 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: akbi 06-07-2007, 09:45 |
Evo X |
Autor |
Wiadomość |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-09-2007, 16:45
|
|
|
Pozwolę sobie zacytować wypowiedź z tematu o nowej Imprezie na sr.pl
HMP_inc napisał/a: |
Jeżeli tak będzie wyglądać EVO X to nie co przerobiony dialog HGT będzie brzmiał tak:
Wyobraź sobie taką sytuację... Jedzie za tobą WRX STI i evo X - widzisz je w lusterku. Co mówi Subaru? :
Subaru WRX STI - Przepraszam, czy mógłbyś mi zjechać z drogi? (z tym uśmiechniętym ryjkiem a'la chevrolet)
A co mówi EVO?
Mitsubishi EVO X - Spie..dalaj z drogi ku...wa!
Może STI będzie wyglądało nieco lepiej niż WRX. Ale ogólnie Subaru wygląda kiczowato. Za pewne będzie bardzo dobrym samochodem i w końcu jego linia zostanie zaakceptowana. W końcu Cayenne i E60 na początku wywoływało kontrowersje, a obydwa sprzedają się świetnie. | |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
NRQ [Usunięty]
|
Wysłany: 02-09-2007, 17:13
|
|
|
Jak dla mnie Evo zawsze było autem dużo brutalniejszym stylistycznie. Nowa Impreza sama w sobie jest nieporozumieniem a w zestawieniu z Evo X wygląda co najmniej biednie. Nie mogę się doczekać zobaczenia dziesiątki na żywo. Będzie kopała tyłki
Ja dołożę nerkę i kawałek wątroby (małe eksploatowana ) a i krwi mogę trochę oddać |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 02-09-2007, 17:14
|
|
|
No dokładnie taki dialog idealnie pasuje do wyglądu przodu tych aut |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 02-09-2007, 19:44
|
|
|
saphire napisał/a: | No dokładnie taki dialog idealnie pasuje do wyglądu przodu tych aut |
dialog zaczerpniety z top gearu ...tylko odrobinke zmieniony ale macie racje idealnie odzwierciedla te dwa samochody
jesli chodzi o impreze, to mysle ze jednak zjedna sobie spora rzesze fanow, aczkolwiek mysle ze bardziej ze wzgledu na model, marke i wlasciwosci jezdne oraz swietny silniczek niz sam wyglad...
Co do Mitsubishi Lancerka Evo X nie bede sie wypowiadal bo...jak patrze na niego to trudno cokolwiek mi powiedziec zakochalem sie w tym samochodzie
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
krzypolo
Mitsumaniak

Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 958 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-09-2007, 09:43
|
|
|
Dzi się obudziłem gdzieś o piątej...... jak zwykle chwyciłem i przeleciałem się po kanałach a tam na TV Biznes program o EVO X ......pooglądałem sobie.....bajka
Program się nazywa Auto Zwiad jutro jest jakiś odcinek
16.10 Auto Zwiad - magazyn
motoryzacyjny
http://www.youtube.com/wa...related&search= |
_________________
 |
|
|
|
 |
Seventy7 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2007, 23:41
|
|
|
Robson86 napisał/a: | jesli chodzi o impreze, to mysle ze jednak zjedna sobie spora rzesze fanow, aczkolwiek mysle ze bardziej ze wzgledu na model, marke i wlasciwosci jezdne oraz swietny silniczek niz sam wyglad... |
Zgadzam się w 100%. Zarówno Evo jak i Impreza nigdy nie były wybierane ze wzgledu na wygląd zewnętrzny, a za ich ponadprzeciętne właściwości. Mimo mojej miłości do Evo, uważam, że dopiero X generacja może poszczycić się "tym" pazurem jeżeli chodzi o dizajn.... i całe szczęście. Technicznie Evo i Impreza były i będą na wyrównanym poziomie, teraz przynajmniej mamy przeważający argument tj. nasz Miś jest ładniejszy |
|
|
|
 |
borecki [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2007, 18:14
|
|
|
Mitsubishi opublikowało oficjalne dane techniczne Lancera Evo X w wersji na rynek japoński. Ostatecznie zadecydowano, że lżejsza, bardziej surowa wersja będzie nosiła nazwę RS, a nie MR. Nie będzie też w niej dostępna dwusprzęgłowa skrzynia biegów, tylko ręczna pięciobiegowa przekładnia - czyli prawdopodobnie tak samo będzie w rajdowej N-ce.
