Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
przebiegi na LPG
Autor Wiadomość
sliwek2face 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-05-2013, 11:13   

RalfPi napisał/a:
Główne wady:
-mniej miejsca w bagażniku

No właśnie da się jakoś przymocować zapasówke czy wozicie luzem?
To jest akurat najmniejszy problem ale tak z ciekawości pytam

RalfPi napisał/a:
-więcej "zabawy" - przeglądy techniczne co rok, po 10 latach (chyba) wymiana butli, częstsze tankowania, przeglądy gazowe (100zł - ja jeżdżę co 15kkm)


Co do przeglądów to zrozumiałe, butla i tankowanie również. Właśnie ten przegląd to osobny u gaziarza nie ten roczny?

RalfPi napisał/a:
-możliwa konieczność regulacji luzów (w sumie chyba właśnie tylko Bastek te luzy regulował).)

Co ile sprawdzać te luzy?50K km wystarczy? Częściej rzadziej?

RalfPi napisał/a:
Główne zalety:
-ekonomia
PS Gdyby nie opcja LPG w Lancerze, to bym dziś KIĄ śmigał.

No właśnie i to mnie przekonuje miesięcznie robię około 2-3k km więc przypuszczam ze się będzie opłacać.

A filtry co jaki czas wymieniać i które?

Jak by czytał to ktoś z Wrocławia będę wdzięcz za polecenie dobrego mechanika który zna się na miśkach i pewnego gaziarza
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-05-2013, 11:27   

sliwek2face - tak zbiorczo:
1) Przeglądy techniczne samochodu - co rok
2) Przeglądy instalacji gazowej - jak kto woli(kumpel wymienia filtry wtedy jak go komp powiadomi - co jakiś czas podpina Laptopa do instalacji - ja robię co 15kkm (wymiana dwóch czy trzech filtrów( takich cylinderkach/puszkach,wlacach są filtry), pomiar spalin, sprawdzenie szczelności), Ojciec co 50kkm (Szwagier też ) i jakieś tam kłopoty mieli. (zabawa zajmuje z dojazdem 40min i kosztuje coś koło 100zł).
3) Dojazdówkę woziłem luzem - obecnie wcale (ale mam jakiś pokrowiec+prześcieradło w kufrze, co by nie brudził się samochód i jak coś się przewozi, to też bezpieczniej). A czy da się przymocować.. Pewno się da ;)
4) Luzy nie pamiętam - chyba co 50kkm (może w książce serwisowej jest napisane).
Powodzenia i pozdrowienia!

PS Więcej info jest w temacie Lancer a LPG :)
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
d506405 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 19
Skąd: Głogów
Wysłany: 06-05-2013, 23:54   

więc jestem nowy. przebiegu mam 32k w tym 1200 na lpg - instalacja Lovato smart z szybkimi wtryskiwaczami.
ogólnie przed regulacją spisywał się idealnie. przy prędkości 140 delikatne szarpanie ale to wina uregulowania. lubryfikacja benzynową 2% powyżej 3tys obrotów 10% benzyny w mieszance. silnik bez dostosowania.
piszcie co myślicie o tym ;)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-05-2013, 07:07   

Te dotryski benzyny nie są potrzebne, na dobrze ustawionej instalce nic z silnikiem się nie stanie. Jeśli jednak założyli Ci za słaby reduktor, to w ten sposób mogli się ratować przed zbyt ubogą mieszanką.
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-05-2013, 09:09   

Przemek, jak byłem na ostatniej regulacji, to w BRC teraz też daja takie coś w standardzie - dotrysk benzyny. ma to niby nie być kwestia słabego reduktora, ale poprawy osiagów na wysokich obrotach.
d506405, napisz jak bedziesz miał za 12.000 na lpg i późeij dalej :)
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
d506405 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 19
Skąd: Głogów
Wysłany: 07-05-2013, 09:14   

za moment regulacja. a coś muszę robić silniku przez cały czas używania instalacji lpg? jakieś ustawiania? rozumiem olej wymieniać ale coś jeszcze?
 
 
sliwek2face 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-05-2013, 05:56   

przeczytaj dwie strony wstecz. zadałem podobne pytanie
 
 
Drone 
Nowy Forumowicz
Agresja: 0

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-05-2013, 16:50   

sliwek2face napisał/a:
RalfPi napisał/a:
Główne wady:
-mniej miejsca w bagażniku

No właśnie da się jakoś przymocować zapasówke czy wozicie luzem?
To jest akurat najmniejszy problem ale tak z ciekawości pytam


Ja nie wożę w ogóle zapasu.
Mam tylko łatkę w spraju.

