Avance GDI |
Autor |
Wiadomość |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 21-01-2016, 22:09
|
|
|
sveno napisał/a: | booohal napisał/a:
Elastyczny, dynamiczny, śmieszne spalanie w trasie.
Z opinii klubowiczów słyszałem co innego jeżeli chodzi o spalanie, a co do dynamiki to powiedzmy że się zgodzę.
Dorzucić do tej opinii trzeba awaryjność (pompa WC i przypustnica) i niegazowalność (w rozsądnych pieniądzach)
Żeby jako tako pracowal trzeba przy nim sporo pracy, dlatego nazywam go silnikiem specjalnej troski. |
Galant to też auto specjalnej troski, a jednak nim jeździsz
GDI po prostu nie jest idiotoodporny. Raz jeszcze: zadbany i dbany GDI to bardzo wdzięczny silnik.
Nie nadaje się dla Januszy tankujących po kątach i zalewających lotosa 15W40 raz na dwa lata. |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 21-01-2016, 22:29
|
|
|
booohal napisał/a: | Galant to też auto specjalnej troski, a jednak nim jeździsz | jak tak dalej pójdzie to już nie długo. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 21-01-2016, 22:32
|
|
|
sveno napisał/a: | mkm napisał/a: | Tu akurat odpowiedź jest prosta - uwalili japończyków ekologią | przecież bezpośredni wtrysk gwarantuje mniejszą emisję związków azotu, skoro pali mniej to i CO2 też powinno być mniej
mkm, rozwiń myśl. Jakieś źródła? |
Co do emisji NOx to się mylisz, w GDI jest ona kilkakrotnie wyższa, stąd znacznie gęściejsze i większe katalizatory. W UK na przeglądzie zawsze takiego trzeba było rozgrzać do białości by się prześliznął na przeglądzie na teście spalin.
Co do spalania mój ex-GDI w trasie robił regularnie ok. 5l/100km, rekord miałem w drodze powrotnej z PL w 2007 jak na 1000km wyszło mi średnie 4.7l/100km, piszę o Galancie.
Parafrazując znaną sieć: silnik nie dla idiotów. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-01-2016, 22:34
|
|
|
Widzę ostrą dyskusję tutaj
Oto małe dowody na spalanie GDI po mieście przy mojej technice jazdy ... Przy dystrybutorze wyszło 7,53l/100 , więc pomyłka kompa niewielka . Niedługo trasa ok 700 km , wiec się okaże ile tak naprawdę spala na trasie .
Sveno ja do silnika GDI nic nie mam , motor jak każdy inny , podstawa to lać dobre paliwo i dbanie o układ dolotowy i wszystko będzie grało i buczało . Jak do tej pory przez 12 lat dłubania przy Mitsu miałem tylko jeden przypadek poważnej awarii w GDI , ale auto sie utopiło w rzece ( Pinin ) i układ paliwowy był kpl do wymiany , walka z odpaleniem była długa...:wink:
Dzisiaj doszła pierwsza z poduszek do silnika (wkład) , wymiana raczej konieczna , bo stara była zerwana . W przyszłości do wymiany pójdzie tylna poduszka silnika.

To że mam bzika na punkcie stanu tech auta , to wiadomo będą kolejne prace przy aucie.
Docelowo trzeba sie "pomęczyć " jak sie nie sprawi docelowo auta z wyższej półki |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 22-01-2016, 08:57
|
|
|
Mi V40 GDI paliło 5,5-6 w trasie bez jakiegoś dziadowania. Komputer przekłamywał o około 0,5ltr.
Galant najmniej spalił mi 8/100 i to benzyny.
Trochę z przymrużeniem oka patrzę na wyniki spalania gazu w okolicach 7ltr bo biorąc pod uwagę, że prawidłowo wyregulowana instalacja spala 20% więcej LPG to wychodzi, że niektórzy spalanie benzyny w 2,5V6 powinni mieć 6/100, a nawet mniej.
