Wyciszenie Outlandera |
Autor |
Wiadomość |
fufaj3
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DID INTENSE PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-12-2011, 17:18
|
|
|
Takie maty to żadna rewelacja, dla mnie kasa w błoto, moim zdanie jak robić to porządnie. nie mowie od razu o dynamacie, ale warto zainwestować w STP bądź GMS, wiem z autopsji.polecam wytłumić wnętrze auta, tj kabinie kierowcy, nadkola. Maty warstwowo korzystając z mat różnego rodzaju. Warto poczytać na forum i wybrać jakieś sprawdzone rozwiązanie. Na pewno tysiąc złoty pochłonie jak nie więcej, można też oddać auto do jakiejś profesjonalnej firmy, przetestować wygłuszone przez nich auta...
osobiście korzystałem mat GMS/STP robiłem sam bo jestem bardzo dokładny z natury toteż wymagający. Dodam, że przy takim dokładnym wygłuszaniu auta roboty jest dużo, jeśli chce się zrobić to porządnie.
Zamiast bagażnika może na początku warto wytłumić kabinę ?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
mike24
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 MT Intense+ 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2011 Posty: 44 Skąd: Opole
|
Wysłany: 02-01-2012, 10:38
|
|
|
dla mnie najważniejsza jest kwestia gwarancji... nie wiem czy mogę coś takiego robić poza serwisem, a jeśli już w ASO to powinienem im zlecić konkretne czynności, czyli co gdzie i w jakiej ilości przykleić; stąd moje pytania do doświadczonych w temacie:
1. gdzie na pewno trzeba przykleić maty żeby efekt był najbardziej odczuwalny?
2. ile ich przykleić?
3. jakie kupić żeby efekt był najlepszy ale i żeby nie przesadzić z jakością?
4. jeśli nie w ASO to kto mi to zrobi dobrze do 100km od Opola? niestety sam takich rzeczy, jak i innych mechanicznych, nie ogarniam |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 05-01-2012, 20:16
|
|
|
byłem w profesjonalnej firmie zajmujacej sie wyciszanie , doradzili mi maty bitumiczne - elastyczne po 6zł za sztukę 25x50 ,pianke do wyciszania samoprzylepna tylnych nadkoli itp, kosztowało około 300zł wyciszylem wszystko oprócz podłogi ona chyba jest najwazniejsza . jest lepiej ale nie tak jak bym chciał matami pokryłem całą powierzchnie wewnetrzna drzwi , na wewnetrzna strone tapicerki drzwi pianka 1cm grubosci to samo w bagarzniku
szum najwiekszy u mnie jest od kół i okolice lusterek i przednia szyba ale cóż to tylko outlander |
|
|
|
 |
andrzejski
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 27 Skąd: www
|
Wysłany: 18-02-2012, 15:18 Re: Wyciszenie Outlandera
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Polecam wszystkim ktorych drażni brzęczenie, rezonans i ogolnie słabe wyciszenie kabiny w Outlanderze. Dzisiaj zrobiłem przednie, tylne drzwi, słupki i cały bagażnik wraz ze ściankami bocznymi. Efekt jest świetny. Nie szumi juz tak we wnętrzu, dźwięk z głośników jest jakby czystszy i bardziej przestrzenny, a drzwi zamykaja się teraz jak w szafie pancernej bez jakiegoś zbednego brzęęęęęękk Za komplet mat wygłuszających, około 4m2 dałem w przeliczeniu jakieś 450zł. Zostało mi nawet kilka arkuszy. Nie kupowalem tych najdroższych Dynamata, tylko konkurencji o niemal identycznych właściwościach, ale 2 razy tańsze. Robiłem wszystko sam i trzeba było rozebrac części wygłuszane do gołych blach, ale niemal wszędzie sa zatrzaski więc trudne to nie jest. Maty przycina się do kształtu blachy, zrywa część zabezpieczającą i przykleja dociskając rolką do tapet. Polecam bo efekt jest naprawdę zauważalny. |
Witam,
Swojego czasu BARDZO interesowal mnie ten temat. Niestety nie mialem warunkow, aby to zrobic samemu a w ASO powiedzieli, ze kazda ingerencja w auto oznacza ograniczenie gwarancji.
Znalazlem firme, ktora robi takie wyciszenia.
http://www.sztukawyciszania.pl/oferta/
Wydaje mi sie jednak, ze przesadzaja z tym cennikiem.
Za wyciszenie kół i nadkoli zycza sobie 4700pln, za podwozie 3700pln itp.
Sam wlozyles w to mnostwo pracy, wiec koszt to nie tylko koszt materialow. Ile czasu zajelo ci rozbieranie, wyklejanie i skladanie podzespolow? Jak oceniasz ten ich cennik?