Dwulitrowy motor oznaczony symbolem 4B11, osiąga 295 KM i 422 Nm. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy 3500 obr/min i Mitsubishi zapewnia, że silnik lepiej reaguje na działania kierowcy niż poprzednik, również dzięki układowi MIVEC kontrolującego działanie rozrządu. Jednostka napędowa jest o 12 kg lżejsza niż poprzedniczka (4G63), co poprawiło rozkład mas. Kolejnym krokiem w tym kierunku było jej niższe zamontowanie. Aby to umożliwić, zmieniono konstrukcję układu wydechowego.
Dwusprzęgłowa skrzynia biegów SST o sześciu przełożeniach dostępna będzie w wersji GSR od końca listopada. Koła zębate parzystych i nieparzystych biegów umieszczone są na oddzielnych wałkach, z których każdy ma osobne sprzęgło. Technologia opracowana przez Porsche w latach 80-tych, a od kilku lat stosowana przez Grupę VW w swoich samochodach drogowych, pozwala na znaczące skrócenie czasu zmiany przełożeń. Kierowca może wybrać trzy tryby pracy - Normal, Sport i Super Sport - jak również w pełni automatyczną zmianę przełożeń.
Również zwykła pięciobiegowa skrzynia, przygotowana do RSa, jest nowa. Jedynka jest skrócona, aby poprawić przyśpieszenie na starcie, kolejne trzy przełożenia również są ciaśniej zestopniowane. Natomiast piąty bieg jest dłuższy niż w Evo IX. Precyzję przy zmianie przełożeń poprawić mają wielostożkowe synchronizatory.
Nadwozie Evo X jest o około 40-60% sztywniejsze niż w dziewiątce. Przedni zwis skrócono o 20 mm, akumulator powędrował do bagażnika, zaś dach, przednie błotniki i tylny spoiler wykonane są z aluminium. Wszytko to poprawiać ma rozkład mas.
Zawieszenie nowego Lancera bazuje na rozwiązaniach znanych z poprzednich ewolucji, z kolumnami McPhersona z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu. Auto ma jednak większy rozstaw kół, zaś koła mają seryjnie 18 cali średnicy. Standardem są 12-ramienne felgi Enkei, lecz można też zamówić lżejsze obręcze firmowane przez BBS. Większe są również tarcze hamulcowe (Brembo).
Zainteresowani poprawą prowadzenia swojej Evo X-tki będą mogli zamówić High Performance Package. W jego skład wchodzą amortyzatory Bilstein i sprężyny Eibacha, takie jak w Evo IX MR. Prócz tego zamontowane zostaną lżejsze tarcze hamulcowe (na każde koło przypadnie o 1.3 kg masy nieresorowanej mniej), oraz lepiej trzymające opony.
Zaawansowany układ napędu na cztery koła S-AWC oferuje wybór trzech fabrycznych ustawień - na asfalt, szuter i śnieg - oferujących optymalną przyczepność na odpowiednich rodzajach nawierzchni. Centralny dyferencjał jest aktywny, zaś tylny kontroluje znany już od siódmej ewolucji Super Active Yaw Control. Hamulce wspomaga sportowy ABS, zaś nad wszystkim czuwa system Active Stability Control, który stabilizuje samochód wykorzystując hamulce i moment obrotowy z silnika.
Mistubishi zaznaczyło jednak, że cała ta elektronika będzie standardem w wersji GSR. Można się zatem spodziewać, że nabywcy RSa będą cieszyć się doskonałymi właściwościami jezdnymi Evo X bez niepotrzebnych uzd.
