Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pożegnałem się z Outkiem....
Autor Wiadomość
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 12-09-2014, 18:44   

krzychu napisał/a:
Jakieś oznaczenie, lata w których występował i modele? Sprawdzę sobie z ciekawości.
bodajże do 2004r. występował zwykły wolnossący 2.0, zastąpiony później przez FSI - też wolnossący.Chyba do 2012 były w Skodach silniki BSE - 1.6, do 2005 AKL. prymitywne, ale i pancerne. przeloty 400kkm nie stanowiły problemów. Miały bardzo ładny dół, ale kręcenie ich pow. 4 tys. to już wyraźnie było słyszalne. :wink:
regon napisał/a:
bo jakoś nie przeszkadzało mi wchodzenie na wysokie obroty (a lubię to)
jak ktoś lubi, to mu nie przeszkadza ;) Jak bardzo potrzebuję to pociągnę do odcięcia i nie mam obaw. na co dzień jednak rzadko korzystam z obrotów pow. 4tys. Tylko jak przesiadam się do wolnossaka Suzuki to muszę, żeby jakoś przyspieszał. Za to kulturę pracy benzyniak Suzuki to ma jednak wyższą niż TSI VW
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-09-2014, 15:17   

rezon napisał/a:
bodajże do 2004r. występował zwykły wolnossący 2.0


Pobieżnie przeglądnąłem.
2.0 8V - AZM (115KM) - opinie: "ogólnie to toczy się niż jedzie", "spala mi 1l na 1000km oleju - podobno lubią olej"... Do tego nisko moc maksymalna więc faktycznie komuś przyzwyczajonego do diesla w sam raz. Dla mnie katastrofa. Ten 2.0 MIVEC czy 4G63 to 2 razy lepsze silniki.
2.0 20V ALT (130KM) - opinie lepsze, ale niestety nie znalazłem wykresu. A ilość egzemplarzy można policzyć na jednej ręce więc jakiś niszowy silnik.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 13-09-2014, 20:58   

krzychu napisał/a:
Ten 2.0 MIVEC czy 4G63 to 2 razy lepsze silniki.
czym tą "dwukrotnie wyższą lepszość" mierzysz? Bo ja o żadnym nie napiszę, że jest 2 razy od czegoś lepszy. Na pewno lepiej ciągnie od dołu niż 2.0 Mitsu - bo o tym była mowa. Na pewno VW ma niższą kulturę pracy - o czym sam pisałem. Na pewno VW ma w ASO znacznie niższe ceny części zamiennych. Jednym bierze olej, innym nie bierze - ale nie zdarzyło mnie się w japońskiej benzynie aby brały olej, a w silnikach VW i owszem. Ale biorąc wszystko pod uwagę dalej nie widzę uzasadnienia do napisania "2 razy lepszy" czy gorszy.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-09-2014, 10:38   

rezon napisał/a:
Na pewno lepiej ciągnie od dołu niż 2.0 Mitsu - bo o tym była mowa.


Jeździłeś tym 2.0 4J11? On przy 1500 obrotów ma ~150Nm. A przy 2000 obrotów ma ponad 170 czyli tyle ile ten opisywany przez Ciebie 2.0 8V - AZM ma maksymalnie przy 3500. Nie wiem na jakiej podstawie wysnuwasz wnioski, że ten silnik VW lepiej Ciągnie od dołu. Bo wykres momentu w Mitsubishi 2.0 4J11 jest moim zdaniem idealny. Ciągnie spokojnie o 1000 obrotów (125Nm), a ponad 150Nm ma od 1500 do 6500 obrotów. Elastyczny nie dusi go na niskich ani na wysokich obrotach. Bardzo dopracowana i przemyślana jednostka.

rezon napisał/a:
nie widzę uzasadnienia do napisania "2 razy lepszy" czy gorszy.


No cóż skrót myślowy, dla mnie po prostu ten 2.0 MIVEC pod każdym względem jest lepszy.

Pomału rozmyślam nad zmianą samochodu. Chciałbym właśnie coś z 4B11 albo 4J11. Tylko szkoda, że w Europie jest tylko w Outlanderze. Pewnie się skończy na jakimś sprowadzanym Lancerze lub ASX-ie z USA właśnie z tym silnikiem, a jak się trafi to z 2,4 MIVEC.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 15-09-2014, 08:41   

krzychu napisał/a:
Jeździłeś tym 2.0 4J11?
jeśli był montowany w Outlanderze - to jeździłem. Nie jedzie, jak mu się nie nadepnie i nie pociągnie do 4k. Papier to nie wszystko jeśli chodzi o Nm i KM. Ciekawsze są dane w s 80-120 na V biegu - ale tych nie udało mnie się znaleźć. Moje wrażenie z jazdy tym 2.0 są dokładnie takie same jak z Autocentrum.pl - "Najsłabszą wersję benzynową lepiej sobie odpuścić i zainteresować się czymś ciekawszym." - to znalazłem szukając danych o przyspieszeniu :) z innej strony "Żeby się nim rozpędzić, w miarę sprawnie trzeba kręcić silnik na wysokie obroty, co nie wszystkim przypadnie do gustu". Jak widać to nie tylko moje wrażenia. Takie same miałem w Hondzie CRV czy Suzuki SX4. Przy 100 redukcja do 4 i jedziemy, bez redukcji czekamy na reakcję samochodu. 2.0VW zachowywał się zupełnie inaczej, chociaż demonem przyspieszeń też bym go nie nazwał.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-09-2014, 08:46   

rezon - jak masz większy stosunek mocy/momentu do masy to zawsze wrażenie będzie lepsze (i mniejsza potrzeba kręcenia). W tym segmencie dużo ludzi jest tez nauczonych jazdy dieslami. Komentarze mnie nie dziwią. Ale to, że ten 2.0 MIVEC to bardzo elastyczna to niezaprzeczalny fakt. A, że trochę za mały to Outlandera to już inna sprawa.
 
 
wronke 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2.2D 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: CH
Wysłany: 26-03-2015, 22:05   

po prawie 8 latach pozegnalem sie wczoraj z O2 2.2 Diesel
194 000km
tylko drobne usterki, nawet nie pamietam jakie
nigdy mnie nie zawiodl! bezcenne! w gorach i na sniegu 4x4 genialny
od 190k zaczynal rozrzad halasowac - pewnie bylby predzej czy pozniej do wymiany

z forum mozna czerpac wiadrami i za te 7.5 roku wszystkim dziekuje!
Pawel
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 27-03-2015, 12:07   

Tak z ciekawości na co teraz padł wybór??
 
 
DJ Fazi 
Mitsumaniak
Fan bulwarówek


Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 439
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-05-2017, 17:03   

Ja też niestety musiałem pożegnać się z Outkiem po 7 latach i tylko 57k przebiegu.
Auto służyło jako pojazd rodzinny i do sporadycznych wyjazdów. Trafiony w prawy bok przez kierującą innym suv-em wymuszającym z podporządkowanej. Szkoda całkowita, ale da się zrobić.
Auto bardzo bezpieczne i wygodne. W porównaniu do auta które mam teraz jako zastępcze widzę wiele pozytywnych cech jakie ma Outlander. Przed wszystkim widoczność (lusterka i okna) wydajna klima, prowadzenie tłumienie drgań itp.
W związku że moja sytuacja zawodo-życiowa się zmieniła na razie nie planuję innego auta.
_________________
glonojad rulezz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.