Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] Jaka sonda lambda?
Autor Wiadomość
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 29-12-2017, 13:28   

Koledzy,
Chciałbym ostatecznie i definitywnie uściślić.
Sonda Lambda diagnostyczna dedykowana( pod autem) do Space Star-a to DENSO DOX 0421.
Czy tak? Czy tej sondy szukać?

Pozdrawiam,
Paweł.

[ Dodano: 29-12-2017, 18:08 ]
Aha, Koledzy, jeszcze mam jedno pytanie.
Otóż, czy Waszym zdaniem rodzaj paliwa ma wpływ na sondę lambda, czy na spalanie nawet nie pytam, bo to oczywiste. Ostatnio, przez jakieś dwa m-ce jeździłem na 100 oktanowym SHELL-u. Hmm...
P.
_________________
Pavcio SS1,6
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 29-12-2017, 19:21   

http://www.e-denso.pl/den...shi-p-1792.html

"Sonda lambda Denso umiejscowiona jest w układzie wydechowym pojazdu i dokonuje pomiaru zawartości tlenu w spalinach. Na podstawie tych danych ustalany jest skład mieszanki paliwowo - powietrznej. Ma to duże znaczenia dla prawidłowej i optymalnej pracy silnika oraz właściwego spalania mieszanki. "

p.s. wystarczyło wpisać w google model sondy
 
 
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 29-12-2017, 19:37   

Ravcio, dziękuję Ci bardzo, teraz mam już 100% pewnośč.
Pytałem, gdyż w dwóch sklepach próbowano wcisnąć mi coś innego.

Pozdrawiam,
Paweł.
P.S. Jeszcze raz dzięki.

[ Dodano: 03-01-2018, 13:13 ]
Witam Wszystkich,
I po bólu, auto po zabiegu, zamontowałem emulator. Okazało się, że sonda odkręciła się kluczem płaskim z pomocą młotka a cała operacja kosztowała mnie zł. 20(!). Przy okazji okazało się że obudowa katalizatora zaczyna być dziurawa i łącznik elastyczny woła "wymień mnie". Trzymam teraz kciuki, żeby ten cholerny CE nie włączał się.
Wszystkim kolegom dziękuję za pomoc.
Paweł.

[ Dodano: 16-01-2018, 12:57 ]
Witam Kolegów,
Dziękuję za rady, po zamontowaniu emulatora auto jeździ jak złoto, kontrolka CE zgasła, mam nadzieję, na AMEN.

Pozdrawiam,
Paweł.
_________________
Pavcio SS1,6
 
 
kszych 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: szczecin
Wysłany: 01-02-2018, 10:32   

Chciałem tylko o wymianie lambdy przed katalizatorem - zmieniłem na najtańszą z Allegro z wtyczką przy 200 kkm, spalanie LPG spadło o dwa litry, wszystkim polecam. Warto zaopatrzyć się w klucz do wymiany, zostaje na całe życie :) . Myślę, że warto traktować sondę jako część eksploatacyjną, podobno żywotność sondy to 150-180 kkm, także przy tym przebiegu warto ją wymienić, bo autko odwdzięczy się spalaniem.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-02-2018, 11:06   

Dokładność pomiaru sondy przekłada się oczywiście na dokładność dawkowania paliwa przez sterownik silnika. Gaz w tym przypadku jest jakby kopią dawkowania benzyny więc to jak najbardziej normalne że wymiana uszkodzonej sondy przełożyła się na zmniejszenie spalania.
 
