Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 2.2 D-ID - filtr cząstek stałych
Autor Wiadomość
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21015
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-02-2024, 12:55   

ggdh, https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=114972&start=0 .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-03-2024, 14:15   

Skuteczna metoda udrażniania filtra DPF :wink:
https://youtube.com/shorts/tDQvJL6693w?si=3F0fRUjve40K-8nE
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-03-2024, 17:54   

To masz napisał/a:
udrażniania
hmmm jak chcesz go drażnić, to nic dziwnego... :D
może chodzi o udrożnianie? słowo pochodzi od drogi, że coś się płynnie przemieszcza...
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-09-2024, 11:27   

Hubeeert napisał/a:
Jaad napisał/a:
Proszę o opinie (z autopsji i ze słyszenia) jakie potencjalne kłopoty może przysporzyć osławiony filtr cząstek stałych przy jeździe głównie poza miastem.

Żadnych.

Dzisiaj odpowiedź była by taka sama? :D
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-09-2024, 10:04   

U mnie po niemal 10 latach zero problemów. Jedyne co pęknięta rura dolotowa powodowała częste wypalanie, ale to rura, DPF był tylko objawem.
A tak to się wypala co kilkaset km (dużo po mieście) lub 1000 km (autostrada).
BTW: Od jakiegoś czasu śmierdzi spalinami gdy zatrzymam się (światła, korek) w czasie wypalania. Czy ktoś może wie czego szukać?
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-09-2024, 11:18   

Podejrzenie nr 1:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1672626#1672626
 
 
Ag1968 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023
Posty: 33
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-06-2025, 22:53   

Hej. Zapalił mi się komunikat DPF serwis wymagany. Outlander 2.2 150 km to mój pierwszy diesel z DPF. Napiszcie proszę co to w praktyce oznacza i jak z waszego doświadczenia najlepiej to ogarnąć.

Jakie są procedury wypalania?
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-06-2025, 09:06   

1. Pojazd jest sprawy, a komunikat wyświetlił się ponieważ robisz kilkukilometrowe odcinki po mieście. Wyłączając silnik po każdej, krótkiej jeździe przerywasz wypalanie i rozcieńczasz olej silnikowy nadmiarem paliwa, które jest aplikowane do rozgrzania tj. wypalenia filtra DPF. Jeśli zrobisz tak kilkanaście razy to wyświetli się kolejny komunikat, zmuszający do wypalania filtra za pomocą komputera.
2. Pojazd jest niesprawny i trzeba go naprawić, bo będzie zapychał filtr DPF niezależnie czy jeździsz w mieście czy w dłuższe trasy.
 
 
Ag1968 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023
Posty: 33
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-06-2025, 20:35   

Dzięki. Wszystko rozumiem. Aktualnie sytuacja prZedstawia się następująco.

1. Olej wymieniony.
2. Nie chce się odpalić serwisowe wypalanie DPF.
a . Jest bład zapisany nadal wysokiego poziomu oleju
b. Nie da się skasować inspekcji olejowej.ani błędu poziomu oleju.

Próba kasowania interwału wymian oleju przyciskiem komputera tak jak to jest opisane na forum nic nie daje . Naciskanie przycisku info/ reset itd nie wyświetla tego kluczyka którym można wejść dalej w ustawienia. Oglądałem z 10 filmików czytałem na forum jak to zrobić . U mnie po prostu ma tego kluczyka.

Jak to zrobić inaczej albo co robię źle

Mechanik twierdzi że jeżeli nie skasujemy interwału oleju, nie pozbędziemy się błędu poziomu oleju to nie odpalimy serwisowo DPF

[ Dodano: 05-06-2025, 22:18 ]
Przeczytałem instrukcje obejrzałem YouTube.
Naciskam przycisk jest
Trip A
Trip B
Zielony listek
I nic więcej
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1929
Skąd: Staniszów
Wysłany: 06-06-2025, 08:49   

Ag1968 napisał/a:
Próba kasowania interwału wymian oleju przyciskiem komputera tak jak to jest opisane na forum nic nie daje


Bo to nie od tego jest.To tylko przypomnienie serwisowe.
Musisz skasować albo MUT3 albo innym interfacem. Inspekcję olejową nie przypomnienie serwisowe.
Ja to robię MaxiEcu
 
 
Ag1968 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023
Posty: 33
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-06-2025, 14:54   

Bo to nie od tego jest.To tylko przypomnienie serwisowe.
Musisz skasować albo MUT3 albo innym interfacem. Inspekcję olejową nie przypomnienie serwisowe.
Ja to robię MaxiEcu[/quote]

Dobra ale ja się pytam czy ten samochód jest jakiś oporny w komunikacji z komputerem. 2 mechaników 3 programy i nr skasowali. No fakt tych wymienionych przez ciebie nie używano. Ale inne auta robią bez problemu swoimi a z tym nie chce się skasować
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-06-2025, 07:59   

Ag1968 napisał/a:
Mechanik twierdzi że jeżeli nie skasujemy interwału oleju, nie pozbędziemy się błędu poziomu oleju to nie odpalimy serwisowo DPF

Może mieć racje.
Błąd taki u mnie nigdy nie wystąpił, ale z pozostałymi radziły sobie popularne aplikacje.
Może spróbuj użyć innej.
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1929
Skąd: Staniszów
Wysłany: 09-06-2025, 08:41   

Ag1968 napisał/a:
Dobra ale ja się pytam czy ten samochód jest jakiś oporny w komunikacji z komputerem


Jest.

Podjedź do kogoś, kto specjalizuje się w elektronice samochodowej.
Albo kup odpowiedni interface. Będziesz miał na przyszłość.
 
 
Ag1968 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023
Posty: 33
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-06-2025, 09:00   

Dzięki za odpowiedzi.
Proszę mi polecić jakiś interfejs z którym nie będzie problemów. Oczywiście dla szarego człowieka w przystępnej cenie.
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1929
Skąd: Staniszów
Wysłany: 10-06-2025, 09:23   

Ag1968 napisał/a:
Proszę mi polecić jakiś interfejs z którym nie będzie problemów.

Tu MIT III
Ag1968 napisał/a:
w przystępnej cenie

Tu to nie wiem co jest przystępną ceną.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.