Mitsubishi podało też ceny na rynek japoński, które jak zwykle mogą doprowadzić polskich nabywców do płaczu. Po przeliczeniu z jenów, najtańszy RS kosztuje poniżej 75 tys. złotych, zaś GSR ze skrzynią SST - ok. 85 tys.
źródło: rallyonline.pl |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 02-10-2007, 08:35
|
|
|
S-AWC (Super All Wheel Control) jest zaawansowanym systemem kontroli dynamiki pojazdu, który dostosowuje ilość momentu obrotowego w każdym kole. Twin Clutch SST (sportowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem) to zautomatyzowana przekładnia manualna, odznaczająca się bardziej płynnymi zmianami poszczególnych przełożeń bez potrzeby używania sprzęgła.
Zgodnie z filozofią koncernu, Mitsubishi Motors pragnie zapewnić kierowcom doskonałe wrażenia z jazdy, utrzymując jednocześnie wysoki poziom bezpieczeństwa. Twin Clutch SST i S-AWC czynią jazdę bardziej intuicyjną. Obydwa systemy rozdzielają moc na podstawie warunków jazdy i pozwalają zachować doskonałą kontrolę nad pojazdem poprzez „inteligentny” system, który odczytuje zamiary kierowcy i reaguje na nie w czasie rzeczywistym.
System S-AWC
W systemie zastosowano dodatkowy układ ASC 1 (układ aktywnej kontroli stabilności), który uzupełnia znane z modeli Lancer Evolution układy ACD 2 (aktywny centralny mechanizm różnicowy), AYC 3 (system aktywnej kontroli znoszenia) oraz Sport ABS 4 (sportowy układ hamulcowy przeciwdziałający blokowaniu się kół). Zintegrowany system zarządzający pracą wszystkich czterech układów pozwala na płynną regulację momentu obrotowego i siły hamowania w każdym kole. S-AWC zawiera również układ kontrolujący współczynnik znoszenia. Pozwala to na kontrolę każdego koła we wszystkich warunkach jazdy, dzięki czemu kierowcy o różnym stopniu zaawansowania w jeździe sportowej mogą w pełni wykorzystać możliwości samochodu.
Twin Clutch SST
Nowa, zautomatyzowana przekładnia manualna zawiera podwójne sprzęgło, które swą wydajnością dorównuje tradycyjnym układom manualnym, a dodatkowo pozwala na niezwykle płynne i dynamiczne zmiany przełożeń. Twin Clutch SST przyczynia się do poprawy czasów przyspieszeń pojazdu oraz do obniżenia spalania paliwa. Wszystko to osiągnięto dzięki bardzo wydajnemu mechanizmowi przenoszenia mocy. Nowa skrzynia biegów oferuje dodatkowo trzy tryby jazdy dopasowane do różnych sytuacji: począwszy od jazdy po mieście, a skończywszy na bezkompromisowej jeździe sportowej na torze.
S-AWC (Super All Wheel Control)
System kontroli dynamiki pojazdu S-AWC zawiera w sobie układy AYC, ACD, ASC i Sport ABS (patrz poniżej), a dodatkowo zapewnia kontrolę siły hamowania w opracowanym przez Mitsubishi systemie AYC. W rezultacie, S-AWC zwiększa dynamikę pojazdu, trzymanie w zakrętach oraz stabilność nadwozia we wszystkich warunkach jazdy, począwszy od codziennych sytuacji drogowych, a skończywszy na nagłych manewrach w niebezpiecznych sytuacjach.
ACD (Active Center Differential
ACD - aktywny centralny mechanizm różnicowy) zawiera kontrolowane elektronicznie wielotarczowe sprzęgło. System, zależnie od warunków jazdy, ogranicza poślizg na centralnym dyferencjale – od wolnego do w pełni zablokowanego dyferencjału. Dzięki optymalizacji poślizgu pomiędzy przednią a tylną osią, zachowano najlepszy balans pomiędzy trakcją a kierowalnością pojazdu.