 
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 03-02-2018, 18:27   

Witam,
Nie sposób nie zgodzić się, u mnie po "manipulacjach" z emulatorem i niedawnej wymianie sondy przy kolektorze zużycie benzyny też jakby spadło, komputer wskazuje 7,1-8,2 w mieście, uprzednio o ponad litr więcej.
Pozdrawiam,
Paweł.
_________________
Pavcio SS1,6
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 08-09-2018, 12:01   

Pacjent to Space Star 1.3 - pierwszy wypust, dwie sondy pod autem, jeden katalizator. Spalanie 7,1-7,3L w mieście. Wszystko było dobrze dopóki tłumikarze nie popsuli wydechu - czyli wstawili rury o większej średnicy, miejsca na sondy wspawali tak, ze były ustawione z wiatrem...... Wtedy spalanie było ponad 8,6L/100km...... Wstawiłem rury o takiej średnicy jak mają być, poprawiłem umiejscowienie sond, no i spalanie spadło do wyżej wymienionej wartości. Ale nadal wali wachą z wydechu. I teraz pytanie - jaki albo jakie są numery OE dla pierwszej i drugiej sondy (wtyczka płaska)? Może ktoś ma jeszcze OEMy założone i mógłby sprawdzić i podać.
Z tego co ja znalazłem to numery dla sond to MD197852, MD339900, MR514072, 1588A021, tylko nie wiem, która to przed katem, a która za........ Rysunki nie wskazują mi tego jednoznacznie.......
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-09-2018, 19:11   

Podaj na PW vin auta to sprawdzę numery.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 08-09-2018, 19:48   

Poszło :]
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-09-2018, 22:40   

Tak na chłopski rozum to ta z prawej na schemacie jest przed katalizatorem czyli pewnie regulacyjna a ta z lewej diagnostyczna.
Oczywiście ręki nie dam sobie uciąć :doubt: .


_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 09-09-2018, 09:27   

Bizi78, właśnie przez ten rysunek nie miałem jednoznacznej odpowiedzi (nie miałem na rysunku numerów OE). Ale ok, już znalezione

MD197852 - przed katalizatorem, regulacyjna
MD339900 - za katalizatorem, diagnostyczna
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Warex 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi space star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-11-2018, 18:33   

Hey Panowie pytanko do was :)
Jakiś czas temu miałem małe problemy z Miśkiem 1,3 ( P0170), oddałem do "fachowca" po znajomości który stwierdził, że sonda lambda do wymiany i ze trzeba dedykowana bo to delikatny samochód. Więc mu zostawiłem i po 3 dniach miałem do obioru stwierdził, że dedykowana itd. więc obstawiałem denso. Niestety aktualnie mam ponownie P0170 i P0125 dodatkowo. Okazuje się, że sonda to dephi es11119 która jest dedykowana do 1,8. Pominę fakt, że mi Misiek pali dużo za dużo ( ponad 9l).
Zastanawiam się czy moje obecne problemy nie są właśnie z tą sondą związane?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-11-2018, 19:58   

Warex napisał/a:
Zastanawiam się czy moje obecne problemy nie są właśnie z tą sondą związane?

Moim zdaniem tak, bo oba błędy są powiązane z przednią sondą.
Reklamuj usługę i tyle.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-11-2018, 20:19   

Niektórzy mechanicy są po prostu śmieszni każde zapalenie się kontrolki silnika potrafią zwalić na sondę nawet bez sprawdzenia jaki to dokładnie błąd. Błąd P0170 informuje mniej więcej o tak bardzo niewłaściwej mieszance że nie da się jej skorygować korektami wprowadzanymi przez sterownik silnika. Nie jest to najczęściej wina sondy a np. jakiejś nieszczelności w dolocie lub lejących wtryskiwaczy...
Podstawą jest sprawdzenie czy mieszanka jest zbyt bogata czy zbyt uboga i namierzenie winowajcy a nie wymiana na chybił trafił.
Prawdopodobnie więc stara sonda była sprawna.
 
 
tommo1982 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 104
Skąd: Piastów
Wysłany: 28-11-2018, 22:19   

A co będzie oznaczał błąd P0130 bądź P0135? Nie pamiętam dokładnego numeru, ale chodziło coś z podgrzewaniem czy temperaturą sondy Lambda. Znaczy się sonda do wymiany?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.