Silnik 2.2 D-ID - filtr cząstek stałych |
Autor |
Wiadomość |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21015 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-03-2024, 17:54
|
|
|
To masz napisał/a: | udrażniania | hmmm jak chcesz go drażnić, to nic dziwnego...
może chodzi o udrożnianie? słowo pochodzi od drogi, że coś się płynnie przemieszcza... |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-09-2024, 11:27
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Jaad napisał/a: | Proszę o opinie (z autopsji i ze słyszenia) jakie potencjalne kłopoty może przysporzyć osławiony filtr cząstek stałych przy jeździe głównie poza miastem. |
Żadnych. |
Dzisiaj odpowiedź była by taka sama? |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13-09-2024, 10:04
|
|
|
U mnie po niemal 10 latach zero problemów. Jedyne co pęknięta rura dolotowa powodowała częste wypalanie, ale to rura, DPF był tylko objawem.
A tak to się wypala co kilkaset km (dużo po mieście) lub 1000 km (autostrada).
BTW: Od jakiegoś czasu śmierdzi spalinami gdy zatrzymam się (światła, korek) w czasie wypalania. Czy ktoś może wie czego szukać? |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Ag1968
Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023 Posty: 33 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-06-2025, 22:53
|
|
|
Hej. Zapalił mi się komunikat DPF serwis wymagany. Outlander 2.2 150 km to mój pierwszy diesel z DPF. Napiszcie proszę co to w praktyce oznacza i jak z waszego doświadczenia najlepiej to ogarnąć.
Jakie są procedury wypalania? |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-06-2025, 09:06
|
|
|
1. Pojazd jest sprawy, a komunikat wyświetlił się ponieważ robisz kilkukilometrowe odcinki po mieście. Wyłączając silnik po każdej, krótkiej jeździe przerywasz wypalanie i rozcieńczasz olej silnikowy nadmiarem paliwa, które jest aplikowane do rozgrzania tj. wypalenia filtra DPF. Jeśli zrobisz tak kilkanaście razy to wyświetli się kolejny komunikat, zmuszający do wypalania filtra za pomocą komputera.
2. Pojazd jest niesprawny i trzeba go naprawić, bo będzie zapychał filtr DPF niezależnie czy jeździsz w mieście czy w dłuższe trasy. |
|
|
|
 |
Ag1968
Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023 Posty: 33 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-06-2025, 20:35
|
|
|
Dzięki. Wszystko rozumiem. Aktualnie sytuacja prZedstawia się następująco.
1. Olej wymieniony.
2. Nie chce się odpalić serwisowe wypalanie DPF.
a . Jest bład zapisany nadal wysokiego poziomu oleju
b. Nie da się skasować inspekcji olejowej.ani błędu poziomu oleju.
Próba kasowania interwału wymian oleju przyciskiem komputera tak jak to jest opisane na forum nic nie daje . Naciskanie przycisku info/ reset itd nie wyświetla tego kluczyka którym można wejść dalej w ustawienia. Oglądałem z 10 filmików czytałem na forum jak to zrobić . U mnie po prostu ma tego kluczyka.
Jak to zrobić inaczej albo co robię źle
Mechanik twierdzi że jeżeli nie skasujemy interwału oleju, nie pozbędziemy się błędu poziomu oleju to nie odpalimy serwisowo DPF
[ Dodano: 05-06-2025, 22:18 ]
Przeczytałem instrukcje obejrzałem YouTube.
Naciskam przycisk jest
Trip A
Trip B
Zielony listek
I nic więcej |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1929 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 06-06-2025, 08:49
|
|
|
Ag1968 napisał/a: | Próba kasowania interwału wymian oleju przyciskiem komputera tak jak to jest opisane na forum nic nie daje |
Bo to nie od tego jest.To tylko przypomnienie serwisowe.
Musisz skasować albo MUT3 albo innym interfacem. Inspekcję olejową nie przypomnienie serwisowe.
Ja to robię MaxiEcu |
|
|
|
 |
Ag1968
Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023 Posty: 33 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-06-2025, 14:54
|
|
|
Bo to nie od tego jest.To tylko przypomnienie serwisowe.
Musisz skasować albo MUT3 albo innym interfacem. Inspekcję olejową nie przypomnienie serwisowe.
Ja to robię MaxiEcu[/quote]
Dobra ale ja się pytam czy ten samochód jest jakiś oporny w komunikacji z komputerem. 2 mechaników 3 programy i nr skasowali. No fakt tych wymienionych przez ciebie nie używano. Ale inne auta robią bez problemu swoimi a z tym nie chce się skasować |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-06-2025, 07:59
|
|
|
Ag1968 napisał/a: | Mechanik twierdzi że jeżeli nie skasujemy interwału oleju, nie pozbędziemy się błędu poziomu oleju to nie odpalimy serwisowo DPF |
Może mieć racje.
Błąd taki u mnie nigdy nie wystąpił, ale z pozostałymi radziły sobie popularne aplikacje.
Może spróbuj użyć innej. |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1929 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 09-06-2025, 08:41
|
|
|
Ag1968 napisał/a: | Dobra ale ja się pytam czy ten samochód jest jakiś oporny w komunikacji z komputerem |
Jest.
Podjedź do kogoś, kto specjalizuje się w elektronice samochodowej.
Albo kup odpowiedni interface. Będziesz miał na przyszłość. |
|
|
|
 |
Ag1968
Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023 Posty: 33 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-06-2025, 09:00
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi.
Proszę mi polecić jakiś interfejs z którym nie będzie problemów. Oczywiście dla szarego człowieka w przystępnej cenie. |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1929 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 10-06-2025, 09:23
|
|
|
Ag1968 napisał/a: | Proszę mi polecić jakiś interfejs z którym nie będzie problemów. |
Tu MIT III
Ag1968 napisał/a: | w przystępnej cenie |
Tu to nie wiem co jest przystępną ceną. |
|
|
|
 |
|