[CY3A 1.8] CZYSZCZENIE PRZEPUSTNICY |
Autor |
Wiadomość |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
|
|
|
 |
MichalRBB
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 85 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-02-2020, 11:04
|
|
|
Będę wyjmować przepustnicę do czyszczenia. Czy jest tam uszczelka, jak tak to jaka? |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 518 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 22-04-2020, 07:04
|
|
|
Witajcie. Może ktoś coś podpowie w kwestii przepustnicy w silniku 1,6 Mivec. Sprawa wygląda tak że wymontowałem, wyczyściłem i założyłem. Było dużo tłustego syfu i chyba nigdy nie była czyszczona. Tak jak to opisane na forum przeprowadziłem naukę obrotów ale to nic nie dało. Obroty się kleją na około 1500 i po chwili spadają do około 800. Nie ma falowania. Jak to rozwiązać? Komputer nie pokazuje żadnych błędów i nie wiem jak nim zrobić adaptację. Jeszcze jedno. Jak czyściłem przepustnice to coś tam w środku tak jakby było luźne nie przykręcone. Odgłosy te były wyraźnie spod klapki przykręcanej z boku. Czy tak ma być, czy przepustnica jest uszkodzona? Przebieg 103 tkm.
No to sam sobie odpowiem. Przeprowadziłem jeszcze raz "naukę obrotów" czy jak kto woli adaptację przepustnicy zgodnie z opisem na forum. Wszystko wróciło do normy. Tak to wyglądało:
https://www.fotosik.pl/zd...dgyCt7~QDN_s65O
a przed:
https://www.fotosik.pl/zd...p56zL4qYz6lYeZc |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
Krzysio138
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2009, Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2020 Posty: 2 Skąd: Trzyniec
|
Wysłany: 11-09-2020, 08:07
|
|
|
Witam. Lancer 2009 Sportback, motoryzacja 4B10. Po wymianie łańcucha rozrządu. Pare razy stało mi sie, ze podczas jazdy po zmianie biegu na N (typowo dojazd do skrzyzowania), obroty silnika spadaja az do 0, az silnik zgasina. Nieprzyjemna sprawa kiedy auto w ruchu a wysiadaja wszystkie wspomagania. Czy to moze powodować zanieczyszczona przepustnica? Po wymianie łańcucha przeprowadziłem nauczanie obrotów.
(Przepraszam za moją pisownie, jestem z Czech, ale narodowością to PL ) |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 11-09-2020, 13:23
|
|
|
Krzysio138 napisał/a: | Pare razy stało mi sie, ze podczas jazdy po zmianie biegu na N (typowo dojazd do skrzyzowania), obroty silnika spadaja az do 0 |
Tak, to może być objawem zanieczyszczonej przepustnicy.
Przede wszystkim przypomnij sobie czy miałeś takie problemy przed wymianą łańcucha. Występuje jakieś falowanie obrotów albo jakieś inne objawy? Wywala jakiś check?
Przeczyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi tylko, że jeżeli objawy występują ewidentnie po wymianie łańcucha, a wcześniej było wszystko ok, to przyczyny jednak szukałbym w rozrządzie a nie w przepustnicy. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
JEZU2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 13 Skąd: NAMYSŁÓW
|
Wysłany: 06-02-2022, 17:39 Przepustnica nie domyka się?
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie!
Kupiłem niedawno pierwsze w moim życiu Mitsubishi, autko super, jednak to gaz i coś potrafi gasnąć. Zaglądnęliśmy dziś z tatą, nie domyka się przepustnica. A przynajmniej tak się wydaje.
Jak się tylko uda, dodam zdjęcia. Póki co opiszę jak to wygląda:
Przepustnica jest delikatnie uchylona, dopiero dociskając śrubokrętem, zamyka się całkowicie. Po puszczeniu śrubokręta sprężynuje znów ok 0.5 cm z powrotem do delikatnego uchylenia.
Pytanie czy jest regulacja do tego, by przepustnica domknęła się do końca sama? Nic jej w tym nie przeszkadza i dlaczego ona się nie domyka?
Proszę o informacje |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
 |
JEZU2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 13 Skąd: NAMYSŁÓW
|
Wysłany: 06-02-2022, 21:47
|
|
|
Bardzo chętnie tylko stronka nie zachęca do łatwej obsługi 😅 nie wiem gdzie i jak dodać zdjęcie |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 06-02-2022, 21:53
|
|
|
Wrzucasz zdjęcie na jakiś portal (ja używam imgur), i tam z reguły masz link do wrzucania zdjęcia na fora.
Potem klikasz przycisk IMG po prawej stronie od okienka w którym piszesz posta, i między znaki [IMG] wklejasz link.
Jakoś tak to szło. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
JEZU2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 13 Skąd: NAMYSŁÓW
|
Wysłany: 06-02-2022, 22:09
|
|
|
[ Dodano: 06-02-2022, 22:12 ]
[ Dodano: 06-02-2022, 22:14 ]
[ Dodano: 06-02-2022, 22:15 ]
Dodałem. Czy widać już zdjęcie?
[ Dodano: 06-02-2022, 22:16 ]
Link do tej strony, przez przeglądarkę działa https://imgur.com/a/qhClgcD |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 06-02-2022, 22:26
|
|
|
Zdjęć nie widać, coś jest nie tak, ale zobaczyłem na imgur.
W mojej opinii wszystko jest z nią w porządku, uchylenie jest normalne. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
JEZU2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 13 Skąd: NAMYSŁÓW
|
Wysłany: 06-02-2022, 22:29
|
|
|
To skąd skoki obrotow? Po wyczyszczeniu nagaru są na ok. 2 tysiace... Ale spadają też do normalnych 600... Nie zauważyłem zależności. |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 06-02-2022, 22:37
|
|
|
Jeśli ją czyściłeś to musisz przeprowadzić naukę obrotów (adaptacje) przepustnicy.
Odpal auto i poczekaj aż się nagrzeje silnik.
Zgaś silnik
Wyłącz wszystko (nawiew, światła, radio itp)
Włącz silnik i zostaw na 10 minut
Wyłącz silnik na jakieś 30 sekund
Włącz wszystko (światła, radio, klimę, nawiew na max itp)
Odpal silnik na 10 minut.
Zgaś i odczekaj około 30 sekund
Odpal ponownie i powinno być ok. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
JEZU2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 13 Skąd: NAMYSŁÓW
|
Wysłany: 06-02-2022, 22:46
|
|
|
Że tak z ciekawości spytam. Co to za instrukcja? |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
 |
|