Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nieobowiązkowy przegląd po 2000 km
Autor Wiadomość
filippoz 
Mitsumaniak
The Scotsman


Auto: Lancer 1.8 Sedan Black
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 535
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-02-2009, 23:03   

ja się przymierzam do Castrol Edge tylko teraz pytanie który najlepszy :roll:

Jak dla mnie olej + filtr musiały być wymienione, nie wierze, że tak nie było.
_________________
www.filipkrawczyk.pl :wav:
www.openphotography.pl
 
 
 
easide 
Nowy Forumowicz
easide

Auto: Lancer 1.8 Invite - 2008 Black
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 13
Skąd: Śmigiel
Wysłany: 12-02-2009, 23:13   

rochas40 napisał/a:
tylko sam olej + wymiana czy filtry też wymienili czy zostawili te same ???


Wydaje mi sie ze sam olej bo to tylko po to jechalem do serwisu... chyba ze cos tam zrobili jeszcze choć wątpie.


filippoz napisał/a:
ja się przymierzam do Castrol Edge tylko teraz pytanie który najlepszy


Odradzam Castrola... przy pierwszym przegladze na pewno nie pozwole by wlali Castrola tylko Mobil1
 
 
 
filippoz 
Mitsumaniak
The Scotsman


Auto: Lancer 1.8 Sedan Black
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 535
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-02-2009, 23:15   

no właśnie, wszystkie poprzednie auta które jeździły na catrolu - 0 problemu, te które miałme na mobil1 brały olej. Masz ci babo placek :D

Ktoś wspominał o olejach Stat oil? :D
_________________
www.filipkrawczyk.pl :wav:
www.openphotography.pl
 
 
 
rochas40 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 49
Skąd: Warszawa-Białołęka
Wysłany: 13-02-2009, 11:09   

ja mam zaufanie do syntetyka shell
_________________
Lancer Sportback 1.8 Invite { 2008 }, Colt 1.3 Inform { 2009 }, Galant 1.8 { 1995 }
 
 
Radassss 
Forumowicz


Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 571
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-02-2009, 19:16   

ja mowilem o Statoilu...
i mowilem tez ze jakby ktos byl zainteresowany to po dobrej cenie moge zalatwic
a i jeszcze jedno jak ja wymienialem to mi weszlo 4L a nie 4,3 jak jest podane w katalogach

a co do wymiany oleju to filtr musi tez byc wymieniony inaczej wymiana nie ma najmniejszego sensu
gdyz istnieje wtedy prawdopodobienstow ze nowy olej wypluka ze starego filtra czesc ostadow ktore sie tam juz znajduja spowrotem do miski olejowej i de facto olej szybko zrobi sie taki jak przed wymiana, i nie wazna cze to wymiana po 100 km czy po 100000000 km zastada jest prosta jak sie wymienia olej to filtr koniecznie tez
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2009, 21:46   

W ASO Lublin i Gdańsk, nie zalecają przedwczesnej wymiany oleju, podobno są w nim odpowiednie dodatki dobrane do nowego silnika:)
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2009, 21:53   

Bastek77, na tyle specjalne, abyś po ukończeniu gwarancji kupował nowe auto...
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2009, 22:10   

Skąd masz takie informacje:Bastek77, na tyle specjalne, abyś po ukończeniu gwarancji kupował nowe auto... Może w końcu ktoś napisze i potwierdzi swoje wywody czymś konkretnym a nie pisze takie totalne bzdury o wymianie silnika, cóż za niekompetencja.......... :?
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2009, 22:15   

Bastek77, konkretem jest to, że wszystko się zużywa - olej najszybciej w silniku...
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2009, 22:16   

Nie rozumiem o co ci chodzi, piszesz ciągle nie na temat???
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2009, 22:33   

Ok. wytłumaczę Ci to dokładniej...
Okres docierania składa się nie tylko z dopasowywania geometrycznego elementów ( formują się "przejrzyste" powierzchnie nominalne) ale także tworzeniu się nowej warstwy wierzchniej....
Często podczas w/w zjawisk ( docierania) niepożądanym efektem jest sczepianie I i II rodzaju. Na wskutek szczepień następują (miejscowe w skali mikro) olbrzymie wzrosty temperatury. Nazwę to wręcz iskrzenie. Te zjawiska w bardzo znaczący sposób obniżają "szlachetne" własności oleju..
Sam przebieg 20kkm na wymianę oleju jest bardzo ostateczny. Pamiętajmy, 20kkm jest max jakie w bardzo delikatnych warunkach można zrobić na jednej wymianie oliwy...
W przypadku "zużytego" medium(oleju), degradacja silnika następuje w zastraszającym tempie..
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-02-2009, 22:39   

No i taki inżynier co projektuje silnik to chciał by żeby jego silnik robił i 500 tys km ale potem przychodzi taki księgowy patrzy ola boga 500 tys km tak być nie może a jak będziemy wymieniać olej co 20 tys i pierwszy olej wymienimy dopiero po 20 tys to ile zrobimy? 250 tys. No to tak może być, a jak ładnie będzie wyglądało w porównaniach z innymi samochodami my to mamy takie pożadne silniki i oleje lejemy że nie trzeba ich prawie wymieniać :ANAL: Potem jeszcze posłać zarządzenie do ASO żeby czasem nie zalecali wymiany przedwczesnej tak żeby za pare lat znowu temu klientowi sprzedać auto a nie żeby jeździł ciągle tym samym. Ale to tylko moje czarne myśli i nie każdy musi się zgadzać. Tylko że no tak to wygląda i nie tylko w samochodach: tanio, szybko jak najwięcej opchnąć a jak się zepsuje to sprzedamy następny model.

Krzychu
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2009, 22:42   

krzychu, O! tak brzmi prościej :wink: :D
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2009, 22:50   

Zgadza się , tylko jaki ma to związek z tym, czy wymieniać olej po 2000tys. km czy po 15000?
Sugerujesz, że olej zalany w nowym silniku nie nadaje się do dalszej eksploatacji już po 2000tys, km a teraz piszesz o max 20000tys.km.
Problem w tym, że jestem bardziej pewny tego oleju,który został zalany w fabryce, niż tego, który kupujemy w sklepie. Każdy powinien wiedzieć jak docierać silnik i jak eksploatować auto po dotarciu(jeśli można mówić o docieraniu w dzisiejszych czasach) raczej chodzi o odpowiednie obroty silnika w początkowej fazie pracy......
Zrobiłem do tej pory 6000tys. km od nowego i prawdopodobnie do wymiany oleju zrobie max 15tys. km. więc nie widzę potrzeby zmiany oleju oraz konieczności wymiany silnika z tego powodu. Organoleptycznie, olej nadal jest bardzo jasny i nie ubyło go ani grama, po co więc mam go wymieniać???Rozumiem, że kiedyś były polonezy itp i zmieniało się olej po 1000-2000 tys. km. ale to nie te silniki i n ie te oleje co kiedyś, nie popadajmy w paranoję!
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2009, 22:54   

Chciał kolega konkretów to podałem, teraz czekam na Twoje "konkrety". Chyba, że nie chcesz wprost powiedzieć dlaczego uważasz inaczej. Mogę się domyśleć - chcesz zaoszczędzić w kieszeni.... :x

[ Dodano: 13-02-2009, 22:56 ]
PS.

Bastek77 napisał/a:
....Organoleptycznie....



Brałeś go na "ząb" ? :mrgreen: :biggrin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.