Check engine |
Autor |
Wiadomość |
Jakub Z
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 5 Skąd: Reszel
|
Wysłany: 06-05-2012, 23:27
|
|
|
Wielkie dzięki, jeśli to czujnik wałka rozrządu to znaczy że być może niedługo koniec mojego horroru. Możliwe, że ten czujnik uszkodził się przy wymianie rozrządu. Jeśli chodzi o świece, to prowadzą do nich dwa przewody. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24378 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-05-2012, 06:21
|
|
|
Jakub Z napisał/a: | Możliwe, że ten czujnik uszkodził się przy wymianie rozrządu. | nie - jest po drugiej stronie niż rozrząd; on pada dość często; chętnie przygarnę ten zepsuty - celem testów czy można go naprawić |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-05-2012, 15:17
|
|
|
Jakub Z napisał/a: | Możliwe, że ten czujnik uszkodził się przy wymianie rozrządu.... |
Jeżeli masz Carismę 1 generacji, to uszkodzenie tego czujnika w 90% spowodowane jest wymianą paska rozrządu. Niewłożenie tulejki trzymającej kabel czujnika w rowek obudowy, powoduje przetarcie kabla paskiem rozrządu. Po liftingu czujnik wraz z kablem został zatopiony w obudowie rozrządu, na zewnątrz wystaje tylko wtyczka i problem nie występuje.
edit:Mowa o Camshaft position sensor (nr2), a ja myślałem o tym crankangle sensor (nr1). Tyle, że obydwu tych czujników dotyczy błąd -23
edit2: Podane błędy to:
24 - sensor prędkościomierza,
53 - chyba źle odczytany (53 to świece żarowe w dieslu)
54 - immobiliser |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24378 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-05-2012, 22:23
|
|
|
wichura1 napisał/a: | uszkodzenie tego czujnika w 90% spowodowane jest wymianą paska rozrządu. | Marcin - mowa o wałku rozrządu a nie o wale |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Jakub Z
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 5 Skąd: Reszel
|
Wysłany: 05-06-2012, 19:00
|
|
|
Problem rozwiązany. Rzeczywiście czujnik położenia wałka rozrządu był problemem. Jeszcze raz dzięki za pomoc i ten uszkodzony mogę wysłać na podany adres. Pozdrawiam - Kuba Z |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
shazza_eref
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 10 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 11-06-2012, 22:54
|
|
|
U mnie też CE gaśnie, po chwili się zapala i auta nie da się uruchomić. Dzieje się tak najczęściej, kiedy chodzi dmuchawa/radio, ale kiedy wszystko jest wyłączone, też się zdarza. Pomaga wyjęcie kluczyka i włożenie go drugi (czasem i piąty) raz. Mój kluczyk jest w fatalnym stanie, popękany, poklejony. Nie mam zamiaru dawać 400 zł za głupi kluczyk w ASO, a zwykły "dorabiacz kluczyków" powiedział mi 150 zł. Niby taniej, ale kto wie, ile to podziała. Więc może ktoś wie, jak pozbyć się immobilisera. Nie można go po prostu wywalić? |
|
|
|
 |
kalach
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 3 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12-06-2012, 15:23
|
|
|
Też mam dziwny problem z Carismą (1,6 2002r), mianowicie: Po zmianie z jedynki na dwójkę, gdy silnik ma poniżej 2k obrotów, zaczyna się dławić. Im mocniej nacisnę pedał gazu (oczywiście poniżej 2k) tym bardziej się dławi, nawet gdy już przeskoczy lekko 2k. Dzieje się tak już od ok 2tyg, jednak jakoś tydzień temu, w takiej samej sytuacji jak opisywałem, dodałem jeszcze więcej gazu, poczułem "szarpnięcia" samochodem i brak mocy oraz wyskoczył Check Engine, świeci się do tej pory. Co może być przyczyną? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-06-2012, 15:34
|
|
|
Kiedy były wymieniane świece przewody i fajki? |
|
|
|
 |
90alcatraz90
Mitsumaniak
Auto: Carisma 96r. 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Wąsowo
|
Wysłany: 12-06-2012, 15:48
|
|
|
podczas jazdy na gazie zapaliła mi się kontrolka CE. Przełączyłem na benzyne i znikła. Lecz pojawia się co jakiś czas podczas spokojnej jazdy.
Filmik z odczytaniem błędu: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Co to może byc? |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 24-06-2012, 19:22
|
|
|
Czyli rozumiem że to wina czujnika położenia wałka rozrządu w mojej Cari 1.8l SOHC ?
Chociaż ja mam zwykłe świece zapłonowe. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
|