Ale ja jeszcze mało w życiu widziałem
Użytkownicy innych dużych silników i tak nie wierzą w moje 11ltr LPG w 2,5V6 w cyklu mieszanym
sveno napisał/a: | W normalnym silniku nikt się nie bawi w czyszczenie przypustnicy (no może entuzjaści)
|
W EA2A musiałem czyścić ze względu na obroty. W EA5A też + świrujący TCL, który po czyszczeniu działa prawidłowo.
sveno napisał/a: |
jak tak dalej pójdzie to już nie długo. |
|
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 22-01-2016, 09:10
|
|
|
booohal napisał/a: | Użytkownicy innych dużych silników i tak nie wierzą w moje 11ltr LPG w 2,5V6 w cyklu mieszanym | bo mój tyle pali benzyny i to przy dość spokojnej jeździe... |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2507 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-01-2016, 09:54
|
|
|
deejay napisał/a: | Oto małe dowody na spalanie GDI po mieście przy mojej technice jazdy ... Przy dystrybutorze wyszło 7,53l/100 , więc pomyłka kompa niewielka . Niedługo trasa ok 700 km , wiec się okaże ile tak naprawdę spala na trasie . |
To super spalanie, jeśli można wiedzieć jaką masz technikę jazdy? albo dla porównania gal ile Ci palił? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24334 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-01-2016, 10:15
|
|
|
deejay napisał/a: | ja do silnika GDI nic nie mam , motor jak każdy inny , podstawa to lać dobre paliwo | ja słyszałem właśnie tą wersję - bezpośrednio od MMC wtedy (na którymś Zlocie rozmawiałem albo z Oda albo z Yamada) - że MMC zrezygnowało z GDI na rynku europejskim przez (cytuję): "niską jakość paliw w Europie"
w Japonii ten rodzaj silnika nadal się stosuje i rozwija |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-01-2016, 14:51
|
|
|
Dokładnie tak jak Darek mówi. Ten sam problem mamy u siebie w serwisie z nowymi silnikami 1.2 Tce, w krajach UE te auta ścigają bez probelmowo, u nas wieczny problem kopcenia, brania oleju i brudzacego się kolektora ssacego. Po prostu wina paliwa. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 22-01-2016, 16:50
|
|
|
Przerażacie mnie tymi wynikami ze spalaniem, dla mnie część z nich jest naciągana, żeby pokazać swoją racje. Mi zależy na średnim spalaniu które wychodzi podczas normalnej jazdy.
Zdaje się że w takim razie u mnie w samochodzie jest parę rzeczy do poprawy przez co powinien mniej palić
deejay na jakich obrotach jeździsz? i jak przyspieszasz? płynnie, czy szybko, a później ze stałą prędkością? |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-01-2016, 19:29
|
|
|
Należę do kierowców raczej jeżdżących spokojnie. Jak trzeba dokłada się do pieca . Te spalanie co pokazałem jest testowym i sprawdzajacym możliwości auta. Osiągnięte takie wyniki przy mojej nodze skutkowało prawie non stop swieceniem się lampki GDI Eco. |
|
|
|
 |
Dembowy [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2016, 12:20
|
|
|
Bartek,muszę się do Ciebie zgłosić po nauki,jak mieć tak lekką nogę u mnie lekka noga jest jakieś 2 dni od tankowania, a potem to już...sam wiesz |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 23-01-2016, 12:24
|
|
|
Styl jazdy stylem jazdy, ale kolosalne znaczenie ma tu też stan techniczny auta
Dobry serwis "częściowo olejowy" i spalanie ładnie spada |
|
|
|
 |
Dembowy [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2016, 12:32
|
|
|
mkm, w moim przypadku problem tkwi tylko i wyłącznie w moim stylu jazdy, niestety nie mogę się powstrzymać od łagodnego traktowania pedału gazu,może dlatego,że na co dzień jeżdżę 40T zestawem, i gdy tylko przesiadam się z DAF'a do Galanta,moja noga przeradza się w żelbetonowy kloc |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 23-01-2016, 13:25
|
|
|
deejay wybacz za OT
Dembowy napisał/a: | mkm, w moim przypadku problem tkwi tylko i wyłącznie w moim stylu jazdy, niestety nie mogę się powstrzymać od łagodnego traktowania pedału gazu,może dlatego,że na co dzień jeżdżę 40T zestawem, i gdy tylko przesiadam się z DAF'a do Galanta,moja noga przeradza się w żelbetonowy kloc |
Zrób to samo co Fragu |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
|