AYC (Active Yaw Control)
AYC – aktywna kontrola znoszenia, wykorzystuje tylny dyferencjał mający możliwość podziału momentu napędowego pomiędzy prawym a lewym kołem. Dzięki temu możliwe jest wytworzenie momentu obrotowego, który ogranicza moment znoszenia działający na nadwozie w różnych warunkach drogowych i poprawia trakcję przy pokonywaniu zakrętów. AYC działa jak mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i ogranicza poślizg tylnych kół w celu poprawy trakcji. System AYC został po raz pierwszy zastosowany w zaprezentowanym w kwietniu 1996 roku modelu Lancer Evolution IV. Kolejną ewolucję systemu o nazwie Super AYC umieszczono w Lancerze Evolution VII, który zadebiutował w styczniu 2003 roku. Przekładnię stożkową z poprzedniej wersji systemu AYC zastąpiono dyferencjałem z przekładnią planetarną, który podwaja ilość momentu obrotowego, jaki może być przekazany na tylne koła. W porównaniu z sytemem zastosowanym w modelu Lancer Evolution IX, AYC zawiera obecnie czujnik kontrolujący stopień znoszenia oraz układ kontrolujący siłę hamowania. Poprzez ustalalanie zachowania w zakręcie w czasie rzeczywistym, system kontroluje tor jazdy samochodu i w jeszcze większym stopniu dostosowuje go do wymagań kierowcy.
System ASC – aktywna kontrola stabilności, stabilizuje zachowanie samochodu zachowując optymalną trakcję poprzez regulowanie mocy silnika oraz siły hamowania w każdym kole. Zastosowanie czujnika ciśnienia hamowania w każdym kole – czego nie było w poprzedniej generacji modelu Lancer Evolution – pozwala na bardziej precyzyjną kontrolę siły hamowania. ASC poprawia trakcję podczas przyspieszania zapobiegając uślizgowi kół na śliskich nawierzchniach. System poprawia również stabilność pojazdu poprzez zapobieganie poślizgom podczas nagłych manewrów w niebezpiecznych sytuacjach.
Sport ABS
ABS (sportowy układ hamulcowy przeciwdziałający blokowaniu się kół) pozwala na utrzymanie kierowalności pojazdu podczas silnego hamowania na śliskiej nawierzchni poprzez niedopuszczenie do zablokowania się kół. Dodanie do układu Sport ABS czujników kontrolujących stopień znoszenia oraz czujników ciśnienia hamowania poprawiło wydajność hamowania w zakrętach w porównaniu do Lancera Evolution IX.
System kontroli S-AWC
Wykorzystanie informacji o momencie obrotowym i ciśnieniu w układzie hamulcowym w działaniu układów ACD i AYC pozwala systemowi S-AWC na jeszcze szybsze ustalenie, czy pojazd przyspiesza czy hamuje. S-AWC po raz pierwszy zawiera również układ kontroli stopnia znoszenia. System pozwala kierowcy na podążanie wybranym torem jazdy poprzez kontrolę zachowania pojazdu – co jest ustalane za pomocą czujników stopnia znoszenia – oraz informacje płynące z układu kierowniczego – czyli bezpośrednie polecenia wydawane przez kierowcę.
Dodanie układu sterującego siłą hamowania do głównej funkcji systemu AYC, czyli przenoszenia momentu obrotowego z prawych do lewych kół i vice versa, pozwala systemowi na zachowanie większej kontroli nad pojazdem w krytycznych sytuacjach drogowych. Zwiększając siłę hamowania na wewnętrznym kole przy wystąpieniu podsterowności oraz na zewnętrznym kole przy nadsterowności, układ kontroli siły hamowania systemu AYC współpracuje z układem rozdziału momentu obrotowego, aby zapewnić lepsze właściwości jezdne w zakrętach i większą stabilność pojazdu.
Wykorzystując zalety systemów ASC i ABS, układ S-AWC efektywnie i płynnie kontroluje zachowanie samochodu podczas przyspieszania, hamowania lub wchodzenia w zakręt we wszystkich warunkach jazdy. S-AWC zawiera trzy tryby: TARMAC (asfalt) na suche, utwardzone nawierzchnie; GRAVEL (żwir) na mokre lub luźne nawierzchnie i SNOW (śnieg) na nawierzchnie pokryte śniegiem. Po wybraniu odpowiedniego trybu do panujących na drodze warunków, kierowca może liczyć na uzyskanie maksymalnego poziomu dynamiki samochodu.
Sportowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Twin Clutch SST przyporządkowuje nieparzyste (1, 3, 5) i parzyste (2, 4, 6) biegi do osobnych wałów wejściowych, które połączone są z indywidualnym sprzęgłem. Dzięki precyzyjnemu systemowi kontrolującemu obydwa sprzęgła, uzyskano ultra-szybką i płynną zmianę przełożeń bez przerw w dostarczaniu mocy. Wykorzystanie sprzęgieł zamiast przemiennika momentu obrotowego czyni przekładnię Twin Clutch SST prostszą w konstrukcji i ogranicza straty mocy przy zmianie biegów. Wszystko to zapewnia lepszą wydajność układu napędowego i pozwala obniżyć spalanie paliwa.
Tryby jazdy
Twin Clutch SST pozwala kierowcy na jazdę w trzech trybach – Normal, Sport i S-Sport – które odpowiadają wszystkim warunkom drogowym, począwszy od jazdy w mieście, a skończywszy na jeździe sportowej.
Tryb Normal, przeznaczony do wykorzystania w mieście i w innych normalnych warunkach podróżowania, pozwala na wcześniejszą zmianę biegów przy niższych prędkościach obrotowych, co zapewnia komfort i przyczynia się do obniżenia spalania.
Tryb Sport przeznaczony jest do jazdy po górach lub w sytuacjach wymagających hamowania silnikiem. Zmiana biegów jest szybsza i następuje przy wyższych prędkościach obrotowych, co zapewnia błyskawiczne reakcje przepustnicy i pozwala na większe wyczucie samochodu.
W porównaniu z trybem Sport, S-Sport utrzymuje silnik na jeszcze wyższych obrotach i pozwala na bardzo szybką zmianę przełożeń.
pozdroo
źródło: roadlook.pl |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Ania [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2007, 12:18
|
|
|
Dla wszystkich którzy chcieliby nacieszyć oczy:
http://www.youtube.com/wa...related&search=
Ja dostaję dreszczy kiedy to oglądam i poważnie obawiam się o swoje zdrowie kiedy dane mi będzie zobaczyć Boską Ewelinę na żywo i w kolorze. |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2007, 12:25
|
|
|
Ehhhhhhhhhhhhh piękny samochód................
Super zmontowana prezentacja |
|
|
|
 |
Ania [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2007, 12:27
|
|
|
...a przez przypadek trafiłam na jeszce jedną gratkę, być może już widzieliście:
http://www.youtube.com/watch?v=3oT9nQfMXKc
"...prawa,lewa,prawa,lewa,lewa jego mać..."
[ Dodano: 02-10-2007, 12:34 ]
Prezentacja niezła ,rzeczywiście szkoda tylko,że na wszystkich migawkach prócz jednej Misiek jest czerwony....ten czarny na złotych felgach mnie osłabia |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 02-10-2007, 12:35
|
|
|
Pa nowie opiszcie co widzicie bo ja mam ciemność, wiedzę ciemność.
Ten admin
Żeby nie mnożyć postów to tak ten w firmie, polityka bezpieczeństwa szeroko rozumiana. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
Ostatnio zmieniony przez Student 02-10-2007, 13:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Paweł_BB
Mitsumaniak 01657/KMM

Auto: Evo VIII 4T375
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 709 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-10-2007, 16:48
|
|
|
Nowa Evcia jest piękna, odczekam kilka miesięcy od wejścia na rynek w nadziei, że nie będzie miała za wiele chorób wieku dziecięcego i sobie kupię |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 07-11-2007, 08:28
|
|
|
http://www.roadlook.pl/ak...dla-europy.html
no no ...najsss
...i po co komu teraz Imprezka Lancerek na zlotych felagach
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
|
|