeglądy robię w ASO i porównania nie mam - ostatni przegląd przy 150 tys. - ok. 900PLN
Ad.5 - j.w.

A tak przy okazji:
Moominek napisał/a:
Co do świateł to nie są najlepsze ale mozna to poprawić praktycznie bez większych kosztów.

Jak można? :|
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 30-06-2007, 15:50   

Poprawa polega na małym manewrze z ustawieniem świateł, kiedyś już opisywałem ale nie mogę teraz znaleźć, zatem noch ein mal ;)
1. Podjeżdżamy pod jakąś ścianę (2-3m od), przed ktrą mamy w miare równą (poziomą) nawierzchnię,
2. Włączamy mijania, przełacznik wysokości świateł w pozycji 1
3. Na ścianie odrysowujemy granice światła i cienia,
4. Przełącznik w pozycję 2, swiatelka opadają, a my wracamy do poprzedniej pozycji ale regulując wysokość tą specjalną śrubką przy reflektorach do regulacji wysokości,
5. Przełącznik przestawiamy w pozycje 1 i światełka już świecą wyżej, nie wiem dlaczego ale z fabryki wychodzą z mocno opuszczonymi,
6. Ostatni etap to zakup lepszych żarówek. idealnie jest przy tych +50% niestety zywotność ich jest dużo krótsza. Najlepszy efekt uzyskaem przy Philips GT150 lub GT130.

Po tych operacjach (wbrew pozorom 10min roboty) misiek świeci jak należy :) a z przeciwka nie migają, na przeglądzie technicznym się nie czepiają, a ja widze to co powinienem :) Dla uściślenia, zdecydowalem się na te manewry po tym, jak za późno zobaczyłem sarne na poboczu :?
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
Smoczka
[Usunięty]

Wysłany: 01-07-2007, 11:31   Dzięki

Dzięki. :)
Jadę szukać równej ściany, bo w garażu mam zastawioną barachłem wszelkim.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 04-07-2007, 07:54   

niutiger, Moominek, będziecie na najbliższym spocie w Warszawie ? Chciałbym wasze miśki zaprezentować narzeczonej.


Zastanawiam się nad 1,6 lub 1.9 DiD, ale zastanawia mnie 1,8 GDi. Otórz dziwna jest dla mnie utrata wartości przez tą wersję. Strasznie leci w dół.

Co do silników to mam mieszane odczucia.
Niby pół życia jeździłem dieslami, ale teraz jeżdżę benzynką :) . Niby diesel mniej pali i ON jest tańszy, ale cały czas dążą do zrównania cen z Pb, a wtedy oszczędność nie będzie znacząca. Dodatkowo diesel w mieście się męczy.
Natomiast benzynka jest droższa i autko więcej pali. Można założyć gaz, ale słyszałem że podobno tylko sekwencyjny, a to podwyższa cenę zakupu. Z gazem mam raczej pozytywne doświadczenia (jeśli się nie robi byle najtaniej to jest ok).
GDi podobno nie znosi gazu, a zresztą ten silnik jest jakiś taki wydumany.

Proszę o zweryfikowanie moich informacji :mrgreen: i podpowiedź w kwestii wyboru.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
niutiger
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 09:22   

cns80 napisał/a:
niutiger, Moominek, będziecie na najbliższym spocie w Warszawie ? Chciałbym wasze miśki zaprezentować narzeczonej.


Sorka ale nie znalazłem info kiedy jest spot w Wawie. Jak możesz to daj znać to się określę.


cns80 napisał/a:

Zastanawiam się nad 1,6 lub 1.9 DiD, ale zastanawia mnie 1,8 GDi. Otórz dziwna jest dla mnie utrata wartości przez tą wersję. Strasznie leci w dół.


Ja ze swojej strony mogę 1.6 polecić. Z opinii o DiD wynika, że też jest godny polecenia.
Co do 1.8 GDI to mój szef miał przez 5 lat Carisme 2002 1.8 GDI i sprawowała się rewelacyjnie. Oczywiście wszystkie przeglądy były robione w terminie i żadnych oszczędności przy wymianach eksploatacyjnych nie było. Spora różnica mocy między 1.8 GDI a 1.6. Między 1.9 DiD a 1.8 GDI pewnie już tego tak nie odczujesz.

cns80 napisał/a:

GDi podobno nie znosi gazu, a zresztą ten silnik jest jakiś taki wydumany.


