Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
06-10-2018, 18:27
FTO LHD LPG
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-04-2016, 08:34   

Warto sprawdzić jak się zachowa regulator po odłączeniu terminalu sterowania przez ECU. U mnie w galancie na biegu jałowym tez był problem - zresztą nie tylko u mnie. Odłączenie sterowania rozwiązuje problem. Pod warunkiem, że alternator jest ok.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-04-2016, 06:53   

Tak Owczar. Pod warunkiem, że masz 4 pinową kostkę. ;)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-04-2016, 10:25   

Czyli mitsu w to sterowanie weszło później?
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 10-04-2016, 12:27   

U siebie mam przerabiany alternator z 2 pin na 4 pin...altek z mojego Gala a na potrzeby MIVECa potrzebowałem 4pin, bo inaczej MIVEC nie działał. Bez tych dwóch przewodów od ECU alternator ładuje bez problemu i na wolnych obrotach bo i ja tak mam. Ostatnio problem z ładowaniem miałem też.. wymieniłem dla świętego spokoju regulator i prostownik na używkę z innego. Ale problemem był raczej zimny lut w punkcie N, gdzie trzy uzwojenia łączą się przy prostowniku/regulatorze. W wersji 2 pin te uzwojenia są nadal ze sobą połączone, ale nie są podłączane do regulatora/prostownika, tylko zaizolowane w stojanie. Być może na stole alternator będzie dobrze ładować, ale jak się zagrzeje to robi się cyrk i np w wypadku Sławka może po prostu brakować fazy a nawet i dwóch i na wolnych obrotach będzie niedomagać. Może jednak warto do niego zaglądnąć, Altki z Mitsu są banalne w obsłudze, co w Boschu już takie łatwe nie jest. Szczotki nawet ze szlifierki kątowej można zakładać, jak nie ma dostępu do nowych na szybko :wink:
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-04-2016, 19:36   

areksz121 napisał/a:
Szczotki nawet ze szlifierki kątowej można zakładać
mam nadzieję, że nikt nie posłucha, bo nie każda szczotka się nadaje - na zwykłej grafitowej idą z komutatora takie iskry, że po 5 minutach pracy całość jest stopiona
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 10-04-2016, 20:14   

Krzyzak napisał/a:
areksz121 napisał/a:
Szczotki nawet ze szlifierki kątowej można zakładać
mam nadzieję, że nikt nie posłucha, bo nie każda szczotka się nadaje - na zwykłej grafitowej idą z komutatora takie iskry, że po 5 minutach pracy całość jest stopiona


W alternatorze komutator jest z dwóch gładkich pierścieni, a w szlifierce komutator jest przeważnie dzielony(z wycinków). Szczotki są poprzecznie, więc raczej tam występuje większe ścieranie, nie wspominając o obrotach wirnika często większych niż 15000 obrotów... W każdym razie u brata zdają egzamin :wink:

EOT
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-04-2016, 20:38   

Rozbierałem jedno i drugie i wiem jak wyglądają w środku. Jednak radzę zupełnie szczerze używać szczotek z dodatkiem miedzi - takich, jak fabryka przykazała.
 
 
_Slawek_ 
Mitsumaniak


Auto: E-DE3A, 5FNRL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 1870
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-04-2016, 12:31   

Ech...

Miałem w nocy kolizję pod Ikeą w Lublinie... Sprawca niestety zbiegł :(
A dolna część zderzaka trzyma się teraz razem tylko na zwichrowanej tablicy rejestracyjnej.

_________________
:king: Drużynowy Zwycięzca Mitsupiady Wawrzkowizna 2011

___________FTOstory________________Odyseja Seichan____
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 13-04-2016, 12:43   

_Slawek_ napisał/a:
Sprawca niestety zbiegł
:shock: Przykro mi Sławku... :cry: da się to jakoś połatać, czy trzeba większego nakładu?
 
 
_Slawek_ 
Mitsumaniak


Auto: E-DE3A, 5FNRL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 1870
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-04-2016, 13:06   

Zostało tylko trochę sierści na zderzaku... Dobrze, że tym razem to był tylko ten koleś ze zdjęcia ;) po lewej :)



Bo wczoraj prawie w tym samym miejscu drogę przecięły nam 4 szt. tego gatunku:




Dziwny post wyszedł jak na forum samochodowe... Ale nikt mi chociaż nie zarzuci, że jakieś drastyczne zdjęcia wrzucam :mrgreen:


A czy da się połatać bez większego nakładu? No ba :biggrin: Teraz są przecież dostępne różne kolory zestawów naprawczych ;) Lusterko już chyba z rok się tak trzyma :)

_________________
:king: Drużynowy Zwycięzca Mitsupiady Wawrzkowizna 2011

___________FTOstory________________Odyseja Seichan____
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 13-04-2016, 13:12   

_Slawek_ napisał/a:
tym razem to był tylko ten koleś ze zdjęcia
Czuje się zaproszony na pasztet. 8)
A tak na serio, to klejenie chyba pozostaje? :roll:
 
 
_Slawek_ 
Mitsumaniak


Auto: E-DE3A, 5FNRL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 1870
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-04-2016, 13:20   

mjsystem napisał/a:
Czuje się zaproszony na pasztet.

To musisz go sobie najpierw upolować :) Bo jak już wyżej napisałem, dziczyzna uciekła...

mjsystem napisał/a:
A tak na serio, to klejenie chyba pozostaje?

Ale ja pisałem na serio, będzie klejenie pałer taśmą. Mi to nie przeszkadza jakoś szczególnie, jak dla mnie to może mieć jeszcze dziury po kulach widoczne, byle tylko nie wiało i lało do środka bo nie po to go wygłuszałem :D

Nic nie robię też z urwanym lusterkiem dopóki nie trafię lewego od 3000GT z LHD, bo na aukcjach królują angliki, a tylko z niego jest szansa, że będzie pasowało do ftulca normalne lustro...

A zderzak wymienię, ale tylko na poliftowy, a takiego nie widziałem jeszcze w ofercie na allegro itp. :?
_________________
:king: Drużynowy Zwycięzca Mitsupiady Wawrzkowizna 2011

___________FTOstory________________Odyseja Seichan____
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 13-04-2016, 13:23   

_Slawek_ napisał/a:
To musisz go sobie najpierw upolować Bo jak już wyżej napisałem, dziczyzna uciekła.
No masz, Susiec mi podrożeje :mrgreen:
_Slawek_ napisał/a:

Ale ja pisałem na serio, będzie klejenie pałer taśmą. Mi to nie przeszkadza jakoś szczególnie,
Spoko. :wink:
_Slawek_ napisał/a:
A zderzak wymienię, ale tylko na poliftowy, a takiego nie widziałem jeszcze w ofercie na allegro itp.
Teraz rozumiem :D
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-04-2016, 09:42   

a efekt końcowy pewnie będzie zbliżony do:
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-04-2016, 19:23   

_Slawek_ napisał/a:
że będzie pasowało do ftulca normalne lustro...


Będzie pasowało, tylko kształt szybki jest inny.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.