Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Avance GDI
Autor Wiadomość
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 21-01-2016, 22:09   

sveno napisał/a:
booohal napisał/a:
Elastyczny, dynamiczny, śmieszne spalanie w trasie.
Z opinii klubowiczów słyszałem co innego jeżeli chodzi o spalanie, a co do dynamiki to powiedzmy że się zgodzę.
Dorzucić do tej opinii trzeba awaryjność (pompa WC i przypustnica) i niegazowalność (w rozsądnych pieniądzach)
Żeby jako tako pracowal trzeba przy nim sporo pracy, dlatego nazywam go silnikiem specjalnej troski.

Galant to też auto specjalnej troski, a jednak nim jeździsz ;)
GDI po prostu nie jest idiotoodporny. Raz jeszcze: zadbany i dbany GDI to bardzo wdzięczny silnik.
Nie nadaje się dla Januszy tankujących po kątach i zalewających lotosa 15W40 raz na dwa lata.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 21-01-2016, 22:29   

booohal napisał/a:
Galant to też auto specjalnej troski, a jednak nim jeździsz ;)
jak tak dalej pójdzie to już nie długo.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 21-01-2016, 22:32   

sveno napisał/a:
mkm napisał/a:
Tu akurat odpowiedź jest prosta - uwalili japończyków ekologią :mrgreen:
przecież bezpośredni wtrysk gwarantuje mniejszą emisję związków azotu, skoro pali mniej to i CO2 też powinno być mniej :)

mkm, rozwiń myśl. Jakieś źródła?

Co do emisji NOx to się mylisz, w GDI jest ona kilkakrotnie wyższa, stąd znacznie gęściejsze i większe katalizatory. W UK na przeglądzie zawsze takiego trzeba było rozgrzać do białości by się prześliznął na przeglądzie na teście spalin.
Co do spalania mój ex-GDI w trasie robił regularnie ok. 5l/100km, rekord miałem w drodze powrotnej z PL w 2007 jak na 1000km wyszło mi średnie 4.7l/100km, piszę o Galancie.
Parafrazując znaną sieć: silnik nie dla idiotów. :mrgreen:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-01-2016, 22:34   

Widzę ostrą dyskusję tutaj :wink:

Oto małe dowody na spalanie GDI po mieście przy mojej technice jazdy ... Przy dystrybutorze wyszło 7,53l/100 , więc pomyłka kompa niewielka . Niedługo trasa ok 700 km , wiec się okaże ile tak naprawdę spala na trasie .



Sveno ja do silnika GDI nic nie mam , motor jak każdy inny , podstawa to lać dobre paliwo i dbanie o układ dolotowy i wszystko będzie grało i buczało . Jak do tej pory przez 12 lat dłubania przy Mitsu miałem tylko jeden przypadek poważnej awarii w GDI , ale auto sie utopiło w rzece ( Pinin ) i układ paliwowy był kpl do wymiany , walka z odpaleniem była długa...:wink:
Dzisiaj doszła pierwsza z poduszek do silnika (wkład) , wymiana raczej konieczna , bo stara była zerwana . W przyszłości do wymiany pójdzie tylna poduszka silnika.



To że mam bzika na punkcie stanu tech auta , to wiadomo będą kolejne prace przy aucie.
Docelowo trzeba sie "pomęczyć " jak sie nie sprawi docelowo auta z wyższej półki :P
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 22-01-2016, 08:57   

Mi V40 GDI paliło 5,5-6 w trasie bez jakiegoś dziadowania. Komputer przekłamywał o około 0,5ltr.
Galant najmniej spalił mi 8/100 i to benzyny.
Trochę z przymrużeniem oka patrzę na wyniki spalania gazu w okolicach 7ltr bo biorąc pod uwagę, że prawidłowo wyregulowana instalacja spala 20% więcej LPG to wychodzi, że niektórzy spalanie benzyny w 2,5V6 powinni mieć 6/100, a nawet mniej.
Ale ja jeszcze mało w życiu widziałem ;)
Użytkownicy innych dużych silników i tak nie wierzą w moje 11ltr LPG w 2,5V6 w cyklu mieszanym :mrgreen:

sveno napisał/a:
W normalnym silniku nikt się nie bawi w czyszczenie przypustnicy (no może entuzjaści)

W EA2A musiałem czyścić ze względu na obroty. W EA5A też + świrujący TCL, który po czyszczeniu działa prawidłowo.
sveno napisał/a:

jak tak dalej pójdzie to już nie długo.