W ubezpieczeniu mam dodatek Assistance. W razie złapania gumy (tak, że łatka nie da rady) wzywam pomoc drogową i mnie holują do wulkanizacji. Nie tracę przy tym zniżek.

Innymi autami na gaz też jeździłem bez zapasu i bez takiego pakietu.
Należy sobie zadać pytanie, kiedy ostatnio Ci rozerwało oponę? ;) Bo tylko w takim przypadku łatka nie da rady.


Co do upierdliwości LPG, to ja mam tylko jeden czynnik, bardzo uprzykrzający życie.
Jest to tankowanie.
Ma to dwa aspekty. Raz że 2x częściej niż na benzynie, a dwa że czekasz na obsługę. A obsługa:
- jest w WC
- wydaje hotdogi/robi coś innego

Dodatkowo jest zazwyczaj jeden dystrybutor i jest zastawiony przez kogoś innego co tankował paliwo.....i ten ktoś zamawia hotdogi.

Na małych stacjach z LPG tego problemu nie ma, ale jest inny. Brak mozliwości płacenia kartą. Tylko gotówka.


Inne rzeczy z LPG są dla mnie pomijalne i traktuję jako folklor ;)
_________________
nadpis
 
 
jaca87 
Forumowicz


Auto: Lancer sportback 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 130
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10-05-2013, 11:51   

Witam,

Pytanie kieruje do osób znających się na rzeczy bo ja w kwestii instalacji gazowych jestem zielony mam dwie propozycje od cenionych w okolicy gazowników.

Którą uważacie za lepszą ?

Mitsubishi Lancer Sportback 2008 1.8 143 km

1)

- Stag Qbox (nowość – zastępuje Stag 4 Plus, dalece większy potencjał)

- Reduktor Magic III

- Wtryski: pojedyncze Hana 2000

- Wielozawór i wlew paliwa: Tomasetto

- Zbiornik: Bormech, toroidalny

- Węże gazowe i wodne Parker

- Rurki fazy ciekłej Faro

- Armatura Gomet

- filtry: ZWM Czaja


Cena: 2900 PLN, gwarancja: 3 lata bez limitu kilometrów, lub 100.000 km bez limitu czasu.

2

zestaw stag 300 premium, wtryskiwacze hana 2001, do tego
reduktor ac stag i wlew pod klapką

całość 3000 złotych

Co myślicie ? Który lepszy ?

A wyceny i konkretne przykłady przydadzą się dla potomnych :)
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 10-05-2013, 13:32   

witaj ja odpisze ci tylko z mojego doświadczenia użytkowałem instalacje gazowa stag 300
przez 6 lat i po sprzedaży galanta mój funfel dalej na nim jedzi. samochód użytkowałem w Angli a instalacje zakładałem w Starym Saczu u Pana którego w okolicy nazywają Dr. Gaz- chodziło mi o dobrze zamontowana instalacje bo wywoziłem samochód do angli gdzie nie mogłem liczyć na servis w razie w, wiec wybrałem polecany warsztat do montażu i polecaną tam instalacje + dobre wtryski,

A wiec jeżeli chodzi o instalacje to komputer jest ważny ale -

ja myślę ze najważniejsze w tym wszystkim jest to by wtryski były najlepsze, montaż równie ważny, częste wymiany filtrów (ważna sprawa) odpowiedni kaloryczny niezanieczyszczony gaz (ja miałem przez 5 lat super angielski gaz)
tankowanie zawsze do pełna i co jakis czas trasy na paliwie.
Przez 5 lat prócz wymiany filtrów miałem tylko 2 regulacje,

Galancik dalej jeździ na gazie i ma się dobrze wiec instalacja gaz. zrobiona wtedy na tamtych podzespołach i w tamtym garażu można powiedzieć strzał w 10
(oszczędności bardzo duże i ekologia !:)
_________________
pablo diablo
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-05-2013, 14:01   

Z reduktorami Reduktor Magic dużo osób ma problemy, często się rozszczelniają i puszczają gaz do układu chłodzenia.
 
 
jaca87 
Forumowicz


Auto: Lancer sportback 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 130
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10-05-2013, 14:09   

plecho1 napisał/a:
Z reduktorami Reduktor Magic dużo osób ma problemy, często się rozszczelniają i puszczają gaz do układu chłodzenia.


A jaki jest polecany zamiast tego ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-05-2013, 17:30   

KME Silver, KME Tur, AC R01, chociaż z tym ostatnim też czasem bywają problemy ze stabilnością ciśnienia.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-05-2013, 17:41   

czy może ktoś to wrzucić do tematu: "Lancer a LPG?"

http://forum.mitsumaniaki...37991&start=720
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-12-2014, 07:49   

stary temat przypomnę
dopiszcie coś nowego
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.