Dzieki za wszelkie informacje. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 18-02-2012, 18:41
|
|
|
andrzejski napisał/a: | Sam wlozyles w to mnostwo pracy, wiec koszt to nie tylko koszt materialow. Ile czasu zajelo ci rozbieranie, wyklejanie i skladanie podzespolow? Jak oceniasz ten ich cennik?
Dzieki za wszelkie informacje. | No cena wysoka, ale to dosyc pracochlonna operacja jesli ma to byc zrobione dobrze. Mnie zrobienie drzwi, wszystkich slupkow, calego bagaznika wraz z boczkami i tylna klapa zajelo caly weekend. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
kubagrudz
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 DiD / 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-05-2012, 22:22 Pytanie
|
|
|
Jak wam się wydaje, czy będzie ciszej jak wycisze tylko wewnętrzną stronę tapicerki w drzwiach? Czytam tutaj różne opinie, i nie ukrywam ze mam watpliwosci czy "profesjonalne"wyciszenie, czyli drzwi od srodka i zewnatrz (otwory technologiczne)+tapicerka - daja tak na prawde wartosc dodana i jest ciszej....
Prosze o rade:) |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 26-05-2012, 16:33
|
|
|
kubagrudz napisał/a: | czy będzie ciszej jak wycisze tylko wewnętrzną stronę tapicerki w drzwiach? | Jak już będziesz wyciszał, to chyba lepiej też przede wszystkim od razu wykleić blachy drzwi |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
fufaj3
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DID INTENSE PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 26-05-2012, 20:39
|
|
|
witam
z mojego doswiadczenia wynika ze wyciszenie Outlandera prawie nic nie daje przy wyzszych predkosciach opory toczenia oraz opór wiatru jest bardzo bardzo odczuwalny dla ucha
szkoda czasu i pieniedzy |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 26-05-2012, 20:46
|
|
|
fufaj3 napisał/a: | wyciszenie Outlandera prawie nic nie daje przy wyzszych predkosciach opory toczenia oraz opór wiatru jest bardzo bardzo odczuwalny dla ucha
szkoda czasu i pieniedzy | Dzięki za wypowiedź, dobrze wiedzieć, bo właśnie z uwagi na taki hałas rozważałem jego wyciszanie. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 26-05-2012, 22:24
|
|
|
fufaj3 napisał/a: | witam
z mojego doswiadczenia wynika ze wyciszenie Outlandera prawie nic nie daje przy wyzszych predkosciach opory toczenia oraz opór wiatru jest bardzo bardzo odczuwalny dla ucha
szkoda czasu i pieniedzy | A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Sam wyciszylem OII i roznica byla i to spora. Ale fakt, wyciszajac same drzwi roznicy wielkiej nie bedzie. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
fufaj3
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DID INTENSE PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 27-05-2012, 12:04
|
|
|
ja wyciszylem same dzwi całe
jedyna jak jest roznica to to ze blacha mniej sie ugina
a odgłosy wiatru sa poprzez szyby
bynajmniej tak mi sie wydaje |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 27-05-2012, 12:30
|
|
|
fufaj3 napisał/a: | ja wyciszylem same dzwi całe
jedyna jak jest roznica to to ze blacha mniej sie ugina
a odgłosy wiatru sa poprzez szyby
bynajmniej tak mi sie wydaje | Ano wlasnie....... Wyciszenie OII daje sporo dla komfortu podrozy, ale trzeba to zrobic bardziej kompleksowo. W moim przypadku roznica byla znaczna. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
fufaj3
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DID INTENSE PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 27-05-2012, 12:39
|
|
|
ale ile to kosztowało ?
moim zdaniem auto powyzej 100000zł powinno byc idealne
a nie ciagle zmiany cos poprawic itp |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 27-05-2012, 13:00
|
|
|
fufaj3 napisał/a: | ale ile to kosztowało ?
moim zdaniem auto powyzej 100000zł powinno byc idealne
a nie ciagle zmiany cos poprawic itp | Ja zrobilem to we wlasnym zakresie i poswiecilem na to caly weekend. Wyciszylem, wszystkie drzwi, cala podlpge, wszystkie slupki, bagaznik od podlogi, po boczki do sufitu, tylna klape, no i oczywiscie nadkola. Bylo z tym troche dlubania szczegolnie przy demontazu plastikow, ale efekt byl jak pisalem wczesniej znaczny. A w szczegolnosci w zakresie predkosci do 130km/h. Powyzej jak pisales szum wiatru zaczyna robic swoje i jest troche gorzej. Same maty na cale auto kosztowaly mnie jakies 800zl.
Zapytasz po co tyle zachodu? Jestem melomanem i lubie czysta, przestrzenna muzyke. Zabralem sie za to glownie zeby poprawic akustyke w aucie. Wyszlo idealnie. To samo zrobilem w obecnym Pajero. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
|