Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mkm
16-08-2009, 16:15
[CK1A 1.3] Zakladac gaz?
Autor Wiadomość
Obywatel 
Forumowicz


Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 232
Skąd: Słupsk
Wysłany: 06-04-2012, 18:05   

bastek1 napisał/a:
zimą w te mrozy to rozgrzewał się przez 5 km (5 min). takze, jesli masz krótkie podjazdy (kilka km) to zima będziesz jeździł na Pb


A czy nie można by z tą temperaturą trochę zjechać w dół :roll: ? Do pracy rzeczywiście mam rzut beretem - nieco ponad 3 km.
_________________
Był Lancer 1.3 '98 CK1A
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 06-04-2012, 21:42   

Można , kolega ma za wysoko ustawioną i tyle.
Dobrze zestrojona instalka przełącza w lato po 300m a w zimie po 1km.
Jak nie wyrabiasz na Pb to zakładaj i sie nie przejmuj. Wstaw STAGA 400+ lub LPGTecha , wtryski Hannah i parownik Alaskę lub coś podobnego.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-04-2012, 22:30   

kolega ma tak jak chciał :) na lato mam na 32*, zimą 36*, teraz na próbę 38* było. za m-c jadę na regulację, to obniżę sobie
raz- 3 km to 30 min pieszku, 10 min rowerem.
dwa - mam almerkę 1,4 z 96 roku. na Pb do 10l nie dochodziłem... 8-9 l w mieście było
załozyłęm gaz, jak zacząąłem do pracy za miasto jeździć.
żeby gaz się zwrócił, trzeba przejechać 20-30.000 na gazie. ile jeździsz km rocznie? żeby się nie okazało,że zwróci Ci się za 3 lata a wtedy sprzedaż samochód, bo do pełnoletności dojdzie....
może rozważ II generację - tańsza, dobrze ustwiona też działą, tam przełaczasz kiedy chcesz, a nawet powiem więcej - w polonezie, naszym I samochodzie na LPG padła pompa paliwa - i zapalaliśmy na LPG - poldek kilka lat benzyny nie widział, nic się nie działo
lub - zmiana stylu jazdy - z 11 na 8 l to jakieś 18 zł mniej na 100 km. a w lpg - z 11x6=66zł, zejdziesz na 14x3=42zł, czyli 24 zł. róznica 6zł - potrzeba ponad 40.000 km, żeby się zwróciło
włacz jakiś kalkulator np. http://www.autocentrum.pl...kalkulator-lpg/

droższy przegląd rejestracyjny, przeglądy gazowe (100-150zł każdy), częśceij świece do zmainy
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
Obywatel 
Forumowicz


Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 232
Skąd: Słupsk
Wysłany: 06-04-2012, 23:47   

Ja jestem w stanie zmienić styl jazdy - do momentu kiedy mi ktoś nie podniesie ciśnienia. Wtedy jest pedał w podłogę a później... to już mi nie zależy. Taką mam naturę, że lubię przydusić a ecodriving doprowadza mnie do szału. Po prostu lubię deptać po gazie wtedy kiedy mam na to ochotę. Są momenty gdy jeżdżę spokojnie, ale wystarczy chwila a Lancerek zamykałby obrotomierz - gdyby go miał oczywiście :mrgreen:

Rocznie robię wszystkiego 10-12 tys. km - 70% po mieście, z czego znaczna część przebiegu na krótkich odcinkach na zimnym silniku.

Ale i tak sądzę, ze na LPG bym zaoszczędził. Czy te przeglądy gazowe robi się niezależnie i w innym miejscu niż normalne badania okresowe? A świece, przewody i olej to o ile częściej trzeba wymieniać?
_________________
Był Lancer 1.3 '98 CK1A
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 07-04-2012, 00:12   

Obywatel, szczypiesz sie z tym swoim silnikiem jakbys przynajmniej miał ostatni egzemplarz na świecie lub prototyp małolitrażowego EVO. :mrgreen:
Zakładaj spokojnie. Dopilnuj tylko, żeby gaziarz był zorientowany w swojej pracy, bo to jest w sumie najważniejsze.
Większośc problemów z gazem wynika z niewiedzy instalatorów.
Jak sie zdecydujesz na zakład to napisz co Ci proponują, a koledzy Ci ocenia komponenty i powiedzą na czym można, a na czym nie można oszczędzać. :wink:
 
 
Obywatel 
Forumowicz


Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 232
Skąd: Słupsk
Wysłany: 07-04-2012, 02:10   

mkm napisał/a:
Jak sie zdecydujesz na zakład to napisz co Ci proponują, a koledzy Ci ocenia komponenty i powiedzą na czym można, a na czym nie można oszczędzać.

OK, tak też chyba zrobię.

Dzięki za porady.

[ Dodano: 07-04-2012, 10:24 ]
A jaki powinienem przygotować budżet, żeby mieć instalację z - nazwijmy to - średniej wyższej półki i nie mieć problemów z samochodem?

Czy ewentualnie ktoś doświadczony w gazowaniu japończyków mógłby wypisać najlepszy zestaw do tego auta :?:
_________________
Był Lancer 1.3 '98 CK1A
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-04-2012, 10:28   

Obywatel, silnik do Twojego samochodu kosztuje ok. 400 zł, więc spokojnie :wink:
bastek1 napisał/a:
zapalaliśmy na LPG - poldek kilka lat benzyny nie widział, nic się nie działo
U mnie w domu jest Daihatsu Feroza 1.6 16V z 1993 r., gaz II generacji, od 2005 r. odpalana TYLKO na LPG (od początku nie chodziła na benzynie), nawet przy -30 st. C odpala na dotyk. Żadnych problemów. Spala średnio 10 l/100 km (miasto/trasa/las) :wink:
 
 
Obywatel 
Forumowicz


Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 232
Skąd: Słupsk
Wysłany: 07-04-2012, 10:51   

Ja wiem, że to nie jest jakieś super wartościowe auto i silnik :wink: ale z drugiej strony jest bezproblemowy i ma najechane dopiero 90 tys. km. A że ponad wszystko cenię sobie święty spokój z samochodem, to też i wolę dołożyć do lepszej instalacji i nie mieć problemów. Większość fachowców poleca jednak do tego silnika IV generację. II generacja to prehistoria, strzały i problemy. Wolę więc cywilizowaną instalację, która nie będzie powodować problemów.
_________________
Był Lancer 1.3 '98 CK1A
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-04-2012, 11:02   

Obywatel napisał/a:
II generacja to prehistoria, strzały i problemy
Możliwe, jednak nigdy nie przekonałem się o tym :wink:
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-04-2012, 12:12   

Sekwencja wymaga więcej serwisowania niż II generacji, co kilkadziesiąt tysięcy trzeba czyścić lub wymieniać wtryskiwacze. W autach z jednopunktowym wtryskiem lub w autach w których jest wytrzymały przepływomierz lub bardzo tani można spokojnie zakładać II generacji. Zresztą jeśli auto właściwie się eksploatuje na lpg to na pewno nie strzeli. Mnie jednak gazownik namówił na sekwencję LPGTecha, była droższa o 400zł a tyle średnio kosztuje przepływomierz do mojej wersji :)
Temperaturę przełączania mam ustawioną na 30 stopni, na gaz przełącza się po przejechaniu około 1km.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.