:mrgreen:
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 22-01-2016, 09:10   

booohal napisał/a:
Użytkownicy innych dużych silników i tak nie wierzą w moje 11ltr LPG w 2,5V6 w cyklu mieszanym
bo mój tyle pali benzyny i to przy dość spokojnej jeździe... :(
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-01-2016, 09:54   

deejay napisał/a:
Oto małe dowody na spalanie GDI po mieście przy mojej technice jazdy ... Przy dystrybutorze wyszło 7,53l/100 , więc pomyłka kompa niewielka . Niedługo trasa ok 700 km , wiec się okaże ile tak naprawdę spala na trasie .


To super spalanie, jeśli można wiedzieć jaką masz technikę jazdy? albo dla porównania gal ile Ci palił?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24334
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-01-2016, 10:15   

deejay napisał/a:
ja do silnika GDI nic nie mam , motor jak każdy inny , podstawa to lać dobre paliwo
ja słyszałem właśnie tą wersję - bezpośrednio od MMC wtedy (na którymś Zlocie rozmawiałem albo z Oda albo z Yamada) - że MMC zrezygnowało z GDI na rynku europejskim przez (cytuję): "niską jakość paliw w Europie"
w Japonii ten rodzaj silnika nadal się stosuje i rozwija
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-01-2016, 14:51   

Dokładnie tak jak Darek mówi. Ten sam problem mamy u siebie w serwisie z nowymi silnikami 1.2 Tce, w krajach UE te auta ścigają bez probelmowo, u nas wieczny problem kopcenia, brania oleju i brudzacego się kolektora ssacego. Po prostu wina paliwa.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 22-01-2016, 16:50   

Przerażacie mnie tymi wynikami ze spalaniem, dla mnie część z nich jest naciągana, żeby pokazać swoją racje. Mi zależy na średnim spalaniu które wychodzi podczas normalnej jazdy.
Zdaje się że w takim razie u mnie w samochodzie jest parę rzeczy do poprawy przez co powinien mniej palić :)
deejay na jakich obrotach jeździsz? i jak przyspieszasz? płynnie, czy szybko, a później ze stałą prędkością?
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-01-2016, 19:29   

Należę do kierowców raczej jeżdżących spokojnie. Jak trzeba dokłada się do pieca ;-) . Te spalanie co pokazałem jest testowym i sprawdzajacym możliwości auta. Osiągnięte takie wyniki przy mojej nodze skutkowało prawie non stop swieceniem się lampki GDI Eco.
 
 
Dembowy
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2016, 12:20   

Bartek,muszę się do Ciebie zgłosić po nauki,jak mieć tak lekką nogę ;) u mnie lekka noga jest jakieś 2 dni od tankowania, a potem to już...sam wiesz ;)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 23-01-2016, 12:24   

Styl jazdy stylem jazdy, ale kolosalne znaczenie ma tu też stan techniczny auta :wink:
Dobry serwis "częściowo olejowy" i spalanie ładnie spada :wink:
 
 
Dembowy
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2016, 12:32   

mkm, w moim przypadku problem tkwi tylko i wyłącznie w moim stylu jazdy, niestety nie mogę się powstrzymać od łagodnego traktowania pedału gazu,może dlatego,że na co dzień jeżdżę 40T zestawem, i gdy tylko przesiadam się z DAF'a do Galanta,moja noga przeradza się w żelbetonowy kloc ;)
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 23-01-2016, 13:25   

deejay wybacz za OT

Dembowy napisał/a:
mkm, w moim przypadku problem tkwi tylko i wyłącznie w moim stylu jazdy, niestety nie mogę się powstrzymać od łagodnego traktowania pedału gazu,może dlatego,że na co dzień jeżdżę 40T zestawem, i gdy tylko przesiadam się z DAF'a do Galanta,moja noga przeradza się w żelbetonowy kloc ;)

Zrób to samo co Fragu :twisted:
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.