Bez przesady z tym wydumaniem. Technologia ma już parę ładnych lat. O gazie do GDI nie ma mowy, tzn wszystko można zrobić ale nie ma to sensu. Z resztą po wpisaniu w wyszukiwarce LPG i GDI odnajdziesz wątek dogłębnie to wyjaśniający.

Moim zdaniem jeśli nie robisz 25kkm - 30kkm rocznie to LPG nie ma sensu. Oczywiście zależy jeszcze na ile chcesz ten samochód kupić. Co do instalacji to na tym nie ma co oszczędzać - tylko sekwencja. Oszczędzi Ci to wielu problemów.

A wybór jak zwykle należy do Ciebie :)
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 04-07-2007, 11:52   

niutiger napisał/a:
Moim zdaniem jeśli nie robisz 25kkm - 30kkm rocznie to LPG nie ma sensu. Oczywiście zależy jeszcze na ile chcesz ten samochód kupić. Co do instalacji to na tym nie ma co oszczędzać - tylko sekwencja. Oszczędzi Ci to wielu problemów.

No więc robię około 12-15 tysięcy rocznie na miśku i tyleż samo na nissanie narzeczonej (tu mam LPG :D ), więc gaz by się przydał, ale cena OMVL sekwencyjnego mnie dobija, a inego badziewia się boję :( .

niutiger napisał/a:
Sorka ale nie znalazłem info kiedy jest spot w Wawie. Jak możesz to daj znać to się określę.

Spocik jest jutro w od 19.00 w Cafe 66. Więcej info tutaj:
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=8717



A co powiecie o wydajności klimy w MSS, bo przejrzałem forum i widzę że to interesujący temat.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
AniołekM 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.6 COMFORT 2003/2004
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 150
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 04-07-2007, 14:52   

Ja jestem zadowolony z wydajności mojej klimy w MSSie .
_________________
MSS 1.6 Comfort 2003
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 04-07-2007, 14:57   

A ja już kocham twojego MSS'a po tych fotkach, które dostałem :) . Dla mnie najrealniejszy jest termin "wiosna 2008" (ja zdążę nazbierać kasy, a ty opuścisz cenę, bo bedzie o rok starszy :mrgreen: ). A tak na serio to bardzo mi się podoba stan twojego autka.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 04-07-2007, 20:58   

cns80 niestety nie będę na spocie :( wybieram się praktycznie za każdym razem i wybrać się nie mogeę... może dlatego, że rzadko bywam teraz w stolicy i z reguły zostaje w domu z dzieciarnią...
Co do silniczków to nutiger wyczerpał chyba wszystkie informacje. Jedynie co moge dodać, to to, że z mojego doświadczenia diesle wcale nie musza palić mniej niż benzynka.. nie wiem czemu pod moja noga pala jak smoki :)
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
AniołekM 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.6 COMFORT 2003/2004
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 150
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 04-07-2007, 21:43   

Wiadomo co do ceny to na wiosnę 2008 to będzie inna czyli niższa bo realnia rynkowe rozumiem a nie jestem handlarzem komisowym. Jeżeli będę go trzymał do wiosny to możliwe że się zgadamy do transakcji. Ale szczegóły to już na PW i mailach.
_________________
MSS 1.6 Comfort 2003
 
 
niutiger
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2007, 11:04   

cns80 napisał/a:
niutiger, Moominek, będziecie na najbliższym spocie w Warszawie ? Chciałbym wasze miśki zaprezentować narzeczonej.


Ja też niestety się nie wybiorę. Z podobnych powodów co Moominek - też mieszkam w Legionowie a że żona teraz w stanie błogosławionym to po pracy prosto do domku.

Pozdrawiam,
 
 
smorak
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2007, 19:34   

Tak czytam o wadach miśka i włos mi się jeży. W moim 1.3 '99 nic nie trzeszczy, szyby nie dzwonią, hamulce prawie wyrywają zęby a światła nie gorsze niż w innych kompaktach. Najechane ma 125kkm ale jest po lekkich miejskich i parkingowych przejściach. Wydaje mi się że są to raczej dolegliwości poliftingowe bo głównie oni mają taki problemy. Co do spalania 1,3 to wieczne korki w centrum W-wy z włączoną kimatyzacją zaspokaja 7 litrami Pb. Zgrzeszyłbym gdybym narzekał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.